برای ورود به کانادا باید واکسن زده باشید

بازدیدکنندگان : 1053 نفر 1400/09/15
برای ورود به کانادا باید واکسن زده باشید
برای ورود به کانادا باید واکسن زده باشید

دانشجویان بین المللی، نیروی کار موقت خارجی و دیگر مسافران معاف برای آمدن به کانادا باید به صورت کامل واکسینه شوند. 

کانادا چند اقدام جدید را در مرز اعلام کرد که از پایان این ماه اجرا می شود. 
کانادا لیست واکسن های مورد تایید را برای مسافران را اعلام کرد و واکسن های Sinopharm، Sinovac و COVAXIN به لیست واکسن هایی که قبلا تایید شده بودند مثل Moderna، Pfizer، Astra Zeneca و Johnson and Johnson اضافه شد. 

از تاریخ 25/10/1400 مسافران معاف در صورتی می توانند وارد کشور شوند که به صورت کامل با یکی از واکسن های تایید شده واکسینه شده باشند:

_ اعضای خانواده کانادایی ها، مقیم دائم 
_ دانشجویان بین المللی 18 سال و بالاتر.
_ ورزشکاران.
_ افرادی که ورک پرمیت دارند به استثنای افرادی که در کشاورزی و فرآوری مواد غذایی کار می کنند. 
_ ارائه دهندگان خدمات ضروری مثل کامیون داران. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

بعد از اجرای این اقدامات جدید افرادی که واکسینه نشده یا تا حدی واکسینه شده اند اگر معافیت داشته باشند می توانند به کانادا سفر کنند. بعضی از گروههای معاف مثل نیروی کار کشاورزی و فرآوری مواد غذایی، اعضای خدمه دریایی و افرادی که به دلایل پزشکی یا مرگ فامیل درجه یک به کانادا می آیند، افراد دارای برگه لندینگ و بعضی از کودکان زیر 18 سال هستند. این مسافران از اینکه به صورت کامل واکسینه شوند معاف هستند اما هنوز باید آزمایش، قرنطینه و دیگر شرایط ورود را انجام دهند. افرادی که واکسینه نشده اند و معاف هم نیستند نمی توانند وارد کانادا شوند. 

از تاریخ 9/9/1400 شهروندان کانادایی و مقیم دائم که کاملا واکسینه شده اند در صورتی که سفرشان کمتر از 72 ساعت باشد، می توانند بدون آزمایش کرونا به کشور برگردند. مسافران کانادایی که بیشتر از سه روز کشور را ترک می کنند باید آزمایش منفی کرونا را قبل از ورود به کانادا ارائه دهند. 

بدون واکسن نمی توانید سوار هواپیما در کانادا شوید

هر کسی که از سیستم حمل و نقل تحت نظارت دولت کانادا استفاده می کند باید ثابت کند که به صورت کامل واکسینه شده است. لذا از تاریخ 9/9/1400 همه مسافران 12 سال و بالاتر در کانادا باید به صورت کامل واکسینه شوند. خبر کامل آن را در مورد الزام واکسن برای سوارشدن به هواپیما در کانادا را اینجا بخوانید.

Globe and Mail گزارش داد که در اوایل این هفته نخست وزیر کانادا جاستین ترودو به قانون گذاران آمریکایی گفت، کانادا در حال برنامه ریزی یک اقدام سه مرحله ای برای حذف قوانین مربوط به ارائه آزمایش کرونا به افسران مرزی است. مرحله بعدی بر روی مسافران آمریکا تاثیر می گذارد. احتمالا اقدامات مربوط به آزمایش کرونا  برای مسافران از دیگر نقاط جهان هم برطرف می شود.
آمریکا محدودیت های مربوط به کانادایی ها را از مرزهای زمینی به دلایل غیر ضروری لغو کرده است. مسافرانی که کاملا واکسینه شده اند نیازی نیست در زمان ورود به آمریکا آزمایش کرونا را ارائه بدهند، اما باید در زمان عبور از کانادا آزمایش را ارائه دهند. 

کارشناسان از دولت کانادا می خواهند که اقدامات پر هزینه تست کرونا را برای مسافرانی که کاملا واکسینه شده اند در سفرهای کوتاه برون مرزی حذف کنند. چون این آزمایشات گران هستند، معمولا تست PCR کرونا کانادا بین 150 تا 300 دلار هزینه دارند و اگر مدت اقامت کوتاه باشد انجام آنها از نظر منطقی درست نیست. افرادی که مجبور به سفرهای زیاد برای تجارت هستند این موضوع باعث گران شدن سفر آنها می شود. 
اتاق بازرگانی کانادا در تاریخ 26/8/1400 اعلامیه ای را صادر کرد و از کانادا خواست تا آزمایش کرونا را قبل از ورود به کشور برای مسافرانی که کاملا واکسینه شده اند حذف کند. 
Perrin Beatty رئیس و مدیر اتاق بازرگانی گفت، حذف قوانین غیر ضروری و قدیمی سفر به مشاغل کانادا کمک می کند تا به کار خود برگردند و رقابت کنند. 

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 3

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن