قوانین جدید خرید ملک در کانادا

بازدیدکنندگان : 3847 نفر 1402/02/16
قوانین جدید خرید ملک در کانادا

(قوانین جدید منتشر شده در فوریه 2024 را در انتهای متن بخوانید)

 

قوانین جدید خرید خانه در کانادا برای مهاجرین در سال 2024

طبق مقررات جدید، محدودیت های خرید خانه توسط خارجی ها و مهاجران جدید کاهش پیدا کرد و می توان گفت که دولت کانادا شرایط خرید خانه را برای مهاجران تازه وارد آسان تر کرده است. 
هفته گذشته دولت کانادا اعلام کرد که بعضی از محدودیت های قانونی را کاهش می دهد تا غیر کانادایی ها هم بتوانتد به راحتی در کانادا خانه بخرند. از اول ماه آوریل 2023 برابر 12 فروردین موسسات مالی در کانادا می توانند حساب های پس انداز بدون مالیات را ارائه دهند. این براساس پیشنهادی است که در بودجه سال 2022 مطرح شده بود. 

 

کاهش قوانین مربوط به خرید خانه توسط خارجی ها

چند ماه پیش دولت کانادا قوانینی را در مورد اقامت کانادا از طریق خرید ملک و خانه توسط افراد غیر کانادایی ایجاد کرد اما در حال حاضر این قانون اصلاح شده و محدودیت های خرید خانه برای خارجی ها که ورک پرمیت دارند، کاهش پیدا کرده. (به مدت محدود متقاضیان ایرانی با دریافت ویزای توریستی می توانند برای ورک پرمیت اقدام کنند)
در تاریخ 27 مارس شرکت وام مسکن کانادا اعلام کرد که قانون ممنوعیت خرید ملک مسکونی توسط افراد غیر کانادایی اصلاح شده است. براساس قانون اصلاح شده، افراد غیرکانادایی که ورک پرمیت دارند اگر شرایط لازم را هم داشته باشند می توانند زمین مسکونی و تجاری با کاربری مختلط را بخرند. اصلاحات بلافاصله از روزی که اعلام شد، اجرایی شد. 
به نظر آقای گنجی وکیل مهاجرت متقاضیان خرید ملک در کانادا باید این دو شرط را رعایت کنند:
  • ویزای معتبر غیر از توریستی داشته باشند
  • نباید بیشتر از یک ملک در کانادا خریداری کرده باشند. 
  • در زمان خرید خانه باید 183 روز یا بیشتر از اعتبار ورک پرمیت آنها باقی مانده باشد

براساس این قانون املاک مسکونی شامل خانه های مجزا، خانه های نیمه مستقل، انبوه سازی و دیگر املاک مشابه است. 
اصلاحیه ای در مورد زمین خالی اعمال شده است، یعنی افراد غیر کانادایی می توانند زمین های خالی منطقه بندی شده را برای کاربری مسکونی و یا مختلط خریداری کنند. 
 

مالیات خرید خانه در کانادا

افراد غیر کانادایی برای خرید خانه نیازی به پرونده مالیاتی ندارند.
در حال حاضر قوانین مربوط به پرونده های مالیاتی و سابقه کار قبلی در کانادا برای افراد غیر کانادایی در حال لغو شده اند. 
در قانون اولیه اقامت کانادا از طریق خرید ملک و خانه ، خارجی ها می توانستند در کانادا خانه بخرند اما افرادی که ویزای تحصیلی و کاری داشتند شرایط خاصی را لازم داشتند. هر فردی که در کانادا ویزای کاری دارد باید:
  1.  کار تمام وقت براساس بند 73 قانون حفاظت از مهاجرت تعریف شده داشته باشد و چهار سال قبل از سالی که خرید انجام شده حداقل به مدت سه سال در کانادا کار کرده باشند. 
  2.  حداقل سه سال از چهار سال مالیاتی قبل از خرید خانه، همه اظهارنامه های مالیات بر درآمد را براساس قانون مالیاتی ارائه داده باشند. 
  3.  بیشتر از یک ملک در کانادا نخریده باشند. 

 

حساب پس انداز خانه اولی ها در کانادا

بودجه 2023 کانادا، به صورت رسمی حساب پس انداز بدون مالیات برای خانه اولی ها را ایجاد کرد. این پیشنهاد در بودجه 2022 مطرح شد و از یک آوریل 2023 همه موسسات مالی کانادایی می توانند این طرح را اجرا کنند. 
از طریق این طرح افرادی که می خواهند برای اولین بار در کانادا خانه بخرند می توانندحدود 40.000 دلار پول معاف از مالیات را پس انداز کنند. حداکثر کمک سالانه حدود 8.000 دلار در سال است. مشارکت در این طرح مشمول کسر مالیات و برداشت برای خرید خانه بدون مالیات است. 
حساب پس انداز خانه اولی ها یکی از برنامه های دولت کانادا برای کم کردن قیمت مسکن در کانادا است تا افراد بتوانند هزینه پیش پرداخت خانه اول خود را پس انداز کنند. دولت کانادا در پنج سال آینده از طریق حساب پس انداز جدید حدود 725 میلیون دلار از خانه اولی ها حمایت می کند. 
برای اینکه واجد شرایط حساب پس انداز خانه اولی ها در کانادا بدون مالیات باشید باید:
  • مقیم کانادا باشد. 
  • 18 سال یا بیشتر داشته باشید. 
  • برای اولین در کانادا خانه بخرید. 
این حساب می تواند برای مدت 15 سال باز باشد یا تا زمانی که فرد شرکت کننده 71 ساله شود یا در پایان سالی که در آن یک برداشت از حساب پس انداز بدون مالیات برای خرید خانه برداشته می شود. 
 

قیمت خانه در کانادا بعد از قوانین جدید

براساس اطلاعات انجمن املاک و مستغلات کانادا، میانگین قیمت واقعی مسکن در فوریه 662.437 دلار است که 18.9 درصد نسبت به رکورد ماه فوریه 2022 کمتر شده است. 
براساس اطلاعات آماری در ماه مارس 2023، خرید و فروش خانه حدود 2.3 درصد نسبت به ماه فوریه افزایش پیدا کرده تعداد املاک جدید فهرست شده حدود 8 درصد در نسبت به ماه قبل کاهش پیدا کرده است. 
قیمت خانه در نقاط مختلف کانادا متفاوت است. با توجه به هزینه های وام مسکن، قیمت مسکن در استانهایی که خانه بسیار گران است مثل انتاریو و بریتیش کلمبیا کاهش پیدا کرده است. قیمت مسکن در استانهای آلبرتا، ساسکاچوان و نیوفاندلند و لابرادور مناسب تر است و قیمت مسکن در استان کبک و دیگر استانهای شرقی کانادا بین قیمت استانهای ذکر شده است. 
پیش بینی می شود متوسط قیمت مسکن در سال 2023 سالانه 5.9 درصد کاهش پیدا کند. 

 

شرایط خرید ملک در کانادا

دولت کانادا قانون ممنوعیت خرید ملک برای خارجی ها را تا ابتدای ژانویه 2027 تمدید کرد.
این قانون از اول 2023 اجرایی شده بود تا کمک به حل گرانی مسکن در کانادا باشد ولی ناکافی است و مشکل اصلی در کمبود مسکن و عدم تولید کافی آن باز می گردد. مثلا در سال گذشته فقط 271 هزار واحد مسکونی جدید ساخته شده که حداقل باید 510هزار مورد می بود تا کمک خوبی برای این بحران باشد.

 

برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 10
سپیده1402/08/21
سلام
ببخشید آیا با ویزای owp در شهر ونکوور می‌توان خانه خرید؟
اگر پاسخ مثبت هست شرایطش رو بفرمایید؟
  • گنجی
  • 1402/08/23
ضمن توجه به نرخ بهره و بازار ونکوور ، باید حداقل 6 ماه تا یکسال با ورک پرمیت کار کنید.
کیانوش1402/08/06
سلام
من و خانمم در حال حاضر OWP سه ساله داریم تا آگوست 2026 و در حال حاضر در کانادا شهر اتاوا ساکن هستیم و اینجا ممنوعیت خرید خانه آماده برای ما وجود دارد ..
آیا در استان آلبرتا و شهر کلگری هم این ممنوعیت برای افراد غیر مقیم و دایمی هست .. مرسی
  • گنجی
  • 1402/08/06
بله
حمیئ1402/07/02
سلام
آیا با ویزای 5 ساله توریستی میشود در کبک خانه خرید ؟ اگر جواب بله است . آیا امکان استفاده از تسهیلات بانکی یا وام مسکن میشود استفاده کرد .
شرایط آن چگونه است .
آیا پسرم که یک سال است دانشجو هست میتواند خانه بخرد ؟ و از وام استفاده کند
  • گنجی
  • 1402/07/03
خیر با ویزای توریستی نمی توانید امکان وام هم خیر.
سعی کنید زمانی نسبت به خرید خانه در کانادا اقدام کنید که اقامت داشته باشید. تا مسایل حقوقی مرتبط با ویزای توریستی شما را اذیت نکند
مریم1402/05/06
با سلام وتشکر
ما خانواده چهارنفره ویزای پنج ساله توریستی داریم و آلان ساکن ایران هستیم چطور می توانیم اقدام به خرید خانه بکنیم . ممنون
  • گنجی
  • 1402/05/07
با ویزای توریستی برای خرید ملک اقدام نکنید.
الف.1402/04/14
با سلام
می خواستم بپرسم که آیا در کانادا (ونکوور) می توان ملک به صورت شریکی خرید یعنی مثلا آپارتمان یا خانه خریداری شده به اسم دونفر(زن و شوهر) باشد. و سوال دوم اینکه اگر پاسخ به سوال قبلی بلی است آیا هردو نفر باید شرایط خاص از نظر اقامت یا درآمد و شغل داشته باشند یا اگر یکی از آنها هم داشته باشد کافیست. مثلا شوهری در کانادا کار می کند و خانمش دانشجو و یا بدون شغل هست مرد می تواند خونه به اسم خودش و این همسرش به طور مشترک بخرد
ممنون می شوم اگر پاسخ بفرمایید
  • گنجی
  • 1402/04/14
بله می توانید
این مورد را باید با اطلاعات کامل شما داشته باشیم مثل نوع ویزا طرفین، آیا از وام استفاده می کنید، چندماه در کانادا با چه ویزایی هستید، و.... 
رها1402/03/30
سلام. آیا با csqکه بعد از سرمایه گذاری کبک میگیرند میتونند خونه بخرند یا کلا مزایای اون چیه؟ مثلا وام خرید خونه یا وام دانشجویی به فرزند در کبک تعلق میگیره؟
  • گنجی
  • 1402/03/31
قوانین برنامه کبک تغییر کرده و بزودی در تلگرام اعلام خواهیم کرد
کمی تامل فرمایید 
اگر سوال تان فوری است با جزئیات نوع ویزای الان با دفتر تهران صحبت کنید.
سعید1402/03/10
یعنی مایی که ایران هستیم و هیچ وایزایی هم نداریم نمیتونیم برای خرید ملک در کانادا اقدام کنیم؟
حداقل قیمت خرید خانه چقدر باید باشد؟
  • گنجی
  • 1402/03/10
بدون ویزای معتبر امکان خرید ملک در کانادا را ندارید. توجه کنید که قبل از خرید ملک به قوانین انحصار وراثت توجه شود زیرا بدون کارت اقامت کانادا شما، مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد.
سعید1402/03/07
آیا میتوانم برای ثبت نام دخترم در کلاس یازدهم و دوازدهم ریاضی بصورت آنلاین در یکی از مدارس معتبر کانادا اقدام کنم؟
  • گنجی
  • 1402/03/07
درس خواندن انلاین شانس خوبی برای ادامه مراحل کاری و تحصیلی فرزندتان در کانادا ندارد.
احسان1402/03/06
با سلام خدمت جناب گنجی
سوال داشتم در رابطه با کسانی که ویزای کار سه ساله دارند (OWP) و هیچ سابقه حضور قبل در کانادا ندارند هم می توانند اقدام به خرید خانه کنند؟ یا باید حتما سه سال سابقه در کانادا داشته باشند؟
با تشکر از مطالب خوب شما
  • گنجی
  • 1402/03/07
حداقل 6ماه ویزای ورک آنها اعتبار داشته و مشغول به کار شده باشند.
بابک1402/03/06
سلام و تشکر از اطلاع‌رسانی
پسرم در تورنتو دانشجو است اما ورک پرمیت ندارد. آیا با شرایط جدید می‌تواند از وام خرید مسکن استفاده کند؟ اگر بله سقط وام تا چقدر، سود وام چند درصد و بازپرداخت چند ساله است؟
موفق باشید.
  • گنجی
  • 1402/03/07
اقساط وام به میزان پیش پرداخت بستگی دارد، مثلا:
یک آپارتمان 50متری یک خوابه در Vaughan, Ontario مبلغ 500هزار دلار ارزش دارد، که 20درصد پیش پرداخت دارد. اگر بانک به شما وام با نرخ 4درصد بدهد و شما طی 25 سال آن را بازپرداخت کنید ماهانه 2100دلار باید پراخت کنید.نگهداری این اپارتمان سالانه 6500دلار مالیات دارد. اگر پیش پرداخت شما کمتر از 20درصد باشد باید 11هزاردلار بابت بیمه وام تان پرداخت کنید. شارژ این اپارتمان ماهانه 400دلار خواهد بود.
اگر مقیم باشید از شرایط 10تا15درصد کاهش پیش پرداخت استفاده خواهید کرد

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن