ارسال سگ به خارج از کشور

بازدیدکنندگان : 1824 نفر 1401/11/20
ارسال سگ به خارج از کشور
ارسال سگ به خارج از کشور
قوانین مربوط به ورود حیوانات خانگی به کانادا را در این متن بخوانید.

برای آوردن حیوان خانگی خود (سگ و گربه) به کانادا باید مدرک واکسن هاری، گواهی دامپزشکی و دیگر واکسن های لازم را ارائه دهید. 
بسیاری از خانواده هایی که می خواهند به کانادا سفر یا مهاجرت کنند به دنبال راهی برای بردن و یا ارسال به خارج از کشور توسط پست، هواپیما یا کارگو هستند. 
شرایط و قوانین دولت کانادا در مورد حیوانات خانگی ساده و آسان است. الزامات و محدودیت‌ها  با توجه به نوع حیوان، گونه، کشور مبدا، وضعیت سلامتی و هدف از ورود متفاوت هستند. 

شرایط و قانون ورود حیوانات خانگی به کانادا با توجه به اینکه حیوان خانگی برای استفاده شخصی یا به عنوان سگ زنده یاب یا برای فروش، اداپشن، پرورش، نمایش، نمایشگاه، تحقیقات علمی یا سازمان‌های حمایت از حیوانات متفاوت است. حیوانی که برای فروش وارد کانادا می شود حیوان تجاری محسوب می شود و شرایط ورود آن به کانادا متفاوت است. 

اگر گواهی دامپزشکی و واکسن هاری که مورد تایید آژانس خدمات مرزی کانادا است را دارید می توانید به راحتی حیوان خانگی خود را به کانادا بیاورید. در ابتدا بهترین کار معاینه دامپزشک است. بیشتر سگ‌های وارد شده به کانادا توسط آژانس خدمات مرزی کانادا (CBSA) که در هر بندر ورودی کانادا (POE) نمایندگی دارد، مورد بازرسی قرار می‌گیرند. 
حمل حیوان با هواپیمایی ایران ایر

حمل حیوان با هواپیمایی ایران ایر 

هواپیمایی های ایران ایر، ترکیش، قطرایرویز و لوفت هانزا شرایط ارسال حیوان خانگی به کانادا را دارند. در کانادا بیماری هاری Rabies وجود ندارد، هر گربه یا سگی که وارد کانادا می شود باید مدرک واکسیناسیون هاری را داشته باشد یا باید حیوان از یکی از کشورهایی که در فهرست کشورهای بدون هاری هستند، باشد. اگر حیوان خانگی شما یکی از این مدارک را نداشته باشد شما نمی توانید حیوان خانگی خود را به کانادا بیاورید. 
مدرک واکسیناسیون هاری باید:
  •  به زبان انگلیسی یا فرانسه باشد. 
  •  مدرک واکسیناسیون را باید یک دامپزشک معتبر و مجاز صادر کند. (دفتر قرنطینه اداره کل دامپزشکی استان تهران: 02144580529)
  •  باید مشخص شود که حیوان بر علیه هاری واکسینه شده است. 
  •  تاریخ واکسیناسیون، نام تجاری و شماره سریال واکسن را مشخص کنید. ( دفتر قرنطینه فرودگاه امام خمینی (ره) 021-55678192 و 0910-4572046 )
  •  مدت زمان اعتبار واکسن را بیان کنید در غیر این صورت اعتبار واکسن از تاریخ تزریق فقط یک سال اعتبار دارد. 
  •  نام و امضای دامپزشکی که مدرک واکسیناسیون را صادر کرده داست و تاریخ امضا باید مشخص باشد. 
  •  همه مشخصات حیوان شامل سن، نژاد، جنس، رنگ، وزن و شماره میکروچیپ در صورت وجود باید نوشته شده باشد.

گربه ها و سگ ها در زمان واکسیناسیون هاری باید حداقل 3 ماهه باشند. برای توله سگ ها و بچه گربه هایی که کمتر از سه ماه دارند و واکسینه نشده اند باید مدرکی که نشان دهنده سن آنها باشد را ارائه دهید. 
 

ردیاب حیوانات و میکروچیپ

آیا خرید ردیاب زیر پوستی حیوانات خانگی برای ورود به کانادا اجباری است؟
برای مهاجرت به کانادا با سگ و یا گربه، نیازی به مجوز و یا میکروچیپ نیست و تنها ارائه گواهی دامپزشکی یا گواهی واکسیناسیون کافیست. ریز تراشه یا میکروچیپ یک فرستنده رادیویی است که اگر حیوان خانگی شما گم شود و آن را به پناهگاه بیاورند، دامپزشک آن را اسکن می کند. این تراشه یک شماره شناسایی دارد که همه اطلاعات مالک حیوان براساس آن مشخص می شود. 
سگ هایی که کمتر از 8 ماه سن دارند باید میکروچیپ داشته باشند. سگ هایی که به عنوان اداپشن پذیرفته می شوند هم باید ریز تراشه داشته باشند. 
 

مهاجرت به کانادا با حیوان خانگی مثل پرنده، خزندگان و جوندگان 

آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا  CFIA ورود هر گونه دوزیست یا خزنده از جمله لاک پشت را به کانادا به علت وجود ویروس سالمونلا ممنوع کرده است. آژانس بازرسی کانادا  تعیین می کند که چه گیاهان و حیواناتی می توانند وارد کانادا شوند. بنابراین افراد تازه وارد باید حتما قبل از سفر به کانادا، وبسایت CFIA را بررسی کنند. 
جوندگانی مثل موش، همستر و خوکچه هندی می توانند بدون هیچ مدرکی وارد کانادا شوند زیرا بیماری طاعون بوبونیک هیچ خطری برای کانادا ندارد. جوندگان دیگر مثل بیورها، لمینگ ها و کاپیبارها هم می توانند وارد کانادا شوند. 
 

هزینه حمل حیوانات با هواپیما

ورود حیوان خانگی به کانادا هیچ هزینه ای ندارد. اما نماینده آژانس بازرسی برای اطمینان از سالم بودن حیوان خانگی شما، همه مدارک شما را بررسی می کند. هزینه بازرسی برای اولین حیوان خانگی شما حدود 30 دلار و برای هر حیوان اضافی دیگر حدود 5 دلار است. حیواناتی که از آمریکا وارد کانادا می شوند هیچ هزینه ای ندارند. 
اگر حیوان خانگی شما همه شرایط لازم برای ورود به کانادا را نداشته باشد، مشمول هزینه‌های اضافی می‌شود و باید ظرف دو هفته پس از ورود، واکسیناسیون هاری را با هزینه مالک انجام شود. 
نکته:
از 28 سپتامبر 2022 ورود سگ‌ از ایران به کانادا به دلیل ریسک بیماری هاری ممنوع شده است، قبل از ممنوعیت هزینه های جانبی حدود 1500دلار وجود داشت.
 
کارگو حیوانات

کارگو حیوانات

حمل و نقل حیوان خانگی زنده به کانادا توسط هواپیما بوسیله کارگو (یا ارسال بصورت فریت) و جدا از مسافر در یک قفس و با یک بارنامه مجزا است.
باید همه حیوانات به صورت درست و مناسب حمل شوند و قوانین و مقررات مربوط به حمل و نقل حیواناتی مثل خوک و گاو مشابه قوانین حمل و نقل انسانهاست، اگر نماینده آژانس بازرسی تشخیص دهد که شما به راحتی نمی توانید حیوان خانگی خود را حمل و نقل کنید به حیوان شما اجازه ورود به کانادا را نمی دهند. برای بردن حیوان خانگی‌تان به هواپیما باید هزینه‌ای پرداخت کنید و بنابراین بهتر است زودتر به شرکت هواپیمایی که از آن قرار است بلیت تهیه کنید، اطلاع بدهید که حیوان خانگی خود را به همراه خواهید داشت و درخواست خرید سرویس AVIH کنید تا ضمن دریافت کارت پرواز در ترمینال مسافربری، سگ شما نیز پذیر شود و البته شرایط ویژه آن‌ها مانند محفظه حمل حیوان و فرودگاه مقصد را جویا شوید.
 

شرایط، قوانین و مقررات حمل هوایی حیوان زنده و خانگی

مهم ترین عامل برای ورود حیوان خانگی شما به کانادا این است که این حیوان از کشوری که بیماری هاری و دیگر بیماری های شناخته شده در آن وجود دارد و می تواند به دیگر حیوانات در کانادا منتقل کند نباشد. مثلا افرادی که می خواهند پرنده ای را به کانادا بیاورند این پرونده باید در زمینه بیماری هایی مثل آنفولانزای پرندگان مورد بررسی قرار بگیرد. 
آژانس بازرسی در ماه سپتامبر ورود سگ های تجاری از کشورهایی که در آنها بیماری هاری وجود دارد را ممنوع کرده است. 
در اینستاگرام گنجی پست کاملی را در مورد حیوان خانگی درج کردیم که نکات کاملی در آن درج شده.
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن