نظرات در مورد مهاجرت به کانادا

بازدیدکنندگان : 698 نفر 1401/11/25
نظرات در مورد مهاجرت به کانادا
نظرات در مورد مهاجرت به کانادا
مهاجرت به کانادا هم خوب است هم بد

نرخ زاد و ولد در کانادا و کشورهای اروپایی بسیار پایین است و کانادا نیازمند مهاجر جدید برای رونق اقتصادی است، لذا دولت برای فرزند شما کمک هزینه پرداخت می کند و این خوب است ولی مهاجرت بد هم است زیرا شروع یک زندگی جدید و مهاجرت سخت است.

در کانادا و کشورهای اروپایی نرخ زاد و ولد بسیار پایین است. در این مقاله نظرات در مورد کاهش باروری در کانادا را بررسی می کنیم. 
 
در کشور آمریکا در 15 سال گذشته نرخ زاد و ولد حدود 20 درصد کاهش پیدا کرده. 
نرخ باروری در کانادا کمتر از سطح جمعیت جهانی یعنی 2تولد به ازای هر زن است. از سال 2009 در کانادا نرخ باروری کاهش پیدا کرده و به 1.4 فرزند به ازای هر زن در سال 2020 رسید. در سال 2020 در کانادا نسبت به 15 سال گذشته نرخ باروری و میزان زایمان به پایین ترین حد خود یعنی 4-درصد رسید. دولت قصد دارد شرایط تولد فرزند در کانادا را تسهیل کند.
 

نرخ پایین زاد و ولد در کانادا

در کشورهای اروپایی و کانادا افراد به دلایل شخصی نمی خواهند فرزندی داشته باشند. علاوه بر آن اتفاقات اخیر مانند کرونا، جنگ و تورم در جهان باعث شده است تا نرخ باروری کاهش پیدا کند. 
 

افزایش هزینه فرزند در کانادا

هزینه بچه دار شدن و تربیت فرزند در کانادا زیاد شده. در 18 سال اول زندگی کودک، والدین باید همه هزینه های فرزندان خود را تامین کنند آنها باید هزینه تحصیل و دیگر خدمات مورد نیاز آنها را بپردازند. 
در کانادا از سال 2015 هزینه تربیت فرزندان حدود 11 درصد یعنی 27.000 دلار افزایش پیدا کرده است، به همین علت نرخ باروری در بیشتر کشورها کاهش پیدا کرده. 
طبق مطالعه شرکت Moneysense هزینه نگهداری یک فرزند در کانادا و آمریکا در سال 2015 به مدت 18 سال برابر 253.946 دلار آمریکا است، که اگر 12درصد تورم 2016تا2021 را روی آن اضافه کنیم به 284 هزار دلار سالانه می رسیم یعنی ماهانه 1300 دلار.
 

شغل برای زنان در کانادا

افزایش زنان تحصیل کرده باعث افزایش شغل برای زنان در کانادا شده ولی با حقوقی کمتر از مردان.
در 40 سال گذشته تعداد زنان تحصیل کرده در کشورهای غربی افزایش پیدا کرده است. زنان غربی در بیشتر زمینه ها توامند شده و همین موضوع باعث کاهش باروری شده است. 
 

بازارکار و اقتصاد کانادا تحت تاثیر کرونا

شیوع کرونا مشکلات اقتصادی زیادی را در همه جهان به وجود آورد و همین مشکلات باعث کاهش نرخ باروری در کانادا و کشورهای اروپایی شده است که مقالات متعددی در مورد ان منتشر شده. 
طبق گزارش مرکز آمار کانادا، تقریباً یک چهارم افراد ۱۵ تا ۴۹ ساله برنامه‌های باروری خود را به دلیل همه‌گیری کووید۱۹ تغییر دادند و اکثر آن‌ها گفته‌اند که قصد دارند بچه‌دار شدن را به تعویق بیندازند. 
براساس این گزارش حدود 14.3 درصد از شهروندان گفتند، دیرتر از برنامه ریزی قبلی می خواهند بچه دار شوند.
حدود 10.9 درصد از این افراد گفتند که می خواهند فرزند کمتری نسبت به برنامه ریزی قبلی خود داشته باشند. 

 

علت کاهش نرخ باروری در کانادا

نرخ پایین باروری باعث افزایش مهاجرت به کانادا شده است یعنی دولت کانادا برای رشد جمعیت و نیروی کاری مهاجرت را افزایش داده است. 
نرخ پایین باروری باعث کاهش نیروهای کار کانادایی شده زیرا نسبت به افراد سالخورده و نیروهای کاری فعلی در کانادا، تعداد فرزندان کمتری متولد می شوند. دولت کانادا برای رفع کمبود نیروی کاری در کانادا مهاجرت را افزایش داد. 
از سالهای 2016 تا 2021حدود چهار پنجم یعنی 1.8 میلیون نفر از جمعیت کانادا از طریق مهاجرت افزایش پیدا کرده. این رشد جمعیت باعث افزایش نیروهای کاری کانادا شده. مهاجران کانادایی در پنج سال گذشته باعث رشد 79.9 درصدی نیروی کاری در این کشور شده اند. رشد و توسعه اقتصادی در کانادا به علت افزایش نیروهای کاری بوده که این افزایش نیروی های کاری به علت افزایش مهاجرت بوده است. با افزایش جمعیت، افراد بیشتر باید به دولت کانادا مالیات بپردازند. در نهایت دولت کانادا از طریق این مالیات ها می تواند خدمات مناسبی را به مردم کانادا ارائه دهد که همین موضوع باعث رشد و توسعه اقتصادی کانادا می شود. 

در کل با توجه به دلایل ذکر شده در بالا، مهاجرت به کانادا افزایش پیدا کرده و تا سال 2021 حدود 23 درصد از جمعیت کانادا از گروه مهاجران بودند. اگر در سالهای آینده نرخ باروری در کانادا کاهش پیدا کند تا سال 2041 حدود 29.1 تا 34 درصد از جمعیت کانادا از گروه مهاجران هستند. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن