فرم اکسپرس اینتری کانادا

بازدیدکنندگان : 858 نفر 1402/03/24
فرم اکسپرس اینتری کانادا
فرم اکسپرس اینتری کانادا
آیا می توان پروفایل اکسپرس اینتری کانادا را بعد از دریافت دعوتنامه قبولی تغییر داد؟

بعضی اوقات بعد از اینکه فرد متقاضی دعوتنامه قبولی برای اقامت دائم کانادا را دریافت می کند پروفایل اکسپرس اینتری و امتیازات او که براساس سیستم جامع امتیاز بندی است تغییر می کند. 
در صورتی که این اتفاق بیفتد تا زمانی که پرونده الکترونیکی آنها برای اقامت دائم کانادا ارسال نشود آنها واجد شرایط دریافت اقامت دائم کانادا هستند. 

 

اکسپرس اینتری کانادا (Express Entry) یا E.E چیست

اکسپرس اینتری سیستمی است که سه برنامه نیروی کاری ماهر فدرال، نیروی متخصص فنی و کلاس تجربه کاری کانادایی را مدیریت می کند. براساس ظرفیت پذیرش مهاجر در سال های 2023-2025 دولت کانادا تا سه سال آینده حدود 82.000 مهاجر را ار طریق سیستم اکسپرس اینتری می پذیرد. 
برای اقدام از طریق برنامه اکسپرس اینتری مهاجران باید طبق جدول امتیاز بندی اکسپرس اینتری کانادا وارد سیستم اکسپرس اینتری شوند و پروفایل مشخصات خود را در وبسایت اداره مهاجرت کانادا آپلود کنند، بعد از آن باید منتظر بمانند تا دعوتنامه قبولی کانادا ITA برای اقامت دائم را دریافت کنند. دریافت اقامت دائم کانادا بدون دریافت دعوتنامه قبولی امکان پذیر نیست. مهاجرانی که دعوتنامه قبولی را دریافت کرده اند 60 روز فرصت دارند تا پرونده الکترونیکی خود را ارسال کنند. 
 

سوال مهم این است که اگر بعد از دریافت دعوتنامه قبولی پروفایل اکسپرس اینتری متقاضی تغییر کند چه اتفاقی می افتد؟

 

انواع تغییرات پروفایل اکسپرس اینتری و پیامدهای داشتن پروفایل اشتباه

زمانی که قرعه کشی اکسپرس اینتری برگزار می شود و تعدادی از مهاجران دعوتنامه قبولی را دریافت می کنند در این صورت هنوز امکان تغییر پروفایل اکسپرس اینتری مهاجران وجود دارد. 
این تغییرات تاثیر زیادی بر روی امتیارات فرد متقاضی می گذارد زیرا امتیازات مهاجران زمانی قطعی می شود که فرد متقاضی پرونده الکترونیکی خود را ارسال کرده باشد. 
مثلا فردی که دعوتنامه قبولی را دریافت می کند و قبل از ارسال پرونده الکترونیکی شغل یا مدرک تحصیلی، شرایط ازدواج، تولد یا اعتبار آزمون زبان او منقضی می شود. 
اگر پروفایل شما تغییر کند حفظ پروفایل و اطلاعات شما بسیار مهم است، اگر اداره مهاجرت کانادا متوجه شود که شما اطلاعات اشتباه ارائه کرده اید یا جزئیات مهم را حذف کرده اید شما به عنوان فرد غیر قابل قبول هستید و یا تا پنج سال نمی توانید برای مهاجرت به کانادا درخواست بدهید. 

 

آپدیت پروفایل اکسپرس اینتری بعد از دریافت دعوتنامه قبولی برای اقامت دائم کانادا

برای جلوگیری از ارائه اطلاعات اشتباه در پروفایل اکسپرس اینتری، مهاجرانی که از طریق یکی از سه برنامه تحت مدیریت اکسپرس اینتری اقدام می کنند می توانند از طریق روشهای زیر پروفایل اکسپرس اینتری خود را بعد از دریافت دعوتنامه قبولی آپدیت کنند. 
قبل از دریافت دعوتنامه قبولی مهاجران می توانند به راحتی پروفایل اکسپرس اینتری خود را تغییر دهند. اما بعد از دریافت دعوتنامه قبولی امکان تغییر پروفایل اکسپرس اینتری وجود ندارد زیرا پروفایل مهاجران به صورت رسمی در سیستم مدیریت پرونده جهانی GCMS ثبت می شود. 

در این زمان متقاضیان باید:
  •  برای تایید تغییر شرایط مثل ازدواج، شغل و غیره مدارک اضافی را آپلود کرده و مطمئن شوند که پروفایل آنها دقیق و صحیح است. 
  •  اگر نمی توانند مدارک اضافی لازم را ارائه دهند باید نامه توضیحی را به اداره مهاجرت کانادا ارائه دهند. 
در نامه توضیحی مهاجران توضیح می دهند که آنها تلاش زیادی کردند تا در مدت 60 روز قبل از انقضای دعوتنامه قبولی مدارک لازم را جمع آوری کنند اما نتوانستند این کار را انجام دهند.
نامه های توضیحی به صورت جداگانه و موردی ارزیابی می شوند و با توجه به نظر افسر مهاجرتی کانادا تایید یا رد می شوند. 

 

تاثیر تغییرات پروفایل اکسپرس اینتری برای امتیازات فرد متقاضی

اگر پروفایل فرد متقاضی تغییر کند این باعث تغییر امتیاز فرد متقاضی می شود و بر روی شانس فرد برای دریافت دعوتنامه قبولی در قرعه کشی بعدی اکسپرس اینتری تاثیر می گذارد.
امتیازات فرد متقاضی براساس عوامل مختلف می تواند تغییر کند.  مهاجرانی که جاب آفر معتبر دریافت می کنند یا نمرات آزمون زبان، تحصیلات، تجربه کاری خود را افرایش می دهند امتیاز بیشتری دریافت کرده و شانس آنها برای دریافت دعوتنامه قبولی برای اقامت دائم کانادا بیشتر می شود. 

 

تغییرات پروفایل و شرایط لازم برای اقامت دائم کانادا

تغییرات پروفایل اکسپرس اینتری قبل یا بعد از دریافت دعوتنامه قبولی کانادا، باعث می شود که مهاجرانی که قبلا واجد شرایط بودند واجد شرایط اقامت دائم کانادا نباشند. 
مثلا نمره آزمون زبان برای دو سال اعتبار دارد، اگر این دوره دوساله قبل از ارائه پرونده الکترونیکی تمام شود متقاضی واجد شرایط اقامت دائم کانادا نیست. اگر متقاضی درآمد لازم که از شرایط اثبات تمکن در اداره مهاجرت کانادا است و هر سال براساس 50 درصد از کل درآمد کم تعیین می شود را نداشته باشد بازهم او واجد شرایط اقامت دائم کانادا نیست.  

 

تاخیر بررسی پرونده های اکسپرس اینتری کانادا

با توجه به تغییرات پروفایل اکسپرس اینتری، اداره مهاجرت کانادا برای ارزیابی مجدد شرایط متقاضی برای اقامت دائم کانادا به زمان بیشتری نیاز دارد. بنابراین تغییرات پروفایل اکسپرس اینتری بعد از دریافت دعوتنامه قبولی باعث افزایش زمان بررسی و تایید پرونده متقاضی می شود. 
با توجه به این موضوعات، متقاضیان برنامه اکسپرس اینتری باید مدارک و آپدیت پروفایل خود را به سرعت انجام داده و این باعث کاهش زمان بررسی پرونده های مهاجرتی می شود. 

 

کاهش تاثیرات منفی تغییر پروفایل اکسپرس اینتری

برای اینکه تغییرات پروفایل خود را بعد از دریافت دعوتنامه قبولی سریع انجام دهید باید به سرعت همه اطلاعات را آپدیت کرده و توضیحات لارم را به افسران اداره مهاجرت کانادا ارائه دهید. زمانی که متقاضی می خواهد تغییراتی در پروفایل خود ایجاد کند بهتر است در اسرع وقت با افسران مهاجرتی کانادا تماس بگیرید. 
شما می توانید با استفاده از تجربه یک وکیل مهاجرتی کانادایی تغییرات لازم را در پروفایل اکسپرس اینتری خود انجام دهید. 

 

یک وکیل با تجربه مهاجرت کانادا می تواند:

  1. به متقاضیان کمک کند تا فرم ها و مدارک مورد نیاز را به صورت دقیق کامل و ارسال کنند. 
  2.  از طرف فرد متقاضی با دولت کانادا ارتباط برقرار کند.
  3.  از وجود هر گونه اشتباه در پرونده مهاجرتی جلوگیری می کند. 
  4.  آزمون و خطا را برای دریافت اقامت کانادا انجام نمی دهد زیرا تجربه کافی دارد.
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
فرهمند1402/10/08
سلام . آرزوی سلامتی و تندرستی برای جنابعالی
درصدد مهاجرت و کار به کشور کانادا یا کشور دیگر هستم . خودم تحصیلات ارشددارم و همسرم دیپلم در مشاغلی همچون پرورش قارچ . گیاهان تزئینی. پرورش ماهی و... دارای سابقه و مدرک معتبر هستیم وضع مالی متوسط از شما در این زمینه خواهان راهنمایی هستیم . درود بر شما
  • گنجی
  • 1402/10/10
اگر سن تا 35 و رشته تحصیلی مرتبط با کشاورزی دارید برنامه Agri-food مناسب شما خواهد بود.
در غیر اینصورت فرم ارزیابی (سمت چپ سایت) را پر کنید تا برای برنامه های استانی کانادا شما را بسنجیم.
نوشین1402/05/01
سلام وقت بخیر اکسپرس اینتری دقیقا شامل کدام استان ها میشه؟ و اینکه مدرک زبان فرانسه حتما باید داشته باشیم
  • گنجی
  • 1402/05/01
اکسپرس اینتری فدرال شامل تمام استان های کانادا و اکسپرس اینتری استانی شامل 13 استان کانادا است.
اگر امتیاز کافی با آیلتس بدست نیاورید دارا بودن نمره فرانسه کمک خوبی خواهد کرد.
استان های زیر بهترین شانس برای اکسپرس اینتری را دارند:
ساسکاچوان-آلبرتا-انتاریو-بریتیش کلمبیا-نیوبرانزویک-پرنس ادوارد-نوااسکوشیا- کبک(سیستم کبک آریما است)

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن