هزینه درمان در کانادا

بازدیدکنندگان : 1173 نفر 1402/02/20
هزینه درمان در کانادا
هزینه درمان در کانادا
دیگر از صف طولانی و خدمات نامطلوب سیستم پزشکی کانادا ناراضی نخواهید بود، زیرا دولت کانادا بودجه 200 میلیارد دلاری برای بهبود بهداشت و درمان اختصاص داده است. خدمات دندانپزشکی رایگان اولین قدم دولت برای تحقق این موضوع است، در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

 

بیمه درمانی کانادا چیست

براساس بودجه سال 2023، دولت کانادا برای بخش بهداشت و درمان بودجه اضافی اختصاص داده است. سیستم درمانی کانادا را مدیکر می‌نامند و شما هلث یا ملدی کارت دریافت می کنید.
ارائه خدمات پزشکی به کانادایی ها، یک مسئولیت مشترک بین دولت فدرال و استانی در کانادا است طبق آمار حتی قبل از شیوع کرونا، سیستم بهداشت و درمان با کمبود نیروی کاری و بودجه روبه رو بود و به همین علت دولت های استانی به دنبال افزایش بودجه برای این بخش هستند. 
بیشتر جمعیت کانادا پیر و سالخورده هستند و همین موضوع فشار زیادی را بر روی سیستم بهداشت و درمان وارد می کند. براساس سرشماری سال 2021حدود 861.395 نفر از جمعیت کانادا پیر و سالخورده هستند. 2.1 میلیون نفر بین سنین 75 تا 85 سال هستند. با توجه به نرخ پایین بیکاری و نیاز بالا برای نیروی متخصص در بخش بهداشت و درمان، دولت کانادا باید اقدامات لازم برای حمایت از این سیستم را در نظر بگیرد. 
اوایل فوریه امسال دولت کانادا گفت، حدود 200 میلیارد دلار طی ده سال آینده، برای بخش بهداشت و درمان اختصاص داده است. این هزینه می تواند صف انتظار برای دریافت خدمات پزشکی در بیمارستان ها را کاهش دهد.
 

هزینه دندانپزشکی در کانادا چقدر است

براساس بودجه 2023 توافق نامه ای بین دولت لیبرال و حزب دموکراتیک جدید ایجاد شد و طرح مراقبت از دندان کانادا که به افراد بیمه نشده در کانادا و خانواده های کم درآمد خدمات دندانپزشکی ارائه می دهد به زودی اجرایی خواهد شد. براساس این بودجه 13 میلیارد دلار در مدت پنج سال و 4.4 میلیارد دلار برای اجرای طرح دندانپزشکی کانادایی پیشنهاد شد. 
هزینه های دندانپزشکی تحت پوشش بخش بهداشت و درمان استانهای کانادا نیست و افرادی که درآمد پایینی دارند نمی توانند این هرینه ها را بپردازند. انجمن دندانپزشکی کانادا گفت، کل هزینه های یک فرد کانادایی برای دندانپزشکی سالانه 378 دلار است. 
به واسطه این طرح کانادایی هایی که بیمه ندارند و درآمد سالانه خانوار آنها کمتر از 90 هزار دلار باشد ، تحت پوشش خدمات دندانپزشکی قرار می گیرند. همچنین افرادی که درآمد خانواده آنها کمتر از 70 هزار دلار است ، خدمات رایگان دندانپزشکی دریافت می کنند. این طرح در سال 2023 اجرا می شود اما جزئیات مربوط به دارندگان ویزای دانشجویی و کار هنوز مشخص و اعلام نشده. 
طرح مراقبت از دندان کانادایی ها زیرمجموعه مزایای دندانپزشکی کاناداست که به والدین واجد شرایط برای فرزندان زیر 12 سال نیز کمک هزینه مستقیم و معاف از مالیات ارائه می دهد، برای هر فرزند تا سقف 1300 دلار طی دو سال هزینه کمک هزینه دندانپزشکی کانادا تعلق می گیرد .
 

افزایش نیاز به پزشک مهاجر در کانادا

شکی نیست که مهاجران برای ورود به سیستم پزشکی کانادا در ابتدا نیاز به 2 سال تحصیل و امتحان دارند، زیرا مدارک پزشکی ایران مناسب بازار کار کانادا نیست ولی با توجه به اقدامات جدید دولت کانادا، نیاز به پزشک مهاجر در بخش های زیر حتمی خواهد بود:
  • روانشناسی: اقدامات دیگری برای بخش بهداشت و درمان کانادا در نظر گرفته شده است. 158.4 میلیون دلار طی سه سال برای ایجاد خط تلفنی با شماره 988 جهت پیشگیری از خودکشی و حمایت از سلامت روان اختصاص داده شده است. این طرح از 30 نوامبر 2023 اجرایی می گردد. 
  • سلامت جنسی و باروری: بودجه 36 میلیون دلاری برای مدت سه سال برای بخش سلامت جنسی و باروری اختصاص داده شده است. این بخش از حقوق سلامت جنسی و باروری زنان و سلامت مادران، نوزادان و کودکان حمایت می کند. سقط جنین در کانادا قانونی است و همه زنان بدون توجه به وضعیت مهاجرتی خود، حق انتخاب دارند. 
  • ورزش همگانی: بودجه 10 میلیون دلاری طی دو سال برای حمایت از برنامه های ملی با هدف افزایش فعالیت ورزش همگانی اختصاص داده شده. 
  • دندانپزشکی: با توجه به طرح جدید ارائه خدمات دندانپزشکی با هزینه دولت به همه کانادایی، نیاز به این متخصصین بیشتر خواهد شد.

 

خدمات مدیکر کانادا

برای همه سیتی زن ها و دارندگان کارت پی آر دریافت خدمات بهداشت و درمان رایگان است. بیشتر هزینه های پزشکی و اورژانس تحت پوشش خدمات درمانی رایگان هستند. البته موارد زیر هم اکنون در سیستم پزشکی کانادا رایگان نیست:
  1. مراقبت از چشم و دریافت عینک
  2. مراقبت های دندانپزشکی
  3. داروهای تجویزی داروخانه
  4. خدمات آمبولانس اورژانس

در بعضی از استان ها مهاجران، بعد از دریافت اقامت دائم کانادا باید تا سه ماه برای دریافت کارت سلامت منتظر بمانند. استانهای کانادا کارت بهداشت را زمانی صادر می کنند که فرد کانادایی یا مقیم دائم در استان مورد نظر به اندازه کافی زندگی کرده باشد. 
مقررات مربوط به بهداشت و درمان در استانهای مختلف کانادا متفاوت است و معیارهای لازم برای دارندگان ویزای کار و دانشجویی هم متفاوت است و بهتر است که این افراد در کانادا بیمه خصوصی داشته باشند. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن