اکسپرس اینتری برای پزشکان

بازدیدکنندگان : 1297 نفر 1401/08/07
اکسپرس اینتری برای پزشکان
صدور 4.250 دعوتنامه درآخرین قرعه کشی برنامه اکسپرس اینتری رکورد خوبی در پایان سال 2022 بود.
آخرین قرعه کشی اکسپرس اینتری کانادا برای همه برنامه ها در تاریخ 20/7/1401 برگزار شد. بعد از شروع قرعه کشی ها در تاریخ  6 جولای، این هشتمین قرعه کشی بود که برگزار می شد. 
اداره مهاجرت کانادا برای 4.250 مهاجر با حداقل امتیاز دعوتنامه صادر کرد. دعوتنامه ها برای مهاجران برنامه نیروی کار ماهر فدرال، نیروی متخصص فنی فدرال و کلاس تجربه کار کانادایی صادر شد، یعنی همه برنامه هایی که توسط سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می شوند. 
قرعه کشی همه برنامه های اکسپرس اینتری برای مدت بیشتر از 18 ماه یعنی از دسامبر 2020 متوقف شده بود. در این مدت فقط برای مهاجران کلاس تجربه کار کانادایی و برنامه مهاجرت استانی دعوتنامه صادر شد. به علت محدودیت های سفر ناشی از کرونا، پرونده های معوق زیادی وجود داشت که قرعه کشی ها هم به همین علت متوقف شد. در سپتامبر 2021، اداره مهاجرت کانادا قرعه کشی برنامه کلاس تجربه کار کانادایی را هم متوقف کرد.
طبق نظر آقای گنجی در قرعه کشی اخیر مهاجران با حداقل امتیاز دعوت شدند. با کاهش امتیازات، تعداد مهاجرانی که می توانند دعوتنامه قبولی کانادا را دریافت کنند افزایش پیدا می کند، که از زمان شروع قرعه کشی ها با کاهش امتیازات مهاجران زیادی دعوتنامه دریافت کردند. امتیازات در این قرعه کشی 557 امتیاز بود که نسبت به پنج قرعه کشی اول، امتیازات حدود 9 امتیاز کمتر شد. در دو قرعه کشی اخیر در 14 و 28 سپتامبر امتیازات کل حدود 6 امتیاز کمتر شد. 

 

مهاجرت خانوادگی به کانادا

برنامه پذیرش مهاجر جدید اداره مهاجرت کانادا راه را برای مهاجرت خانوادگی به کانادا آسان نمود. براساس این برنامه دولت کانادا به دنبال پذیرش 432.000 مهاجر برای اقامت دائم در سالهای 2022-2024 است. 
هر سال اداره مهاجرت کانادا برنامه پذیرش مهاجر جدید را منتشر می کند که در این برنامه تعداد مهاجرانی که در سه سال آینده می پذیرد را مشخص می کند و این مهاجران از طریق برنامه های مهاجرتی موجود پذیرفته می شوند. در سال 2022 برنامه سطح مهاجرتی حدود 55.900 مهاجر برای اقامت دائم را از طریق برنامه اکسپرس اینتری می پذیرد. تا به حال از ژانویه تا ماه آگوست کانادا بیشتر از 28.000 مهاجر را برای اقامت دائم از طریق برنامه اکسپرس اینتری پذیرفت. تا اول نوامبر سال 2022 برنامه سطوح مهاجرتی جدید اعلام می شود. 

 

آیا پزشکان می توانند برای برنامه اکسپرس اینتری اقدام کنند؟

دولت کانادا موانع مهاجرتی را برای پزشکان رفع کرده است یعنی پزشکانی که با ویزای اقامت موقت در کانادا زندگی و کار می کنند می توانند از طریق برنامه اکسپرس اینتری اقدام کنند.
در قبل پزشکان بدین دلیل، واجد شرایط نبودند چون سیستم پزشکی کانادا براساس مدل هزینه برای خدمات(پرکیس) است که با مدل سنتی کارفرما-کارمند متفاوت است، یعنی پزشکان خود اشتغال در نظر گرفته می شوند. تجربه کاری که از طریق خود اشتغالی در کانادا بدست آمده است واجد شرایط برای برنامه اکسپرس اینتری نیست. 
خود اشتغالی به تنهایی باعث نمی شود که یک فرد واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری شود. اگر فردی حداقل یک سال تجربه کاری در خارج از کشور یا به عنوان کارمند در کانادا را بدست آورده باشد واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری است. 

 

برنامه اکسپرس اینتری و تغییرات آن

تغییرات مربوط به شرایط پزشکان یکی مواردی است که تا سال 2023 اجرا می شود. پارلمان با لایحه C-19 در ماه ژوئن موافقت کرد و از طریق این لایحه اداره مهاجرت کانادا می تواند مهاجران برنامه اکسپرس اینتری را با تجربه های کاری خاص یا تحصیلات و مهارت در زبان به جای سیستم فعلی صدور دعوتنامه قبولی براساس امتیازات آنها بپذیرد. سیسم TEER با ناک های شغلی قبلی فرق دارد لذا اگر تمایل به بازکردن پروفایل اکسپرس اینتری دارید بدانید که کد شغلی شما نسبت به قبل متفاوت خواهد بود لذا امتیاز متفاوتی را کسب خواهید نمود.


برنامه اکسپرس اینتری چیست؟
سیستم اکسپرس اینتری سه برنامه نیروی کار ماهر فدرال، نیروی متخصص فنی فدرال و کلاس تجربه کار کانادایی را مدیریت می کند. مهاجران برنامه مهاجرت استانی که در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل دارند واجد شرایط یکی از این برنامه ها هستند. 
اکسپرس اینتری از سیستم جامع امتیاز بندی برای رتبه بندی پروفایل مهاجران استفاده می کند. مهاجرانی که بیشترین امتیاز را کسب می کنند می توانند دعوتنامه قبولی برای اقامت دائم را دریافت کنند. 
بعد از اقدام افسر مهاجرتی اداره مهاجرت کانادا پرونده را بررسی می کند و در مورد تایید یا عدم تایید آن تصمیم می گیرد، بعضی اوقات افسر مهاجرتی مصاحبه ای در نظر می گیرد یا مدارک بیشتری می خواهد. بعد از اینکه افسر مهاجرت شما را تایید کرد شما اقامت دائم کانادا را دریافت می کنید و می توانید برای دریافت شهروندی و پاسپورت کانادا اقدام کنید. اگر هم در مورد تحصیل پزشکی در دانشگاه های کانادا سوال دارید کلیک کنید.
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها:

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن