نرخ بهره وام بانکی در کانادا

بازدیدکنندگان : 1421 نفر 1401/09/15
نرخ بهره وام بانکی در کانادا
افزایش نرخ بهره در کانادا باعث می شود افرادی که می خواهند برای خرید مسکن یا موارد دیگر وام بگیرند با مشکلاتی روبه رو شوند. نرخ بهره را بانک کانادا مشخص می کند و در واقع نرخ بهره برای وام مسکن و دیگر موارد اعتباری که مصرف کنندگان دریافت می کنند براساس همین نرخ بهره تعیین می شود. 
 

نرخ سود وام مسکن در کانادا

در تاریخ 4/8/1401 بانک کانادا نرخ بهره را حدود 50 واحد افزایش داد یعنی تا حدود 3.75 درصد. 
در سال 2022 دولت کانادا برای مقابله با تورم نرخ بهره را افزایش داد. براساس گزارشات برای اولین بار در 26 ژانویه، نرخ بهره طبق سیاست بانک مرکزی آمریکا حدود 0.25 درصد بود که از آن زمان نرخ بهره حدود 25 واحد افزایش پیدا کرد. 
نرخ بهره را بانک کانادا مشخص می کند و در واقع نرخ بهره برای وام مسکن و دیگر موارد اعتباری که مصرف کنندگان دریافت می کنند براساس همین نرخ بهره تعیین می شود. 
نرخ بهره تعیین می کند که آیا افراد می توانند از بانک پول قرض بگیرند یا می توانند پول خود را در بانک پس انداز کنند، اما نرخ بهره در کانادا بر روی هر دو گروه تاثیر می گذارد:
  • پس انداز پول در بانک: با افزایش نرخ بهره بانک ها نمی توانند نرخ سود حساب های پس انداز را افزایش دهند به خصوص زمانی که این بانک ها در رقابت با دیگر موسسات باشند. 
  • وام گیرندگان از بانک: با افزایش نرخ بهره بدهی صاحبان خانه بیشتر می شود یا به علت افزایش نرخ بهره برای دریافت وام با مشکلاتی روبه رو می شوند، مثلا صاحب خانه ای که می خواهد وام مسکن خود را با نرخ ثابت تمدید کند شاید مجبور شود مبلغ بیشتری را ماهانه بپردازد. با افزایش نرخ بهره صاحبان وام مسکن با نرخ متغیر، ماهانه پول بیشتری از وام گیرندگان دریافت می کنند. 

 

نرخ بهره در کانادا

نرخ بهره در کانادا افزایش پیدا می کند تا تورم کاهش یابد، این کار برای ثبات اقتصادی است چون با افزایش نرخ بهره، مصرف کنندگان با افزایش هزینه ها تمایلی به دریافت وام ندارند، در نهایت خرید کالاها کمتر شده و تقاضا هم کمتر می شود. با افزیش نرخ بهره مصرف کنندگان بیشتر به دنبال پس انداز پول هستند . همه اینها باعث ثبات اقتصادی در بلند مدت می شود. 
طبق نظر آقای گنجی – وکیل رسمی مهاجرت کانادا - نرخ بهره در کانادا برای مدت طولانی افزایش پیدا می کند اما نه برای مدت زمانی که قبلا انتظار داشتیم. 

 

تاثیرات افزایش نرخ بهره بر مهاجرت به کانادا

افزایش نرخ بهره تاثیراتی بر روی جمعیت کانادا دارد و این نوع عدم اطمینان اقتصادی باعث می شود که مهاجران کمتری به کانادا بیایند. خوشبختانه رفاه اقتصادی و اجتماعی کانادا فقط به این موضوع وابسته نیست. 
بعد از شیوع کرونا و محدودیت های سفر، تعداد مهاجران در کانادا به حالت عادی برگشته است. در سال 2021 کانادا بیشترین تعداد مهاجران را پذیرفت، حدود 405.000 مهاجر برای اقامت دائم که از رکورد سال 1913 هم بیشتر شد. 
افزایش نرخ بهره تاثیر زیادی بر روی مهاجرت به کانادا نمی گذارد و آینده مهاجرتی کانادا بسیار مثبت و امیدوار کننده است. اهداف مهاجرتی که اداره مهاجرت کانادا براساس برنامه سطوح مهاجرتی 2022_2024 در نظر گرفته است، نشان می دهد که مهاجرت به کانادا در حال افزایش است. 
براساس برنامه سطوح مهاجرتی، کانادا سالانه بیشتر از 430.000 مهاجر را تا سال 2024 می پذیرد. 
  1.  تعداد مهاجرانی که تا پایان سال 2022 پذیرفته می شوند: حدود 431.645 مهاجر
  2.  تعداد مهاجرانی که تا پایان سال 2023 پذیرفته می شوند: 447.055 مهاجر
  3.  تعداد مهاجرانی که تا پایان سال 2024 پذیرفته می شوند: 451.000 مهاجر
 
برنامه سطوح جدید مهاجرتی باعث می شود در اهداف مهاجرتی برای سالهای 2022_2024 تغییراتی داده شود، اما اهداف مهاجرتی اداره مهاجرت کانادا باید بالا بماند چون کانادا به دنبال افزایش تعداد مهاجران و جبران کمبودهای ناشی از کرونا است و آینده اقتصادی و اجتماعی کانادا بستگی به همین مهاجران تازه وارد دارد. 

بانک کانادا

ارتباط نرخ بهره با مهاجرت به کانادا

بر خلاف ارتباط منفی بین نرخ بهره در کانادا و مهاجرت مهاجران به این کشور، استفان براون اقتصاد دان می گوید، ورود تعداد زیادی از مهاجران  به کانادا در بلند مدت باعث کاهش نرخ بهره در این کشور می شود. 
براساس تحقیقات اداره آمار کانادا، مهاجران نقش بسیار مهمی در رفع کمبود نیروی کاری در کانادا دارند. تحقیقات در ماه ژوئن 2022 نشان می دهد که در دهه 2010 مهاجران باعث رشد 84 درصدی نیروی کاری در کانادا شده اند. اگر مهاجرت به کانادا افزایش پیدا کند کمبود نیروی کاری در کانادا کاهش می یابد و با افزایش سفر به کانادا نرخ بهره هم کمتر می شود. 
افزایش مهاجرت در کانادا باعث کاهش نرخ مشاغل خالی می شود و از افزایش دستمزدها جلوگیری می کند. با ورود مهاجران به کانادا و اشتغال آنها در این کشور، فرصت های شغلی کمتر می شود و کمبود نیروی کار را رفع می کند و در نهایت مهاجرت با کاهش نرخ بهره باعث ثبات اقتصادی این کشور می شود. 
اقتصاد دان براون می گوید، مهاجرت بیشتر باعث کاهش قیمت اجاره در سال 2023 می شود. زمانی که تعداد مهاجران در کانادا افزایش پیدا کند و مهاجران تعداد زیادی از املاک را اجاره می کنند و قیمت کلی ملک و اجاره کمتر می شود که باعث ثبات بازار مسکن در کانادا می شود. 
در نهایت افزایش مهاجرت به کانادا نه تنها برای همه شهروندان کانادایی بلکه برای همه افرادی که برای داشتن زندگی بهتر به کانادا می آیند مفید است و باعث ثبات اقتصادی این کشور می شود. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن