تعداد پذیرش اقامت دائم کانادا افزایش یافت

بازدیدکنندگان : 959 نفر 1401/08/03
تعداد پذیرش اقامت دائم کانادا افزایش یافت
وزیر مهاجرت کانادا گفت، در سالهای آینده تعداد مهاجرانی که پذیرفته می شوند افزایش پیدا می کند و حدود 500,000 نفر را می پذیرند. پذیرش امسال 431 هزار نفر بود.
هر ساله اداره مهاجرت کانادا پذیرش مهاجرین جدید را اعلام می کند که در آن برنامه تعداد مهاجرانی که می توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند و وارد کانادا شوند مشخص می شود. پذیرش مهاجرین جدید برای برنامه های گروه نیروی متخصص، اسپانسرشیپ و سرمایه گذاری در سه سال آینده است. پذیرش مهاجرین جدید امسال برای سه سال 2023، 2024 و 2025 خواهد بود. 
براساس قانون مهاجرت کانادا، دولت باید پذیرش مهاجرین جدید را تا اول نوامبر هر سال اعلام کند. این دومین پذیرش مهاجرین جدید است که در سال 2022 اعلام می شود اولین برنامه در ماه فوریه بعد از انتخابات فدرال در تاریخ 20 سپتامبر 2021 اعلام شد. 
 

مزایای اقامت دائم کانادا چه بود که در 2022 دو سری پذیرش مهاجرین جدید اعلام شد؟

پذیرش مهاجرین جدید 2022-2024 تا ماه فوریه 2022 اعلام نشد، طبق معمول همیشه تا 1 نوامبر سال قبل باید اعلام می گردید.
بعد از انتخابات، پارلمان کانادا تا ماه نوامبر 2021 برگزار نشد و 19 روز مانده به تعطیلات برگزار شد. براساس قانون مهاجرت کانادا، طرح سطوح مهاجرتی باید در مدت 30 روز بعد از تشکیل مجلس اعلام شود. پارلمان در اواسط ژانویه 2022 تشکیل شد. 
در حال حاضر پارلمان به روند برگزاری جلسات منظم خود رسیده و بزودی شاهد اعلام برنامه پذیرش مهاجرین جدید به کانادا خواهیم بود. موارد زیر جزو مزایای اقامت دائم کانادا می باشد:
  • تحصیل رایگان
  • بیمه درمان رایگان
  • بازنشستگی مناسب
  • استاندارد بالای زندگی
  • آب و هوای خوب شهرها
  • نزدیکی به اقتصاد های بزرگ مانند آمریکا

 

چند نفر برای اقامت دائم کانادا پذیرفته خواهند شد

براساس پذیرش مهاجرین جدید 2022-2024، کانادا امسال حدود 431.645 مهاجر برای اقامت دائم کانادا را می پذیرد. طبق قول دولت کانادا، تعداد مهاجرانی که تا سال 2024 پذیرفته می شوند افزایش پیدا می کند و در کل 451.000 مهاجر برای اقامت دائم پذیرفته می شوند. 
کانادا تا به حال در سال 2022 حدود 300.000 مهاجر برای اقامت دائم را پذیرفته است، که بیشتر مهاجران از طریق برنامه های مهاجرت نیروی متخصص مانند اکسپرس اینتری پذیرفته شدند. در سال 2022 حدود 241.850 مهاجر از گروه نیروی متخصص پذیرفته می شوند که تقریبا 60 درصد از کل تعداد مهاجران پذیرفته شده است. براساس پذیرش مهاجرین جدید 2022 حدود 105.000 مهاجر از گروه اسپانسرشیپ و 8.250 مهاجر از دیگر گروه ها پذیرفته می شوند. 
به نظر آقای گنجی، زمانی که پذیرش مهاجرین جدید 2023-2025 اعلام شود سطح پذیرش مهاجرین جدید قبلی تغییر می کند و همانطور که قبلا اعلام کردیم، اداره مهاجرت کانادا به دنبال رسیدن به اهداف قبلی نیست و قطعا افزایش پیدا خواهد کرد لذا شاهد پذیرش بیشتر مهاجرین خواهیم بود. اما با توجه به حجم بالای تقاضا برای مهاجرت به کانادا، فقط افرادی که دارای شرایط تحصیلی و مدرک زبان خوب باشند شانس بالاتری را خواهند داشت که در این بین برنامه سرمایه گذاری کبک و استارتاپ شرایط مدرک زبان و ... آسانتری را خواهند داشت.
 

تجربه مهاجرت به کانادا

تجربه نشان داده که کانادا برای رشد اقتصادی به مهاجر جدید نیاز دارد و با توجه به تورم موجود در کانادا و افزایش پست سر هم نرخ بهره که از 2.5 درصد در 3 سال گذشته به 5 درصد رسیده و کماکان هم بیشتر می شود، انتظار کاهش جذب مهاجر را نباید داشته باشیم. مثلا کمتر از ده سال پیش در سال 2016 کانادا سالانه حدود 250.000 مهاجر را می پذیرفت. در سال 2021 اداره مهاجرت کانادا بیشترین تعداد از مهاجران یعنی حدود 405.000 مهاجر را پذیرفت.  
به دولت کانادا طبق تجربه سالهای گذشته ثابت شده که در سال 2023 اداره مهاجرت کانادا به دنبال پذیرش 447.055 مهاجر است در حالی که در سال 2024 حدود 451.000 مهاجر را می پذیرد. 
اداره مهاجرت کانادا با ادارات کار و انجمن مشاورین مهاجرت مشورت می کند تا در مورد تعداد پذیرش مهاجران برای اقامت دائم در هر برنامه مهاجرتی تعادل ایجاد شود. 
در ماه ژوئن وزیر مهاجرت کانادا شان فریز گفت، با استانهای کانادا در مورد نیازهای بازار کاری صحبت و مشورت می کند، چون بعضی از وزیران استانهای مختلف به علت عدم تخصیص کافی مهاجران در همه استانها، انتقاداتی به این طرح داشته اند، و می گویند برای رفع کمبود نیروی کاری باید نیروی کار ماهر به صورت متعادل در همه استانهای کانادا اقامت کنند. 

وزیر گفت، ما نمی توانیم زمان مشخصی برای رسیدن به این هدف مشخص کنیم اما ما حتما به هدف پذیرش 500.000 نفر مهاجر در کانادا دست پیدا می کنیم. 
براساس اطلاعات اداره مهاجرت کانادا تا تاریخ 9/6/1401 حدود 513.923 پرونده برای اقامت دائم بررسی و تایید می شوند. اداره مهاجرت کانادا حدود 1000 کارمند جدید را استخدام کرده است و برای بهبود خدمات و تسریع مراحل بررسی و تایید پرونده ها بیشتر برنامه های مهاجرتی 100 درصد دیجیتالی شده اند. 
 

حقایق زندگی در کانادا

چرا کانادا تعداد زیادی از مهاجران را می پذیرد؟
اداره مهاجرت کانادا پذیرش مهاجرین جدید را با مشورت چندین بخش دولتی و برای رشد اقتصادی، رسیدن خانواده ها به همدیگر و ارائه کمک های بشردوستانه ایجاد کرده است. 
مهاجران جدید به عنوان نیروی کاری ماهر و با پرداخت مالیات بر درآمد باعث رشد اقتصادی کانادا می شوند، مثلا این مالیات ها برای حمایت از زیرساخت ها، مراقبت های بهداشتی درمانی، آموزش و بازنشستگی استفاده می شود. بیشتر جمعیت کانادا سالخورده و پیر هستند و بچه هایی که در سالهای 1946 و اوایل دهه 1960 متولد شده اند به سن بازنشستگی یعنی حدود 65 سالگی می رسند. افزایش تعداد مهاجران باعث می شود که کشور کانادا استاندارد بالایی برای زندگی داشته باشد. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
مریم1401/08/08
باسلام و عرض ادب و تشکر از پاسخگویی شما .من از طریق اسپانسر شیپ همسر اقدام کردم و همسرم سی تی زن کانادا هستن. پس از ۹ماه از ارسال پرونده فایل نامبر دایم اومد و پس از ۲۱روز مدیکال اومد. من ۳سال پیش توریستی اقدام کردم و ریجکت شدم. سوال من اینه آیا نامه انگشت نگاری که ۳سال پیش انجام دادم و تا ۱۰سال اعتبار داره؛ کافی هست یا باید دوباره انگشت نگاری برم؟ و دیگه اینکه کسی که مدیکالش میآید یعنی پرونده تایید شده؟ و جسارتا چه مدت بعداز مدیکال ویزا میاد؟ تشکر از پاسخگویی شما
  • گنجی
  • 1401/08/11
ممکن است از شما انگشت نگاری مجدد برای اسپانسرشیپ درخواست کنند.
پرونده های اسپانسرشیپ طولانی تر از قبل شده  باید باز صبر کنید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن