ماه رمضان در کانادا

بازدیدکنندگان : 5873 نفر 1402/01/14
ماه رمضان در کانادا
ماه رمضان در کانادا
کانادا به تنوع فرهنگی و مذاهب مختلف مهاجران تازه وارد احترام گذاشته و افتخار می کند. براساس قانون چند فرهنگی، همه مهاجران بدون توجه به وضعیت مهاجرتی شان و بدون هیچ گونه محدودیتی در زمینه مذاهب و عقاید خود آزادی کامل دارند. 
 

تعداد مسلمانان در کانادا

براساس سرشماری اداره آمار کانادا در سال 2021، اسلام دومین دین رایج در کانادا است. در سالهای 2001 تا2021 جمعیت مسلمانان از 2 درصد به 4.9 درصد رسیده است یعنی حدود 1.8 میلیون نفر مسلمان در کانادا زندگی می کنند. 
براساس این سرشماری افزایش مهاجرت باعث افزایش جمعیت مسلمانان در کانادا شده. حدود یک چهارم جمعیت کانادا از گروه مهاجران هستند و در سال های 2011 تا 2021 حدود 18.9 درصد از مهاجران مسلمان بوده اند. بیشتر مسلمانان یعنی حدود 6.7 درصد در استان انتاریو زندگی می کنند.
 

شروع ماه رمضان در کانادا

رمضان یکی از ماه های مذهبی مهم برای مسلمانان است و در نهمین ماه قمری برگزار می شود. در سال 2024 از سه شنبه 12  مارچ تا چهارشنبه 10 آوریل ماه رمضان است. ماه رمضان ماه روزه، دعا و دستگیری از نیازمندان است که با عید فطر یکی از مهم ترین اعیاد اسلامی به پایان می رسد. اذان صبح از 5:49 تا اذان مغرب 6:58 به وقت مونترال و تورنتو خواهد بود.
در کانادا رهبران سیاسی و تجاری با صدور بیانیه و شرکت در مراسم افطاری ماه رمضان را جشن می گیرند. برای پیدا کردن قبله در کانادا بصورت آنلاین کلیک کنید.
 

روزه داری طولانی مدت در کانادا

امسال مسلمانان در شمال کانادا روزه طولانی تری دارند
ماه رمضان امسال 30 روز است و هر سال 12 روز در حال تغییر است، یعنی در همه فصل های سال ماه رمضان در حال حرکت است. 
وقتی ماه رمضان در فصل تابستان یا بهار قرار می گیرد در مناطق شمالی کانادا خورشید دیرتر غروب می کند و افراد باید مدت زمان بیشتری را روزه بگیرند.
 

مراسم های دیگر برای ماه رمضان در کانادا

یکی از کارهای مهم در ماه رمضان دادن پول به افراد نیازمند است که این پول زکات نامیده می شود. افرادی که درآمدشان بالا است مقداری از این درآمد را برای امور خیریه صرف می کنند. در ماه رمضان در کانادا مراکز خیریه مراسم افطاری برگزار کرده و برای افراد نیازمند پول جمع آوری می کنند. 
حدود 20 مسجد در شهر های تورنتو، ونکوور، مونترال، ادمونتون و کلگری وجود دارد. مسلمانان در طول سال پنج بار برای مراسم های مذهبی در این مساجد نماز می خوانند اما در ماه رمضان بیشتر به مساجد برای قرائت قران می آیند. 
 

عید فطر کانادا

ماه رمضان با عید سعید فطر به پایان می رسد. در روز عید فطر مسلمانان برای خواندن نماز عید به مساجد می روند و با پوشیدن لباسهای نو به دید و بازدید اقوام و دوستان می روند. مسلمانان از مهمانان با شیرینی، خرما یا باقلوا پذیرایی می کنند. عید فطر در کانادا برخلاف ایران روز تعطیل رسمی در کانادا نمی باشد ولی مسلمانان با گرفتن مرخصی این روز را جشن می گیرند.
 

شروع ماه رمضان در کانادا

در آمریکا، استرالیا، کانادا و اروپا، آغاز ماه رمضان روز سه شنبه 12  مارچ 2024 خواهد بود و آخرین روز ماه رمضان چهارشنبه 10 آوریل 2024 برابر خواهد بود.
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن