قوانین ورود به کانادا پس از اخذ ویزا

بازدیدکنندگان : 1434 نفر 1402/06/11
قوانین ورود به کانادا پس از اخذ ویزا
نکات مهم بعد از ورود به کانادا برای اقامت دائم

اگر شما هم اقامت دائم کانادا را دریافت کرده اید به شما تبریک می گوییم. روزهای اولیه ورود به کانادا قطعا استرس زا و همراه با سردرگمی خواهد بود پس داشتن چک لیستی برای انجام اصلی ترین امور بسیار مهم است. اگر قبل از ورود به کانادا اطلاعات لازم و برنامه ریزی خوبی داشته باشید قطعا می توانید خاطره خوبی از اولین ورود خود داشته باشید.

 

بعد از دریافت اقامت دائم کانادا در زمان ورود به فرودگاه باید چه کارهایی را انجام دهیم؟

در اینجا 7 نکته مهم در زمان ورود به کانادا برای اقامت دائم کانادا را توضیح می دهیم. 
هفت نکته مهم بعد از ورود به فرودگاه کانادا برای اقامت دائم کانادا
  • - دریافت سین نامبر
  • - افتتاح حساب بانکی
  • - خرید سیم کارت تلفن
  • - تهیه مسکن در کانادا
  • -دریافت کارت بهداشت
  • - دریافت کارت اقامت دائم کانادا
  • - جستجو و تحقیق برای کار در کانادا

 

دریافت کارت اقامت دائم کانادا PR 

بعد از دریافت ویزای اقامت دائم و وورد به کانادا، باید کارت اقامت دائم را که حدود 2ماه زمان می برد را دریافت کنید. آدرس کانادایی خود را به اداره مهاجرت کانادا (IRCC) در هنگام لندینگ در فرودگاه ارائه دهید. شما 180 روز بعد از ورود به کانادا  فرصت دارید تا آدرس خود را به صورت آنلاین به روز کنید. کارت اقامت دائم شما از طریق پست کانادا به خانه شما ارسال می‌شود. 
طبق نظر آقای گنجی-وکیل رسمی مهاجرت کانادا- برگه لندیگ COPR یا همان تاییدیه اقامت دائم، فقط تایید می کند که شما اقامت دائم کانادا را دریافت کرده اید و ورود مجدد به کانادا با کارت پی آر یا تراول داکیومنت خواهد بود. آدرس دریافت کارت پی آر را همراه با ایمیل و تلفن پرینت کنید و با خود داشته باشید

در زمان ورود در اولین فرودگاه کانادا باید برای دریافت این کارت اقدام کنید. بنابراین، اطمینان داشته باشید که این کارت را در محدوده زمانی مشخص شده توسط مامور مهاجرت، دریافت خواهید کرد. 
افسر مهاجرت در زمان ورود به مصاحبه سوالات کلی از شما می پرسد. 
زمانی که افسر مهاجرتی شما را تایید کرد بر روی تاییدیه اقامت دائم شما مهر می زنند، یعنی اقامت دائم شما از حالا شروع شد و مبنای دریافت پاسپورت خواهد بود همچنین در مورد میزان پول همراه شما (هر نفر 10هزار دلار کانادا) سوال خواهد کرد.

 

دریافت سین نامبر

در قدم بعدی شما باید سین نامبر را دریافت کنید. این یک عدد نه رقمی بنام Social Insurance Number است که برای کار در کانادا به آن نیاز دارید. 
برای داشتن اجازه کار یا استفاده از مزایا و برنامه های مختلف دولتی مثل افتتاح حساب بانکی، دریافت وام دانشجویی و امکان کار دانشجویی در کانادا باید سین نامبر داشته باشید. شما می توانید سین نامبر را در دفاتر خدماتی کانادا، به صورت آنلاین یا از طریق پست دریافت کنید. 
به دلیل مسایل امنیتی اصلا شماره سین نامبر را به دیگران ندهید.

 

افتتاح حساب بانکی در کانادا

افتتاح حساب در کانادا کار ساده ای است. انواع مختلفی از حساب ها وجود دارد که هزینه های متفاوتی دارند. 
بانک های مختلف ممکن است الزامات خاصی داشته باشند بنابراین بهتر است از قبل با بانکی که می خواهید در آنجا حساب باز کنید، در تماس باشید تا اطمینان حاصل کنید که تمام مدارک مورد نیاز را تهیه کرده اید، شما می‌توانید دو نوع حساب در بانک‌های کانادا باز کنید:
  1. حساب پس‌انداز
  2. حساب جاری 
از طریق این حساب می توانید صورتحسابهای خود را مدیریت کنید و از برداشت های پر هزینه از حساب بانکی خود جلوگیری کنید. بعد از مدتی می‌توانید از بانک کارت اعتباری بگیرید.
همه برنامه ها و پیشنهادات بانک های مختلف مانند RBC-Scotiabank-National Bank-CIBC-BMO را بررسی کنید و آنها را با هم مقایسه کنید. بعضی از بانکها در صورت افتتاح حساب به شما مبلغ بلاعوضی را اعطا می کنند!.

 

دریافت سیم کارت

دریافت تلفن همراه یکی از موارد مهمی است که باید در زمان ورود به کانادا آن را دریافت کنید. 
بهتر است در زمان ورود یک تلفن همراه بگیرید تا هزینه های بالای رومینگ ایران را نپردازید. 
البته نوع سرویس و هزینه ها ی شرکت های مختلف ارائه دهنده این خدمات مانند fido  یا bell بسیار متنوع و متفاوت است و متقاضیان باید قبل از درخواست تحقیقات کاملی در این زمینه انجام دهند حتی برخی از شرکت ها همزمان با ارائه خط تلفن، گوشی همراه نیز می دهند. 

 

تهیه مسکن در کانادا

پیدا کردن مکان مناسب برای زندگی بسیار مهم است. شاید پیدا کردن مسکن مناسب سخت باشد اما گزینه های مختلفی وجود دارد که از طریق آنها می توانید مسکن مناسبی برای اقامت خود پیدا کنید. 
شما می توانید از طریق وبسایت هایی مثل Kijiji، Airbnb یا به محله‌های مختلف نیز سر بزنید، جایی که تابلوهای تبلیغ خانه‌های اجاره‌ای را جلوی ساختمان‌های آپارتمانی وجود دارد، و قیمت ها را با هم مقایسه کنید و کاملا آگاهانه تصمیم بگیرید. 
این به شما کمک می کند تا محل اقامت مناسبی را پیدا کنید بهتر است در نزدیک مترو مثلا ایستگاه مک گیل در مونترال یا ایستگاه بلور خیابان یانگ در تورنتو و ...

 

دریافت کارت بهداشت

در کانادا مراقبت های بهداشتی به صورت رایگان ارائه داده می شود. اگر کارت سلامت داشته باشید واجد شرایط دریافت مراقبت های درمان رایگان هستید. 
شما باید هر چه زودتر برای دریافت کارت سلامت اقدام کنید زیرا صدور آن 3 ماه زمان می برد. شما می توانید از نزدیکترین دفتر خدمات استانی خود این کارت را که در مونترال از سازمان RMAQ و در تورنتو از OHIP دریافت کنید. 

 

در کانادا جستجو و تحقیق کنید

بهتر است چک لیستی از کارهای مربوطه را تهیه کنید و مرحله‌ به مرحله پیش بروید. با این کار استرس کمتری را تجربه می‌کنید و با خیال راحت به کارهایتان می‌رسید. آژانس‌های خدمات مهاجرتی بسیاری در سراسر کانادا برای کمک به تازه‌ واردان در شروع زندگی و انطباق با جامعه کانادایی، وجود دارند. آژانس‌های خدمات مهاجران، اطلاعات و خدمات رایگان بسیاری برای کمک به شروع زندگی پس از ورود به کانادا، ارائه می‌کنند. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن