سایت اکسپرس اینتری کانادا

بازدیدکنندگان : 2541 نفر 1402/03/13
سایت اکسپرس اینتری کانادا
سایت اکسپرس اینتری کانادا
 قبل از ثبت نام در سایت اکسپرس اینتری کانادا، رشته تحصیلی و سابقه کار تان را چک کنید!
کانادا فرآیند جدیدی را برای استقبال از متقاضیان نیروی متخصص با تجربه کاری در مشاغل اولویت دار به عنوان مقیم دائم این کشور راه اندازی می کند. لذا شانس رشته تحصیلی و سابقه کار متقاضی بیشتر از بقیه آیتم ها خواهد بود.

 

شرایط جدید اکسپرس اینتری کانادا

اداره مهاجرت کانادا با درک این واقعیت که کارفرمایان بسیار زیادی برای پر کردن خلا ناشی از کمبود نیروی کار متخصص دچار مشکل هستند، در حال ایجاد یک سیستم مهاجرتی است که به عنوان یک کاتالیزور برای رشد، توانمندسازی مشاغل، کمک به رفع نیازهای نیروی کار و تقویت حضور فرانسوی زبان ها عمل  کند. در صورت تحقق این موارد، این تلاش ها تضمین می کند که کانادایی ها برای سال های آینده از رفاه اقتصادی و اجتماعی بهتری بهره مند شوند. بر اساس آمار منتشر شده توسط سازمان اشتغال و توسعه اجتماعی کانادا، تعداد مشاغلی که با کمبود نیروی متخصص مواجه هستند بین سال‌های 2019 تا 2021 دو برابر شده است.
شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا، در روز 31 می راه اندازی اولین سیستم انتخاب متقاضیان مهاجرت بر اساس دسته بندی مشاغل را اعلام کرد.این سیستم انتخاب به کانادا این امکان را می دهد که برای متقاضیان بر اساس مهارت ها، آموزش یا توانایی زبانی خاص دعوت نامه صادر کند. جزئیات بیشتر در مورد زمان دعوت برای گروه های مختلف و نحوه درخواست در هفته های آینده اعلام خواهد شد.
انتظار می رود اولین دعوت نامه های مبتنی بر دسته بندی مشاغل در تابستان امسال ارسال شود.

 

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا به فارسی

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2023 شامل موارد زیر خواهد بود وامسال، دعوت‌نامه‌های قبولی  برای متقاضیانی متمرکز خواهد بود که دارای شرایط ذیل باشند:
  •  دارا بودن تسلط عالی به زبان فرانسه 
  •  سابقه کار در بخش های پزشکی
  •  سابقه کار در بخش های دارای تحصیلات دانشگاهی مانند علوم پایه، کامپیوتر، مهندسی و ریاضیات 
  •  سابقه کار در بخش هایی فنی و حرفه ای مانند نجاری، لوله کشی و بتن 
  •  سابقه کار در بخش های حمل و نقل
  •  سابقه کار در بخش های کشاورزی و مواد غذایی

با شروع این سیستم انتخاب متقاضیان، کانادا به استقبال از متخصصانی می رود که سابقه آنها در ارتباط با مشاغل مورد نیاز بازار کار کانادا می باشد. علاوه بر این، دولت کانادا با تمرکز ویژه بر مهاجرت افراد فرانسوی زبان، تضمین می کند که جوامع فرانسوی زبان می توانند به زندگی و کار خود در کانادا با زبان فرانسه به عنوان یکی از زبان های رسمی کانادا ادامه دهند.

به عنوان نتیجه گیری از خبر فوق، می توان امیدوار بود که متقاضیانی که در سیستم اکسپرس انتری دارای امتیاز بالایی نیستند اما دارای کد شغلی مناسب TEER سابقه کار در یکی از رشته های اعلام شده می باشند نیز مورد گزینش قرار بگیرند.

 

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟

دولت کانادا 81 روش مهاجرتی فعال دارد که امسال در مواردی که در ادامه توضیح می دهیم قوانین ساده تری را وضع کرده است.

 

افزایش ظرفیت پذیرش کانادا

اداره مهاجرت کانادا برنامه تعیین ظرفیت مهاجرتی خود را برای سه سال آینده اعلام کرد. کانادا در سالهای 2023 تا 2025 حدود 1.45 میلیون مهاجر جدید را از طریق برنامه های نیروی متخصص، اسپانسرشیپ و سرمایه گذاری می پذیرد. 
طبق نظر آقای گنجی، وکیل رسمی مهاجرت کانادا، تا سال 2025 دولت کانادا به صورت میانگین سالانه 500.000 مهاجر را می پذیرد، در سالهای آینده برنامه مهاجرت استانی نسبت به برنامه اکسپرس اینتری توسه بیشتری پیدا می کند. 
مهاجرت برای دولت کانادا به علت اینکه باعث بهبود وضعیت اقتصادی می شود اهمیت بسیار زیادی دارد. 

 

دانشجویان کانادا

دانشجویان خارجی می توانند بیشتر از 20 ساعت در هفته کار کنند
از تاریخ 24/8/1402 دانشجویان خارجی به صورت موقت می توانند بیشتر از 20 ساعت در هفته کار کنند. این تغییرات شرایط دانشجویانی که قبلا باید کمتر از 20 ساعت در هفته در کارهای نیمه وقت کار می کردند را بهتر کرد. 
دانشجویان خارجی تا پایان دسامبر 2023 می توانند در زمان تحصیل در ساعتهای نامحدود به صورت نیمه وقت در خارج از دانشگاه کار کنند. این اقدامات برای رفع کمبود نیروی کاری کانادا به خصوص در بخش هایی مثل خدمات غذایی، خرده فروشی و هتلداری در نظر گرفته شده.  

 

تغییرات لیست مشاغل ناک کانادا

در ماه نوامبر 2022 برای طبقه بندی مشاغل کد ناک 2021 اجرایی شد. 
کد ناک براساس آموزش، تجربه، تحصیلات و مسئولیت مورد نیاز برای یک شغل است. در نتیحه 16 شغل جدید واجد شرایط به سیستم اکسپرس اینتری اضافه شد اما سه شغل دیگر براساس کد ناک 2021 شرایط لازم را نداشتند و از سیستم اکسپرس اینتری حذف شدند. 
این تغییرات به علت اشکالات کد ناک 2021 است بر روی مهاجران اکسپرس اینتری هم تاثیر گذاشته است. 

 

برنامه جدید مهاجرتی نیوبرانزویک

در ماه نوامبر اداره مهاجرت نیوبرانزویک یک برنامه مهاجرتی آزمایشی برای پذیرش نیروهای کاری مهم و ضروری را معرفی کرد. هدف این برنامه آزمایشی تامین نیروی کاری ضروری نیوبرانزویک در بخش های خاص این استان است و این برنامه خدمات پس از اسکان مثل آموزش مهارت ها و زبان را برای مهاجرانی که از طریق این برنامه وارد کانادا می شوند را در نظر گرفته است و دارای جاب آفر رایگان می باشد.
برنامه مهاجرتی جدید این استان با شش کارفرمای منتخب در بخش تولید، تولید مواد غذایی، کشاورزی و شیلات کار خواهد کرد، این کارفرمایان به واسطه سابقه درخشان شان در برنامه مهاجرت استانی نیوبرانزویک، روش‌های جذب مهاجر و داشتن شرایط لازم برای اسکان مهاجران، انتخاب شدند. شرایط این برنامه آزمایشی نیوربرانزویک را موسسه مهاجرتی گنجی به صورت رایگان در وب سایت خود اعلام کرد. 

 

ویزای کار کانادا باز بدون مدرک زبان

ویزای کاری آزاد برای اعضای خانواده افرادی که ورک پرمیت با ارزبایی تاثیر بازار کار را دریافت کرده اند صادر می شود.
با توجه به کمبود نیروی کاری در کانادا و جمعیت بازنشسته این کشور، اداره مهاجرت کانادا برای استفاده از نیروهای کاری بالقوه در کانادا به خانواده افرادی که ورک پرمیت با ارزیابی تاثیر بازار کار را دارند ویزای کاری آزاد را می دهد. 
از طریق ویزای کاری آزاد افراد می توانند برای هر کارفرمایی در هر جای کانادا کار کنند. اما ورک با پرمیت براساس ارزیابی تاثیر بازار کار، فقط می توان برای یک کارفرمای خاص کار کرد. 
این اقدامات در سه مرحله از ماه ژانویه 2023 اجرا می شود، که در تلگرام گنجی آن را اعلام کردیم.

 

مشاغل مورد تقاضای اکسپرس اینتری در سال 2023

در ماه ژوئن لایحه C-19 در مجلس به تصویب رسید. براساس این لایحه وزیر مهاجرت کانادا می تواند با توجه به اهداف سیاسی مثل مشاغل مورد تقاضا مهاجرانی را در سیستم اکسپرس اینتری بپذیرد و برای آنها دعوتنامه قبولی صادر کند. 
هدف از تصویب این لایحه استفاده از سیستم اکسپرس اینتری برای رفع نیازهای بازار کاری کانادا است. این اقدامات به کانادا کمک می کند مشکل کمبود نیروی کاری رفع شود اما سیستم فعلی صدور دعوتنامه برای مهاجران براساس سیستم جامع امتیاز بندی است. لذا از این به بعد یک لیسانس حقوق حتی اگر بیش از 480 امتیاز بیاورد ولی نمی توان شانس قبولی داشته باشد.

 

تغییرات و اقدامات جدید سیستم مهاجرتی کانادا برای سال 2023

به علت تغییرات و اقدامات انجام شده در سال 2022 سیستم مهاجرتی در سال 2023 هم تغییر می کند این تغییرات شامل:
* تلاش برای استقبال از مهاجران جدید در همه نقاط کشور کانادا.
اداره مهاجرت کانادا از طریق برنامه هایی مثل برنامه مهاجرت استانی، برنامه آزمایشی نیروی کاری ضروری نیوبرانزویک و برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا مهاجران را به مناطق کم جمعیت و مناطقی که جمعیت پیر و سالخورده دارد هدایت می کند. 
* پذیرش بیشتر پزشکان 
هدف اداره مهاجرت کانادا از معرفی این برنامه های مهاجرتی، پر شدن مشاغل خالی در کانادا است. اداره مهاجرت کانادا برای رفع نیاز به نیروهای کاری خاص، موانع اقامتی پزشکان که یکی از مشاغل پر تقاضا هستند را حذف کرده است. 
* استفاده از نیروهای کاری بالقوه در کانادا
با توجه به کمبود نیروی کاری در کانادا و کار با توجه به تحصیلات و صلاحیت نیروهای کاری، اداره مهاجرت کانادا اقداماتی را در نظر گرفته است. از جمله اقدامات جدید اینکه خانواده های افرادی که ورک پرمیت براساس ارزیابی بازار کار را دارند می توانند ویزای کاری آزاد را بگیرند. این اقدامات نشان می دهد که اداره مهاجرت کانادا می خواهد از همه نیروهای با استعداد خارجی موجود در کانادا استفاده کند. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 4
ج1402/04/14
52 ساله هستم وکارشناس ارشد برنامه ریزی درشرکت خودرو سازی سایپا می باشم .صاحب دو فرزند پسر20 ساله و 10 ساله درحدود 20 سال فعالیت درزمینه کشت گندم وبسته بندی میوه جات بصورت سنتی می باشم چندین سال فعالیت ورزشی درزمینه کشتی وفوتبال دارم ولی بصورت رسمی کارت مربیگری ندارم خواهشمند است اعلام نمائید به چه طریق همراه خانواده می توانم به کانادامهاجرت نمایم.
  • گنجی
  • 1402/04/18

با سابقه کار در سایپا شانس خواهید داشت
ما نیاز به رزومه و سابقه کار در ده سال گذشته بعلاوه سطح زبان شما داریم

این موارد را با واتس اپ ارسال کنید و تماس بگیرید

الناز1402/04/07
سلام.برنامه اکسپرس اینتری استانی حدودا چقدر طول میکشه تا به ویزا ختم بشه؟
  • گنجی
  • 1402/04/10
زمان بندی ها به نسبت نوع برنامه زیر مجموعه اکسپرس اینتری متغیر است ولی کمتر از یکسال نخواهد بود.
سارا1402/04/03
سلام
دندانپزشکان بدون معادلسازی کانادا،میتوانند در اکسپرس انتری وارد شوند ؟
  • گنجی
  • 1402/04/05
خیر
علیرضا1402/03/26
سلام و درود
من کارشناسی ارشد استخراج دارم آیا بدون مدرک زبان و با سابقه 15 سال و سن 43 سال میتونم برای مجوز کار اقدام کنم؟
  • گنجی
  • 1402/03/31
برای استان نیوبرانزویک هفته گذشته در تلگرام خبر جاب آفر قرار دادیم ان را مطالعه فرمایید

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن