درآمد دانشجویی در کانادا

بازدیدکنندگان : 895 نفر 1402/06/06
درآمد دانشجویی در کانادا
درآمد دانشجویی در کانادا
چگونه دانشجویان خارجی در کانادا می توانند بیشتر از 20 دلار در ساعت درآمد داشته باشند!

در ادامه با 4 مجوز مورد نیاز برای کسب درآمد آشنا می شوید. 

یکی از محبوب ترین مقاصد برای دانشجویان خارجی کشور کانادا است. تعداد زیادی از دانشجویان به دلیل سطح بالای آموزشی، تنوع فرهنگی، فرصت های شغلی و امکان دریافت اقامت دائم ترجیح می‌دهند در کانادا تحصیل کنند.
کانادا تعداد زیادی از مهاجران را برای اقامت دائم می پذیرد لذا پیدا کردن شغل دائم یا کارهای موقت دانشجویی در کانادا کار سخت است. دانشجویان تازه وارد برای رفع نیازهای مالی روزانه خود باید در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شوند،حقوق مشاغل پاره‌وقت کم‌تر از مشاغل تمام‌وقت است.‌
اگر می خواهید درآمد بیشتری داشته باشید باید چند مجوز داشته باشید. این مجوزها به شما کمک می کنند تا بیشتر از حداقل دستمزد تعیین شده درآمد داشته باشید. 

 

کار در حین تحصیل در کانادا

حال شما که دانشجوی در حال تحصیل در کانادا هستید، اگر به دنبال شغلی هستید که درآمد بالایی داشته باشد باید یکی از این مجوزها را برای این مشاغل جهت کار در کانادا دریافت کنید:

 

1- نــگهبانی و گــارد در کانادا

در شغل نگهبانی باید از افراد یا اموال دیگران حفاظت کنید. برای اینکه در این شغل مشغول به کار شوید باید مجوز داشته باشید. 
نگهبانان و گاردها وظیفه محافظت از اموال در برابر سرقت، خرابکاری و آتش سوزی را برای کارفرمایان خود انجام می‌دهند. دستمزد همه این مشاغل بیشتر از حداقل تعیین شده است. 
مراحل دریافت مجوز در بیشتر استانهای کانادا مشابه هم است. 
مراحل دریافت مجوز در وبسایت هر استانی وجود دارد. اگر شرایط لازم را داشته باشید می توانید در کلاسهای آموزشی تخصصی شرکت کنید. بعد از آن شما باید در آزمون قبول شوید و در آخر برای شما مجوز صادر می شود. مثلا در انتاریو طی 90 روز می توانید لایسنس بگیرید ابتدا باید گواهی سوپیشینه بگیرید. در وب سایت دولت انتاریو آنلاین اپلیکیشن پر کنید و بیمه نامه و تصویر یونیفرم و یا ماشین مخصوص کار را ضمیمه کنید.

 

2- گــارسونی در کانادا

یکی از رایج ترین شغل ها در بین دانشجویان خارجی متصدی بار و پیشخدمت در رستوران است. اگر به عنوان یک متصدی بار کار کنید ساعات کاری انعطاف پذیر خواهید داشت.
شما حداقل دستمزد را دریافت می کنید و میزان درآمد کاملاً به محل کار، زمان کار و روز کاری بستگی دارد. ولی درآمد خوبی از انعام خواهید داشت زیرا در کانادا پرداخت انعام بسیار مرسوم است.
نرخ استاندارد انعام در کانادا بین 15 تا 20 درصد است. معمولاً متصدی‌ بار‌ هر شب بین 75 تا 200 دلار انعام دریافت می‌کند.
با توجه به استان خود باید قبل از شروع کار یک گواهینامه از یک مرجع نظارتی داشته باشید. همچنین برای کاریابی در کانادا این صفحه را ببینید.

 

3- راننده لــیفتراک در کانادا

سازمان ها و ارگان های زیادی برای جابه جایی اجسام سنگین نیازمند رانندگان لیفتراک هستند.
آنها برای جابه جایی مواد، بالا یا پایین بردن انواع اجسام با اندازه های مختلف در جعبه ها، پالت ها یا ظروف دیگر استفاده می شوند. 
برای کار با دستگاه باید گواهینامه لیفتراک داشته باشید. بر اساس قوانین اداره ایمنی رانندگان لیفتراک باید قبل از شروع فعالیت گواهینامه های مربوطه را دریافت کرده تا از حوادث صنعتی، آسیب، صدمات و مرگ و میر جلوگیری شود. 
برای دریافت مجوز باید آموزش ایمنی HSE را براساس قوانین استانی ببینید. بعد از تکمیل آموزش باید دوره ارزیابی را بگذرانید. بعد از آن می توانید به عنوان اپراتور لیفتراک کار کنید. 
متوسط حقوق یک اپراتور لیفتراک 20.16 دلار در ساعت در کانادا است. 

 

4- درآمد دلــیوری در کانادا

یک شغل بسیار رایج در بین دانشجویان رانندگی برای شرکت های Uber یا Lyft است. Uber پلت فرم رایج اشتراک گذاری تاکسی اینترنتی شبیه اسنپ و تپسی ایران، به کاربران اجازه می دهد تا از راننده ای درخواست کنند که آنها را از مکانی به مکان دیگر ببرد یا برای بردن غذا به مردم خدمات دهند.
این کار به علت دسترسی و انعطاف پذیری آن عالی است. شما می توانید انتخاب کنید که چه زمانی و در کجا می خواهید کار کنید. تنها چیزی که نیاز دارید گواهینامه رانندگی، ماشین، اینترنت و تلفن است. 
روند دریافت گواهینامه رانندگی در کانادا به استان شما بستگی دارد. 
درآمد شما به تعداد دفعاتی که رانندگی می کنید بستگی دارد اما به صورت متوسط می توانید حدود 20 تا 25 دلار در ساعت یا حتی بیشتر به عنوان راننده تاکسی دریافت کنید. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن