پیگیری ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری

بازدیدکنندگان : 5561 نفر 1402/03/10
پیگیری ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری
پیگیری ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری
چرا سفارت کانادا در مدت زمانهای مختلف پرونده های مهاجرتی را بررسی و تایید می کنند؟ 

 

نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا

در سراسر جهان اداره مهاجرت کانادا سفارت خانه برای بررسی پرونده های مهاجرتی دارد، مانند سفارت کانادا در استانبول ترکیه یا سفارت کانادا در امارات متحده عربی. پیگیری ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری از روشهای مختلفی است که در ادامه توضیح می دهیم.
بیشتر اوقات یک سفارت خانه مسئول ارائه خدمات به اتباع خارجی چند کشور مختلف است. 
این کار برای افزایش سرعت بررسی پرونده های مهاجرتی است اما مشکل اینجاست که در سفارت خانه های مختلف در مدت زمانهای متفاوت پرونده های مهاجرتی کانادا بررسی می شوند! مثلا الان ویزای توریستی ایرانیان در دبی دیرتر از کشورهای دیگر بررسی می شود.

 

مدت زمان صدور ویزا برای بررسی پرونده های مهاجرتی کانادا

خدمات و زمان استاندارد اداره مهاجرت کانادا با توجه به برنامه های مهاجرتی مختلف، متفاوت است. استاندارد ارائه خدمات بررسی پرونده، مدت زمانی است که اداره مهاجرت کانادا برای بررسی پرونده های مهاجرتی تعیین می کند. مثلا الان همه پرونده های برنامه اکسپرس اینتری که بعد از جولای 2022 دریافت می شوند براساس استانداد 6 ماهه و ویزاهای توریستی بین 60 تا 120 روز بررسی می شوند. 
به نظر آقای گنجی –وکیل مهاجرت- استاندارد خدمات با مدت زمانی که اداره مهاجرت کانادا برای بررسی پرونده ها در نظر می گیرد متفاوت است و همیشه کارکنان سفارت کانادا دیرتر پرونده را بررسی می کنند و دلایلی چون کرونا و جنگ اوکراین و افغانستان را بیان می کنند لذا پرونده هایی که در مدت زمان تعیین شده بررسی نشده اند به عنوان پرونده های معوق هستند. 
هدف اداره مهاجرت کانادا بررسی حداقل 80 درصد از همه پرونده های مهاجرتی براساس استاندارد تعیین شده است اما این محقق نشده زیرا 2میلیون پرونده در انبار اداره مهاجرت وجود دارد.

 

چرا سفارت کانادا با تاخیر جواب ویزا را اعلام می کند؟

سفارت خانه های کانادا با توجه به کشور یا منطقه ای که در آن قرار گرفته اند در مدت زمانهای مختلف پرونده ها را بررسی می کنند. مطلبی که می توان براساس اطلاعات صفحه پرسش و پاسخ وب سایت اداره مهاجرت کانادا برداشت کرد این است که، پرونده های مهاجرتی بین سفارت های مختلف کانادا در چندین کشور جا به جا می شوند تا در زمان دیکته شده بررسی و تایید شوند. هنگامیکه که شما نوت پرونده ریجکتی خود را دریافت می کنید، به ضمائم آن توجه کنید چون کدهای مختلف مربوط به ویزا آفیس های کانادا در چندین کشور درج شده.
تجربه موسسه مهاجرتی گنجی نشان می دهد که اگر پرونده ها نقص یا کمبود مدرک داشته باشند و اداره مهاجرت کانادا به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشد بررسی و تایید پرونده ها بیشتر طول می کشد. همچنین زمانی که تایید اطلاعات متقاضی سخت باشد یا مدارک شک برانگیز به چشم آفیسر برسد، پرونده ها در مدت زمان طولانی تر از استاندارد تایید و بررسی می شوند. 

 

تاثیر آفیسر سفارت کانادا در بررسی پرونده

وجود کارمندان باتجربه و تعداد آنها نقش مهمی در بررسی و تایید پرونده های کانادا در سفارت دارد. 
براساس اطلاعات اداره مهاجرت کانادا در سال 2022، فقط 2 درصد از کارمندان کانادایی در کشورهای مختلف برای بررسی پرونده ها مستقر شده اند اما بیشتر از 55 درصد این کارمندان در اتاوا هستند، یعنی ظرفیت دفاتر مختلف در نقاط مختلف جهان در مقایسه با دفاتر کانادایی بسیار محدود است. 
اداره مهاجرت کانادا اوایل امسال یک دفتر ویزا در فیلیپین افتتاح کرد و در تاریخ 4 می وزیر مهاجرت کانادا گفت، ما به دنبال ایجاد یک دفتر ویزا در اسلام آباد پاکستان هستیم. 
زمانی که دفتر ویزا در مانیل افتتاح شد اداره مهاجرت کانادا گفت، ایجاد دفاتر مختلف در سراسر جهان باعث افزایش ظرفیت پذیرش پرونده های مهاجرتی، ارائه خدمات بهتر به مشتریان شده و ورود مهاجران به کانادا را آسان تر می کند. 

 

پیگیری ویزای کانادا را از کدام سفارت انجام دهم؟

نوع برنامه مهاجرتی، عامل دیگری است که باعث تغییر زمان بررسی پرونده ها می شود. بررسی بعضی از پرونده ها با توجه به نوع برنامه مهاجرتی آنها به زمان بیشتری نیاز دارد. مثلا متقاضیانی که در خارج از کانادا برای ویزای تحصیلی اقدام کرده اند برای بررسی ویزا باید هفت هفته صبر کنند. پرونده هایی که در داخل هستند در مدت سه هفته بررسی می شوند. 
پرونده متقاضیانی که برای برنامه اکسپرس اینتری از خارج کانادا اقدام می کنند در مدت 26 ماه بررسی و تایید می شود. 
اگر در زمان استاندارد پرونده شما بررسی نشد باید پیگیری کنید لذا نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا بعد از انگشت نگاری با وب فرم یا ایمیل به سفارت کانادا در آنکارا توسط متقاضی یا ترجیحا وکیل وی باید انجام شود.

 

تاخیر در مدت زمان اعلام جواب ویزای کانادا 

در اعتصابات اتحادیه خدمات عمومی کانادا حدود 155.000 کارمند دولت فدرال از 19 آوریل تا 3 می اعتصاب کردند. در این مدت اداره مهاجرت کانادا اعلام کرد پرونده های جدید و در حال بررسی را با تاخیر بررسی می کند. بهتر است تمام سعی خود را بکنید از تاخیر در بررسی پرونده مهاجرتی خود جلوگیری کنید.

شان فریز وزیر مهاجرت کانادا گفت، در زمان اعتصابات حدود 100.000 پرونده مهاجرتی بررسی نشده اند، اما او انتظار دارد در مدت چند ماه دوباره خدمات در زمان استاندارد ارائه داده شود، زیرا به علت اقدامات بهداشتی مربوط به کرونا حدود 2.7 میلیون پرونده به صورت معوق باقی مانده بودند. 
اداره مهاجرت کانادا برای کاهش تعداد پرونده های معوق، حدود 1000 کارمند جدید استخدام کرد و بیشتر برنامه ها را دیجیتالی کرد. وزیر مهاجرت گفت، قبل از اعتصابات پرونده های مهاجرتی برای اقامت دائم کانادا مثل: استارتاپ ویزا، سرمایه گذاری کبک، برنامه اسپانسرشیپ خانواده، برنامه های نیروی متخصص فدرال و برنامه اکسپرس اینتری در مدت زمان استاندارد بررسی می شدند. زمان استاندارد برای تایید ویزاهای کاری و تحصیلی با یک تا دو روز اختلاف به سطح استاندارد قبل ار کرونا رسیده است. 
تنها برنامه ای که هنوز به زمان استاندارد نرسیده است ویزای اقامت موقت مثل ویزای توریستی است. قبل از این اختلال قرار بود ویزاهای موقت در تابستان امسال در مدت 30 روز بررسی و تایید شوند. مخصوصا ویزای توریستی مخصوص ایرانیان که الان با تاخیر مواجه شده است.
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 11
ج1403/01/15
سلام
من ۱۴/۱۱/۲۰۲۳ در استانبول انگشت نگاری کردم برای ویزای توریستی البته برادرم برام اقدام کروه ولی هنوز جوابی ندادن
آیا این مدت طبیعی هست
ممنون
  • گنجی
  • 1403/01/15
بله طبیعی است.
حیدری1402/10/06
سلام وقت بخیر من ۱۵ ماه پیش برای ویزای کار کانادا اقدام کردم . ۱۲ ماه پیش انگشت نگاری رفتم و ۳ ماه پیش مدیکال فرستا دم
الان چجوری باید از روند پرونده ام اطلاع پیدا کنم؟ ویزا کی میاد؟
ایا خودم میتونم پیگیری کنم؟
  • گنجی
  • 1402/10/07
خیلی ساده است در پنل که مدارکتون را آپلود فرمودید دقیق نوشته.
آرزو1402/08/18
با سلام الان حدود ۱۰۰ روز انگشت نگاری دختر ۱۵ ساله من برای ویزای توریستی ۵ ساله گذشته ولی هنوز جواب نیومده این طبیعیه؟ ویزای من و همسرم اومده چون ما انگشت نگاری نداشتیم
خیلی ممنون
  • گنجی
  • 1402/08/20
پرونده شما کمی طولانی شده با وکیل تان مشورت فرمایید 
الهام1402/07/26
باسلام، درخواست ورک پرمیت کلوز از ایران برای کانادا کردیم و ۲۶ هفته گذشته و حدود ۲۲ هفته میشه در مرحله بک گراند چک است، اینقدر تاخیر طبیعی است؟ وب فرم هم زدیم متاسفانه پاسخی دریافت نشد
  • گنجی
  • 1402/07/27

بله این زمان طبیعی است باید تامل کنید.

وب فرم نزنید.

میلااااااد1402/06/04
سلام و عرض ادب
پذیرش تحصیلی بنده بعد از یک بار ریجکتی برای سپتامبر هست و پرونده رو ۲۶ جولای سابمیت کردم ایا بنظرتون وب فرم بزنم و شرایط نزدیک شدن به شروع ترم رو توضیح بدم یا اینکه دیفر بشه بهتر ؟؟
خیلی استرس دارم ممنون میشم کمکم کنید
  • گنجی
  • 1402/06/04
کمی تامل کنید هنوز وقت هست
میثم1402/05/28
سلام الان ۱۶۵ روز از زمان انگشت نگاری من برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا گذشته و تو سایت هم هیچ مدرک جدیدی از من درخواست نکرده که مثلا من کوتاهی کرده باشم یا مدارک ناقص باشه ولی هیچ خبری ندادند و فقط زده در حال بررسی الان حدود ۱۰۰ روز هم هست که زده در حال انجام بک گراند چک ولی دیگه خسته شدم نمیدونم اصلا کاری انجام میدهند یا فقط پرونده رو بایگانی کردند تا چند روز دیگه هم ترم تحصیلی شروع میشه و حداقل اگه میدونستم که ریجکت شدم هم اعصابم آروم میشد
به نظر شما آیا ریجکت میشم و یا حداکثر زمان بررسی و پاسخگویی به پرونده ها چقدره؟
نکته دیگه هم اینه که اون موقع که من برای انگشت نگاری رفته بودم زمان بررسی پرونده ها رو تو سایت ۱۳ هفته اعلام کرده بود و الان تازه کم هم شده و تو سایت زده ۶ هفته در حالیکه برای من ۲۴ هفته گذشته و خبری نیست
خیلی ممنون میشم که بدونم آیا برای بقیه هم چنین مشکلی پیش اومده یا فقط برای من این طور شده ؟
  • گنجی
  • 1402/05/29
خیر مشابه به این طولانی نداشتیم
ولی از وکیل تان بخواهید در پرتال شان پیگیری کنند.
مهدی1402/05/27
نحوه پیگیری ویزای کانادا پس از انگشت نگاری
  • گنجی
  • 1402/05/29
بستگی به چند عامل دارد، ولی در کل می توانید در پرتال وکیل تان اگر طولانی تر از موعد مقرر در وب سایت دولت کانادا شده پیگیری کنید.
فخیم .1402/05/26
با عرض سلام و وقت بخیر.
من پرونده ویزای توریستی خود را ۳۰ ژانویه سابمیت کرده ام، اما متاسفانه بعد از گذشت ۶ ماه هنوز هیچ خبری از جواب نیست. به نظر شما مدت زیادی طول نکشیده، . چه اقدامی میتونم الان انجام بدم؟ ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.سپاسگزارم.
  • گنجی
  • 1402/05/29

طولانی شده!

از وکیل تان بخواهید پیگیری کنند

نیما1402/03/21
با سلام برای برنامه imp و ثبت شرکت بهمن ١۴٠٠ بایومتریک شدیم و بعد از یکماه جواب رفیوز اومد مجدد پس از. رفع ابهام خرداد ١۴٠١ پرونده مجدد آپلود شد در تیرماه ١۴٠١ سفارت مدرک جدید درخواست کرد که بلافاصله در مدت زمان داده شده آپلود شد از مرداد ماه ١۴٠١ تا به امروز ٢٢ خرداد ١۴٠٢ هیچ خبر جدیدی نیست چه باید کرد؟
  • گنجی
  • 1402/03/25
خیلی طولانی شده! حتما بررسی دقیق کنید. برای ما مدارکتون را ارسال فرمایید.
حسین1402/03/10
با سلام
ویزای توریستی من حدود ۴ ماه پیش ریجکت شد
دلیل ریجکتی این بود که برادر زاده من در کاناداست ، در صورتیکه من اصلا خبر نداشتم و با اونها ارتباط نداریم اصلا
حال میتوانم بعد از این مدت اعتراض بزنم به این موضوع
و اگر نه چکار دیگری میتوانم انجام دهم ؟
ممنون و متشکر
  • گنجی
  • 1402/03/11
به دلیل حضور فامیل در کانادا شما را ریجکت نمی کنند 
بهتر است نامه ریجکتی را واتس اپ کنید.
بهزاد1402/03/10
مدرک بین‌المللی آرایشگری کانادا رادارم
  • گنجی
  • 1402/03/11
برای استان نیوبرانزویک که جاب آفر رایگان کانادا همراه با اسکان و آموزش زبان و امکان اخذ مدرک تحصیلی دارد و در کانال تلگرام امروز درج کردیم باید اقدام کنید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن