مهاجرت به کبک از طریق زبان فرانسه

بازدیدکنندگان : 1556 نفر 1401/10/26
مهاجرت به کبک از طریق زبان فرانسه

چرا استان کبک برنامه های مهاجرتی مخصوص به خود را دارد؟

کبک یک استان با تاریخ و فرهنگ منحصر به فرد است که همیشه برنامه های مهاجرتی مخصوص به خود را داشته است. 
کبک معیارها و برنامه های خاصی برای انتخاب نیروهای کاری ماهر و سرمایه گذاری دارد و به همین علت این استان قدرت بیشتری برای تعیین برنامه های مهاجرتی خود دارد. 
در سال 1995 استان کبک یه عنوان یک استان فرانسوی زبان مستقل شناخته شد و با 0.58 درصد آراء به عنوان یک ایالت مستقل در کانادا در نظر گرفته شد. با رای اکثریت آراء در سال 1995 استان کبک قدرت بسیار زیادی برای تعیین برنامه های مهاجرتی خود پیدا کرد.

 

کبک کانادا مهاجرت 

استان کبک سابقه تاریخی و فرهنگی قدیمی و متفاوت از دیگر استانهای انگلیسی زبان کانادا دارد. در سال 1608 یعنی 250 سال قبل از تشکیل دولت کانادا، کاشف فرانسوی زبان ساموئل دو شامپلین شهر کبک را تاسیس کرد و گفت این شهر بخشی از فرانسه جدید است یعنی از سواحل شرقی کانادا تا آمریکا. در 3 ژوئیه 1608، ساموئل دی شامپلین شهر کبک را به افراد معرفی کرد و تا سال 1665، بیش از 500 نفر در آن شهر ساکن شدند. در سال 1759، شهر کبک توسط انگلیس تصرف شد و تا سال 1760 انگلیس آن را کنترل می کرد، در آن زمان، فرانسه توانست کنترل این شهر را بدست آورد. با این حال، در سال 1763، فرانسه شهر کبک را مجدد به انگلیس واگذار کرد. جنگ بر سر شهر کبک در جریان انقلاب آمریکا به عنوان بخشی از تلاش برای آزادسازی شهر از کنترل انگلیس رخ داد اما نیروهای انقلابی شکست خوردند. این منجر به تجزیه آمریکا شد و کانادا به جای پیوستن به کنگره قاره برای عضویت در ایالات متحده، تحت اختیار انگلیس باقی ماند 
ساموئل دو شامپلین این کار را در شهرک متروکه ایروکوئی به نام Stadacona انجام داد. روستای قبایل ایروکویی با کلمه بومی آنها؛ کاناتا معروف اند، نام کانادا از اینجا سرچشمه می گیرد. 
دو شامپلین پدر فرانسه جدید شناخته می شود و تا زمان مرگش در سال 1635 هم به عنوان پدر فرانسه بود. در سال 1763 بعد از اینکه جنگ هفت ساله تمام شد و فرانسه معاهده پاریس را امضاء کرد و قسمت هایی از فرانسه را واگذار کرد. فرانسه جدید یعنی استان کبک هم قسمتی از این توافق نامه است و به همین دلیل این استان تاکید بسیار زیادی بر روی زبان فرانسه دارد. 

کبک از نظر تاریخی، فرهنگی و جمعیتی با دیگر استانهای کانادا که مستعمره کشور انگلیس بودند تفاوت بسیار زیادی دارد.  کبک قبل از اینکه در سال 1867 در کانادا ادغام شود دو بار به عنوان قسمتی از شهرهای انگلیسی زبان کانادا به کبک و انتاریو تقسیم شد. 
ادغام کبک در کشور کانادا به اندازه کانادای انگلیسی زبان کامل نبود یعنی این استان هنوز به استقلال کامل نرسیده بود. کبکی ها زبان، آداب و رسوم، چهارچوب قانونی و مذهبی که فرانسوی زبانها آورده اند را حفظ کرده اند. 
در سال 1960 تغییرات شدید و سریع در کبک ایجاد شد که به عنوان انقلاب آرام شناخته می شود. در سال 1961 کبک رابطه دموکراتیک با فرانسه، بریتانیا و آمریکا ایجاد کرد اما دولت فدرال کانادا گفت فقط می تواند با یک کشور خارجی رابطه برقرار کند. 
این بحث ها در مورد جایگاه کبک و کانادایی های فرانسوی زبان باعث شد در سال 1968 تغییراتی در سیاست مهاجرتی کانادا یعنی سیستم طبقه بندی شده کانادا به سیستم امتیاز بندی براساس مهارت زبان، تجربه کاری، ارتباطات خانوادگی و تحصیلات متقاضیان تبدیل شد و اداره مهاجرت کبک تشکیل شد. 

 

تاریخچه استان کبک 

براساس قانون اساسی سال 1867 مهاجرت جایگاه بسیار مهمی دارد و دولت های استانی و فدرال بر آن نظارت می کنند اما هیچ استانی به اندازه کبک بر روی مهاجرت نفوذ ندارد. 
کبک برای حفظ زبان و فرهنگ فرانسوی و رشد اقتصادی به دنبال ایجاد اداره مهاجرت کبک بود تا بتواند همه برنامه های مهاجرتی خود را مدیریت کند. 
در سالهای 1971 و 1991 کبک در مورد اختیارات استانی خود در مورد مهاجرت مذاکره کرد، که باعث شد چهار قانون اساسی ایجاد شود که اختیارات استان ها را مشخص می کند:
  •  توافق نامه لانگ کلوتیر در سال 1971 اولین قانون مهاجرتی کانادا به کبک بود. براساس این توافق نامه کبک می تواند در سفارتخانه های کانادا افسرانی برای مهاجرت داشته باشند که این باعث افزایش اختیارات کبک در برنامه های مهاجرتی می شود. 
  •  توافق نامه  Andras-Bienvenue در سال 1975 به کبک کمک می کند تا بتواند مهاجران مناسب را انتخاب کند و مصاحبه ها را برگزار کرده و توصیه های لازم را به افسران ویزا ارائه دهد. با این توافق نامه دولت فدرال کانادا باید نظر کبک را برای هر درخواست مهاجرت جدید به این منطقه در نظر بگیرد. 
  •  توافق نامه کالن_کوتور در سال 1978 اختیاراتی برای مهاجرت موقت به کبک داد و معیارهای انتخاب را مشخص کرد و به استان اختیارات بیشتری برای مهاجرت داد. 
  •  قرارداد گانیون_ترمبلی_مک دوگال در سال 1991 که به عنوان توافق نامه کبک_ کانادا شناخته می شود که این توافقنامه بزرگترین پیروزی برای مهاجرت کبک بود. براساس این قانون استان اختیار کامل برای انتخاب مهاجران به خصوص مهاجران اقتصادی را دارد.

 

امتیاز زبان فرانسه برای کانادا 

براساس سیاست های مهاجرتی کبک هدف اصلی این استان حفظ و گسترش فرهنگ و زبان فرانسه است. 
در سال 1977 لایحه 101 ایجاد شد. این قانون باعث شد که زبان فرانسوی به زبان اصلی و روزمره کبک تبدیل شود، مثلا بیشتر کودکان مهاجر در مدارس فرانسوی زبان شرکت می کنند. 
در ماه ژوئن 2022 این قانون با لایحه 96 آپدیت شد و زبان فرانسه زبان رسمی دولت کبک و ساکنان این استان است. ارتباطات در مشاغل و مشتریان آنها، برچسب روی محصولات و همه قراردادها باید به زبان فرانسوی باشد. 

 

مهاجرت به کانادا با مدرک زبان فرانسه 

سیاست و برنامه های مهاجرتی کبک با دیگر استانهای کانادا متفاوت است و مهاجرانی که می خواهند به این استان مهاجرت کنند باید این موضوع را در نظر بگیرند. مهاجرانی که به کبک مهاجرت می کنند باید با زبان و فرهنگ این استان آشنایی کامل داشته باشند و اگر همه معیارهای اقتصادی تعیین شده این استان را داشته باشند وضعیت آنها در زمینه اسکان، زندگی و شغل در این استان بهتر از مهاجران دیگر کانادا است. برنامه سرمایه گذاری کبک و اسکیل ورکر کبک از برنامه های معروف این استان برای اعطا اقامت دائم به مهاجران است.
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 7
پروانه م1402/10/27
سلام من ۵۹ ساله هستم ۱۲ سال ساکن فرانسه بودم و دکترای روانشناسی گرفتم و کار کردم . زبان فرانسه بلدم ولی امتحان نداده و مدرک نگرفتم . امکان مهاجرت کاری به کبک دارم ؟پبشاپیش سپاسگزارم از پاسخگویی شما.
  • گنجی
  • 1402/11/03
برای کبک شانس خوبی خواهید داشت الان مسیر سرمایه گذاری مهیا است همچنین برای اسکیل ورکر با توجه به سن بالای 40 سال تان باید بالاترین نمره فرانسه ای که می توانید کسب کنید را تلفنی به دفتر اعلام کنید
همچنین برای استان های دیگر هم میتوان رزومه شما را بررسی کرد که cv تان را واتس اپ بفرستید.
فاطمه1402/08/30
سلام وقت بخیر.بنده ارشد پرستاری دارم با ۱۶ سال سابقه کار .سن ۴۰ سال.در حال گرفتن مدرک B2 هستم.آیا شانسی دارم؟
  • گنجی
  • 1402/08/30
نیاز به مدرک زبان فرانسه و مدارک تحصیلی و ریز نمرات دارید تا در سیستم آریما پروفایل بسازیم.
مریم‌1402/04/01
با سلام
من مهندس مخایرات با مدرک کارشناسی،ارشد ict و دارای مدرک زبان فرانسه delf و ۵۶ ساله هستم آیا شانسی برای کبک دارم ؟
  • گنجی
  • 1402/04/03
با سن شما خیر
اگر تا 40 بودید امتیاز داشتید
برای روشهای دیگر در استانهایی بجز کبک را برای شما بررسی کنیم که نیاز به رزومه و مدرک زبان داریم واتس اپ کنید.
حمیدم1401/11/22
درود
دارای دکترای زبان و ادبیات فرانسه هستم. با 16 سال سابقه تدریس در دانشگاه. سن 50 سال. دارای همسر و دو پسر.
چگونه می توانم به کبک مهاجرت کنم.؟
با سپاس فراوان از توجه شما سروران
  • گنجی
  • 1401/11/23
در استان کبک با داشتن مدرک زبان فرانسه C1 شانس خواهید داشت.
سمیه1401/10/27
سلام ۳۹ساله هستم ارشد کامپیوتر و سابقه بیمه مرتبط، تف ب۱ دارم آیا شانسی برای مهاجرت دارم؟
  • گنجی
  • 1401/10/29

بله
برای برنامه های اسکیل ورکر استانی کانادا(انتاریو و کبک) و استارتاپ می توانید رزومه خود را برای بررسی بفرستید
فریدنی1401/10/27
درود.وقت بخیر.
مدرک لیسانس زبان فرانسه دارم.از سال ۲۰۰۹راهنمای گردشگری زبان فرانسه هستم(کارت معتبر راهنما از اداره میراث و گردشگری ).
۵۳ ساله ام.
آیا شانسی برای مهاجرت به کبک و کانادا دارم.
سپاس
  • گنجی
  • 1401/10/27
برای استان کبک با اخذ مدرک TEF رزومه تان قابل بررسی است.
حمزه1401/10/26
اما من زبان فرانسه یاد ندارم کاری می توان انجام داد
  • گنجی
  • 1401/10/27
برای ویزای دانشجویی یا اکسپری اینتری با ایلتس اقدام کنید

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن