آزمون جدید زبان برای مهاجرت به کانادا

بازدیدکنندگان : 2316 نفر 1401/06/07
آزمون جدید زبان برای مهاجرت به کانادا
اداره مهاجرت کانادا آزمون جدید زبان را برای مهاجران برنامه های مهاجرت نیروی متخصص تعیین کرده است. این اداره پیش بینی می کند تا نیمه دوم سال 2023 این آزمون به اجرا درآید. 

 

آزمون های زبان مورد تایید کانادا

در حال حاضر در اداره مهاجرت کانادا فقط چهار آزمون زبان تایید شده است:
  • آیلتس
  • سلپیپ
  • TEF
  • TCF 

با وجود مشکلاتی که اداره مهاجرت کانادا در زمان شیوع کرونا داشت اما سازمانهایی که آزمونهای زبان را برگزار می کنند همه نیاز های مهاجرتی این اداره را رفع کردند. با این وجود درخواست های جدید زیادی از سازمانهایی که آزمون زبان را برگزار می کنند دریافت شده که به دنبال تایید اداره مهاجرت کانادا هستند. 
در حال حاضر مراحل تایید سازمانهایی که آزمون زبان را برگزار می کنند بسیار طولانی و پیچیده است. 

آزمون های زبان مورد تایید کانادا

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

اداره مهاجرت کانادا در یکسال آینده به دنبال اقدامات جدید و گسترش برنامه های مهاجرتی است. با وجود اقدامات جدید، تعداد بیشتری از سازمانهایی که آزمون زبان را برگزار می کنند به دنبال تایید اداره مهاجرت کانادا هستند. هیچ محدودیتی برای تعداد سازمانهایی که می توانند آزمون زبان را برگزار کنند وجود ندارد. 
نقش ها و مسئولیت های سازمانهایی که آزمون زبان را برگزار می کنند به خوبی مشخص نشده است و این باعث می شود با سازمانهای دیگر تداخل داشته باشند و مشکلاتی به وجود می آید. تیم تعیین کننده آزمون زبان در اداره مهاجرت کانادا در بخش مهاجرت این اداره به دنبال ایجاد تعادل بین بخش های مدیریتی با اقدامات جدید در حال اجرا است. 

 

مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا

  1. آزمون زبان انگلیسی آیلتس IELTS
  2. آزمون زبان انگلیسی آکادمیک کانادایی CAEL
  3. آزمون زبان تافل TOEFL
  4. آزمون پیرسون انگلیسی PTE  آکادمیک
  5. آزمون انگلیسی دولینگو Duolingo
  6. آزمون انگلیسی کمبریج
  7. آزمون زبان فرانسه TEF 
  8. آمون زبان فرانسه TCF

بعضی از این آزمون ها برای مهاجرت و بعضی برای تحصیل مناسب هستند.
 

آزمون زبان  CEFR

یک آزمون جدید در حال بررسی هست. در اداره مهاجرت کانادا آزمون زبان CLB معتبر است چون این آزمون در مقایسه با آزمون زبان  CEFR که یک استاندارد بین المللی برای بررسی مهارت زبان افراد است بسیار جزئی تر است. در آزمون CEFR به جای اینکه مهارت زبان افراد از نمره یک تا هفت باشد براساس حروف الفبا می باشد: A1، A2، B1، B2، C1 و C2.

Common European Framework of Reference for Languages (CEFR)

آزمون CEFR از 1996 در اروپا ایجاد شد و زبان آموز چهار اسکیل اصلی را امتحان خواهد داد:
  1. reception (listening and reading)
  2.  production (spoken and written)
  3.  interaction (spoken and written) 
  4. mediation (translating and interpreting)

 

جدول تبدیل آیلتس به CEFR 

 
CEFR IELTS
C2 8.5-9
C1 7-8
B2 5.5-6.5
B1 4.5-5
A1-A2 0-4







 

جدول تبدیل آیلتس به CEFR

مدرک زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا

از نظر اداره مهاجرت کانادا آزمون زبان فرانسوی هنوز هم مورد نیاز است
هدف این اقدامات جدید هماهنگی با دیگر بخش ها و دستورالعمل اداره مهاجرت کانادا برای حمایت از مهاجران فرانسوی زبان است. 
به علت تقاضای بالا، از سازمانهایی که آزمون زبان را ارائه می دهند خواسته می شود تا ظرفیت آزمون زبان را افزایش دهند و تعداد زیادی از سازمانهایی که آزمون فرانسه را برگزار می کنند به دنبال تایید اداره مهاجرت کانادا هستند. تعداد سازمانهایی که آزمون زبان TEF و TCF را برگزار می کنند و می توانند پاسخگوی این تقاضای بالا باشند زیاد است با وجود این سازمانها، اداره مهاجرت کانادا به راحتی می تواند پاسخگوی همه تقاضاها برای زبان فرانسوی باشد و  این اداره در موقعیت بهتری برای تعیین آزمون های اضافی زبان فرانسوی برای مهاجران قرار می گیرد. 

 

آزمون های زبان مورد تایید اداره مهاجرت کانادا

از سال 2010 اداره مهاجرت کانادا نمره آزمون زبان را فقط از سازمانهای تعیین شده می پذیرفت. در حال حاضر آزمون زبانی که سازمانهای تعیین شده مانند آیلتس و سلپیپ و تف و تی سی اف می گیرند قابل قبول است تا مهاجران مهارت خود را در زبان انگلیسی یا فرانسه نشان دهند. 

وزیر مهاجرت کانادا می تواند سازمانهایی را برای برگزاری آزمون زبان مشخص کند و برای ارزیابی سطح زبان مهاجران آزمون زبان خاصی را تعیین می کند. این نقش مهم به مدیر برنامه های مهاجرت اسکیل ورکر کانادا داده شده است. 
در حالی که براساس قوانین مهاجرت نوع سازمانی که آزمون زبان را برگزار می کند مشخص می شود اما مراحل تعیین این سازمانها طبق عواملی مثل شرایط برنامه ها، اهداف و نیاز های برنامه های مهاجرتی انجام می شود. سازمانهایی که آزمون زبان را برگزار می کنند می توانند با ارسال نامه ای نشان دهند که معیارهای تعیین شده اداره مهاجرت کانادا را رعایت می کنند. 

 

امتحان زبان کانادا

چه کسانی به آزمون زبان برای مهاجرت به کانادا نیاز دارند؟
برای بیشتر برنامه های مهاجرت نیروی متخصص کانادا مهاجران باید نمره زبان انگلیسی یا فرانسه را داشته باشند. علت اصلی آزمون زبان در برنامه های مهاجرتی این است که مهاجران با مهارت زبان خوب بتوانند وارد بازار کاری کانادا شده و باعث رشد و توسعه اقتصادی این کشور می شوند. 
مهاجران اسپانسرشیپ والدین و همسر نیازی نیست که نمره ای برای آمون زبان داشته باشند چون آنها برای اهداف اجتماعی در کانادا پذیرفته شده اند. 

 

مدرک زبان برای شهروندی کانادا

البته بعد از اقدام برای پاسپورت کانادا، افرادی که بین 18 تا 54 سال سن دارند باید نمره زبان را به زبان انگلیسی یا فرانسه داشته باشند. آنها می توانند نتیجه آزمون زبان خود را ارسال کنند یا مهارت خود را از طریق روشهای تایید شده دیگر مانند تحصیل در دانشگاه انگلیسی یا فرانسه زبان نشان دهند. 
 

مدارک ویزای تحصیلی کانادا

یکی از مدارم مهم ویزای تحصیلی کانادا، دارا بودن مدرک زبان است. نیروی کار موقت خارجی نیازی نیست نمره آزمون زبان داشته باشند اما دانشجویان خارجی برای اینکه بتوانند در دانشگاه های کانادا تحصیل کنند باید دانش خود را در زبان نشان دهند. هر موسسه آموزشی تعیین شده در کانادا برای نمره زبان قوانین مخصوص به خود را دارد اما دولت کانادا براساس قوانین خود آزمون های زبانی که برای دریافت ویزای تحصیلی انجام آماده شده است را می پذیرد. 
 

امتحان زبان فرانسه برای کانادا

اقدامات اداره مهاجرت کانادا برای تعیین آزمونهای زبان طی ماه های آینده مشخص خواهد شد. اداره مهاجرت کانادا برای رسیدن به اهداف تعیین شده به دنبال تعیین چهارچوب های جدید برای آزمون های زبان است. 
نکته مهم حمایت از اهداف اداره مهاجرت کانادا شامل بررسی مراحل تعیین آزمونها برای افزایش کارایی و کیفیت این آزمونها، بهبود توانایی ها و گسترش ارتباطلات داخلی مهاجران است تا تعدادسازمانهایی که به دنبال برگزاری آزمون زبان فرانسوی هستند افزایش پیدا کند.  

اداره مهاجرت کانادا

با توجه به تقاضای زیادی که برای آزمونهای زبان وجود دارد اداره مهاجرت به دنبال ایجاد یک برنامه برای تعیین نمره زبان با مدیریت مناسب و ظرفیت کافی برای حمایت از آزمون های زبان است. یک برنامه خاص به اداره مهاجرت کانادا کمک می کند تا ضمن حفظ برنامه آزمون زبان به دنبال گسترش اهداف خود در مورد آزمون ها باشد.
canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 3
داریوش1402/06/17
آیا مدرک زبان pteبرای مهاجرات از طریق work permit قابل قبوله؟
  • گنجی
  • 1402/06/18
خیر.
روی اخذ مدرک زبان آیلتس جنرال بالاتر از 6 تمرکز کنید.
بهرام1401/06/19
سلام، آیا کسی که با ویزای تحصییلی همسر بعنوان همراه وارد کانادا می شود ، و open work permit بگیرد در صورت داشت سرتیفیکیت در کار مورد نظر خود و job offer از یک کار فرمای بخصوص ،آیا می تواند open work permit خود را به closed work permit تبدیل نموده و مشغول کارشود؟
و آیا این کار در امتیازبندی برای گرفتنPR کمکی می‌کند ؟
  • گنجی
  • 1401/06/21
open work permit به معنای امکان کار متقاضی برای هر کارفرمایی در هر کجای کانادا و close work permit به معنای امکان کار برای یک کارفرما و دریک شغل مشخص مندرج درLMIA می باشد.
شما باید برای یک ورک پرمیت جدید درخواست دهید،این درخواست حداقل 30 روز قبل از شروع به کار جدید باید باشد. پاسپورت شما به حد کافی اعتبار داشته باشد. جزئیات بیشتر را در مورد ورک پریمت کانادا اینجا بخوانید.
مرادی1401/06/09
باسلام برای اخذ اقامت دائم کانادا مدرک آیلتس باید داشته باشیم یا تراول هیستوری یا هر دو مورد نیاز و زروری میباشد در روش اسکیل ورکر ممنون میشم راهنمایی بفرمائید
  • گنجی
  • 1401/06/15
کانادا دو روش زیر مجموعه برای اسکیل ورکر دارد: 
اکسپرس اینتری فدرال: در این روش شما باید الان حداقل 500امتیاز کسب کنید که برای ان داشتن تراول هیستوری اهمیتی ندارد
اکسپرس اینتری استانی در این روش شما 600 امتیاز از استان در صورت قبولی می گیرید که دارا بودن ایلتس و تحصیلات طبق لیست مشاغل و سه سال سابقه کار شانس خوبی را خواهد داشت
در تلگرام جزئیات را درج کردیم.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن