مارک میلر وزیر جدید مهاجرتی کانادا

بازدیدکنندگان : 775 نفر 1402/05/18
مارک میلر وزیر جدید مهاجرتی کانادا
 مارک میلر وزیر جدید مهاجرتی کانادا

در سال 1984 در کالج ژان دو بریوف در مونترال، جاستین ترودو در کلاس زبان از همکلاسی خود خواست تا به او مداد بدهد، این همکلاسی یکی از دوستان قدیمی نخست وزیر بود که از تاریخ 26 ژانویه 2023 وزیر مهاجرت کانادا شد. 

 

دوران کودکی مارک میلر وزیر مهاجرتی کانادا

مارک میلر متولد 1973، پدرش استاد تاریخ در نواسکوشیا و مادرش متولد مونترال بود. میلر در مونترال بزرگ شد و در کالج ژان دوبریوف تحصیل کرد. 
در سال 1989 در سن 16 سالگی میلر تصمیم گرفت که در ارتش کانادا خدمت کند. او بعد از چهار سال ارتش را ترک کرد زیرا او به دنبال تجربیات جدید و کشف چیزهای جدید بود. 

 

تحصیل و شروع حرفه سیاسی مارک میلر

میلر برای تحصیل به مونترال بازگشت و مدرک لیسانس و فوق لیسانس را در رشته علوم سیاسی دریافت کرد. او مدرک حقوق را از دانشگاه مک گیل دریافت کرد. 
بعد از دانشگاه میلر در شرکت حقوقی کانادایی مشغول به کار شد. این وکیل جوان در شهرهای مونترال، استکهلم و نیویورک به کار وکالت مشغول بود. 
میلر بعد از بازگشت به مونترال، در سال 2013 به پیشنهاد جاستین ترودو به عنوان مدیر جمع آوری کمک های مالی برای رهبران حزب لیبرال خدمت کرد. در سال 2015 میلر به نمایندگی از ویل ماری در کبک نامزد انتخابات شد. 
او در سال 2015 به عنوان نماینده ویل ماری انتخاب شد. ساکنان ویل ماری دوره ریاست جمهوری میلر را به نفع خود می دانند. میلر به دنبال تامین بودجه برای بازار مسکن، حمل و نقل عمومی و ایجاد شرایط مناسب برای مراقبت از کودکان خانواده های طبقه متوسط بود و به همین دلایل مورد توجه قرار گرفت. همچنین میلر به عنوان رئیس پارلمان لیبرال کبک هم کار می کند. 

 

ورود مارک میلر به عرصه سیاست کانادا

در تاریخ 17 ژانویه میلر وزیر مسکن و زیرساخت جوامع شد این بخش به رشد و نگهداری زیرساخت های کانادا می پردازد. او در این بخش به خوبی مورد توجه قرار گرفت اما دوره تصدی او در اینجا کوتاه مدت بود. 
در تاریخ یک ژوئن 2017 سخنرانی میلر در مجلس عوام در موهاک تاریخ ساز شد و این اولین بار بود که پس از تشکیل کنفدراسیون کانادا یک نفر به زبان بومیان صحبت کرد. 
سه ماه بعد از این سخنرانی او در ماه آگوست 2017 به عنوان وزیر پارلمانی روابط بومی و ولیعهد منصوب شد. سه سال بعد میلر از حقوق مردمان بومی کانادا و مسئولیت هایی که دولت فدرال در برابر آنها دارد، دفاع کرد. او در سال 2019 به عنوان وزیر خدمات بومی سوگند یاد کرد و سال بعد به عنوان وزیر اداره مهاجرت انتخاب شد. 

 

آینده میلر به عنوان وزیر مهاجرت کانادا

وزرای جدید مهاجرتی کانادا در ابتدای کار خود به دنبال اطلاع رسانی در مورد مسائل مهم مهاجرتی کانادا و ایجاد روابط با اداره مهاجرت کانادا هستند. دستیار اصلی میلر در اداره مهاجرت کانادا، کریستین فاکس است. معاونان وزرا کارمندان غیر سیاسی هستند که باید اولویت های سیاسی دولت را اجرا کنند. 
بعد از تغییرات عمده کابینه، نخست وزیر شاید تصمیم بگیرد نام های دستوری جدید را برای اعضای کابینه منتشر کند که در این نامه ها شرح وظایف هر وزیر را مشخص می کند. انتخابات بعدی کانادا تا اکتبر 2025 برگزار می شود. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن