تجربه مدیکال کانادا

بازدیدکنندگان : 2148 نفر 1402/01/15
تجربه مدیکال کانادا
تجربه مدیکال کانادا
دولت کانادا مشکلات پزشکی برای مهاجرت به کانادا را در تست مدیکال می سنجد.

رد شدن پرونده‌های مهاجرت به دلایل پزشکی یکی از عوامل نگران کننده برای متقاضیان مهاجرت به کانادا است راه‌های بسیاری برای رفع این مورد به صورت قانونی وجود دارد که در ادامه بیشتر توضیح داده می شود.
براساس اطلاعات موجود از سال 2019 عدم پذیرش به دلایل تست مدیکال کانادا مانع ورود 1400 مهاجر به کانادا شده است. عدم پذیرش به دلایل پزشکی یکی از موضوعات مهم برای مهاجرت به کانادا است هر فردی که متقاضی اقامت دائم کانادا است و برخی از متقاضیان اقامت موقت در کانادا (ویزای ویزیتور، اجازه تحصیل، اجازه کار) ملزم به معاینه پزشکی توسط یک پزشک مورد تایید اداره مهاجرت مندرج در لیست پزشکان مدیکال کانادا هستند.

 

ریجکت تست مدیکال کانادا

وضعیت جسمی و روحی مهاجران با معاینات پزشکی مثل آزمایش خون و ادرار و عکس قفسه سینه بررسی می شود. کانادا براساس سابقه پزشکی و نتیجه آزمایش مهاجران، سلامت جسم و روان آنها را تایید یا رد می کند. بعد از انجام آزمایشات پزشکی و معاینات لازم، مهاجران به 3 دلیل از نظر پزشکی مورد پذیرش قرار نمی گیرند:

 

خطر برای سلامت عمومی جامعه کانادا

کانادا با توجه به معاینات و سابقه پزشکی مهاجران در مورد رد یا عدم پذیرش آنها تصمیم گیری می کند و اگر وضعیت آنها به دلیل یک بیماری مسری سلامت یا ایمنی شهروندان کانادا را به خطر بیاندازد فرد متقاضی وضعیت قابل قبولی از نظر پزشکی ندارد. مانند: سل و سیفلیس.

 

خطر برای امنیت عمومی جامعه کانادا

اگر وضعیت سلامت شما ایمنی عمومی کانادا را به خطر اندازد درخواست شما رد می شود. این تصمیم براساس نتایج آزمایش پزشکی مهاجرت شما گرفته می شود یعنی فرد متقاضی به علت ناتوانی ذهنی و از دست دادن توانایی جسمی و روانی یا رفتار غیر قابل پیش بینی و خشونت آمیز مورد قبول واقع نمی شود. مانند: اسکیزوفرنی، پارانوئید، دوقطبی.

 

تقاضای بیش از حد برای خدمات بهداشتی و درمانی کانادا

اگر وضعیت سلامتی فرد مهاجر به گونه ای باشد که به خدمات اجتماعی یا بهداشتی زیادی نیاز داشته باشد و این خدمات اضافی هزینه های زیادی را برای دولت کانادا خواهد داشت و به همین دلیل فرد متقاضی از نظر پزشکی قابل قبول نیست. مانند: اوتیسم شدید.
در سال 2022 سقف هزینه های پزشکی کانادا که به صورت سالیانه برای افراد در نظر گرفته می شد معادل  24057 دلار سالانه یا 120285 دلار کانادا در طول پنج سال بود. 
نکته:
افراد اسپانسرشده مانند فرزند، همسر از این قانون مستثنی می باشد.

 

 

مشکل پزشکی که منجر به منع ورود به کانادا شود

آفیسر کانادا قبل از ریجکت نامه ای را به فرد ارسال می کند ودر آن طبق قانون زیر به متقاضی فرصت ارائه مدارک و دفاعیه می دهد در نامه شما باید مدارک و مستندات ارائه دهید. مراقب باشید هرگونه اشتباه منجر به ریجکت پرونده خواهد شد:
Pursuant to subsection 38(1) [and section 42 in the case of a family member] of the Immigration and Refugee Protection Act, a foreign national is inadmissible on health grounds if their (or their family member’s) health condition is likely to be a danger to public health, is likely to be a danger to public safety, AND/OR might reasonably be expected to cause excessive demand on health or social services. Pursuant to section 1 of the Immigration and Refugee Protection Regulations, an excessive demand is a demand on health services or social services for which the anticipated costs exceeds the average Canadian per capita health or social services costs.
خبر قبلی ما در مورد "در چه صورت تست مدیکال پزشکی من ریجکت می شود؟" را بخوانید.
 

رفع ریجکت مدیکال کانادا

برای افرادی که در کانادا از نظر پرشکی غیر قابل قبول هستند راههایی برای ورود به کانادا وجود دارد. 
افرادی که شرایط جسمی زیر را دارند می توانند امکان ریجکت مدیکال کانادا خود را تغییر دهند:
  1.  بیماری کلیوی
  2.  بیماری قلبی
  3.  دیابت
  4. سرطان
  5.  بیماری خود ایمنی مثل ایدز و لوپوس
  6.  ناتوانی در یادگیری
  7.  اوتیسم
  8.  فلج مغزی
  9.  سندرم داون
  10.  اختلالات روانی
  11.  اختلالات خونی
  12.  هپاتیت B و C 
  13.  بیماری کبد
  14.  بیماری سل
  15.  اختلالات مغزی
  16.  سایر بیماری ها
  17.  تعویض زانو و مفاصل

حال اگر شما دارای یکی از موارد بالا هستید بدانید که در شرایط خاص افرادی که از نظر پزشکی در کانادا غیر قابل قبول هستند از دو راه می توانند برای رفع این عدم پذیرش اقدام کنند:

روش اول: گواهی سلامت برای مهاجرت
افرادی که در کانادا از نظر پزشکی غیر قابل قبول هستند افسران کانادایی قبل از تصمیم گیری نهایی در مورد آنها، نامه ای توضیحی برای آنها ارسال می کنند. 
از طریق این نامه فرد می تواند با کمک مشاور یا وکیل حقوقی اطلاعات لازم در مورد وضعیت جسمی و روحی خود را ارائه کند. 
همه اطلاعات اضافی باید در مدت 90 روز بعد از تاریخ نامه ارسال شود. اگر نمی توانید در آن تاریخ پاسخ بدهید باید تماس بگیرید تا برای تمدید این مدت درخواست کنید. اطلاعات تماس در نامه توضیحی وجود دارد، درخواست تمدید پاسخگویی و تمام اطلاعات اضافی را باید به همان آدرس ها بفرستید. 
برای مثال:
  1. فرد می تواند اسناد و مدارک مربوط به وضعیت درمان خود و هزینه های مربوط به داروها و خدمات مورد نیاز خود را ارائه دهد. 
  2. پزشک فرد می تواند داروهای ارزانتری را تجویز کند.
  3. پزشک فرد می تواند درمان ارزانتری را تجویز کند.


روش دوم: کاهش هزینه مدیکال کانادا
در شرایطی که بعضی از افراد نامه توضیحی در مورد تقاضای بیش از حد برای استفاده از خدمات درمانی و بهداشتی کانادا را دریافت کردند می توانند در پاسخ به این نامه نیاز خود به خدمات اجتماعی و بهداشتی را کاهش دهند و مورد پذیرش قرار بگیرند. 
این افراد باید طرح کاهش کامل نیاز به خدمات اجتماعی و بهداشتی را براساس اطلاعات نامه توضیحی برای اداره مهاجرت کانادا ارسال کنند. مثلا:
  1. شما کارفرمایی در کانادا خواهید داشت که توسط بیمه درمانی خود، بیشتر هزینه های شما را پوشش می دهد.
  2. شما توانایی مالی برای استفاده از بیمه درمانی خواهید داشت که هزینه های آن بیمه را خودتان پرداخت خواهید کرد.
نکته:
هر استانی در کانادا شرایط خدمات درمانی مجزایی دارد لذا دومورد بالا راباتوجه به استان محل اقامت خود در کانادا بسنجید.
 

استفاده از وکیل مهاجرت در ایران برای مدیکال کانادا

زمانی که شما سعی می کنید موضوع عدم پذیرش از نظر پزشکی در کانادا را بررسی و حل کنید این یک راه سخت و دشوار است. شما می توانید از یک وکیل با تجربه و متخصص در این زمینه استفاده کنید این وکلا می توانند:
  •  در تهیه مدارک لازم به شما کمک کنند.
  •  با کمک وکیل هیچ اشتباه و نقصی در پرونده به وجود نمی آید. 
  •  وکیل از طرف شما با دولت کانادا صحبت می کند. 
  •  با استفاده از تخصص وکیل از تاخیرهای غیرضروری در مراحل مختلف جلوگیری می شود. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
کتایون1402/06/27
سلام و خسته نباشید
یک سوال داشتم در رابطه با مدیکال پزشکی
الان حدود ۵ ماه هست که متوجه شدم دختر ۸ ساله ام مبتلا به دیابت نوع ۱ هست. البته کاملا تحت کنترله و خدا رو شکر هیچ مشکلی نداره، حالا سوالم این هست با توجه به اینکه در مدیکال آزمایش خون فقط برای پدر و مادر هست، آیا اشکالی نداره موضوع دیابت دخترم را مطرح نکنم؟ اگه مطرح نشه بعد از پی آر برای بیمه درمانی یا سایر موارد مشکلی ایجاد میشود؟ و اگر مطرح کنیم امکان ریجکتی پرونده مون وجود دارد یا نه؟ خیلی ممنون میشم که توضیح بفرمایین،
با تشکر
  • گنجی
  • 1402/06/28
موارد مرتبط با مدیکال کانادا مهم است با پزشکان معتمد سفارت کانادا (اطلاعات ان را در واتس اپ ما پیام دهید تا ارسال کنیم) مشورت فرمایید.
پریسا1402/05/19
سلام ایا همسر بنده که دوسال پیش جراحی کلورکتال انجام داده و کانسر ادنوم کارسینوما داشته و درمان شده...امکان دارد در ازمایشات مدیکال برای گرفتن pr رد شود؟
  • گنجی
  • 1402/05/22
با پزشکان معتمد سفارت باید مشورت کنید
اسم و آدرس انها در منوی بالا هست.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن