بهترین شهر کانادا برای پرستاران

بازدیدکنندگان : 1196 نفر 1401/12/13
بهترین شهر کانادا برای پرستاران
بهترین شهر کانادا برای پرستاران
مقرر گردید با توجه به کمبود شدید پرستار در کانادا استانهای بریتیش کلمبیا و انتاریو برای جذب و  استخدام پرستاران همه موانع و مشکلات مربوط به اشتغال آنها را رفع گردد. 
دولت کانادا بسیاری از هزینه های مرتبط را حذف یا کمک هزینه پرداخت می کند.
 

چرا کانادا به دنبال جذب و حفظ پرستاران است؟

کانادا به علت جمعیت پیر و سالخورده به دنبال جذب نیروهای کاری پرستاری است. یعنی افراد بیشتری در کانادا به خدمات پزشکی نیاز دارند و متخصصان در بخش مراقبت های بهداشتی در کانادا به سن بازنشستگی رسیده اند. 
براساس گزارش اتحادیه پرستاران کانادا، قبل از کرونا هم در کانادا کمبود پرستار وجود داشت. در زمان شیوع کرونا پزشکان و پرستاران در شیفت های طولانی و با مرخصی کم کار می کردند و این موضوع باعث شده بود که پرستاران برای حفظ سلامت روان خود مرخصی طولانی بگیرند یا شغل خود را ترک کنند. 
براساس آمارهای کانادا در ماه اکتبر حدود 151.200 موقعیت شغلی خالی در بیمارستان و درمانگاه ها وجود داشت که نسبت به رکورد 152.800 در ماه جولای تغییر کمی داشت. براساس آخرین گزارش تهیه شده،  نرخ اشتغال در بخش مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی در حال کاهش است.

 

پرستاری در بریتیش کلمبیا کانادا

اداره مهاجرت بریتیش کلمبیا اخیرا اعلام کرد که موانع و مشکلات موجود برای پرستاران تحصیل کرده را رفع می کند که مهمترین آن حذف هزینه های درخواست و حمایت مالی از پرستارانی که بعد از یک دوره غیبت، دوباره مشغول به کار می شوند بود.
این استان با حذف هزینه بررسی درخواست و ارایه کمک مالی برای برگشت این پرستاران به کار قدم مهمی برای ساده سازی بر می دارد، که این هزینه ها حدود 3.700 دلار است. این استان مبلغ ۴۰۰۰ دلار نیز به عنوان کمک هرینه به این پرستاران برای پوشش هزینه های سفر و غیبت از کار را تحت پوشش قرار می دهد. 
برای اینکه همه شهروندان بریتیش کلمبیا به راحتی از سیستم مراقبت های بهداشتی استفاده کنند ما از همه پرستاران حمایت می کنیم. نخست وزیر بریتیش کلمبیا گفت، تقاضا برای پرستاران از میزان موجود اماده به کار بیشتر است. مشکل اصلی این است که پرستاران با تجربه و ماهری که می خواهند وارد سیستم خدمات درمانی بریتیش کلمبیا شوند نمی توانند مراحل استخدام که پرهزینه و بسیار پیچیده است را طی نمایند ولی با تمهیدات اخیر ما همه پرستاران داخلی و خارجی را در بریتیش کلمبیا می پذیریم. 
دولت بریتیش کلمبیا در ماه آوریل 2022 حدود 12 میلیون دلار برای پرداخت بورسیه پرستاران تحصیل کرده اختصاص داده است. از زمان اختصاص این بودجه تا به حال حدود 5.000 پرستار برای ورود به سیستم خدمات درمانی بریتیش کلمبیا اقدام کرده اند. از این تعداد پرونده حدود 2.000 نفر در حال بررسی و ارزیابی است. 

 

پرستاری در انتاریو کانادا 

در پاییز گذشته انتاریو اقداماتی را برای پرستاران تحصیل کرده انجام داده که طی آن وزارت بهداشت انتاریو، کالج پرستاران انتاریو و کالج پزشکان و جراحان اقداماتی را به شرح زیر در نظر گرفتند:
  •  پرستاران خارجی در حالی که مراحل لازم برای ارزیابی و تایید مجوز کاری آنها انجام می شود، اجازه ثبت نام در کلاسهای پارت تایم آموزشی را دارند. 
  •  امکان بازگشت پرستاران غیر شاغل و بازنشسته به این رشته به شرط گذراندن دوره های آموزشی مرتبط قبل از شروع به کار، فراهم شد.
  • صدور مجوز فعالیت موقت ۹۰ روزه برای ثبت نام در دوره های عملی برای پزشکان استانهای دیگر کانادا موجب خواهد شد تا این پزشکان به راحتی بتواندد در دوره های آموزشی عملی استان قبل از اخذ مجوز، مشغول به فعالیت گردند.   

این اقدامات زمینه ای برای ایجاد یک برنامه بلند مدت برای پرستاران بود. اقدامات اضافی دیگری برای پرستاران تحصیل کرده از اول ژانویه 2023 اجرایی شد که مراحل ثبت نام پرستاران را آسان تر می کند:
  1.  اهتمام بخش های نظارتی پزشکی تا به سرعت همه مجوز های کاری ارزیابی و صادر شود.  
  2.  حذف نیاز به سابقه کار کانادایی برای نام نویسی با ارائه مدرک معادل سازی مدارک تحصیلی خارج از کانادا. 
  3.  قبول نتیجه آزمون ارائه شده این متقاضیان به اداره مهاجرت هنگام درخواست مهاجرت به کانادا به منظور جلوگیری از انجام دوباره آزمون. موسسه گنجی خدمات خوبی را در این زمینه دارد.

استان انتاریو از ماه ژانویه تا اکتبر با توجه به بودجه تعیین شده حدود 800 پرستار تحصیل کرده را پذیرفت. این استان به دنبال این است که که تا پایان ماه مارس امسال تعداد این پرستاران به حدود 1.000 نفر برسد. 
استان انتاریو به صورت موقت همه هزینه های معاینات، درخواست ها و هزینه های ثبت نام برای کالج پرستاران را تحت پوشش قرار می دهد این هزینه ها حدود 1.500 دلار می شود. استان انتاریو تا حدود 5.000 دلار برای جذب و حفظ پرستاران بودجه اختصاص داده است. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0
سمیه ک .1402/07/29
با سلام من پرستار هستم از ایران با هیجده سال سابقه و پرداخت بیمه و ۴۲ سال سن با دو فرزند پسر ۱۵ و ۶ ساله و همسرم ۴۱ سال سن که راننده ماشین سنگین یخچال دار البته ۶ تن که گواهینامه پایه ۲ دارد بدلیل تصادفی که داشته و یک پای او کمی لنگ می‌زند پایه ۱ ایران بهش نداده اند و می‌خواهیم برای کانادا اقدام کنیم؟ آیا می توانیم؟ از چه طریقی که راحتتر و ارزان‌تر شود؟ شوهرم چون پایه یک را دوست دارد تمام اطلاعات ماشین سنگین را بلد هست. آیا در کانادا به ایشان پایه یک می دهند؟
  • گنجی
  • 1402/07/30
ما برای رانندگان برنامه ای نداریم
برای اقدام با رشته پرستاری شما باید ایلتس 7 داشته باشید بعلاوه سابقه کار مرتبط.
sajjad1402/04/12
سلام وقت بخیر من کارشناس پرستاری با سابقه ۱۳ سال ودانش زبانی متوسط رو به بالا.چطور میتونم برای استان انتاریو اقدام کنم
  • گنجی
  • 1402/04/14
ابتدا مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه نمره خوب کسب کنید

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن