کاهش هزینه تحصیل در کانادا

بازدیدکنندگان : 978 نفر 1402/02/11
کاهش هزینه تحصیل در کانادا
کاهش هزینه تحصیل در کانادا
کانادا بهترین مقصد تحصیلی در خارج از کشور در بین دانشجویان بین المللی است. تعداد زیادی از دانشجویان به دلیل سطح بالای آموزشی و امکان دریافت اقامت دائم ترجیح می‌دهند در کانادا تحصیل کنند. اما هزینه تحصیل با توجه به افزایش نرخ دلار برای خانواده ها مشکل ساز شده که در ادامه راهکار کاهش هزینه تحصیل را توضیح می دهیم.

خبر خوب اینکه،از تاریخ 12 نوامبر 2022 دانشجویان خارجی که در کانادا ویزای تحصیلی معتبر دارند می توانند به صورت نامحدود در زمان تحصیل کار کنند. 

 

بهترین مشاغل برای دانشجویان خارجی در کانادا

کار دانشجویی در محوطه دانشگاه به عنوان دستیار آموزشی با میانگین دستمزد 23 دلار در کانادا در ساعت
ساده‌ترین راه برای کار پاره وقت در کانادا، جستجوی کار در دانشگاه است. از طریق این شغل دانشجویان می توانند تجربه تدریس بدست آورند به ویژه دانشجویانی که می خواهند شغلی در دانشگاه داشته باشند. دانشجویان از طریق این شغل علاوه بر اینکه درآمد عالی کسب می کنند می توانند با یک استاد همکاری کنند. برای این مشاغل آموزشی دانشجویان باید در دانشگاه یا کالج کار کنند و همین موضوع باعث کاهش زمان رفت و آمد دانشجویان و هزینه های سفر آنها می شود. جهت پیدا کردن این کارها باید در وب سایت دانشگاه بخش Summer/Part-Time Jobs را جستجو کنید.

سرور، پیشخدمت یا متصدی بار در رستوران‌ها با میانگین دستمزد 16 دلار کانادا در ساعت
آنچه که این شغل را جذاب میکند فقط یک چیز است: انعام. طبق رسم کانادایی ها شما به عنوان یک پیشخدمت، در صورتی که کار خود را به خوبی انجام دهید انعام می گیرید. نرخ استاندارد انعام قبل از کسر مالیات بین 15 تا 18 درصد است یعنی دانشجویانی که چند ساعت در هفته کار می کنند با انعام 200 تا 400 دلار درآمد اضافی دارند اما درآمد این افراد بسیار بیشتر است. ساعت کاری این شغل میتواند انعطاف پذیر باشد، که این بستگی به آن رستوان دارد. 

راننده، با میانگین دستمزد 19 دلار کانادا در ساعت
رانندگی برای شرکت هایی مثل Uber یا Lyft در شهرهایی مثل تورنتو، ونکوور، مونترال از مشاغل نیمه وقت بسیار محبوب در بین دانشجویان است. دانشجویان باید حداقل 21 سال سن، گواهینامه رانندگی، ماشین مناسب و گوشی هوشمند داشته باشند. دانشجویانی که در این شغل مشغول به کار هستند به راحتی می توانند ساعت کاری خود را با ساعات درسی تطبیق دهند.
درآمد راننده ها با توجه به زمان و مسافت هایی که رانندگی می کنند و تعداد سواری که در یک هفته انجام می دهند متفاوت است. همچنین می توانید uber eat را برای دلیوری غذا انتخاب کنید که حتی با دوچرخه نیز امکانپذیر است.

تدریس خصوصی با میانگین دستمزد 30 دلار کانادا در ساعت
دانشجویان از طریق تدریس خصوصی می توانند درآمد مناسبی داشته باشند. با تدریس خصوصی دانشجویان می توانند قیمت، ساعات کاری و وظایف خود را تعیین کنند. دانشجویان با تدریس خصوصی در رشته تحصیلی خود بیشتر تمرکز پیدا می کنند و نگران کارهای اداری در دانشگاه نیستند. دستمزد ساعتی یک معلم خصوصی بسیار متفاوت است و این بستگی به میزان توانایی او دارد. بیشتر مهاجرین ایرانی در سال اول نیاز به یک معلم فارسی زبان تحصیلکرده در کانادا را دارند که به فرزندان آنها آموزش دهد.

فریلنسر شامل نویسنده، طراح وب و طراح گرافیک با میانگین دستمزد 23 دلار کانادا در ساعت
دانشجویانی که در این شغل کار می کنند می توانند قیمت و ساعات کاری را تعیین کنند. فریلنسینگ شامل بروزرسانی فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و سایر شبکه های اجتماعی برای شرکتها است و دانشجویان مشتریان زیادی جذب می کنند و از طریق این کار آزاد مسیرهای شغلی حرفه ای برای کسانی که انگیزه کافی برای دنبال کردن این مسیرها را در طول تحصیل دارندفراهم می شود. سایت هایی مثل پونیشا و indeed خوب هستند.
 

نحوه پیدا کردن کار دانشجویی در کانادا

دانشجویانی که می خواهند در یکی از مشاغل بالا کار کنند یا شغل مورد علاقه خود را پیدا کنند ابتدا باید یک رزومه دقیق از نمرات آموزشی، مهارت ها و تجربیات خود را تهیه کرده و بعد از آن می توانند از طریق راههای زیر برای کاریابی در کانادا اقدام کنند:
  •  وبسایت های آنلاین: ابزاری است که به شما کمک می کند با توجه به شرایط خود و نوع کاری که به آن علاقه دارید کار مناسب را پیدا کنید. مثل لیندکین
  •  تابلوهای اعلانات: این یکی از رایج ترین روشها برای پیدا کردن کار مناسب در دانشگاه است. 
  •  مرکز کاری: دانشگاههای کانادا یک گروه حرفه ای اختصاصی دارند که به شما برای پیدا کردن شغل مناسب کمک می کنند و همه جزئیات و اطلاعات لازم را ارائه می دهند.
  •  JobBank.ca؛ بانک رسمی کار که دولت کانادا از آن نگه داری و آن را آپدیت می کند. 
  •  Workopolis؛ سایت آگهی کار که خدمات شغلی را به دو زبان انگلیسی و فرانسه ارائه می دهد. 
  •  TalentEgg؛ پورتال شغلی آنلاین که برای دانشجویان و فارغ التحصیلان ساخته شده است. 
  •  Magnet؛ یک پلتفرم غیر انتفاعی که کارگران کانادایی را از طریق فرصت های شغلی به هم متصل می کند. 
  •  LeapGrad؛ یک پلتفرم جدید برای ایجاد ارتباط بین دانشجویان و فارغ التحصیلان جدید با کارفرمایانی که در حال استخدام هستند، است. 
 

نکات تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت در کانادا را توجه کنید

دانشجویان خارجی که در زمان تحصیل کار می کنند باید به سه نکته مهم توجه کنند:
  1. دستمزد
  2. شرایط کاری
  3. راحل مهاجرت

در یک آوریل 2022 دولت کانادا به سیاست حداقل دستمزد رای داد و حداقل دستمزد در کانادا 15.55 دلار در ساعت افزایش پیدا کرد. دستمزد دانشجویان خارجی نباید کمتر از این حداقل دستمزد باشد. 
دانشجویان خارجی به عنوان نیروهای کاری موقت خارجی در کانادا حقوقی مشابه ساکنان و شهروندان دائمی کانادا دارند. اگر دانشجوی خارجی متوجه شود که کارفرما حقوق تعیین شده را رعایت نمی کند می تواند به مقامات مربوطه گزارش دهد. 
دانشجویان خارجی باید همه شرایط لازم برای ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی را برای ادامه کار و مهاجرت داشته باشند. یعنی دانشجویان خارجی باید به عنوان دانشجوی تمام وقت باشند. و این یکی از مهم ترین شرایط برای دریافت ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی است و دانشجویان در طول ترم های تحصیل می توانند به صورت تمام وقت کار کنند. اگر دانشجویان قبل از انقضای ورک پرمیت خود برای ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی درخواست بدهند حتی قبل از اینکه تصمیمی در مورد درخواست آنها گرفته شود واجد شرایط ادامه کار به عنوان دانشجوی تمام وقت هستند. 
دانشجویان خارجی که قبل از فارغ التحصیلی به عنوان دانشجوی تمام وقت کار کرده باشند واجد شرایط برنامه های مهاجرتی کانادا نیستند بیشتر برنامه های مهاجرتی حداقل یک سال تجربه کاری تمام وقت لازم دارند و این موضوع برای ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی دانشجویان بسیار مهم است. 

در کل برای کاهش هزینه های تحصیل در کانادا روش های دیگری هست که شرایط خود را دارد.
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن