گواهی عدم سوء پیشینه برای سفارت کانادا

بازدیدکنندگان : 1217 نفر 1402/04/15
گواهی عدم سوء پیشینه برای سفارت کانادا
گواهی عدم سوء پیشینه برای سفارت کانادا
آیا می دانستید که ارائه اصل گواهی سوپیشینه به دولت کانادا الزامی است.

دولت کانادا از همه مهاجران می خواهد تا گواهی عدم سوپیشینه را انجام دهند تا مشخص شود که این مهاجران تهدیدی برای جامعه کانادا نیستند. لذا قبل از ورود شما افسران مهاجرتی همه سوابق شما را برای تایید پرونده شما بررسی و ارزیابی می کنند. 

 

گواهی عدم سوء پیشینه به انگلیسی

در هرکشوری که بیش از 6 ماه منقطع یا ممتد حضور داشتید باید مدرک سوپیشینه را از آن کشور انگلیسی یا ترجمه شده تهیه کنید. نام کشور را برای ما در اینستاگرام بفرستید(لینک پایین صفحه) تا برای اخذ آن شما را راهنمایی کنیم.

 

دریافت گواهی عدم سوء پیشینه

به دو روش می توانید گواهی عدم سوء پیشینه را از ایران دریافت کنید، استفاده از کد ثنا در سامانه adliran.ir و دریافت 48 ساعته یا مراجعه حضوری به پلیس+10 و دریافت طی 2هفته با پست پیشتاز.
اگر قبلا سوپیشینه داشته اید و رفع شده نامه ای دریافت خواهید کرد و باید حضورا به مرکز پلیس مندرج در نامه مراجعه کنید تا برگه عدم سوء پیشینه را دریافت کنید.
 

عدم سوء پیشینه خارج از کشور

اگر خارج از ایران حضور دارید جهت دریافت گواهی عدم سوء پیشینه برای سفارت به 2 روش: الف) الکترونیکی با مراجعه به سامانه https://mikhak.mfa.gov.ir ب) تکمیل فرم مربوطه به صورت دستی در سفارت ایران یا نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور انجام می شود. چون ایران سفارت فعال در کانادا ندارد باید طبق این لینک گواهی سو پیشینه را اخذ کنید.
 

مراکز صدور گواهی عدم سوء پیشینه

سه سازمان دولتی فدرال برای انجام مراحل امنیتی با یکدیگر همکاری می کنند:
  •  سازمان اطلاعات امنیتی کانادا CSIS  
  •  آژانس خدمات مرزی کانادا CBSA   
  •  اداره مهاجرت کانادا

 

سازمان اطلاعات امنیتی کانادا CSIS

این سازمان پیشینه و سوابق مهاجران را از نظر اینکه وجود آنها تهدیدی برای امنیت جامعه کانادا هست یا خیر، مورد بررسی قرار می دهد و آن را به دولت کانادا گزارش می دهد. 
براساس بند 14 قانون این سازمان می تواند همه اطلاعات مربوط به فعالیت های امنیتی یا جنایی مهاجران را جمع آوری کند. بند 15 قانون به این سازمان اجازه می دهد که تحقیقات را با هدف بررسی سوابق امنیتی انجام دهد. این دوبند از قانون به سازمان اطلاعات امنیتی کانادا اجازه می دهند تا برای همه مهاجرانی که می خواهند از اداره مهاجرت کانادا برای مهاجرت تاییدیه بگیرند سوپیشینه امنیتی را انجام دهند. 
بند 34 قانون در مورد عدم پذیرش مهاجران به علت سوابق امنیتی است. این بند از قانون می گوید ارائه اقامت دائم به شخصی که از نظر امنیتی شرایط قابل قبولی ندارد امکان پذیر نیست:
  1.  انجام عملیات جاسوسی بر علیه کانادا یا مغایر با منافع کانادا
  2.  انجام فعالیت هایی برای براندازی هر دولتی
  3.  درگیر شدن در اعمال خرابکارانه بر علیه یک دولت یا سازمان دموکراتیک
  4.  درگیرشدن در فعالیت های تروریستی
  5.  ایجاد خطر برای امنیت کانادا
  6.  درگیر شدن در اعمال خشونت آمیز که می تواند جان و امنیت افراد را در کانادا به خطر اندازد.
  7.  عضویت در سازمانی که درگیر فعالیت هایی است که در بالا اشاره شد. 

 

آژانس خدمات مرزی کانادا CBSA 

این آژانس مسئول ارائه خدمات مرزی است که امنیت ملی و اولویت های ایمنی عمومی کانادا را در نظر می گیرد. مسئولیت این سازمان بازدداشت افرادی است که تهدیدی برای کانادا هستند، حذف افرادی که در کانادا غیر قابل قبول هستند و تحقیق در مورد افرادی که قانون مهاجرت IRPA را نقض می کنند یا مشکوک به جرمی هستند. 
Canada Border Services Agency ( CBSA )
این آژانس سوابق امنیتی توریست ها و مهاجرانی که می خواهند از اداره مهاجرت کانادا پذیرش بگیرند را بررسی می کند. این آژانس سوابق افراد بالای 18 سال و افرادی که برای مهاجرت یا ویزای موقت اقدام می کنند را هم بررسی می کند. 

 

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا

اداره مهاجرت کانادا با سازمانهای دولتی برای انجام مراحل امنیتی همکاری می کند. اداره مهاجرت کانادا با سازمان اطلاعات کانادا و آژانس خدمات مرزی کانادا که به همه اطلاعات بین المللی دسترسی دارند برای اجرای مفاد قانون مهاجرت و تعیین پذیرش مهاجران همکاری می کند. 
سازمان اطلاعات کانادا و آژانس خدمات مرزی کانادا در مورد تایید یا رد پرونده های مهاجرتی هیچ اختیاری ندارند، اما همه ارزیابی های امنیتی را انجام داده و به اداره مهاجرت کانادا ارائه می دهند اداره مهاجرت کانادا تصمیم نهایی را در مورد پرونده های مهاجرتی را می گیرد. 
 

گرفتن عدم سوء پیشینه

مهاجران برای انجام بررسی امنیتی چه چیزهایی را باید ارائه دهند؟
برای تهیه عدم سوء پیشینه مهاجران باید مدارک و اطلاعات زیر را ارائه بدهند:
  •  بیومتریک یعنی اثر انگشت شما به همراه یک عکس در وک سنتر
  •  نتایج معاینات پزشکی و سابقه سلامت طی آزمایش مدیکال
  •  پاسپورت با حداقل یکسال اعتبار 
  •  گواهی عدم سوء پیشینه

مهاجران باید گواهی عدم سوء پیشینه را ارائه دهند، این گواهی باید از کشور محل اقامت شما و یا هر کشوری که بیشتر از شش ماه از زمان 18 سالگی در آن اقامت داشته اید صادر شود.
نکته مهم این است که بین گواهی عدم سوء پیشینه که شما باید آن را دریافت کنید و گواهی امنیتی که سازمانهای تعیین شده برای شما صادر می کنند تفاوت زیادی وجود دارد. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
ماهی1402/04/15
سلام خسته نباشید واسه سفر توریستی که این گواهی لازم نیست درسته؟
  • گنجی
  • 1402/04/18
در بعضی موارد سفارت درخواست می کند 

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن