کبک کانادا مهاجرت

بازدیدکنندگان : 877 نفر 1401/12/10
کبک کانادا مهاجرت
کبک کانادا مهاجرت
این 3 لغت : کبک کانادا مهاجرت ؛ سالانه 50هزار مهاجر جدید را به کانادا می رساند!
در ادامه با ما باشید تا مسیر مهاجرت این متقاضیان را بدانید و بهترین روش را برای خود انتخاب کنید.

آیا می دانستید؛ کبک تنها استانی در کانادا است که می تواند شرایط مهاجرت خود را تعیین کرده و مهاجران را براساس معیارهای خود انتخاب کند!
 

استراتژی مهاجرت کبک در سال 2023

در سال 1968 اداره مهاجرت کبک راه اندازی شد. کبک به عنوان یک استان فرانسوی زبان، برنامه های مهاجرتی متفاوت و مستقل از استانهای دیگر کانادا دارد. براساس قانون اساسی کانادا، دولت های استانی هم برنامه های مهاجرتی دارند اما دولت فدرال همه این برنامه های مهاجرتی را مدیریت می کند. 
برخلاف کبک در استان های دیگر دولت فدرال کانادا معیارهای انتخاب مهاجران را تعیین کرده و براساس سیستم امتیاز بندی آنها را انتخاب می کند و دولت فدرال کانادا تصمیم نهایی را در مورد پذیرش مهاجران می گیرد.
برای مهاجرت به کبک مهاجران باید ابتدا جداگانه به دولت استانی کبک مراجعه کنند. استان کبک براساس معیارها و قوانین خود مهاجران را ارزیابی می کند. مهاجرانی که انتخاب می شوند گواهی انتخاب کبک CSQ که اداره مهاجرت کبک آن را صادر می کند را دریافت می کنند. بعد از دریافت گواهی انتخاب کبک، مهاجر باید به اداره مهاجرت کانادا برای چک کردن سوپیشینه و مدیکال مراجعه کند. 
 

اهداف مهاجرتی کبک

اداره مهاجرت کبک طرح مهاجرتی خود را برای سال 2023 اعلام کرد. براساس این طرح در سال 2023 حدود 49.500 تا 52.500 مهاجر در استان کبک پذیرفته می شوند. 
بیشتر مهاجران یعنی حدود 33.900 نفر از طریق برنامه مهاجرت اسکیل ورکر وارد استان کبک می شوند و 65 درصد از مهاجران تازه وارد در کبک از طریق این برنامه در استان پذیرفته می شوند. کبک 29.500 مهاجر از گروه نیروی کار ماهر و 4.300 مهاجر از گروه سرمایه گذاران و کارآفرینان می پذیرد. 
کبک در سال 2023 حدود 10.200 مهاجر از گروه اسپانسرشیپ خانواده و 6.900 مهاجر از گروههای دیگر می پذیرد. 
 

پذیرش مهاجران فرانسوی زبان در کبک

یکی از اهداف حزب حاکم در کبک، حفاظت از زبان فرانسوی است. استان کبک مهاجرانی که به زبان فرانسوی صحبت می کنند را در اولویت قرار می دهد. 
فرانسوا لگو نخست وزیر کبک، در نوامبر 2022 در مجلس ملی کبک در مورد اهمیت زبان فرانسوی صحبت کرد. او گفت تا سال 2026  همه مهاجران برنامه های نیروی متخصص کبک باید دارای دانش ابتدایی فرانسه باشند. 
 

راههای مهاجرت به کبک

برای مهاجرت به کبک برنامه های مختلفی به شرح زیر وجود دارد:
  • نیروی متخصص کبک 
  • اسپانسرشیپ خانواده
  • سرمایه گذاری کبک
  • ویزای کار کبک
  • ویزای دانشجویی کبک
 

نیروی متخصص کبک

کبک برای انتخاب نیروهای کاری ماهر بیشتر بر روی زبان فرانسه تاکید دارد اما در شرایطی مهاجران می توانند بدون زبان فرانسه هم برای بعضی از برنامه های مهاجرتی این استان اقدام کنند که در کانال تلگرام موسسه گنجی درج کردیم.
برنامه های مهاجرت اقتصادی کبک شامل برنامه اسکیل ورکر کبک و برنامه تجربه کبک است. برنامه نیروی کار ماهر کبک برای نیروهای کاری ماهر خارجی است که می خواهند در کبک اقامت کنند. برنامه تجربه کبک برای نیروهای کاری ماهر با تجربه کاری و دانشجویان خارجی با مدرک دیپلم از یک موسسه واجد شرایط در کبک است. 

 

اسپانسرشیپ خانواده

شاید فردی واجد شرایط برنامه اسپانسرشیپ خانواده باشد. اگر این فرد همسری داشته باشد که در کبک زندگی کند همسر می تواند اسپانسر این فرد شود. اگر فردی فرزند وابسته شخصی باشد که در کبک زندگی می کند یا پدربزرگ و مادربزرگ شخصی باشد که در کبک زندگی می کند می تواند از طریق برنامه اسپانسرشیپ اقدام کند. 
فرد اسپانسر باید تعهد بدهد که از نظر قانونی از این فرد حمایت مالی می کند و باید نشان دهد که درآمد لازم برای حمایت مالی را دارد. مدت زمان تعهد و درآمد مورد نیاز برای فرد اسپانسر  در استان کبک با دیگر استانهای کانادا تفاوت دارد. 
 

سرمایه گذاری کبک

برنامه سرمایه گذاری کبک مسیر مطمئن برای دریافت اقامت دائم کانادا است که خوشبختانه امسال دولت کبک زمان آن را تسریع کرده. در برنامه سرمایه گذاری کبک 2023 متقاضی با ورک پرمیت بلافاصله وارد کبک شده و بعدا با دریافت سی اس کیو به کارت اقامت دائم کانادا می رسد.
 

ویزای دانشجویی کبک

نحوه دریافت ورک پرمیت و ویزای دانشجویی در کبک
دو نوع ورک پرمیت در کانادا وجود دارد:
  1.  برنامه نیروی کار خارجی موقت: در این برنامه نیروی کار خارجی برای دریافت ورک پرمیت باید ارزیابی تاثیر بازار کار را انجام بدهند. 
  2.  برنامه imp: از طریق این برنامه نیروی کار خارجی برای دریافت ورک پرمیت نیازی به ارزیابی تاثیر بازار کار ندارند. 

هدف ارزیابی تاثیر بازار کار این است که مشخص شود استخدام نیروی کار خارجی تاثیر منفی بر بازار کاری کانادا ندارد. بعضی از ورک پرمیت ها از ارزیابی تاثیر بازار کاری معاف هستند. 
استان کبک برای ورک پرمیت شرایط خاص خود را دارد. کبک برای مشاغل خاص ارزیابی تاثیر بازار کار را انجام می دهد. برای دریافت ورک پرمیت نیروهای کاری خارجی علاوه بر ارزیابی تاثیر بازار کار باید گواهی پدیرش کبک CSQ را هم دریافت کنند. 
 

ویزای کار کبک

دانشجویان برای دریافت ویزای دانشجویی باید گواهی پذیرش کبک CAQ را هم دریافت کنند. در اینستاگرام گنجی تفاوت CAQ و CSQ را درج کردیم.
زمانی که فرد دانشجو گواهی پذیرش کبک را دریافت کرد می تواند درخواست ویزای تحصیلی یا دانشجویی را به اداره مهاجرت کانادا ارسال کند. بعضی دانشگاه های خارج از شهر مونترال شرایط تحصیل رایگان را دارند که پیشتر در مورد آن در سایت صحبت کردیم.
 

مهاجرت به کبک از طریق روش آریما Arrima

Arrima یک سیستم آنلاین است که دولت کبک از طریق آن پرونده های مهاجرتی نیروهای کاری ماهر را مدیریت می کند.  این سیستم در سال 2018 برای بررسی سریع درخواست های مهاجران و اینکه مهاجران بر اساس نیازهای بازار کاری کبک انتخاب شوند ایجاد شد. مهاجرانی که می خواهند به کبک مهاجرت کنند باید یک پروفایل ایجاد کنند و اگر شرایط لازم را داشته باشند به آنها امتیاز داده می شود. مهاجران در کبک براساس سیستم ابراز علاقه انتخاب می شوند.
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن