سرمایه گذاری کبک 2023

بازدیدکنندگان : 1108 نفر 1401/10/06
سرمایه گذاری کبک 2023

شرایط برنامه سرمایه گذاری کبک 2023

برای اینکه واجد شرایط برنامه سرمایه گذاری کبک باشید باید این شرایط را داشته باشید: 

 

1- قصد اقامت و زندگی در کبک

شما باید قصد داشته باشید که در کبک اقامت کنید. 

 

2- داشتن دارایی خالص تعیین شده

شما باید حداقل 2.000.000 دلار کانادا دارایی خالص داشته باشید، دارایی شما می تواند به صورت اشتراکی با همسرتان باشد، مثلا داشتن سند ملک به نام خود یا همسر، سهام، پول نقد، اوراق مشارکت یا سپرده، دارایی شرکت در هر کجای دنیا. متقاضیان همچنین باید بتوانند ثابت کنند که ارزش خالص دارایی آنها به صورت قانونی کسب شده است. این درآمد شامل اشتغال گذشته فرد، فروش ملک، ارثیه و کمک‌های مالی می‌شود. 
اگر کمتر از شش ماه قبل از ارسال پرونده سرمایه گذاری خود وامی را دریافت کرده باشید این کمک هزینه جزء دارایی خالص شما نیست. 

 

3- تجربه مدیریتی داشته باشید

شما باید در پنج سال گذشته حداقل دو سال سابقه مدیریت تمام وقت و کنترل تجارت قانونی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و یا تجارت در بخش خصوصی، دولتی و یا سازمان‌های بین المللی را داشته باشید. شما باید سابقه مدیرتی در یکی از موارد زیر را داشته باشید:
  •  برنامه ریزی
  •  مدیریت
  •  مدیریت منابع مالی
  •  مدیریت منابع انسانی

سابقه مدیریتی شما نباید از طریق کارهای زیر بدست آمده باشد:
  1.  کارآموزی
  2.  دوره های آموزشی
  3.  دوره های تخصصی مرتبط با دریافت درجه تحصیلی.

 

 4-امضاءکردن قرارداد سرمایه گذاری در کبک

شما باید در یکی از موسسات شناخته شده کبک که با اداره مهاجرت کبک توافق نامه دارد سرمایه گذاری کنید و قراردادی را امضاء کنید. لیست آنها را از موسسه مهاجرتی گنجی دریافت کنید.

سرمایه گذاری کبک

5- انجام سرمایه گذاری پنج ساله در کبک

شما باید به مدت پنج سال در کبک در یکی از موسسات مالی دارای سهمیه  و شناخته شده حدود 1.200.000 سرمایه گذاری انجام دهید، پس از طی پنج سال اصل مبلغ بدون سود (با کسر کسورات قانونی) به شما برگردانده می‌شود. این سرمایه گذاری با اداره مهاجرت کبک انجام می شود و دولت کبک تضمین کننده این سرمایه گذاری است. 
در پایان سرمایه گذاری واسطه مالی حدود 1.200.000 دلار کانادا را بدون بهره در مدت 30 روز به شما برمی گرداند. همچنبن اگر بخواهید پول خود را برای کسب درآمد سرمایه گذاری کنید مبلغ بازپرداخت متفاوت و بلاعوض می توانید پرداخت داشته باشید.
شما می توانید از طریق دو برنامه تجاری کبک اقدام کنید:
- مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری در کبک
سود سرمایه گذاری که سرمایه گذاران مهاجر انجام می دهند به صورت منابع پولی غیرقابل بازپرداخت به مشاغلی در کبک داده می شود.

- مهاجرت به کانادا از طریق برنامه اشتغال مهاجران کبکی
اگر شما مهاجر هستید که کار مناسبی در کانادا و آمریکا پیدا نکرده اید از طریق این برنامه کارفرمای جدید شما با استخدام شما، یارانه ای برای تامین هزینه های استخدام شما دریافت می کند مثل حقوق فرد پشتیبان، هزینه های آموزشی یا هزینه اقدامات خاص.

 برای اینکه واجد شرایط این برنامه باشید باید:
-کمتر از پنج سال اقامت دائم را دریافت کرده اید. 
- شما در زمینه کاری یا بیزینس خود در کانادا یا آمریکا کار نکرده اید. 
شما می توانید به اداره خدمات مربوط به این برنامه در کبک مراجعه کنید در آنجا افسر اداره شرایط شما را ارزیابی می کند و بعد از آن می توانید به دنبال شغل مورد نظر خود باشید یا از یک افسر کانادایی کمک بگیرید. زمانی که شغلی پیدا کردید دفتر خدمات کبک همه هماهنگی های لازم را با کارفرمای شما انجام می دهد.
این برنامه برای افراد آموزش دیده خارجی است که می خواهند یک شغلی در کبک داشته باشند . هدف این برنامه این است که:
- به افراد کمک کند تا شغل مورد نظر خود را پیدا کنند.
- کمک مالی به کارفرمایانی است که افراد آموزش دیده خارجی را استخدام می کنند. 
مهاجر باید:
در کشور دیگر آموزش دیده باشد یعنی او آموزش و دیپلم در یک بیزینس یا شغل واجد شرایط در خارج از کانادا را دریافت کرده باشد و با یک سفارش حرفه ای برای مشارکت در پروژه باید مجوز قانونی برای انجام تجارت یا شغل مورد نظر را داشته باشد. 

 

6- امتیاز کافی برای اقدام از طریق برنامه سرمایه گذاری کبک را داشته باشید

شرایط شما برای اقدام از طریق این برنامه بررسی می شود. شما باید حداقل 40 امتیاز از 89 امتیاز را داشته باشید تا بتوانید از طریق این برنامه اقدام کنید. 

 

7- آزمون ارزشهای کبک

زمانی که پرونده خود را ارسال می کنید درخواستی برای شرکت در آزمون ارزش های دموکراتیک و ارزش های کبک برای شما ارسال می شود. اثبات کنند که “ارزش های دموکراتیک و ارزش های کبکی” را می شناسند. این آزمون در فرآیند مهاجرت به کانادا متقاضیان از اهمیت بالایی برخوردار است.

این آزمون فقط شامل برنامه های مهاجرتی اقتصادی کبک (برنامه های تخصصی و تجاری) است و شامل برنامه های اسپانسزشیپ نمی شود. آزمون ارزشها برای متقاضیان مهاجرت به کبک به صورت آنلاین برگزار میشود و شامل 20 سوال است که از بین 200 سوال در مجموع انتخاب می شود. شرکت کنندگان بایستی حداقل 75% از سوالات را صحیح جواب دهند. در صورت عدم موفقیت می توانند یکبار دیگر در این آزمون شرکت کنند. آزمون بسیار ساده و شامل سوالات ابتدایی است.  
بعد از دریافت این درخواست شما 60 روز فرصت دارید تا در این آزمون شرکت کنید و نمره قبولی خود را دریافت کنید. 
اعضای خانواده شما باید در این آزمون شرکت کنند از جمله همسر 16 ساله یا بزرگتر و فرزندان تحت تکفل شما که 18 سال یا بیشتر دارند. 
اگر شما و خانواده قبلا در این آزمون شرکت کرده اید و نمره قبولی را دریافت کرده اید این درخواست برای شما ارسال نمی شود. 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن