محدودیت اپن ورک پرمیت همسر

بازدیدکنندگان : 169 نفر 1403/07/17 کد خبر : 14564
محدودیت اپن ورک پرمیت همسر
محدودیت اپن ورک پرمیت همسر

 

ویزای همسر دانشجو کاهش می یابد؟

محدود شدن صدور ویزای کاری آزاد همسر دانشجو SOWP در سه سال آینده در کانادا اجرایی شد، احتمال می رود 50هزار نفر تحت تاثیر این قانون قرار گیرند.

 

محدودیت اخذ ویزای همراه، برای خانواده متقاضی ویزای تحصیلی کانادا

وزیر مهاجرت کانادا مارک میلر در شرایط مربوط به ویزای کاری آزاد همسر SOWP تغییراتی ایجاد کرد. 
در تاریخ 18 سپتامبر وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد، محدودیت در صدور ویزای کاری آزاد همسر برای همسران دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد، دوره های حرفه ای انتخابی و برنامه آزمایشی خاص اعمال می شود. 
طبق نظر آقای گنجی، نکته مهم این است که، محدودیت صدور ورک پرمیت برای همسران دانشجویان دوره کارشناسی ارشد که دوره تحصیلی آنها حداقل 16 ماه طول می کشد اعمال می شود. 
این محدودیت در صدور ویزای کاری آزاد همسر  SOWP فقط برای همسران دانشجویان کارشناسی ارشد یا دکترا در موسسات آموزشی تعیین شده DLIs به استثنای دوره کارشناسی با تقاضای بالا، اعمال می شود. 

 

قوانین جدید ویزای همراه دانشجویی

این محدودیت در صدور ویزای کاری به علت اقدامات اداره مهاجرت کانادا برای صدور ویزای تحصیلی کانادا برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا براساس ظرفیت تعیین شده در سال 2025 است. اداره مهاجرت کانادا اعلام کرد 12 درصد از 437.000 ویزای تحصیلی اختصاص یافته در سال 2025 برای دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد است. ظرفیت پذیرش تعیین شده  در سال 2024 شامل دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترا نمی شود. 
مارک میلر وزیر مهاجرت کانادا گفت این محدودیت ها در سه سال آینده باعث کاهش صدور 50.000 ویزای کاری آزاد برای همسران دانشجویان خارجی می شود. 
 

جزئیات محدودیت اپن ورک پرمیت همسر

تغییراتی برای ویزاهای کاری همسر خارج از برنامه دانشجویان خارجی ایجاد شده است. 
اداره مهاجرت کانادا گفت محدودیت هایی در صدور ویزای کاری آزاد ایجاد شده و این محدودیت ها شامل همسران نیروهای کاری ماهر و متخصص می شود. این افراد شامل مدیران C-suite، دانشمندان، مهندسان، وکلا، اساتید و تکنسین ها یا همسران کارگران در بخش هایی است که کمبود نیروی کاری وجود دارد. 
این تغییرات باعث کاهش صدور 100.000 ویزای کاری آزاد همسر در سه سال آینده می شود. 

 

نحوه درخواست برای ویزای کاری آزاد همسر SOWP

هیچ دستورالعمل رسمی در مورد تاریخ رسمی محدودیت های ویزای کاری آزاد همسر صادر نشده است. 
از 30 آوریل امسال، همسران دانشجویان خارجی می توانند برای این ویزا اقدام کنند اگردانشجو(مقیم کانادا) در مقطع ارشد یا دکتری یا یکی از موارد زیر مشغول به تحصیل باشد:
  • دکترای پزشکی (MD)
  • دکترای بینایی سنجی (OD)
  • دکترای دامپزشکی (DVM)
  • لیسانس آموزش و پرورش (B.Ed.)
  • دکترای جراحی دندان (DDS, DMD)
  • لیسانس مهندسی (B. Eng., BE, BASc)
  • لیسانس حقوق یا دکترای حقوقی (LLB, JD, BCL)
  • داروسازی (PharmD، BS، BSc، BPharm)
  • لیسانس علوم پرستاری (BScN, BSN, BNSc)


اداره مهاجرت کانادا یکی از مدارک زیر را درخواست می کند:
  1. نامه پذیرش از موسسه آموزشی تعیین شده DLI
  2. مدرک ثبت نام از موسسه آموزشی تعیین شده
  3. رونوشت از دوره تحصیلی فعلی خود

متقاضیان باید مدارک مربوط به شرکت در یکی از برنامه های آزمایشی واجد شرایط و دیگر مدارک مثل مدرک مربوط به ارتباط متقاضی یا دانشجو را ارائه دهند. 
افرادی که تایید شده اند باید بدانند که ویزای کاری آزاد آنها در مدت زمانی که ویزای تحصیلی همسرشان معتبر است اعتبار دارد. 
 

تغییرات دیگر برای همسران دارندگان ورک پرمیت

تغییرات در صدور ویزای کاری آزاد همسر بخشی از اقداماتی است که اداره مهاجرت کانادا امسال انجام داده است. مهم ترین تغییرات شامل ایجاد سقف پذیرش در تعداد ویزاهای تحصیلی که در سال 2024 صادر می شوند و ایجاد محدودیت های بیشتر برای سال 2025. 
اداره مهاجرت کانادا برای ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی PGWP شرط زبان کانادایی را اضافه کرده است. فارغ التحصیلان دانشگاه باید CLB 7 در خواندن، نوشتن، صحبت کردن و شنیدن داشته باشند. فارغ التحصیلان کالج باید CLB 5 داشته باشند. 
جزئیات بیشتر در مورد ظرفیت پذیرش ویزای اقامت موقت در برنامه سطوح مهاجرتی که در اول نوامبر منتشر می شود ارائه داده می شود. این اولین باری است که سطوح اقامت موقت در برنامه سطوح مهاجرتی کانادا که تعداد مهاجران سه سال آینده را مشخص می کند قرار می گیرد. 
 

توصیه موسسه گنجی برای شرایط پیوستن همسر بعد از دریافت اجازه کار در کانادا

حدود 2 میلیون دارنده ویزای موقت توریستی، کار، دانشجویی در سال 2023 وارد کانادا شدند. وزیر مهاجرت مارک میلر گفت افزایش محدودیت ها نشان دهنده تعهد اداره مهاجرت کانادا برای کاهش تعداد ساکنان موقت در کانادا از 6.5 درصد به 5 درصد در سه سال آینده است. 
مارک میلر گفت اقداماتی که برای افزایش مهاجرت و افزایش نیروی کاری بعد از شیوع کرونا در کانادا در نظر گرفته شد در حال حاضر دیگر موثر نیست، که نخست وزیر کانادا آقای جاستین ترودو، نیز ان را تاکید کرد (فیلم کامل آن به فارسی را در اینستاگرام گنجی ببینید)
به نظر آقای گنجی، بهتر است برای برنامه اقامتی مانند اکسپرس اینتری (متقاضی اصلی یا همسر وی) اقدام کنید زیرا تا 3 سال آینده شرایط اقامتی برای دارندگان ویزای موقت آسان نمی باشد.
 
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0
دسته بندی خبرها
مهمترین های کانادا
پادکست ها
پربازدیدترینها

نظرسنجی مهاجرت کانادا

درصد قبولی استارتاپ ویزا کانادا به نسبت هزینه و مدت زمان گرفتن چگونه است؟

  • خوب است چون مستقیم به اقامت دائم کانادا می رسید.
  • خوب نیست، شرایط اقامت در کانادا برای ایرانیان سخت
  • نمی دانم برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟
شرکت کنندگان : تن