طلاق در کانادا

بازدیدکنندگان : 1420 نفر 1402/01/20
طلاق در کانادا
طلاق در کانادا
قانون خانواده کانادا با شکست رابطه اسپانسرشیپ همسر چگونه برخورد می کند؟

زمانی که همسر شما طی برنامه اسپانسرشیپ (که طی آن برای آمدن به کانادا توسط اسپانسر حمایت مالی می شود) کارت اقامت کسب می کند در صورت خراب شدن رابطه مشکلات قانونی ایجاد می شود. همچنین زمانی که رابطه ازدواجی از بین می رود شاید نگرانی هایی در مورد حفظ وضعیت اقامت، تعهدات مالی و حمایت مالی از همسر به وجود بیاید، که در اینجا توضیح می دهیم.

 

اسپانسرشیپ و طلاق

در کانادا 3 نوع رابطه بین اسپانسر و شخص اسپانسرشده وجود دارد:
همسر: اسپانسر و شخص مورد حمایت با هم ازدواج قانونی در ایران کرده اند. 
شریک زندگی مشترک: اسپانسر و شخص مورد حمایت حداقل به مدت یکسال به صورت مداوم زیر یک سقف خارج از ایران با هم زندگی کرده اند. 
شریک زناشویی: یعنی شخص در یک رابطه عرفی با شما ازدواج نکرده است یا به دلایل قانونی و مهاجرتی مهمی نمی تواند با شما ازدواج کند، یا مثلا با شخص دیگری در کشوری که طلاق امکان پذیر نیست ازدواج کرده اید، شما و شریک زندگی زناشویی باید حداقل یکسال در یک رابطه متقابل مشابه ازدواج، با هم زندگی کرده باشید. 
 

طلاق و جدایی

طلاق زمانی اتفاق می افتد که زوج هایی که به صورت قانونی با هم ازدواج کرده اند به صورت رسمی از هم جدا شوند. فقط زوج های قانونی می توانند از هم طلاق بگیرند. 
جدایی زمانی اتفاق می افتد که زوج تصمیم می گیرند جدا از هم زندگی کنند. این زوج شاید متاهل باشند یا مجرد، اما مثل یک زوج متاهل باهم زندگی کرده اند. 
قانون طلاق برای زوج هایی است که طلاق گرفته اند یا درخواست طلاق داده اند، اجرا می شود. آثار و تبعات طلاق مهم اند:
  •  دلایل طلاق
  •  نفقه فرزند در زمان طلاق والدین
  •  حمایت از همسر بعد از طلاق
  •  حضانت و تربیت فرزندان بعد از طلاق
براساس قانون اساسی کانادا، دولت های فدرال و استانی قانون خانواده را اجرا می کنند. 

قانون طلاق یک قانون فدرال در کانادا است یعنی در همه کانادا این قانون اجرا می شود. اما مراحل طلاق براساس قوانین استانی اجرا می شود. دولت های استانی مسئول اجرای عدالت هستند از جمله رسیدگی به درخواست های طلاق و تصمیم گیری در مورد نفقه فرزندان، حمایت از همسر و حضانت فرزند. 

 

در برنامه اسپانسرشیپ همسر اگر جداشوید یا طلاق بگیرید چه اتفاقی می افتد؟

بعد از اینکه همسر یا شریک زندگی کانادایی شما حامی مالی شما شد و شما اقامت دائم کانادا یعنی کارت PR را دریافت کردید وضعیت اقامتی شما به زندگی با همسر یا مدت زمان رابطه شما با همسرتان هیچ وابستگی ندارد. 
همانطور که قبلا آقای گنجی در سایت اعلام کرد؛ در سال 2017 دولت فدرال کانادا قانونی را تصویب کرد که براساس آن همسر نیازی نیست که برای حفظ کارت اقامت دائم خود با اسپانسر خود زندگی کنند. 
یعنی اگر فرد جدای از همسر کانادایی خود زندگی کند نباید نگران وضعیت اقامتی خود یا تهدید به اخراج از کانادا توسط وی باشد. 
اما توجه داشته باشید که اگر شما اقامت دائم کانادا را دریافت نکرده اید و از شریک زندگی خود جدا شده یا طلاق می گیرید شاید نتوانید در کانادا بمانید. 
اگر پرونده اسپانسرشیپ شما در حال بررسی است و شما درخواست طلاق می دهید یا جدا می شوید باید به اداره مهاجرت کانادا اطلاع بدهید. اگر این موضوع را اطلاع ندهید یعنی اطلاعات اشتباه و ناقص را ارائه داده اید. 
همچنین بدانید و آگاه باشید که دولت کانادا در مورد فریب در ازدواج و مهریه تحقیقات کامل را قبل و بعد از اعطا کارت PR انجام می دهد زیرا مشاهده شده که بعضی از افراد فقط برای دریافت اقامت دائم کانادا با یک شهروند سیتی زن یا پی آر کانادایی ازدواج می کنند. پس ممکن است شما حتی بعد از دریافت کارت پی آر نیز تا سالها بررسی شوید حتی اگر به پاسپورت کانادا رسیده باشید!
اگر بخواهید بعد از طلاق ازدواج کنید باید حداقل 5 سال از اسپانسرشیپ قبلی زمان گذشته باشد.
 

تعهدات اسپانسر در برنامه اسپانسرشیپ همسر کانادا

طبق قانون کانادا، زمانی که حامی مالی همسر خود می شوید باید تعهدنامه ای را امضاء کنید که همه نیازهای اساسی همسر خود و فرزندان تحت تکفل را از نظر مالی تامین می کنید. نیازهای اولیه شامل غذا، مسکن، پوشاک و هر چیز دیگری که برای زندگی روزمره مورد نیاز است، می باشد. دولت کانادا هیچ گونه خدمات بهداشتی به افراد مورد حمایت ارائه نمی دهد. 
این یک تعهدی است که شما باید در دوره تعهد، از همسر یا شریک زندگی خود حمایت کنید. اگر در دوره تعهد از هم جدا شوید یا طلاق بگیرید باز هم باید همه تعهدات خود را انجام بدهید یعنی زمانی که فرد اسپانسرشده اقامت دائم کانادا را دریافت کرد تا 3 سال بعد از آن، باید این تعهدات را انجام دهید. 
 

وکیل طلاق در کانادا

آگاه باشید که قانون خانواده جدای قانون مهاجرت در کانادا می باشد.
تعهدات مربوط به قانون خانواده و قانون مهاجرت با هم متفاوت است. تعهدات همسر در رابطه اسپانسرشیپ، بین دولت و شخص اسپانسر است اما تعهدات در خانواده بین زوجین است. 
اگر شما اسپانسر شخصی هستید و رابطه شما بهم می خورد بهتر است با یک وکیل با تجربه و متخصص مشورت کنید. موسسه مهاجرتی گنجی با مشاوران با تجربه و متخصص خدمات حقوقی مناسبی را در زمینه امور مهاجرتی به شما ارائه می کند. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
صبا1402/11/15
من با اسپانسرشپی همسرم به کانادا امدم و pr کانادا دارم مدت یک سال و هشت ماه در کانادا زندگی کردیم بعد همسرم ویزای کار استرالیا گرفته و امدیم اینجا البته همسرم سیتیزن کانادا هست الان نمی خواد برگردد کانادا و من می خوام جدا بشم ایا این جدایی به اسپانسرشیپی من برای کانادا مشکل ایجاد می کند
  • گنجی
  • 1402/11/15
خیر
زهرا1402/09/25
سلام،من (فرد همراه) و همسرم (نفر اصلی ) از طریق ویزای استارت اپی به کانادا اقدام کرده ایم. چنانچه بعد از ورود به کانادا از هم جدا بشویم، تکیف ویزای من چه می شود؟
  • گنجی
  • 1402/09/28
این مساله مهمی است حتما با وکیل استارتاپ تان مشورت کنید.ما نیاز به اطلاعات بیشتری از کل پرونده داریم

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن