زنان کانادا

بازدیدکنندگان : 1076 نفر 1401/12/11
زنان کانادا
زنان کانادا
طرح حمایتی اداره مهاجرت کانادا از زنان مهاجر کانادا و اقلیت ها

اداره مهاجرت کانادا حدود 6 میلیون دلار بودجه برای 10 پروژه اختصاص داده تا به زنان تازه وارد مهاجر کمک کند که شغل مناسبی را در کانادا پیدا کنند. این خبر در ماه دسامبر در هالیفاکس نوااسکوشیا برای حمایت از بانوان منتشر شد. 
 

زنان تازه وارد مهاجر در کانادا

برنامه آزمایشی زنان تازه وارد مهاجر در سال 2018 معرفی شد. این طرح آزمایشی ۳ ساله مشکلات زنان مهاجر کانادا به خصوص آنان که زنان تازه وارد و اقلیت هستند و برای کاریابی در کانادا با مشکلاتی روبرو هستند را بررسی می کند. این برنامه حدود 31.9 میلیون دلار برای مدت سه سال برای حمایت از اشتغال و پیشرفت شغلی زنان تازه وارد اختصاص داده است. 

شان فریز وزیر مهاجرت کانادا گفت، اشتغال کلید موفقیت تازه واردین است. اهمیت داشتن یک شغل صرفا از جنبه اقتصادی آن نیست، بلکه  مساله ارائه و ایجاد یک حس استقلال و تعلق خاطر برای زنان است. تازه واردین – به ویژه  زنان مهاجر کانادا که اقلیت هستند – اغلب با موانع متعددی برای اشتغال، از جمله تبعیض و فقدان مراقبت از کودکان مواجه هستند. دولت کانادا برای پایان خشونت بر علیه زنان و حمایت از برابری جنسیتی همیشه پیشرو بوده و برای همین کمک هزینه نگهداری از کودکان را تصویب کرده تا هزینه مهدکودک کمتر از 10 دلار در روز برای بریتیش کلمبیا گردد.
 

مشاغل زنان در کانادا

طبق آمار زنان تازه وارد در مشاغل با دستمزد کم کار می کنند
در زمان شیوع کرونا مشکلات مربوط به زنان تازه وارد بیشتر مشخص و آشکار شد چون این زنان در شغل های خرده فروشی مانند صندوقدار(cashier) کار می کردند. مهاجران در بخش رستوران، هتلداری نرخ اشتغال بالایی داشتند که در زمان قرنطینه بسیار تحت تاثیر قرار گرفتند. 
براساس اطلاعات بدست آمده از ژانویه تا ماه ژوئن 2021، نرخ بیکاری زنان مهاجر تازه وارد در کانادا 15.2 درصد است اما نرخ بیکاری زنان متولد شده در کانادا کمتر و حدود 0.8 درصد است. 
زنان تازه وارد مهاجر در مشاغل پاره وقت کار می کنند. براساس مطالعات آماری 66 درصد از زنان مهاجر (متاهل) در مقایسه با 70 درصد از زنان متولد شده در کانادا، به صورت تمام وقت کار می کنند!
 

ارتقا حقوق زنان در کانادا

پروژه هایی که توسط سازمانهای مستقل در کانادا برای ارتقا حقوق و رتبه اجتماعی زنان در کانادا اجرا می شود در سه گروه زیر است:
  • تلاش برای ارتباط آنها با کارفرمایان
  • ارتقا دانش زبان انگلیسی و فرانسه زنان تازه وارد
  • آموزش مهارت های شغلی جهت کاریابی زنان در کانادا

 IRCC همچنین موافقت نامه های اشتراکی موجود در سازمان های ارائه دهنده خدمات  (SPO)  در سراسر کانادا را با بودجۀ تا سقف 5 میلیون دلار ارائه می دهد. این بودجه اضافی ظرفیت SPO را افزایش می دهد و خدمات استخدامی موجود خود را برای پاسخگویی به نیازهای زنان تازه وارد کانادا که عضو اقلیتها هستند را  گسترش می دهد. 
اداره مهاجرت کانادا می گوید آموزش، دانش و منابعی که آنها دریافت می کنند به آنها اجاز می دهد تا به نیازهای این زنان بهتر رسیدگی شود. این پروژه ها در چهار سال آینده برای ایجاد پایگاه دانش مشترک برای خشونت بر علیه زنان و همزمان برنامه هایی ایجاد می کند که به تازه واردان در مورد خدمات و منابع در دسترس آنها به خصوص در شهر های کوچک و مناطق روستایی آموزش هایی را ارائه  می دهد.
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن