لغو آزمایش کرونا برای مسافران واکسینه شده کانادا

بازدیدکنندگان : 1501 نفر 1401/02/15
لغو آزمایش کرونا برای مسافران واکسینه شده کانادا
لغو آزمایش کرونا برای مسافران واکسینه شده کانادا

دولت کانادا آزمایش کرونا را برای مسافران واکسینه شده لغو می کند. از تاریخ 12/1/1401 مسافران واکسینه شده برای ورود به کانادا نیازی به آزمایش کرونا ندارند. 

دولت کانادا اعلام کرد این اقدامات جدید برای همه مسافران در همه فرودگاهها و مرزهای کانادا اعمال می شود. با وجود اینکه آزمایش کرونا در زمان ورود برای مسافران لغو شده است اما شاید بعضی از مسافران به صورت تصادفی در زمان ورود آزمایش شوند. هدف این آزمایش تصادفی شناسایی موارد  ابتلا به کرونا در مسافران است. اگر مسافران واکسینه به صورت تصادفی آزمایش شوند زمانی که منتظر نتیجه آزمایش خود هستند نیازی نیست که قرنطینه شوند. 

گروههای گردشگری در کانادا بر علیه این آزمایشات اعتراضاتی داشتند چون قیمت این آزمایش ها مسافران را از سفر منصرف می کرد. گروههای گردشگری و مسافرتی کانادا این آزمایشات را یک مانع غیر علمی می داند. قیمت آزمایش کرونا 200 دلار برای آزمایش مولکولی و کمتر از 100 دلار برای آزمایش آنتی بادی است. این گروهها گفتند، بعضی از کشورها مثل انگلیس، دانمارک، سوئیس و ایرلند این آزمایشات را قبلا لغو کرده اند. 
کانادا در 9/12/1400 اقدامات مربوط به آزمایش کرونا را کاهش داده بود. در حال حاضر مسافران کانادا باید آزمایش آنتی بادی را 24 ساعت قبل از پرواز یا رسیدن به مرز زمینی کانادا انجام دهند. آزمایش آنتی بادی کرونا باید در کشور مبدا انجام و تایید شود و در کانادا انجام نمی شود. مسافران در مدت 72 ساعت بعد از ورود به کانادا می توانند آزمایش مولکولی را انجام دهند. البته توجه داشته باشید مسافران باید قبل از ورود به کانادا اسناد و مدارک لازم را از طریق برنامه ArriveCAN ارسال کنند. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

از 9/12/1400 کودکان زیر 12 سال واکسینه نشده که وارد کانادا می شوند نیازی به قرنطینه دو هفته ای ندارند. 

واکسیناسیون برای افرادی که به کانادامی آیند همچنان به عنوان یک شرط اجباری است. افرادی که اقامت دائم یا موقت و یا ویزای توریستی دارند و کاملا واکسینه شده اند می توانند وارد کانادا شوند. مسافران خارجی واکسینه نشده فقط براساس شرایط خاصی که در وبسایت دولت ذکر شده می توانند وارد کانادا شوند این مسافران شامل شهروندان اوکراینی، نیروی کار خارجی موقت که برای کار در بخش کشاورزی یا فرآوری مواد غذایی و افرادی که برای کار یا موارد دیگر به کانادا می آیند، هستند. مسافران واکسینه نشده یا نیمه واکسینه باید در زمان ورود به کانادا آزمایش بدهند و برای مدت 14 روز قرنطینه شوند. این مسافران باید در روز هشتم قرنطینه آزمایش را انجام دهند. 

دولت کانادا مسافرانی را واکسینه شده می داند که دو دوز کامل از واکسن های تایید شده کانادا را زده باشند، و نیازی به ترزیق دوز سوم نیست. دوز نهایی باید 14 روز بعد از ورود به کانادا تزریق شود. مسافران باید مدارک واکسیناسیون خود را از طریق برنامه ArriveCAN ارسال کنند. 

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
مهدی ذ1401/02/31
آبله میمون که الان در بعضی کشورها زیاد شده ممکن است در سفر به کانادا تاثیر گذار باشد؟
  • گنجی
  • 1401/03/01
انشاله که مشکلی نداشته باشد
چون واکسن آبله در دنیا قبلا ساخته شده و در صورت لزوم سریع می توان تزریق کرد
الان بیشتر بزرگسالان در ایران این مصنوعیت را نسبت به آبله میمون دارند اگر فرزندتان آبله نگرفته برای تزریق واکسن می توانید اقدام کنید.
ضیا1401/02/31
بدون واکسن می توان وارد کانادا شد؟
  • گنجی
  • 1401/03/01

خیر

تزریق دو دوز واکسن الزامی است.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن