چگونه نامه حمایتی برنامه استارت آپ ویزا کانادا را دریافت کنیم

بازدیدکنندگان : 1709 نفر 1401/03/01
چگونه نامه حمایتی برنامه استارت آپ ویزا کانادا را دریافت کنیم
چگونه نامه حمایتی برنامه استارت آپ ویزا کانادا را دریافت کنیم

نکات مهم برای دریافت نامه از سازمان های تعیین شده در برنامه استارت آپ کانادا را بدانیم.


دریافت هر نوع ویزای کانادا مراحل سختی دارد که به علت وجود مراحل مختلف و مدارک زیاد ممکن است دچار سردگمی شوید و نتوانید ویزای کانادا را دریافت کنید. مثلا برای واجد شرایط بودن ویزای استارت آپ باید شرایط خاصی داشته باشید که یکی از آن شرایط دریافت نامه حمایتی از یک سازمان تایید شده توسط دولت کانادا است. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

سازمان های مورد تایید برنامه استارت آپ کانادا


دولت کانادا برای حمایت و سرمایه گذاری در برنامه ویزا استارت آپ کانادا سازمان هایی را مشخص کرده است. سازمان های مورد تایید استارتاپ کانادا مجموعه ای از شرکت هایی است که از سوی برنامه مهاجرتی استارت آپ کانادا تعیین شده اند. این شرکت‌ های تعیین شده بیزینس پلن ها را بررسی می کنند و به سرمایه گذاری و پشتیبانی از ایده استارت آپ شما می پردازند و اصطلاحا طرح را دولوپ می کنند. هر سازمان برای ارزیابی طرح، معیارها و پیشنهادهای خود را دارد. انواع مختلفی از سازمان های تعیین شده وجود دارد که عبارتند از:
  •  مشارکت در صندوق های سرمایه گذاری کانادا ( ونچر)
  •  گروه های سرمایه‌گذاری حامی استارت آپ ( انجل)
  •  مراکز پرورش کسب و کارهای نوپا (انکوباتور)

صندوق های سرمایه گذاری ونچر و گروههای سرمایه گذاری انجل در ازای سرمایه گذاری که انجام می دهند سهام شرکت را دریافت می کنند، اما مراکز کسب و کار انکوباتور فقط کارمزد دریافت می کنند. گروههای سرمایه گذاری آنجل می توانند تخصص، راهنمایی خود را به سرمایه گذاران ارائه دهند. انکوباتورهای کسب و کار براساس قرارداد باید خدماتی مثل آموزش پرسنل بخش مدیریتی، تهیه فضای کسب و کار و خدمات دفتری، حمایت از بازاریابی و غیره را ارائه دهند. 
مقدار سرمایه گذاری در این سازمانها متفاوت است. اگر بیزینس پلن شما را گروه سرمایه گذاری آنجل حمایت کند حداقل 75 هزار دلار برای پروژه شما سرمایه گذاری می شود. اما اگر صندوق سرمایه گذاری آنجل بیزینس پلن شما را تایید کند حداقل 200 هزار دلار برای ایده شما سرمایه گذاری می شود. اما برای اینکه از سازمان انکوباتور نامه دریافت کنید نیازی نیست سرمایه گذاری کنید فقط باید در برنامه های آنها پذیرفته شوید. 
بعد از توافق با سازمان تعیین شده به شما نامه حمایت و پشتیبانی را می دهند. 

نامه حمایتی یا لتراو ساپورت استارت آپ ویزا کانادا چیست؟


کارشناسان ما بعد از بررسی رزومه افراد ، بیزینس پلن را تکمیل می کنند و ضمن برگزاری جلسه با اعضا گروه و تیم کانادایی که متشکل از اساتید دانشگاه مک گیل می باشد، طرح را نهایی می کنند سپس مدارک را برای متقاضی جهت اطلاع ارسال می کنند. فایل درخواستی به سازمان های مورد تایید دولت کانادا (انکوباتور-انجل-ونچر)، ارسال می شود تا نامه‌ پشتیبانی دریافت شود و سپس این سازمان نظرات و پیشنهادات خود را ارائه خواهد داد. در این مرحله، سازمان تعیین شده، درخواست چند مصاحبه تلفنی و یا کنفرانس ویدیویی با متقاضی خواهد داد تا درباره‌ پروژه کسب و کار او بحث و گفتگو داشته باشند. برای این مرحله زمان کافی باید صرف شود تا نتیجه مطلبو حاصل گردد.

نامه حمایتی یا لتر او ساپورت

به نامه تاییدیه برای برنامه استارت آپ ویزا کانادا؛ لتر او ساپورت Letter of support می گویند. نامه حمایتی سندی است که یکی از سازمان های تعیین شده که تصمیم به حمایت از یک تجارت نوآورانه را دارد، به متقاضی می دهد.

نامه‌ی پشتیبانی را سازمان تعیین شده به فرد متقاضی می دهد، که نشان می دهد بیزینس پلن شما را سازمان تایید کرده است. معمولا در مدت 4 تا 6 هفته، نامه پشتیبانی بدست شما می رسد. این نامه پشتیبانی فقط برای مدت شش ماه معتبر است یعنی شما می توانید در مدت این شش ماه برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. 

برای دریافت نامه پشتیبانی مراحل مختلفی وجود دارد و در جلسه مشاوره با آقای گنجی توضیح کافی که باید چه شرایطی داشته باشید ارائه می گردد. اگر شما اطلاعات لازم را داشته باشید شانس بیشتری برای دریافت بودجه کافی برای کسب و کار خود را خواهید داشت و می توانید با قطعیت ویزای استارت آپ را بگیرید. پروپوزالی که به سازمان‌هایی که پیش‌تر توضیح داده شد ارائه می‌کنید باید بتواند توجه آن‌ها را جلب کند و بتواند نامه حمایتی را کسب کند. این نامه برای استارت آپ ویزای کانادا حیاتی است. اگر این نامه نباشد اما تمام شرایط دیگر را نیز رعایت کرده باشید قطعا درخواست ویزای شما رد می‌شود.

چگونه می توانیم نامه حمایتی استارت آپ ویزا کانادا را دریافت کنیم؟


برای دریافت نامه حمایت استارت آپ ویزا کانادا مراحل مشخصی وجود دارد در اولین قدم باید طرح و مدل کسب و کار شما با سازمانی که برای آن درخواست می دهید مطابقت داشته باشد. شما باید همه شرایط لازم را داشته باشید و نوع درخواست برای سازمان مورد نظر را بدانید. 

در اینجا چند نکته مهم در مورد سازمانهای تایید شده استارت آپ ویزا کانادا را بیان می کنیم:

1. کسب و کار خود را با سازمان های مورد تایید استارت آپ ویزا کانادا تطبیق دهید


در اولین مرحله درخواست باید بدانید که هیچ کدام از سازمانها مثل هم نیستند. شما باید بدانید که سازمان تعیین شده چه مشاغلی را مشخص کرده و آیا با طرح و مدل کسب و کار شما مطابقت دارد یا نه؟ لیست کامل سازمان های تعیین شده وجود دارد اما همه آنها برای استارت آپ شما مناسب نیستند. هر سازمانی به دنبال استارت آپ مورد نظر خودش است. اگر سازمانی تصمیم بگیرد ایده کسب و کار شما را بررسی کند، پتانسیل پیشنهاد شما و موفقیت یا عدم موفقیت آن را ارزیابی می کند و اگر سازمانی تصمیم بگیرد از ایده کسب و کار شما حمایت کند، یک نامه حمایتی به شما می دهد که منجر به اخذ اقامت دائم کانادا با استارت آپ ویزا کانادا خواهد شد.

2. شما باید بدانید که سازمان مورد تایید استارت آپ ویزا کانادا چه انتظاری از شما دارد


هر سازمان تعیین شده مراحل درخواست مخصوص به خود را دارد و شرایط خاصی دارد مثل ارائه یک بیزینس پلن خاص، مصاحبه حضوری یا تکمیل مراحل درخواست. اگر قوانین آنها را رعایت نکنید بیزینس پلن شما تایید نمی شود. شما باید بدانید که سازمانها به دنبال چه چیزی هستند تا آمادگی کافی را داشته باشید. اگر فقط یک بیزینس پلن داشته باشید کافی نیست. 
اگر برای رشته پزشکی قصد دریافت نامه حمایتی دارید باید ملزومات و تاییدات پزشکی را قبلا کسب کرده باشید یا اگر برای رشته کامپیوتر قصد دریافت نامه حمایتی دارید باید الزامات انطباق با استاندارد کانادایی را انجام داده باشید. این موارد در بخش کشاورزی مفصل تر خواهد بود.

3. مدارک مورد نیاز را برای استارت آپ ویزا کانادا آماده کنید


شما باید همه مدارک مورد نیاز که نشان دهنده کسب و کارتان است را به سازمان مورد نظر ارسال کنید. شما باید کسب و کار خود را به صورت واضح معرفی کنید. اسناد و مدارک شما باید معرف کسب و کار شما باشد و هیچ خطا و مشکلی نباید داشته باشد. باتوجه به تجارب و سوابق شغلی هر فرد، ارائه مدارک شغلی بسیار متفاوت است. در برنامه استارتاپ ویزا، اثبات سوابق شغلی، دانش علمی و ارائه درست مدارک بسیار اهمیت دارد.
قبل از ارسال مدارک باید همه اسناد و مدارک خود را بررسی کنید. همه فرم‌ها را شرکت‌های مختلف از جمله شرکت ما تنظیم می‌کنند و به متقاضیان می‌دهند. اما اینگونه نیست که یک فرم را پر کنید و بعد از ارایه آن نامه حمایتی را دریافت کنید بلکه یک پروسه بسیار پیچیده است که به همکاری چندین فرد متخصص (10 یا 12 نفر) نیاز دارد. همه‌ی این افراد باید در یک بازه زمانی 2 تا 4 ماهه کارهای بسیار زیادی از جمله آنالیز بازار، نوشتن بیزینس پلن، تهیه فایل ارایه پاورپوینت، درست کردن تیم مدیریتی را انجام دهند. تیم مدیریتی باید با یکدیگر آشنا شوند، جلسات و کنفرانس‌هایی را با حضور یکدیگر برگزار کنند و نقش‌های خود را در شرکت بشناسند. همه این موارد توسط تیم کانادایی موسسه گنجی انجام خواهد گرفت.

4. شما باید همه شرایط مورد نیاز دولت برای استارت آپ ویزا کانادا را داشته باشید


قبل از درخواست برای نامه حماینی استارت آپ ویزا کانادا باید مطمئن باشید که همه شرایط مورد نیاز ویزای استارت آپ را دارید چون اگر یکی از شرایط را نداشته باشید هیچ سازمان تعیین شده ای از شما حمایت نمی کند شرایط لازم شامل:
  •  داشتن یک کسب و کار واجد شرایط
  •  مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه
  •  داشتن پول کافی برای زندگی در کانادا قبل از کسب درآمد کافی
  •  رزومه قوی و منطبق با نیاز بازار کار کانادا

5. روی کسب و کار خود در برنامه استارت آپ ویزا کانادا تمرکز کنید


اگر سازمان تعیین شده بخواهد در کسب و کار شما سرمایه گذاری کند باید مطمئن باشد که سرمایه اش برمی گردد و سود می کند یعنی اگر یک کسب و کار جدیدی به کار خود اضافه کنید شانس موفقیت شما بیشتر می شود و آنها مطمئن می شوند که پولی که در کسب و کار شما سرمایه گذاری کرده اند هدر نمی رود. 
سازمان تعیین شده یک گواهی تعهد را نیز به طور مستقیم به ویزا آفیس اداره مهاجرت کانادا ارسال می‌کند. دفاتر صدور ویزا، از نامه حمایت متقاضی و گواهی تعهد سازمان برای ارزیابی و بررسی درخواست آن‌ها استفاده می‌کند. این نکته را مورد توجه قرار دهید که ممکن است دفاتر ویزا برای بررسی نهایی درخواست متقاضیان، اطلاعات بیشتری در خصوص کسب و کار مورد نظر متقاضی درخواست کنند.
دریافت نامه پشتیبانی سخت ترین بخش دریافت ویزای استارت آپ کانادا است باید مراحل این کار را با دقت انجام دهید. پیدا کردن سازمان تعیین شده برای اقدام و احترام به مراحل درخواست آنها اولین قدم برای دریافت نامه پشتیبانی است. با داشتن یک بیزینس پلن مناسب و بی عیب و نقص هیچ نگرانی نخواهید داشت. سازمان مهاجرتی گنجی شما را تا پایان راه کمک خواهد کرد اما از شما شرکت فعال، در تیم استارتاپ ویزای کانادا را خواستار است تا بتوانید بعد از ورود به کانادا درآمد خوبی را از پروژه تان داشته باشید.
 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استارت آپ چگونه است؟


اداره مهاجرت کانادا برنامه استارت آپ ویزا Startup Visa Canada را ایجاد کرده است تا کارآفرینانی که کسب و کار جدیدی دارند بتوانند در کانادا یک شرکت استارت آپی را راه اندازی کنند. در همه استان ها و مناطق کانادا که سازمان تعیین شده برای صدور مجوز شرکت های استارت آپی وجود دارد از این برنامه استفاده می شود. برنامه استارت آپ کانادا برای کارآفرینان و شرکت هایی است که نوآور هستند و می توانند برای کانادایی ها شغل ایجاد کنند و قابل رقابت در سطح جهانی هستند. 

شرایط برنامه استارت آپ ویزا کانادا


برنامه استارت آپ کانادا در مقایسه با دیگر برنامه های مهاجرتی کانادا شرایط آسان و ساده ای دارد. مهم ترین بخش این برنامه دریافت نامه حمایت استارتاپ از یک سازمان تعیین شده است یعنی سرمایه گذاری و حمایت این سازمان ها از کسب و کار کارآفرینان. برای دریافت این حمایت کارآفرین باید به صورت کاملا صادقانه کسب و کار خود را معرفی کرده و همه شرایط لازم سازمان تعیین شده را داشته باشد کارآفرین باید این شرایط را داشته باشد:
  • 1. مهارت کافی در زبان انگلیسی یا فرانسه یعنی CLB 5 را داشته باشید. 
  • 2. داشتن توانایی مالی کافی برای زندگی خود و خانواده تان برای مدت 52 هفته در کانادا
  • 3. قصد ایجاد و راه اندازی کسب و کار در کانادا را داشته باشید و از طرف سازمان سرمایه گذاری آنجل و ونچر یا انکوباتور حمایت شوید یا گواهی تعهد از یک مرکز رشد کسب و کار  را داشته باشید. 

چگونه سفارت کانادا شرایط اعضا تیم استارت آپ ویزا را بررسی می کند


علاوه بر شرایط ذکر شده در بالا، خانواده شما هم برای پذیرش در کانادا باید شرایط خاصی داشته باشند.
حتی اگر متقاضی شرایط خاص و مناسبی داشته باشد اما بخش مهم این است که مرکز کسب و کار از کار آنها حمایت کرده و بتواند به شما گواهی تعهد بدهد که از شما حمایت می کند یا در بیزینس شما سرمایه گذاری کند. سازمان NACO که مسولیت کنترل کار گروه های آنجل را دارد و سازمان CVCA که مسولیت کنترل فعالیت های شرکت های ونچر را به عهده دارد سازمان های نظارتی استارتاپ هستند. تمام تلاش اداره مهاجرت کانادا جلوگیری از تقلب است. نقش Peer Review دقیقا این است که مطمئن شوند کار انجام شده بین سرمایه گذار و ایده گذار قانونی بوده است. Peer Review یعنی‌ کنترل کیفیت کار سازمان های سرمایه گذار توسط سازمان های نظارتی کانادا. 

کسب و کار مبتنی بر استارت آپ ویزا کانادا چیست؟


کسب و کار استارت آپی به دنبال ایجاد تغییر در بازار سنتی است تا یک کسب و کار قابل رقابت در سطح جهانی را ایجاد کند. کسب و کارهای استارت آپی با کسب و کار های کوچک فرق دارند چون کسب و کار کوچک به دنبال کسب سود از طریق ارائه خدمات به بازارهای محلی هستند. شرکت های استارت آپی می خواهند در سطح جهانی رقابت کنند  و با به کار گیری سیستم ها و فناوری های خاص بازارهای سنتی را تغییر می دهند. مثلا شرکت تاکسی رانی یک شرکت سنتی است اما اوبر و لیفت مدل های جدید استارت آپی هستند. دفتر روزنامه یک مدل سنتی است اما فیس بوک یک شرکت استارت آپی است. 

چه مشاغلی برای استارت آپ ویزا کانادا مناسب اند


اگر به دنبال ایجاد کسب و کار و اخذ اقامت دائم کانادا از طریق استارت آپ ویزا کانادا هستید باید کسب و کار استارت آپی یا مفهومی داشته باشید و مهارت و سرمایه لازم برای ایجاد کسب و کار در کانادا را داشته باشید. برنامه استارت آپ کانادا با سه نوع متقاضی در ارتباط است:

1_ شما کسب و کاری در خارج از کانادا دارید و می خواهید این مدل کسب و کار را به کانادا بیاورید و از این طریق به کانادا مهاجرت کنید. 
2_ شما یک کسب و کار سنتی در خارج از کانادا دارید و می خواهید یک کسب و کار استارت آپی را در کانادا راه اندازی کنید و از این طریق به کانادا مهاجرت کنید. 
3_ شما در خارج از کانادا مدل کسب و کار سنتی یا استارت آپی را ندارید اما مهارت، سابقه کار و سرمایه برای ایجاد و راه اندازی یک کسب و کار استارت آپی را در کانادا دارید و می خواهید از این طریق مهاجرت کنید. 

به طور کلی این افراد می توانند در برنامه استارت آپ ویزای کانادا اقدام کنند:


_ مدیر آی تی و کامپیوتر
_ افراد دارای شرکت و بیزینس ثبت شده فعال
_ تجار و بازرگان
_ مدیران ارشد
_ کارآفرینان برتر
_ افراد دارای پروانه کسب معتبر
_ داروسازان
_ پزشکان و دندانپزشکان متخصص
_ وکلای حقوقی
_ افراد خلاق و ایده پرداز
_ هنرمندان بین المللی
_ افراد خود اشتغال و…..


شما باید بودجه لازم را داشته باشید و بتوانید کسب و کار استارت آپی خود را در زمان اقدام برای اقامت دائم کانادا مدیریت کنید و باید برای کسب و کار خود در کانادا نیت صادقانه ای داشته باشید یعنی اعتماد شرکت های سرمایه گذاری را جلب کنید. 
برای مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ، نگران ارائه بیزینس پلن و سایر مدارک و شرایط مورد نیاز نباشید. کافی است تصمیم بگیرید و کار را به موسسه مهاجرتی گنجی با مشاوران مهاجرتی بسیار با تجربه بسپارید.

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 3
ناصر1401/05/22
قیمت زمین کشاورزی در ساسکاچوان حدودا چقدره؟ و اونجا باید حتما زمین بخریم واسه این برنامه؟
  • گنجی
  • 1401/05/24
از 300هزار تا 1 میلیون دلار کانادا 
براساس اطلاعات امار کشاورزی کانادا در سال 2019، به صورت میانگین در طی 3 سال ارزش زمین های کشاورزی در ساسکاچوان 6.2 درصد افزایش دارد که این رقم در مقایسه با بریتیش کلبمیا4.9% و البرتا 3.3% و منیتوبا 4.2 % است
سعید1401/05/09
اگر ما یک طرح در زمینه صرفه جوبی آب و تشخیص هدررفت آب در منازل مسکونی داشته باشیم که در سویس نیز جایزه کسب کرده می توانیم از خدمات انجل استفاد کنیم؟
  • گنجی
  • 1401/05/10
یکی از 3سازمان مورد تایید دولت کانادا یعنی انجل-ونچر-انکوباتور می تواند طرح شما را تایید کند
معمولا هر کدام در یک زمینه تبحر دارند که باید جستجو کنید تا سازمان مرتبط با طرح آب را پیدا کنید
استارتاپ ایرانی در کانادا مثل شما زیاد هست که با قرارداد خوب با یک انجل یا ونچر توانسته اند جلوی مشکلات استارت آپ کانادا را بگیرند
مثلا انکوباتور ها چندین ماه کلاس برای توجیه کار شما دارند که منتورها شما را دقیق راهنمایی می کنند.
سرانا1401/03/07
اگر فرزند بالای 22 سال داشته باشیم و درحال تحصیل باشد جزو پرونده استارت اپ ویزا کانادا قرار می گیرد؟
منتورها را شما در تیم استارتاپ کانادای ما هماهنگ می کنید؟
  • گنجی
  • 1401/03/19
خیر.
فقط فرزندان تا 22 سال جزو پرونده فدرال قرار می گیرند.
کلیه کارهای استارتاپ من جمله منتورشیپ توسط تیم ما در کانادا انجام می شود و کلاس های ان انلاین یا حضوری برگزار می گردد.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن