اولویت های جدید سیستم مهاجرتی کانادا

بازدیدکنندگان : 1633 نفر 1400/09/28
اولویت های جدید سیستم مهاجرتی کانادا
اولویت های جدید سیستم مهاجرتی کانادا

بعد از انتخابات کانادا، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به شعار هایی انتخاباتی خود عمل کرد و طی ان چند نامه را به وزرا ی کابینه خود ارسال کرد. در بخش مهاجرت آقای Sean Fraser مسئول انجام چند توصیه نخست وزیر شد.
هر وزیر و بخش مربوط به آن روی این اولویت های مشخص شده تمرکز می کنند. 
نامه دستوری مهم ترین سندی است که براساس آن سیستم مهاجرتی کانادا مدیریت می شود. وزیر جدید مهاجرت شان فریزر و اداره مهاجرت کانادا باید دستور کار ترودو را اجرا کنند، که در ادامه جزئیات ان را اعلام می کنیم. 
دولت فدرال نقش مهمی را برای مدیریت سیستم مهاجرتی کانادا دارد، این بر روی سیاست های مهاجرتی فدرال و سیاست های استانها تاثیر می گذارد. 


خلاصه ای از اولویت های مهاجرتی کانادا در سال 2022 


دستورالعمل جدید وزیر مهاجرت شامل موارد زیر می گردد:

* تسریع در بررسی پرونده های مهاجرتی؛

ترودو از فریز می خواهد که زمان بررسی پرونده های مهاجرتی کانادا را کاهش دهد از جمله به تاخیرهایی که به علت کرونا به وجود آمده رسیدگی کنند. همانطور که در هفته گذشته در تلگرام اعلام کردیم حدود 1.8 میلیون پرونده منتظر بررسی توسط اداره مهاجرت فدرال می باشد که دولت کانادا در بودجه خود مبلغ 85 میلیون دلار برای سیستم مهاجرت اختصاص داد. 

* اکسپرس اینتری؛

مسیرهای اقامت دائم زیادی را از طریق برنامه اکسپرس اینتری برای دانشجویان بین المللی و نیروی کار موقت خارجی ایجاد کنید. با توجه به کرونا سال 2020 فقط 63923 متقاضی اکسپرس اینتری و خانواده شان اقامت دائم کانادا را دریافت کردند در حالیکه در سال 2019 تعداد افراد مقیم جدید 109601 نفر بود. لذا تسریع در این برنامه باعث رسیدن به اهداف مهاجرتی کانادا خواهد بود.

* پیوستن اعضای خانواده؛

ایجاد پرونده های الکترونیکی برای پیوستن اعضای خانواده و اجرای برنامه ای برای ارائه اقامت موقت به همسران و فرزندان در خارج از کشور در حالی که آنها منتظر رسیدگی به پرونده های اقامت دائم خود هستند. مخصوصا در بخش برنامه های اسپانسرشیپ همسر و والدین شاهد تسریع خواهیم بود.

* ایجاد یک برنامه جدید شهری؛

هدف این برنامه توزیع مهاجرت در همه کانادا است. ابتدا به عنوان یک اولویت بعد از انتخابات سال 2019 بود اما به علت کرونا به تعویق افتاد. فریز باید مطمئن شود که مهاجرت از جوامع کوچک و متوسط حمایت می کند. زیرا بعد از کرونا اقتصاد کانادا نیاز بیشتری به نیروی کار مخصوصا در شهرهای کوچک پیدا کرد.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

* حذف هزینه های درخواست برای شهروندی کانادا؛

ترودو بعد از انتخابات سال 2019 این را به عنوان یک اولویت بیان کرد اما به علت شیوع کرونا به تعویق افتاد. دولت قصد دارد هزینه های شهروندی کانادا را به صفر برساند تا تمام افراد بتوانند به رایگان پاسپورت کانادا را کسب کنند. 

* یک سیستم کارفرمایی قابل اعتماد ایجاد کنید؛

از فریز خواسته شد تا با وزیر کار برای ایجاد یک سیستم کارفرمایی قابل اعتماد برای شرکت هایی که نیروی کار خارجی موقت را استخدام می کنند همکاری کند. از او خواسته شده که با ساده کردن مراحل تمدید مجوز کاری، رعایت استاندارد برای بررسی دو هفته ای و ایجاد خط تماس با کارفرما، برنامه نیروی کار موقت خارجی را بهبود و گسترش دهد و طی آن بتوان جاب آفر ها را سریعتر کسب کرد.

* نیروی کاری غیر مجاز؛

براساس برنامه های آزمایشی به شناسایی وضعیت نیروی کاری غیر مجاز در کانادا بپردازند. 

* مهاجرت فرانسوی زبانها؛

با کبک برای حمایت از دانش فرانسوی زبان مهاجران همکاری کنید و به گسترش استراتژی برای مهاجرت فرانسوی زبانها بپردازید.  


لیبرال ها از سال 2015 مهاجرت را افزایش دادند


حزب لیبرال ترودو برای سومین دوره در ماه سپتامبر انتخاب شد. آنها از زمانی که قدرت را در دست گرفتند به دنبال افزایش مهاجرت بودند. آنها برای رسیدن به این هدف باید مهاجرت را از 300.000 نفر در سال به بیشتر از 400.000نفر در سال برسانند. 
بعد از آن ترودو کابینه جدید خود را در ماه اکتبر اعلام کرد. وزیر جدید مهاجرت شان فریز یک وکیل آموزش دیده از نواسکوشیا است که در سال 2015 برای عضویت پارلمان انتخاب شد. او جایگزین مارکو مندیچینو شد که از سال 2019 وزیر مهاجرت بود و الان وزیر امنیت عمومی است. 
براساس جلسه ماه اکتبر 2021 بین اداره مهاجرت کانادا و انجمن هایی که به نمایندگی از حقوق دانان و مشاوران مهاجرت کانادا برگزار شد این اداره سه اولویت در کوتاه مدت دارد: رسیدن به هدف 401.000 مهاجر در سال 2021، اتحاد بین اعضای خانواده . 
بعد از آنکه نامه دستوری جدید اعلام شد اداره مهاجرت کانادا اولویت های خود را در ماههای آینده گسترش می دهد، سعی می کنیم خبرهای تکمیلی را در کانال تلگرام و اینستاگرام گنجی اعلام کنیم.


telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن