برنامه جدید آلبرتا برای مهندسین کامپیوتر

بازدیدکنندگان : 1869 نفر 1400/10/29
برنامه جدید آلبرتا برای مهندسین کامپیوتر
برنامه جدید آلبرتا برای مهندسین کامپیوتر 

آلبرتا برنامه جدیدی را در ژانویه 2022 برای مهندسین کامپیوتر اعلام کرد که متقاضیانی که در زمینه های تک و فناوری کار می کنند امکان واجد شرایط بودن برای برنامه مهاجرتی سریع آلبرتا را خواهند داشت. 

وزیر مهاجرت آلبرتا در تاریخ 23/10/1400 برنامه فناوری جدید را معرفی کرد. این استان در مرکز کانادا از ماه دسامبر پرونده های این برنامه جدید را می پذیرفت. 
برای واجد شرایط بودن این برنامه، مهندسین کامپیوتر و زیر شاخه ها و رشته های دیگر باید در سیستم اکسپرس اینتری دولت فدرال کانادا پروفایل داشته باشند و واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا باشند. 
براساس این برنامه مهاجرتی جدید، نیروی کار فناوری از سراسر کانادا و خارج از کشور در صورتی که پیشنهاد شغلی در یک شغل پر تقاضا در زمینه فناوری را داشته باشند می توانند در مدت شش ماه اقامت دائم کانادا را دریافت کنند اگر چه وزیر مهاجرت آلبرتا گفت، بررسی پرونده های اکسپرس اینتری در سال 2020 نه ماه طول کشید. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

با وجود اولویت بررسی پرونده ها در این برنامه جدید، متخصصان فناوری اگر نیاز به ورک پرمیت داشته باشند می توانند نامه حمایتی برای کار را از دولت آلبرتا دریافت کنند. 
حدود 3000 شرکت فناوری در آلبرتا وجود دارد. براساس مطالعات بخش فناوری در آلبرتا در سال 2021، فناوری آلبرتا از سال 2012 تا به امروز 233 درصد رشد کرده است. اما شرکت های فناوری برای جذب نیروی متخصص فناوری و استعدادهای تکنولوژی به خصوص در بخش فروش با مشکلاتی روبه رو هستند. 


مشاغل مورد نیاز استان آلبرتا

ابتدا باید واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا باشید (این بخش را در تلگرام قبلا توضیح دادیم) تا در اولویت بررسی سریع از طریق برنامه جدید فناوری قرار بگیرید. این برنامه مهاجرت استانی سه مرحله دارد:

1_ در سیستم اکسپرس اینتری کانادا پروفایل ایجاد کنید.

در اولین قدم باید وارد سیستم اکسپرس اینتری شوید. شما باید واجد شرایط یکی از سه برنامه مهاجرتی زیر باشید: کلاس تجربه کار کانادایی، برنامه نیروی کار ماهر فدرال و برنامه نیروی متخصص فنی فدرال. 
برای اقدام از طریق این برنامه مهاجرتی شما باید فرم آنلاین برنامه مهاجرت استانی آلبرتا را پر کنید. شما از طریق این فرم اطلاعاتی را در مورد پروفایل اکسپرس اینتری و شغل فعلی خود ارسال می کنید. 
برای واجد شرایط بودن برنامه فناوری، مهاجران اکسپرس اینتری باید یک پیشنهاد شغلی داشته باشند یا در شرکتی در آلبرتا در یک شغل واجد شرایط کار کنند. اگر امکان دریافت پیشنهاد شغلی را ندارید منتظر خبر بعدی ما در هفته آینده باشید. 23 شغل براساس کد ملی مشاغل ناک در اینجا مشخص شده اند:
_ کد ناک 0013؛ مدیران ارشد در خدمات مالی، ارتباطات و تجارت
_ کد ناک 0112؛ مدیران منابع انسانی
_ کد ناک 0131؛ مدیران شرکت های مخابراتی
_ کد ناک 0211؛ مدیران مهندسی
_ کد ناک0212؛ مدیران علوم و معماری
_ کد ناک 0213؛ مدیران کامپیوتر و آی تی
_ کد ناک 0512؛ مدیران انتشارات، تصاویر متحرک، صدا و سیما و هنرهای نمایشی
_ کد ناک 0601؛ مدیران فروش در شرکت های بزرگ
_ کد ناک 1123؛ مشاغل حرفه ای در تبلیغات، بازاریابی و روابط عمومی
_ کد ناک 1121؛ متخصصان منابع انسانی
_ کد ناک 1223؛ مدیران استخدام و منابع انسانی
_ کد ناک 2131؛ مهندس عمران
_ کد ناک 2132؛ مهندس مکانیک
_ کد ناک 2133؛ مهندسان برق و الکترونیک
_ کد ناک 2147؛ مهندسان کامپیوتر به جز مهندسان و طراحان نرم افزار
_ کد ناک 2161؛ ریاضیدان، آمار
_ کد ناک 2171؛ تحلیلگران و مشاوران بانک های اطلاعات کامپیوتری
_ کد ناک 2172؛ تحلیلگران و مدیران آی تی
_ کد ناک 2173؛ مهندسان و طراحان نرم افزار
_ کد ناک 2174؛ برنامه نویسان کامپیوتر
_ کد ناک 2175؛ طراحان وب سایت اینترنتی
_ کد ناک 2221؛ تکنسین و تکنولوژیست های بیولوژیکی
_ کد ناک 2232؛ تکنسین های مهندسی مکانیک
  

2_ سیستم مهاجرت استانی آلبرتا واجد شرایط بودن شما را تعیین می کند

سیستم مهاجرت استانی آلبرتا مشخص می کند که شما حداقل معیارهای واجد شرایط بودن برای برنامه اکسپرس اینتری آلبرتا را دارید یا خیر؟ بعد از واجد شرایط بودن، سیستم مهاجرتی آلبرتا یک ایمیل برای شما ارسال می کند و از شما دعوت می کند تا از طریق سیستم مهاجرتی آلبرتا اقدام کنید. شما بدون این دعوتنامه نمی توانید درخواست دهید و نمی توانید از طریق یکی از برنامه های مهاجرتی غیر از برنامه مهاجرت استانی آلبرتا اقدام کنید. 

3_ ارسال پرونده برای برنامه مهاجرت آلبرتا کانادا

بعد از دریافت ایمیل دعوتنامه از آلبرتا، شما باید نشان دهید که معیارهای لازم را دارید. اگر تقلب یا اطلاعات نادرست در پرونده شما وجود داشته باشد سیستم مهاجرتی آلبرتا تا پنج سال اجازه اقدام دوباره برای این برنامه مهاجرتی را به شما نمی دهد. 
پرونده های کامل به بخش پرونده های واجد شرایط می روند. سیستم مهاجرت استانی این پرونده ها را برای برنامه مهاجرت استانی در نظر می گیرد. 
اگر آلبرتا به شما دعوتنامه مهاجرت استانی را بدهد شما در مدت 30 روز می توانید از طریق پروفایل اکسپرس اینتری خود آن را بپذیرید. بعد از آن به صورت خودکار به شما 600 امتیاز اضافی می دهند. 
این امتیاز اضافی تضمینی برای اقامت دائم شما نیست، اما رتبه شما را در سیستم اکسپرس اینتری بالا می برد. اگر اداره مهاجرت کانادا در قرعه کشی اکسپرس اینتری برای شما دعوتنامه قبولی را ارسال کند می توانید برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. 


درآمد مهندس کامپیوتر در کانادا

به صورت میانگین یک مهندس کامپیوتر در کانادا سالانه مبلغ 81300 دلار یا 41 دلار برای هر ساعت در مشاغل خوب و در سطح پایین 66250 دلار دریافت می کند.
طبق آمار مهندسین دارای تجربه کار چند ساله در کانادا بیش از 102000دلار سالانه درآمد دارند. 
به نظر آقای گنجی، با توجه به رشد بالای تقاضا برای جذب مهندسین کامپیوتر، دولت کانادا برنامه های نیروی متخصص و استارت آپ را مسیری مطمئن برای کسب اقامت دائم کانادا می داند. این نسبت جذب متخصصین کامپیوتر در هر استانی متفاوت است، در انتاریو، منیتوبا و آلبرتا بیشترین تقاضا برای مهندسین کامیپوتر وجود دارد. با توجه به هزینه های بالای زندگی در انتاریو، شهرهای دیگر می تواند مقصد مناسبی برای این مهندسین باشد. 
در آلبرتا نیاز به استخدام کد شغلی 2173 و 2175 طی سالهای 2019الی 2023 رشد 2درصدی خواهد داشت. به صورت میانگین در هر گروه شغلی بیش از 77 رده شغلی جدید توسط شرکتها ایجاد خواهد شد.
به صورت کلی مناطق زیر در آلبرتا بیشترین جذب را برای مهندسین کامپیوتر خواهند داشت:
-    Calgary 
-    Edmonton

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
Masood1400/11/27
من در مالزی با ویزای Residence Pass-Talent (RP-T) کار و تحصیل کرده ام. لیسانس آی تی از مالزی و فیلیپین دارم.مدرک زبان دولینگو دارم.آیا برای ورک پریمت شانس دارم؟
  • گنجی
  • 1400/12/02
شما باید فایل رزومه تان یا ادرس لینکدین را بفرستید که بررسی کنیم. (سوال شما توسط سیستم به فارسی تبدیل شد)
لیلی1400/11/12
برای مهاجرت اکسپرس اینتری برای مشاغل مرتبط با کامپیوتر آلبرتا چه مدارک و ‌شرایطی لازم است؟
  • گنجی
  • 1400/11/12
مدرک تحصیلی، ایلتس 6.5 به بالا، سه سال سابقه کار مرتبط با بیمه
داشتن فامیل یا سابقه کار و تحصیل در آلبرتا مزیت محسوب می شود.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن