تمدید پاسپورت کانادا

بازدیدکنندگان : 1997 نفر 1401/01/28
تمدید پاسپورت کانادا
 
تمدید پاسپورت کانادا

بعد از لغو محدودیت های کرونا، تعداد زیادی از کانادایی ها به دنبال سفر به خارج از کشور هستند. دولت کانادا برای رفع مشکلات تعویض پاسپورت کانادا و پاسخگویی بهتر به مدرن سازی سامانه تمدید پاسپورت و بهبود خدمات خود دستورالعمل های جدید را صادر کرد. 

شان فریز وزیر مهاجرت کانادا کانادا اعلام کرد مراحل تمدید پاسپورت کانادایی ساده تر شده است. 
اگر کمتر از یک سال از اعتبار پاسپورت شما می گذرد باید فرم ساده را پرکنید و اگر بیشتر از یک سال از اعتبار پاسپورت شما می گذرد باید فرم عمومی را پر کنید. 
از تاریخ 11/1/1401 کانادایی هایی که در کانادا یا خارج از کشور هستند می توانند به سادگی پاسپورت منقضی شده خود را تمدید کنند البته اگر پاسپورت آنها در 15 سال گذشته صادر شده باشد. افرادی که پاسپورتشان گم شده یا دزدیده شده یا آسیب دیده هم می توانند پاسپورت خود را تمدید کنند. قبلا برای پاسپورت هایی که بیشتر از یک سال از تاریخ انقضای آنها گذشته بود یا پاسپورت های گم شده، آسیب دیده یا دزدیده شده مراحل آسانی برای تمدید وجود نداشت. 
در سیستم جدید ساده سازی تمدید پاسپورت کانادا، نیازی نیست که متقاضیان ضامن (گارانتور) یا مدارکی مثل مدرک شهروندی کانادا یا عکس برای شناسایی داشته باشند. آنها باید دو عکس، دو نفر معرف برای شناسایی و فرم تکمیل شده را ارائه بدهند و هزینه ها را پرداخت کنند. این تغییرات جدید تمدید پاسپورت را بسیار آسان می کند و باعث یکپارچگی برنامه ها می شود. اگر می خواهید نام خود را در پاسپورت گمشده یا سرقت شده را تغییر دهید یا جایگزین کنید، یا می خواهید محل تولد خود را حذف کنید یا شناسه جنسیت خود را به روز کنید باید اسناد و مدارک اضافی ارائه دهید. 
 

پاسپورت کانادا

با کاهش محدودیت های سفر، تقاضا برای تمدید پاسپورت کانادا افزایش پیدا کرده است و به سطح قبل از کرونا برگشته است. دولت کانادا می گوید بهتر است که کانادایی ها زودتر برای تمدید پاسپورت اقدام کنند و تا زمانی که پاسپورت جدید را دریافت نکرده اند برای هیچ سفری برنامه ریزی نکنند. کانادایی هایی که سفر ضروری ندارند فعلا برای تمدید پاسپورت عجله نکنند. 
با توجه به شروع سفرهای بین المللی، دولت کانادا باید به دنبال مدرن سازی و بهبود خدمات پاسپورت باشد تا نیاز کانادایی ها برآورده شود. ساده سازی مراحل تمدید پاسپورت باعث می شود کانادایی ها به صورت آسان پاسپورت خود را تمدید کنند در عین حال دولت کانادا باید به دنبال سلامت و تامین امنیت کانادایی ها هم باشد. 
وزیر مهاجرت کانادا گفت، توجه کنید که مدت زمان گرفتن پاسپورت کانادا طولانی شده اما ما در دوران کرونا به دنبال ایجاد تعادل بین دستورالعمل های بهداشتی و ارائه خدمات به کانادایی ها بوده ایم. با کاهش محدودیت های سفر ما به دنبال ارائه خدمات بهتر و مدرن به همه کانادایی ها هستیم. 
 

نحوه تمدید پاسپورت کانادا


افرادی که برای اولین بار برای پاسپورت کانادا درخواست می دهند باید فرم عمومی پاسپورت را تکمیل کنند. در خواست تمدید پاسپورت برای متقاضیان زیر 16 سال باید توسط یکی از والدین یا سرپرست قانونی کودک انجام شود. افراد بالای 11 سال می توانند خودشان فرم را امضاء کنند. اما فرم های مربوط به کودکان زیر 11 سال باید توسط هر دو والد امضاء و مدارک اثبات خویشاوندی نیز ارائه شود. 
اصطلاحی که دولت کانادا در زمینه امور مهاجرتی دارد: "فقط یک بار به ما بگویید" یعنی اطلاعات شخصی درست خود را به دولت کانادا یکبار و فقط صحیح ارائه دهید. لذا از خدمات وکیل معتبر مهاجرت بهره ببرید.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

مزایای شهروندی کانادا


یکی از دلایل مهاجرت به کانادا برای مهاجران، حس تعلق به کشور کانادا و دریافت شهروندی این کشور است. مزایای اقامت دائم کانادا یعنی شما تا هر زمانی که بخواهید می توانید در خاک کانادا بمانید اما شهروندی به معنای داشتن پاسپورت کانادا و همه حقوق شهروندی این کشور مثل حق رای و دریافت تابعیت قانونی کانادا مثل یک شخص کانادایی است. 
برای دریافت شهروندی کانادا از طریق اقامت دائم دلایل مهم و زیادی وجود دارد. 
همانطور که در کتاب سیتیزن شیپ کانادا به فارسی هم درج شده، به غیر از امنیت و غرور شهروندی کانادا، مزایای دیگری وجود دارد که افراد مقیم دائم به این مزایا دسترسی ندارند. 

در اینجا پنج فایده دریافت شهروندی کانادا را بیان می کنیم. 

اطمینان و قطعیت شهروندی کانادا


کارت اقامت دائم کانادا برای مدت 5 سال اعتبار دارد. در این مدت افراد می توانند برای شهروندی کانادا اقدام کنند. افراد مقیم دائم باید قبل از درخواست برای شهروندی حداقل 3 سال از پنج سال را در کانادا حضور داشته باشند. اگر شما شهروند کانادا هستید نیازی نیست که وضعیت شهروندی خود را تمدید کنید. 
شهروندی کانادا یا همان سیتیزن شیپی کانادا به صورت نامحدود اعتبار دارد. 

داشتن فرصت های شغلی بیشتر در کانادا


شهروندان کانادا می توانند برای مشاغلی که افراد مقیم دائم کانادا به آن دسترسی ندارند درخواست بدهند. بعضی از مشاغل دولتی یا امنیتی، افرادی را که شهروند کانادا هستند را جدای از ملیت آنها استخدام می کنند. .
 

ثبات وضعیت شهروندی کانادا


افراد مقیم دائم را بدون توجه به اینکه چه مدتی در کانادا زندگی کرده اند می توانند از کانادا اخراج کنند. 
اما شهروندان کانادا فقط به چند دلیل تابعیت کانادا خود را از دست می دهند. براساس قانون کانادا اگر شهروندی از طریق دروغ، کلاهبرداری یا پنهان کردن شرایط مالی بدست آمده باشد یا با توجه به خطر برای امنیت، نقض حقوق بشر یا دیگر جنایات سازمان یافته باشد، شهروندی کانادا لغو می شود. 
 

داشتن حق رای در انتخابات کانادا


براساس قانون اساسی کانادا، شهروندان کانادایی حق رای دادن یا کاندیداتوری در پارلمان فدرال کانادا را دارند. آنها می توانند در انتخابات نامزد هم بشوند و نماینده رای دهندگان در مورد مسائل مهم کانادایی ها باشند. 
 

مزایای شهروندی کانادا برای کودکان


شهروندان کانادایی می توانند تابعیت را به فرزندان خود منتقل کنند. هر فردی که در کانادا متولد شود تابعیت کانادایی دارد اما فقط شهروندان کانادا می توانند به صورت قانونی به کودکانی که در خارج از کانادا متولد شده اند تابعیت را انتقال دهند. اما به نظر اقای گنجی وکیل رسمی مهاجرت کانادا، این فرزندان که در خارج از کانادا به دنیا آمده اند نسل دوم حساب می شوند و نمی توانند به فرزندانشان شهروندی کانادا را انتقال دهند.
 

داشتن پاسپورت کانادایی


شهروندان کانادایی پاسپورت کانادایی دارند. شهروندان کانادایی می توانند بدون ویزا به بیشتر کشورهای جهان سفر کنند یا در زمان ورود ویزای خود را دریافت کنند. این کشورها شامل آمریکا، انگلیس و کشورهای شینگن و بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند. پاسپورت کانادایی به دارنده خود حق ورود، ماندن و خروج از کانادا را می دهد. 
کانادا تابعیت دو گانه را به رسمیت می شناسد یعنی کانادا ضمن حفظ تابعیت دیگر متقاضی به او اجازه می دهد تا شهروند کانادا شود. اگر کشور محل تولد شما تابعیت دو گانه را به رسمیت بشناسد شما می توانید دو پاسپورت داشته باشید. اگر کشور شما تابعیت دو گانه را به رسمیت نمی شناسد می توانید مزایا و معایب پاسپورت کشورهای دیگر را بررسی کنید. 
 

تشریفات شهروندی کانادا


شهروندی کانادا، آخرین و کامل ترین راه برای عضویت در خانواده کانادایی است. همه متقاضیان باید سرود ملی کانادا را بخوانند و سوگند شهروندی کانادا را به دو زبان انگلیسی یا فرانسه در برابر قاضی بگویند. بعد از آن تابعیت کانادا به آنها داده می شود.
 

سیتی زن شیپی کانادا


حدود 86 ردصد از افرادی که مقیم دائم کانادا هستند شهروندی کانادا را دریافت کرده اند که این نرخ بسیار بالایی نسبت به کشورهای غربی است. براساس گزارشات آماری کانادا، در سالهای اخیر تمایل به اخذ اقامت کانادا افزایش پیدا کرده است. 
زمانی که افراد مقیم دائم شهروندی کانادا را دریافت می کنند این هم به نفع خودشان است و هم به نفع کشور کانادا است. از طریق شهروندی مهاجران حق رای پیدا می کنند و می توانند حتی در کشور خود حضور داشته باشند و شهروندی شرایط مالی و اقتصادی مهاجران را بهبود می بخشد. 


canada_ganji_instagram
 
 
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 0

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن