بعد از ریجکت ویزای تحصیلی کانادا چه کار کنیم؟

بازدیدکنندگان : 3293 نفر 1401/02/29
بعد از ریجکت ویزای تحصیلی کانادا چه کار کنیم؟
دلایل اصلی ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کانادا باید ویزای تحصیلی کانادا را داشته باشند زمانی که از یک مدرسه یا دانشگاه کانادایی پذیرش می گیرید شاید فکر کنید که می توانید در کانادا به راحتی تحصیل کنید اما گرفتن ویزای تحصیلی کانادا سختی ها و پیچیدگی های خودش را دارد. 

براساس اطلاعات اداره مهاجرت کانادا حدود 30 درصد از انواع ویزای تحصیلی کانادا رد می شوند. کانادا در سال‌های اخیر به یکی از محبوب ترین کشورها برای مهاجرت ایرانی‌ها و  همچنین بهترین کشور برای تحصیل ایرانیان تبدیل شده است. بسیاری از افراد هستند که برای تحصیل، کار یا زندگی به این کشور سفر می‌کنند. 
 

اگر  اداره مهاجرت کانادا ویزای تحصیلی شما را ریجکت کرد شما می توانید این 3 کار را انجام بدهید:

  • درخواست مجدد برای ویزای تحصیلی جدید با پرداخت هزینه مجدد
  • درخواست بررسی مجدد ویزای تحصیلی و بررسی توسط یک افسر بالاتر
  • اعتراض علیه تصمیم در دادگاه فدرال برای رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا
 

بعد از ریجکت ویزای تحصیلی کانادا چه کاری انجام دهیم

1- درخواست مجدد برای ویزای تحصیلی جدید با پرداخت هزینه مجدد

 

اگر شما بعد از بررسی نامه ریجکت ویزای تحصیلی کانادا به این نکته پی بردید که نقصی در پرونده داشتید این روش را باید انتخاب کنید. پرونده قبلی را بررسی کنید مدارک قبلی اگر اکسپایر شده ترجمه جدید کنید و نامه تمکن مالی مجدد کسب کنید. موارد آفیسر را در مورد کمبودها رفع کنید و مجددا با پرداخت هزینه اپلیکیشن فی، سابمیت کنید.
 

2- درخواست بررسی مجدد (reconsideration) ویزای تحصیلی و بررسی توسط یک افسر بالاتر

 

اگر شما فکر می کنید که مدارک تان کامل بوده و آفیسر به اشتباه شما را ریجکت کرده، درخواست ریکانسیدریشن یا همان بررسی مجدد ویزا را باید اعلام کنید.
در این بخش آفیسر بالادست به پرونده شما رسیدگی می کند.
 

3- اعتراض علیه تصمیم در دادگاه فدرال برای رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

 

الف- بررسی اولیه توسط قاضی Leave
قاضی پرونده شما را به صورت کلی بررسی می کند تا دلیل موجه برای ادامه کار و بررسی پرونده تان بیابد. اگر دلیلی وجود داشته باشد و آفیسر خطاکار باشد شما می توانید با ارسال لایحه از پرونده خود دفاع کنید وکیل شما پرونده را به جریان می اندازد Leave is Granted برای شما تایید می شود، در غیر اینصورت پرونده بسته خواهد شد.

ب- ارائه پرونده به اداره مهاجرت Settle
وکیل متقاضی با تکمیل مدارک و ارائه لایحه خوب و با مستندات مدون نسبت به ارائه پرونده به دادگاه یا همان کورت در کانادا اقدام می کند. اگر قاضی لایحه شما را بپذیرد شما ستل خواهید شد یعنی دولت حالت پرونده شما را از ریجکتی به سابمیت تغییر می دهد اگر بتوانید مدارک کامل ارائه دهید یک آفیسر دیگر پرونده شما را بررسی می کند و شانس قبولی را خواهید داشت.

ج-حضور در کورت و بررسی Hearing
وکیل تان در دادگاه شرکت می کند و اسناد و مدارک را حضوری به قاضی ارائه می دهد. قاضی روند بررسی پرونده را توسط آفیسر طبق چارت مصوب اداره مهاجرت کانادا بررسی می کند که آیا آفیسر اهمال کاری کرده و نظر فنی در مورد ریز پرونده نمی دهد. قاضی بررسی و نظر شما را رد یا تایید می کند.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

شما باید بدانید که چرا ویزای تحصیلی کانادا ریجکت شده است. افسر سفارت کانادا در نامه‌ای برای متقاضی کلمه ناموفق را می نویسد. در این نامه افسر دلایل خود را برای رد ویزا عنوان می کند. در این مرحله متقاضی ابتدا باید دلایل عنوان شده را به خوبی بررسی کرده و برای رفع مشکل های عنوان شده طی 60 روز برای افراد خارج کانادا و 15 روز برای افراد داخل کانادا اقدام کند. او پس از اطمینان از این که می تواند مشکلات را برطرف کند، با فرستادن مدارک کامل تر، از افسران می خواهد تا در پرونده تجدید نظر کنند. 

دولت کانادا با توجه به تقاضای بالا درخواست ویزای تحصیلی کانادا و ظرفیت کم پذیرش در دانشگاه های خود در پذیرش ویزا دقت می کند. آفیسر ها هم تعداد محدودی دارند و زمان کافی برای هر پرونده ندارند لذا متقاضی باید پرونده ای کامل ارسال کند تا دچار ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا نشود.

اگر ویزای شما ریجکت شده است و از خدمات وکیل استفاده نکرده اید، ابتدا ما در سازمان مهاجرتی گنجی و توسط کارشناسان مان برای شما درخواست نوت آفیسر یا GCMS یا CAIPS را می دهیم. موارد مندرج در نوت اطلاعات کاملی را ارائه نمی دهد اما با داشتن مدارک سابمیت شده می توانیم علت دقیق ریجکت ویزای تحصیلی کانادا شما را طبق تجربه خود بدانیم.
 

پنج علت اصلی ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از:

 1_ عدم برخورداری از تمکن مالی 


آفیسر در نامه ریجکت ویزای تحصیلی کانادا به این جمله اشاره می کند:
I am not satisfied that you will leave Canada at the end of your stay, as stipulated in subsection 216(1) of the IRPR, based on your personal assets and financial status.
زمانی که پرونده خود را ارسال می کنید باید نشان دهید که پول کافی برای پرداخت هزینه سفر به کانادا، هزینه های تحصیل و حمایت از خود و خانواده خود را دارید. 
به این کار تمکن مالی گفته می شود یعنی دولت کانادا از شما می خواهد که شش ماه صورتحساب بانکی خود را نشان دهید و اگر دولت کانادا تشخیص دهد که شما پول کافی برای حمایت از خود و خانواده خود را ندارید به شما ویزای تحصیلی کانادا را نمی دهد. 

نحوه رفع مشکل تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا:


اگر اداره مهاجرت کانادا تشخیص دهد که شما توانایی مالی برای حمایت از خود را ندارید باید مدارک مالی که با پرونده خود ارسال کردید را دوباره بررسی کنید. شما باید مطمئن شوید که همه مشکلات احتمالی پرونده را بررسی و حل کرده اید و باید مدارک اضافی را ارائه دهید تا نشان دهد که توانایی مالی دارید. 
نشان دادن مبالغ زیاد پولی برای افرادی که نمی خواهند پول زیادی خرج کنند بسیار سخت است. نیازی نیست که شما پول زیادی خرج کنید شما باید به دولت کانادا نشان دهید که در صورت نیاز پول لازم برای خرج کردن را دارید. 
 

2_ تردید در مورد بازگشت به کشور خود


آفیسر در نامه ریجکت ویزای تحصیلی کانادا به این جمله اشاره می کند:
I am not satisfied that you will leave Canada at the end of your stay, as stipulated in subsection 216(1) of the IRPR, based the purpose of your visit.
 ویزای تحصیلی یک ویزای موقت است یعنی تاریخ اعتبار و انقضاء دارد. شما باید افسر ویزا را متقاعد کنید که بعد از پایان اعتبار ویزای خود، کانادا را ترک می کنید. 

 شما می توانید برای تمدید ویزای تحصیلی خود یا برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. برنامه های زیادی برای ماندن دانشجویان در کانادا و کار کردن بعد از تحصیل وجود دارد. 
طبق قانون مهاجرت کانادا بند R216(1)(b) افسر اداره مهاجرت باید مطمئن باشد که شما بعد از پایان اعتبار ویزای تحصیلی خود در کشور کانادا نمی مانید. اگر نتوانید ثابت کنید که بعد از پایان تحصیلات به کشور خود بازمی گردید شاید به شما ویزای تحصیلی ندهند. 

نحوه اثبات ترک کشور کانادا بعد از پایان تحصیلات


اگر افسر ویزا متقاعد نشده باشد که شما بعد از پایان تحصیلات کانادا را ترک می کنید باید دوباره پرونده خود را بررسی کنید. شما باید مشخص کنید که آیا برای رسیدن به دو هدف تلاش می کنید یعنی می خواهید در کانادا به عنوان دانشجو یا کارگر باشید و برای اقامت دائم هم اقدام می کنید. 
شما باید افسر ویزا را متقاعد کنید که چرا می خواهید برای تحصیل به کانادا بیایید و چرا بعد از فارغ التحصیلی به کشور خود باز می گردید. شما باید اطلاعات دقیقی در مورد پرونده خود و خواسته افسران مهاجرت داشته باشید. 
ارائه یک نامه سابقه کار با بیمه مبنی بر اینکه کارفرما نیاز مبرم به شغل شما بعد از پایان تحصیلات در کانادا دارد و اینکه تحصیل در کانادا می تواند به آینده شغلی شما در ایران کمک کند، دلایل خوبی خواهد بود.

3_ عدم ارائه یک برنامه تحصیلی مناسب و انتخاب رشته‌ی نامرتبط با رشته تحصیلی قبلی


اگر پرونده شما برای افسر ویزا قابل قبول نباشد ویزای تحصیلی شما رد می شود. مثلا فردی که لیسانس پرستاری از ایران و چهار سال سابقه کاری پرستاری دارد و می خواهد در کانادا هتلداری بخواند رد می شود چون برنامه تحصیلی انتخاب شده در کانادا با سابقه تحصیلی یا شغلی شما مطابقت نداشته است. 

نحوه رفع مشکل انتخاب رشته‌ی نامرتبط در کانادا با رشته تحصیلی قبلی 


اگر رشته تحصیلی که انتخاب کرده اید با رشته قبلی که خوانده اید هیچ ارتباطی ندارد باید به صورت کامل توضیح دهید که چرا می خواهید این رشته را انتخاب کنید. در اینجا بررسی نامه  افسر مهاجرت به شما کمک می کند. 
متقاضیان باید دلایل بسیار خوبی را برای انتخاب رشته های تحصیلی خود ارائه بدهند. مثلا پرستاری که رشته هتلداری را انتخاب می کند شاید عموی او اخیرا هتلی را در کانادا خریداری کرده و او می خواهد در مدیریت این کسب و کار به عموی خود کمک کند. شما باید انگیزه خود را به صورت کاملا شفاف به افسر ویزا توضیح دهید تا برای آنها قابل درک باشد.
 

4_ اداره مهاجرت کانادا نامه پذیرش شما را نمی پذیرد


قبل از اقدام برای ویزای تحصیلی باید از یک موسسه آموزشی کانادایی معتبر نامه پذیرش بگیرید. مدرسه یا دانشگاهی که به شما نامه پذیرش می دهد باید به عنوان یک موسسه آموزشی ثبت شده در کانادا DLI  باشد. شما باید همه شرایط لازم برنامه را داشته باشید. اگر افسر ویزا در مورد نامه پذیرش شما شک و شبهه ای داشته باشد شاید نامه پذیرش شما را رد کند. مثلا شما شهریه دانشگاه را پرداخت نکردید یا با سن 40سال برای کالج پذیرش گرفته اید.

نحوه رفع مشکل در رد شدن نامه پذیرش دانشگاه برای ویزای تحصیلی کانادا


شما باید مدارک مدرسه یا دانشگاهی که ارسال کرده اید را دوباره بررسی کنید. باید مطمئن شوید که اسناد و مدارک واضح و قابل خواندن هستند و می توانید مدارک اضافی را ارائه دهید. 
بعضی از موسسات جعلی هستند و با نامه های پذیرش جعلی مردم را فریب می دهند. شما باید مطمئن شوید که موسسه ای که به شما نامه پذیرش داده در لیست موسسات تعیین DLI شده است. 

5_ نداشتن سابقه سفرهای خارجی 


آفیسر در نامه ریجکت ویزای تحصیلی کانادا به این جمله اشاره می کند:
I am not satisfied that you will leave Canada at the end of your stay, as stipulated in subsection 216(1) of the IRPR, based on your travel history.
اگر اطلاعات کاملی از سوابق سفر خود ارائه ندهید یا سابقه کیفری یا مشکل پزشکی داشته باشید  اداره مهاجرت کانادا ویزای تحصیلی به شما نمی دهد. شما باید از نظر پزشکی یا کیفری در کانادا قابل قبول باشید. 

نحوه رفع مشکل داشتن سوءپیشینه و سفر شینگن


اگر افسر ویزا تشخیص دهد که سابقه سفرهای خارجی ندارید یا کلا سفری به حوزه شینگن نداشتید ممکن است در تایید ویزای شما شک کند اما این دلیل کافی نیست.
اگر مشکل از مدارک مربوط به سوابق پزشکی و کیفری شماست باید دوباره پرونده خود را بررسی کنید.

در پایان توصیه می کنیم برای کاهش احتمال رد شدن درخواست ویزای تحصیلی کانادا از مشاوران با تجربه  موسسه مهاجرتی گنجی در زمینه مهاجرت تحصیلی استفاده کنید.  

canada_ganji_instagram
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 8
سحر1401/09/14
سلام
بعد از ۸ ماه ریجکت شدم و با وجود نامه جاب آفر و تعهد محضری از شرکتی که کار میکنم برای محکم کاری ، باز هم ریجکت شدم و دلیل آفیسر این بود که من کارشناس ارشد پروژه ها هستم در شرکت و نیازی به خوندن مدیریت در مقطع ارسد ندارم . در کورت ،مرحله اول ستل نشد. آیا شانسی دارم برای رفع ریجکتی؟
  • گنجی
  • 1401/09/16

شانستون کم است

 

محمد1401/05/22
درصد ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا چقدره؟
  • گنجی
  • 1401/05/24
در فصول مختلف فرق دارد ولی اگر شرایط اولیه مثل ایلتس، معدل خوب، رزومه و... را داشته باشید شانس تان خوب خواهد بود
اگر هم ریجکت شدید 3 کار می توانید انجام دهید:
درخواست مجدد برای ویزای تحصیلی جدید با پرداخت هزینه مجدد
درخواست بررسی مجدد ویزای تحصیلی و بررسی توسط یک افسر بالاتر
اعتراض علیه تصمیم در دادگاه فدرال برای رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا
 
رامین غزنوی1401/05/19
شرایط سنی تحصیل در کانادا معمولا بین چه سالیه؟
من وهمسر 29 و 25 ساله هستیم و برای ارشد میخایم درخواست بدیم؟
آیا مدرک آیلتس الزامیه؟
  • گنجی
  • 1401/05/19

افراد زیر 30 سال شانس خوبی برای ویزای تحصیلی دارند

تحصیل در کانادا به زبان فرانسه و انگلیسی امکانپذیر است که ایلتس یا تف فرانسه به شما کمک خوبی برای اخذ پذیرش می کند بدون ان پذیرش مشروط خواهد بود.

لیلا1401/04/12
آقای گنجی در مورد کانادا میشه بفرمایید که درخواست مجدد ویزای تحصیلی کانادا بعد از ریجکتی خوب است یا نه؟
  • گنجی
  • 1401/04/23
درخواست مجدد ویزای تحصیلی کانادا امکانپذیر است اما باید دلایل ریجکتی تان را رفع کنید
خیلی مهم است که دفعه دوم ریجکت نشوید. در تلگرام یک مطلب مفصل در مورد ریجکتی ویزای تحصیلی درج کردیم.
محسن1401/03/07
سلام. بدون مدرک زبان میشود ویزا تحصیلی کانادا گرفت اگه از یک کالج پذیرش گرفته باشم
  • گنجی
  • 1401/03/19

خیر.

بهتر است برای اخذ پذیرش از دانشگاه اقدام کنید اگر برای کالج اصرار دارید باید نکات آن را در نظر داشته باشید.
اصولا برای کالج ها بهتر است در سنین پایین اقدام کرد و داشتن سابقه تحصیل و کار مرتبط با رشته مورد نظر در کالج مهم است. داشتن مدرک زبان شانس اخذ ویزا را بسیار بالا می برد.
همچنین فقط کالج های خاص دولتی منتهی به ویزای کار بعد از تحصیل و سپس اخذ اقامت دائم کانادا را دارند.

مهسا1401/02/15
سلام آقای گنجی، می بخشید من با یک آژانس معتبر ویزای تحصیلی اقدام کردم و متاسفانه رد شدم، وقتی ازشون فرم هام رو گرفتم متوجه شدم اصلا نام وکیل در فرم هام ننوشتن و از طرف خودم پرونده را ارسال کردند. الان من چیکار میتونم بکنم؟
  • گنجی
  • 1401/02/31
دقیقا همینطور است. آژانس های مسافرتی با اسم شما پرونده می فرستند و مسولیت با شماست 
الان باید مدارکتون دقیق از سفارت گرفته شود و بررسی کنیم.
شهرام1401/02/15
اگر سابقه ویزای شینگن نداشته باشیم مهم است؟
اگر تمکن مالی را امروز در حساب بزاریم و پرینت بگیریم و فردا خارج کنیم میشه(اخه از برادرم می خوام قرض کنم)
30ساله ارشد کامپیوتر ایلتس 6اکادمیک معدل 19
  • گنجی
  • 1401/02/31
خیر شینگن عامل تعیین کننده نیست
خیر باید تمکن به نسبت نوع ویزا و مبلغی که دانشگاه اعلام می کند حداقل چندماه در حساب شما باشد
حسام1401/02/15
آیا حتما باید کورت رفت، یک موسسه در تهران می گوید اقدام می کنیم و نگران نباش اگر ریجکت شدی دوباره کورت می ری و قبول می شوی(البته هزینه زیادی هم طلب کرده)
  • گنجی
  • 1401/02/31
خیر
چرا باید پرونده را به صورتی فرستاد که نیاز به کورت باشد زمان و هزینه زیادی دادگاه ها دارند و حتما هم به نتیجه نمی رسد
در ابتدا باید رزومه و مدرک زبان و شرایط شما برای ویزای تحصیلی سنجیده شود
فرم پرکنید یا در واتس اپ پیام دهید

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن