دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

بازدیدکنندگان : 2228 نفر 1401/02/08
دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا
دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

شیوع کرونا بر روی برنامه های تحصیلی دانشجویان و ویزای تحصیلی کانادا تاثیر گذاشته است. هر ساله تعداد زیادی متقاضی ایرانی برای ادامه تحصیل در کانادا درخواست می دهند. با توجه به سخت گیری دولت کانادا در صدور ویزا برای اینکه شانس خود را در جهت تحصیل در کشور کانادا افزایش دهید باید از دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا آگاه باشید. 

کانادا درخواست های ویزای تحصیلی را می پذیرد و افرادی که می خواهند برای تحصیل در کانادا اقدام کنند ابتدا باید قبل از ددلاین دانشگاه ها جهت پذیرش اقدام کنند. که پست کاملی را برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا خواهیم گذاشت.
شما بعد از گرفتن پذیرش از یک دانشگاه یا کالج باید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. شما زمانی که برای ویزای تحصیلی کانادا اقدام می کنید باید واجد شرایط این ویزا باشید. اگر به دانشگاه یا کالج می روید باید پذیرش معتبر گرفته باشید. پذیرش تحصیلی معتبر را از مراکز مورد تایید کانادایی DLI دریافت کنید. نامه پذیرش نشان دهنده قبولی شما در ان رشته برای ترم مشخص است. شما باید در زمان تحصیل تمکن مالی کافی داشته باشید و توجه کنید که به شما ویزای موقت کانادا را می دهند، ویزای تحصیلی کانادا یک ویزای مهاجرتی نیست. صرفا در صورتی می توانید اجازه تحصیل در کانادا را دریافت کنید که دانشگاه یا کالجی که در آن پذیرفته شده اید کد DLI را داشته باشد.
 

موسسات آموزشی منتخب کانادا DLI 

هر موسسه آموزشی و دانشگاه در کانادا یک  شماره DLI دارد. ویزای تحصیلی فقط به کسانی که پذیرش از مراکز دارای DLI دارند تعلق می گیرد. اگر از دانشگاه پذیرش بگیرید باید شماره DLI را برای درخواست ویزا اعلام کنید. در استان کبک باید CAQ جداگانه نیز بگیرید.
 

مهمترین دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا در سال 2022 چیست؟ 


دلایل مختلفی برای رد شدن ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد. مثلا اینکه شما توانایی مالی کافی را ندارید یا اینکه افسر پرونده بعد از بررسی پرونده شما مطمئن نیست که شما بعد از پایان تحصیل کانادا را ترک می کنید. راههایی برای جلوگیری از رد شدن ویزای تحصیلی وجود دارد مثل:
1_ اینکه شما تمکن مالی مناسب برای تحصیل در کانادا را دارید. 
2_ تردید افسر پرونده در مورد اینکه متقاضی بعد از پایان تحصیلات قصد بازگشت به کشور خود را دارد یا نه، پس شما باید ثابت کنید که بعد از پایان تحصیلات کانادا را ترک می کنید. مثلا می خواهید در کشور دیگری کار کنید یا بلیط هواپیما برای کشور دیگری را دارید یا خانه دائم شما در کشور دیگری است. 
3_ انتخاب رشته ای نامرتبط با رشته تحصیلی قبلی، مثلا شما در ایران زندگی می کنید و در رشته گرافیک و در آتلیه نقاشی کارآموزی کرده اید اما می خواهید در رشته پزشکی در کانادا ادامه تحصیل بدهید، پس به علت عدم تناسب رشته شما با رشته ای که قبلا داشته اید شما رد می شوید. هرچند اگر شما به صورت واضح توضیح دهید که رشته طراحی گرافیک را برای اینکه در یک بیمارستان یا بخش دیگر وانپزشکی کار کنید، انتخاب می کنید شاید باز هم درخواست شما رد شود. 
4_ باید از یک دانشگاه یا کالج یا موسسه معتبر در کانادا پذیرش بگیرید. اداره مهاجرت کانادا به بررسی پذیرش ما می پردازد. گاهی اوقات موسسات جعلی برای کسب درآمد به دانشجویان پذیرش جعلی می دهند و دانشجویان بعد از رد ویزای تحصیلی از این موضوع باخبر می شوند. شما باید مطمئن باشید که از موسسات معتبر کانادا پذیرش می گیرید. 
 

سوالات شما را در پایین این خبر پاسخ می دهیم

اگر پرسشی در مورد ویزا تحصیلی کانادا دارید، در پایان  خبر درج کنید و پاسخ متناسب را از وکیل مهاجرت دریافت خواهید کرد.
برخی قبولی های ویزای تحصیلی سازمان گنجی به شرح زیر است:
-    دانشگاه مک گیل در کبک، آیلتس 6.5 ، جی پی ای 3.7، لیسانس علوم
-    دانشگاه کونکوردیا در کبک، آیلتس 6.5، ارشد کامپیوتر
-    کالج ونکوور در بریتیش کلمبیا، دوره زبان داخل استان، روانشناسی
-    دانشگاه کلگری، آیلتس6، رشته توسعه انرژی پاک
-    دانشگاه بریتیش کلمبیا، آیلتس 6، رشته مهندسی انرژی
-    دانشگاه یورک انتاریو، دوره زبان، ارشد حسابداری
-    دانشگاه کارلتون انتاریو، دولینگو 135، رشته فاینانس
-    دانشگاه واترلو انتاریو، آیلتس 6، رشته علوم کامپیوتر
-    دانشگاه مک گیل، آیلتس 6.5، کارشناسی علوم کامپیوتری
-    دانشگاه تورنتو، آیلتس7، ارشد برق و کامپیوتر
-    دانشگاه علوم پزشکی، ایلتس 7، دانشگاه آلبرتا
-    کالج لسل، آیلتس 6، روانشناسی
-    دانشگاه کونکوردیا، آیلتس 7، زیست شناسی
-    دانشگاه مک گیل، آیلتس 7، روانشناسی
-    دانشگاه کونکوردیا، آیلتس 6، زیست شناسی
-    دانشگاه رایرسون(تورنتو متروپولیتن)، آیلتس6.5، معماری

 

اگر ویزای تحصیلی شما رد شود چه اتفاقی می افتد؟


اقدامات پس از ریجکت شدن ویزا کانادا باید بدون استرس و با آگاهی کامل صورت گیرد، معمولا افسر سفارت کانادا در نامه‌ای برای متقاضی کلمه ناموفق را می نویسد. در این نامه افسر دلایل خود را برای رد ویزا عنوان می کند. در این مرحله متقاضی ابتدا باید دلایل عنوان شده را به خوبی بررسی کرده و برای رفع مشکل های عنوان شده اقدام کند. او پس از اطمینان از این که می تواند مشکلات را برطرف کند، با فرستادن مدارک کامل تر، اقدام به درخواست تجدیدنظر می کند. شما می توانید دوباره برای ویزای تحصیلی اقدام کنید. برای اینکه ویزای تحصیلی ریجکت نشود همین این مطلب را بخوانید.


دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا را بدانید و قبل از اینکه دوباره اقدام کنید باید ببینید که چه چیزی باعث می شود که افسر مهاجرت پرونده شما را رد کند. مثلا می خواهید در پرونده شما همسر و فرزندان هم همراه شما باشند. همچنین باید از هر مدرکی از جمله وجود روابط عاطفی و خانوادگی در ایران استفاده کنید تا افسر پرونده در مورد بازگشت شما به ایران بعد از پایان تحصیلات در کانادا شک نکند. 
 

رفع ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا 


تجدید نظر ویزای دانشجویی کانادا بعد از ریجکت شدن ویزای تحصیلی شما می بایست با آگاهی انجام پذیرد. شما می توانید در دادگاه فدرال در مورد پرونده خود شکایت کنید. که روش عالی برای بررسی مدارک و تصمیم‌گیری بی‌طرفانه در مورد علت رد درخواست ویزای تحصیلی کانادا است و خیلی هم پر هزینه است. اما این نوع اعتراض زمان‌بر خواهد بود و معمولاً حدود 3 تا ۱۲ ماه طول می‌کشد تا قاضی تصمیم بگیرد. قاضی فقط نظر خود را می‌دهد و در مورد این زمینه نمی‌تواند تصمیم بگیرد یا تأییدیه مجوز تحصیلی را بدهد. اینکه شما در دادگاه فدرال برنده شوید بسیار سخت است مگر اینکه افسر مهاجرت در بررسی پرونده اشتباه کرده باشد. به نظر آقای گنجی وکیل مهاجرت کانادا،به صورت کلی این شکایت کار درستی نیست و بهتر است شما دوباره درخواست بدهید. اگر متقاضی باور دارد تمام شرایط و مدارک درخواست شده را ارائه کرده است، اما ویزای تحصیلی او رد شده است می‌تواند اعتراض کند و درخواست تجدیدنظر ویزای کانادا دهد. این گزینه به‌ویژه زمانی که شرایط شما از زمان درخواست قبلی تغییر کرده باشد، بسیار مناسب خواهد بود. با در نظر گرفتن دلایل رد درخواست و تغییرات به وجود آمده، برای یک درخواست بهتر اقدام کنید.
 

بعد از تایید ویزای تحصیلی کانادا چه اتفاقی می افتد؟


بعد از تایید شما باید از طریق سفارت اقدام کنید و برای شما ویزای تحصیلی را صادر می کنند که این ویزا برای مدت معینی اعتبار دارد. گاهی اوقات به شما ویزای مولتیپل می دهند و گاهی اوقات ویزای سینگل ورود می دهند. با ویزای سینگل تنها یکبار فرصت ورود به کشور کانادا را برای فرد متقاضی (در زمان مشخص شده) فراهم می کند؛ به گونه ای که با تمام شدن مدت اعتبار این ویزا، فرد ملزم به ترک خاک کانادا می باشد. ویزای مولتیپل با زمان مشخص می باشد که ضمن فراهم کردن اقامت موقت برای فرد، پس از پایان مدت زمان اعتبار ویزا یا اعتبار پاسپورت، ارزش خود را از دست می دهد.
 

تبصره 216  IRPR ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

معمولا نامه ی رد درخواست از طرف مامور مهاجرت برای شما ارسال می شود و مهم ترین عبارتی که افسر وزارت مهاجرت در نامه رد درخواست ویزای کانادا می نویسد براساس بند 1 تبصره 216 از قوانین بررسی درخواست کانادا است. بند 216 قانون مجوز ورود به کانادا چیست؟ یعنی افسر مهاجرت با توجه به مدارکی که ارائه دادید تشخیص داده که شما بعد از پایان تحصیلات در کانادا به کشور ایران برنمی گردید پس ویزا نمی دهد ولی شما می توانید دوباره برای هر نوع ویزای کانادا اقدام کنید. 
_ بخش 1 تبصره 216؛  یعنی با توجه به بند 2و 3  افسر مهاجرت کانادابرای شما ویزای تحصیلی را صادر می کند. _ اگر براساس این بخش اقدام کند. 
_ بخش a؛ براساس این بندها برای ویزا اقدام کند.
_ بخش b؛ براساس بند 2و 9 شما کانادا را در پایان مدت تعیین شده ترک می کنید. 
_ بخش  c؛ شرایط لازم رابرای این برنامه داشته باشید.
_ بخش d؛ براساس بند 2 و بند 16 باید معاینه پزشکی را انجام دهید و شرایط بخش 30 را داشته باشید.
_ بخش e؛ در یک رشته تحصیلی در یک موسسه آموزشی تعیین شده پذیرفته شده اید. 

در پایان توصیه می کنیم برای کاهش احتمال رد شدن ویزای تحصیلی از مشاوره موسسه معتبر مهاجرتی استفاده کنید و موسسه مهاجرتی گنجی با سابقه و تجربه طولانی در زمینه اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی به شما کمک می کند تا شانس خود را برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا افزایش دهید. 

 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 5
ا .1402/01/15
من از همسرم طلاق گرفتم و اسم ایشان در شناسنامه من وجود دارد. برای ویزای تحصیلی میتونم اقدام کنم که ریجکت نشم؟ چیکار کنم که اسمش از تو شناسنامه ی من پاک شود.
  • گنجی
  • 1402/01/16
وجود اسم همسرسابق در شناسنامه شما باعث ریجکتی نمی شود.
دانیکا1401/03/07
سلام وقتتون بخیر... تو متن بالا نوشته باید مطمئن شن ما دوباره به کشور خودمون بعد از چهار سال تحصیل برمیگردیم..اما اگه کسی بخواد بعد از گرفتن مدرک اونجا کار کنه باید چی کار کنه؟
با داشتن مدرک یکی از دانشگاه های کانادا نمیشه ویزای کار گرفت؟
  • گنجی
  • 1401/03/24
طبق قانون کانادا باید اثبات کنید بعد زا تحصیل به کشورتان برمیگردید
اما دولت کانادا شرایط خوبی را برای جذب فراهم کرده اگر متقاضی بتواند تحصیلات را با موفقیت در کانادا به پایان برساند چون با فرهنگ و قوانین کانادا اشنا شده و از نظر اکادمیک و سطح زبان به مرحله خوبی برای بازار کارکانادا رسیده.
حسن1401/02/31
من بدهی به بانک و وام دارم و نمی توان تمکن مالی تهیه کنم برای ویزای دانشجویی چه کار کنم؟
  • گنجی
  • 1401/03/01
حتما باید مدارک مبتنی بر دارا بودن هزینه دانشگاه و زندگی را ارائه دهید.
علیرضا1401/02/15
سلام، دو ماه پیش درخواست ویزای تحصیلی کردم و هفته گذشته نامه ردی ویزای تحصیلی ام آمد، گفتن سنم و هدفم برای تحصیل در کالج مناسب نبوده! الان چیکار باید بکنم؟
  • گنجی
  • 1401/02/28
احتمالا سن بالای 38 سال یا وقفه طولانی بیش از 3 سال یا مشکلی در سابمیت پرونده یا عدم ارائه مدرک زبان یا عدم پرداخت شهریه داشتید
مدارک و رزومه بفرستید تا بررسی کنیم
گلناز1401/02/15
سلام، ببخشید آقای گنجی من 38 سالم هست و مدرک تحصیلیم کارشناسی ارشد هست و سال 94 فارغ التحصیل شدم آیلتس آکادمیک 5.5 هم دارم به نظرتون برای ویزای تحصیلی برای ارشد مجدد شانس دارم؟
  • گنجی
  • 1401/02/28
معمولا وقفه تحصیلی بیش از 3 سال شانس ویزا را کم می کند مخصوصا با کالج. اما برای برنامه نیروی متخصص استانی با ایلتس جنرال 6.5 شانس دارید که هزینه تحصیل را پرداخت نکنید
 

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن