برنامه سوپر ویزای کانادا تغییر کرد

بازدیدکنندگان : 1610 نفر 1401/03/21
برنامه سوپر ویزای کانادا تغییر کرد
کانادا مدت اقامت سوپر ویزا والدین , پدربزرگ ها و مادربزرگ ها را به 5 سال در هر ورود افزایش می دهد.

آیا می دانستید؛ کانادا تقریباً 17000 سوپر ویزا در سال صادر می کند.


با توجه به تاخیر در بررسی پرونده های اسپانسرشیپ و متقاضیان زیاد برنامه، اداره مهاجرت کانادا تصمیم گرفت تغییراتی را در برنامه سوپر ویزا والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها دهد. که طی آن مدت زمان سوپر ویزا کانادا از 2 سال به 5 سال افزایش یافت. علاوه بر این، وزیر مهاجرت قول داد شرکت های بیمه پزشکی بین المللی را برای ارائه پوشش به متقاضیان سوپر ویزا در آینده تعیین کند، تا قبل از این فقط باید از شرکت های بیمه کانادایی استفاده می شد.

تغییرات سوپر ویزا کانادا


مقرر گردید از4 جولای 2022 برابر 13تیر 1401:
1. مدت اقامت دارندگان سوپر ویزا در هر ورود به کانادا به 5 سال افزایش یابد.
2. افرادی که در حال حاضر سوپر ویزا دارند نیز می توانند درخواست تمدید اقامت خود را تا دو سال در کانادا بدهند. این بدان معناست که دارندگان سوپر ویزا اکنون می توانند تا 7 سال متوالی در کانادا بمانند.
3. وزیر مهاجرت کانادا این اختیار را خواهد داشت که شرکت های بیمه پزشکی بین المللی را برای ارائه پوشش به متقاضیان سوپر ویزا را تعیین کند.

در حال حاضر دارندگان سوپر ویزا می توانند در هر ورود تا دو سال در کانادا بمانند. سوپر ویزا یک ویزای چند بار ورود است که تا 10 سال اعتبار دارد اما چون پاسپورت ایران فقط 5سال اعتبار دارد لذا سوپر ویزای کانادا برای ایرانیان ماکزیمم 5 سال اعتبار خواهد داشت.

در حال حاضر تنها، ارائه دهندگان بیمه کانادایی می توانند پوشش پزشکی را که متقاضیان سوپر ویزا باید داشته باشند. اداره مهاجرت کانادا IRCC اعلام کرده است که جزئیات بیشتر را در ماه آینده بعدی اعلام خواهد کرد.
این اصلاحات توسط کایل سیبک، عضو پارلمان حزب محافظه کار کانادا از طریق لایحه C-242 پیشنهاد شد. بیانیه مطبوعاتی امروز اداره مهاجرت نشان می دهد که حزب حاکم لیبرال کانادا از اصلاحات حمایت می کند و به لایحه C-242 رای خواهد داد که در حال راه یابی به پارلمان می باشد.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

برای بیش از یک دهه، سوپر ویزا به عنوان جایگزینی برای برنامه والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها (PGP) ارائه شده است. برنامه اسپانسرشیپ والدین کانادا به متقاضی به راحتی اقامت دائم ارائه می دهد، اما از آنجایی که بسیار محبوب است، تقاضا برای درخواست این ویزا بسیار بیشتر از تعداد ظرفیت موجود است. در یک سال گذشته، اداره مهاجرت از حدود 200.000 اسپانسر درخواست دریافت کرده اما حدود 20.000 طرفیت مهاجرت را از طریق برنامه parent and grandparent sponsorship ارائه می دهد.

در نتیجه، در سال‌های اخیر، اداره مهاجرت کانادا به طور موقت به برنامه اسپانسرشیپ والدین کانادا علاقه نشان داده و سپس قرعه‌کشی‌هایی را برگزار کرده است که دعوت‌نامه‌هایی را برای درخواست اقامت دائم کانادا تحت برنامه PGP ارائه می دهد.

طبق نظر آقای گنجی، هنوز اداره مهاجرت برای برنامه اسپانسرشیپ والدین کانادا در سال 2022 ظرفیت پذیرش یا نامه قبولی را اعلام نکرده است.

به این ترتیب، سوپر ویزا برای کسانی در دسترس است که معاینه پزشکی را پشت سر بگذارند و مدرک بیمه درمانی خصوصی را از یک ارائه دهنده بیمه تایید شده دریافت کرده باشند. دارندگان سوپر ویزا می توانند مراقبت های بهداشتی ضروری را در کانادا بدون پرداخت هزینه دریافت کنند. اما طبق قانون، در برنامه اسپانسرشیپ والدین کانادا ، میزبان که فرزندان یا نوه ها می باشند باید حداقل درآمد مورد تایید اداره مهاجرت کانادا را برآورده کنند.

به گفته شان فریزر وزیر مهاجرت کانادا: خانواده‌ها در قلب جامعه کانادا قرار دارند. پیشرفت برنامه سوپر ویزا به اعضای خانواده اجازه می‌دهد که به مدت طولانی در کانادا باشند و به شهروندان عادی و ساکنان دائمی کمک میکند و همینطور که برای جامعه مفید خواهند بود، والدین و پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگشان نیز از فرصتی برای گذراندن وقت با خانواده خود در کانادا برخوردار می شوند.
اگر برای سوپر ویزای کانادا یا برنامه اسپانسرشیپ والدین کانادا قصد اقدام دارید، درخواست خود را در واتس اپ زیر سایت موسسه گنجی ارسال کنید.

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
مهناز1401/05/19
ویزای توریستی کانادا برای والدین تاچه مدت انجام میشود؟
بنده سیتیزن کانادا هستم و میخام ازطریق دفتر شما برای خانواده اقدام کنم
باتشکر از مجموعه خوب و عالیتون
  • گنجی
  • 1401/05/19
الان 5 ساله صادر می گردد
در واتس اپ زیر سایت ما پیام دهید تا شرایط والدین شما برای کسب سوپر ویزای کانادا بررسی گردد.
سعید ص.1401/04/11
سلام
خواهر خانم بنده به همراه خانواده در کانادا زندگی میکنند که در انتظار اقامت دایم هستند. ما می توانیم از طریق سوپر ویزا اقدام کنیم؟
  • گنجی
  • 1401/04/13

بله

سوپر ویزای کانادا جزو بهترین روش سفر پدران و مادران به کانادا می باشد. که اگر در برنامه اسپانسرشیپ والدین شانس قبولی نداشتید با این سوپر ویزا تا 5 سال امکان حضور در کانادا را والدین شما خواهند داشت.
برای اقدام برنامه سوپر ویزا کانادا از داخل کانادا هم می توانید. البته باید به نسبت تعداد نفرات خانواده تمکن مالی مناسب داشته باشید.شرایط دریافت ویزای والدین کانادا (Super Visa) ساده است ولی باید مدارک مالی و بیمه سلامت داشته باشید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن