شرایط اقامت بعد از تحصیل در کانادا

بازدیدکنندگان : 1176 نفر 1400/11/24
شرایط اقامت بعد از تحصیل در کانادا
گزینه هایی برای حضور در کانادا بعد از انقضای مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی

فارغ التحصیلان بین المللی احساس می کنند گزینه های بسیار کمی برای ماندن در کانادا بعد از انقضای مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی دارند، اما طبق قانون فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا با مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی PGWP می توانند حداکثر تا سه سال در هر نقطه از کانادا کار کنند. 

مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی Post-Graduation Work Permit Program (PGWPP) نامیده می شود.

متاسفانه این نوع مجوز کاری قابل تمدید نیست. اما روشهای دیگری وجود دارد به وسیله آنها افرادی که مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی دارند می توانند به صورت موقت یا همیشه در کانادا بمانند. در حال حاضر دعوتنامه ای برای اکسپرس اینتری فدرال صادر نمی شود، لذا سعی داریم روشهای دیگر را بررسی کنیم.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
 

در اینجا پنج گزینه برای اقامت در کانادا بعد از انقضای مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی وجود دارد:

 

1- برنامه مهاجرت استانی کانادا

برنامه های مهاجرت استانی زیادی برای فارغ التحصیلان بین المللی در کانادا که می خواهند در استان خود اقامت کنند وجود دارد.
برنامه های مهاجرت استانی کانادا که به عنوان برنامه های مهاجرتی PNP هستند، به وسیله سیستم اکسپرس اینتری کار می کنند. با دریافت دعوتنامه مهاجرت استانی به متقاضی مهاجرت به کانادا 600 امتیاز اضافی داده می شود. سپس دولت فدرال با چک مدیکال و سوپیشینه به متقاضی و خانواده اش اقامت دائم کانادا را می دهد.

پرونده اقامت دائم افرادی که در کانادا مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی دارند از طریق سیستم اکسپرس اینتری به سرعت بررسی شود. افرادی که مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی را دارند در مدت   الی 9 ماه اقامت دائم را دریافت کنند. در حال حاضر استانهای انتاریو، بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان، نیوبرانزویک، نوااسکوشیا برای این روش خوب است که در اینستاگرام گنجی توضیح دادیم.
افرادی که مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی را دارند و تجربه کاری در مشاغل واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری را ندارند می توانند از طریق برنامه مهاجرت استانی کانادا اقدام کنند. بیشتر استانها برنامه های مهاجرت استانی پایه را ارائه می دهند و مهاجرانی که تجربه کاری در سطوح مهارتی C و D را دارند می توانند اقدام کنند. اما باید امتیاز قبولی آن استان در کانادا را کسب کنند.


فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

2- برنامه آتلانتیک کانادا


برنامه آتلانتیک کانادا به فارغ التحصیلان یکی از موسسات تحصیلات تکمیلی آتلانتیک کانادا اقامت دائم کانادا را می دهد. از طریق این برنامه افرادی که مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی را دارند می توانند قبل از اینکه مجوز آنها منقضی شود در کانادا بمانند. 
مهاجران باید یک دوره تحصیلی حداقل دو ساله را تمام کرده باشند. فارغ التحصیلان واجد شرایط باید یک پیشنهاد شغلی در نیوبرانزویک، نوااسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد و نیوفاندلند ولابرادور  را داشته باشند. پیشنهاد شغلی می تواند در سطح مهارتی A، B، C یا 0 باشد. 

مزیت های برنامه آتلانتیک کانادا این است که فارغ التحصیلان بین المللی نیازی نیست که حداقل شرایط تجربه کاری را داشته باشند و از این طریق افرادی که مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی را دارند  حتی قبل از شروع کار خود می توانند اقدام کنند. این برنامه برای افرادی که مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی را دارند و تجربه کاری کافی برای اقدام از طریق برنامه های دیگر را ندارند مناسب است. 
برنامه آزمایشی آتلانتیک کانادا در 31 دسامبر 2021 بسته شد. برنامه دائمی مهاجرتی آتلانتیک کانادا در تاریخ 15/12/1400 باز می شود، که در کانال تلگرام گنجی اعلام خواهیم کرد. شرایط زندگی در اتلانتیک کانادا با استانهای دیگر متفاوت است لذا بررسی اولیه را انجام دهید.
استانهای آتلانتیک کانادا شامل: نیوبرانزویک، نواسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد و نیوفاندلند ولابرادور   می باشد.
 

3- مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا


اگر از یک دانشگاه در مناطق کم جمعیت و از یکی از یازده منطقه روستایی در کانادا فارغ التحصیل شده اید واجد شرایط برنامه مهاجرت به مناطق کم جمعیت کانادا هستید. 
برای این برنامه آزمایشی مهاجران باید مدرک کارشناسی ارشد یا یک دوره تحصیلی بعد از متوسطه را برای حداقل دو سال در کانادا گذرانده باشند و حداقل برای مدت کمی در آن منطقه از کانادا بوده باشند. 
هر منطقه روستایی برای افرادی که می خواهند اقدام کنند معیارهایی برای واجد شرایط بودن دارد. 

 
این برنامه بر پایه برنامه آزمایشی مهاجرتی اقیانوس اطلس است که در سال 2017 راه اندازی شده و اقامت دائم را برای اسکیل ورکر در سطوح مختلف مهارتی در جوامع واجد شرایطی که در زیر آمده تسهیل می کند:
- انتاریو (تورنتو) - مانیتوبا (وینیپگ) - ساسکاچوان (رجینا) - آلبرتا (کلگری) - بریتیش کلمبیا (ونکوور) - یوکون (وایت هورس) - سرزمینهای شمال غربی (یلونایف) - نوناووت (ایکالوئیت)
 

4- ورک پرمیت کانادا


برای بیشتر ورک پرمیت ها، کارفرمایان باید مراحل پر هزینه و طولانی ارزیابی تاثیر بازار کار را انجام دهند. ارزیابی تاثیر بازار کار به نام LMIA هست.
راههایی برای دریافت ورک پرمیت وجود دارد که نیازی به ارزیابی تاثیر بازار کار ندارد. از طریق روش imp کانادا می توانند نیروی کار خارجی موقت را بدون نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار استخدام کنند. برای درخواست ورک پرمیت که معاف از ارزیابی تاثیر بازار کار است کار شما باید منافع اقتصادی، فرهنگی و دیگر مزایا را برای شهروندان کانادایی و ساکنان دائم کانادا داشته باشد که نکات فراوانی دارد وبه راحتی ریجکت می شود.

اگر قبل از انقضای مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی واجد شرایط اقامت دائم کانادا هستید می توانید ویزای کاری باز را بگیرید. با این ویزای کاری آزاد می توانید تا زمان دریافت اقامت دائم خود در کانادا کار کنید. 
 

5- در یک دوره جدید تحصیلی بعد از متوسطه در کانادا ثبت نام کنید


با ثبت نام در یک برنامه جدید بعد از دبیرستان در کانادا، شما می توانید در کانادا بمانید و 20 ساعت در هفته کار کنید. اگر شما واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری هستید و منتظر دریافت دعوتنامه قبولی هستید از این طریق می توانید در کانادا بمانید. 
اگر مجوز کاری معتبری ندارید یا وضعیت اقامتی مشخصی ندارید نمی توانید در کانادا بمانید. برای ماندن در کانادا باید ویزای معتبری داشته باشید. 

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
شهرام1401/03/02
اگر برنامه اسکیل ورکر در کانادا را اقدام کنیم میشه بدون ایلتس ثبت نام کرد؟
  • گنجی
  • 1401/03/05
خیر باید ایلتس جنرال باشد
سارا1401/02/15
برای برنامه آتلانتیک با سن 54 سال شانسی دارم
ارشد مدیریت و ایلتس معمولی
همسرم 49 و لیسانس پرستاری
  • گنجی
  • 1401/02/28
سن شما شانس برای آتلانتیک ندارد
برای استارتاپ ویزا و ویزای کار اگر رزومه قوی داشته باشید خوب است
 

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن