تیم ملی فوتبال کانادا در جام جهانی با مربی تاریخ ساز

بازدیدکنندگان : 2171 نفر 1401/03/31
تیم ملی فوتبال کانادا در جام جهانی با مربی تاریخ ساز

تیم ملی فوتبال کانادا

کمتر کسی است که به فوتبال علاقه نداشته باشد، و برای بسیاری این دوره و دوره بعد، کانادا حضور پر رنگی در جام جهانی فوتبال خواهد داشت. تیم ملی فوتبال کانادا توانست صعودی تاریخی را به جام جهانی پس از 36 سال داشته باشد.

همانطور که می دایند جام جهانی 2022 قطر از 30 آبان ماه امسال شروع می شود و تیم ملی فوتبال کانادا و ایران حضوردارند. این اولین جام جهانی است که یک کشور عربی میزبانی می کند. 
دو شهر ونکوور و تورنتو کانادا در سال 2026 میزان جام جهانی خواهند بود که با همراهی آمریکا و مکزیک جام جهانی فوتبال را با 48 تیم برگزار می کنند. 

مربی تیم فوتبال کانادا 

جان هردمن به علت علاقه زیاد به دیگو مارادونا عاشق فوتبال شد. او یک مربی زاده 1975 در انگلیس است که تقریبا در انگلیس و کانادا ناشناس است اما توانست نام خود را در تاریخ فوتبال جهان ثبت کند.
John Herdman در یک آکادمی در برزیل فوتبال را شروع کرد. 
جان هردمن نه تنها توانست برای تیم ملی فوتبال کانادا تاریخ ساز شود بلکه به اولین مربی تاریخ تبدیل خواهد شد که هم در جام جهانی فوتبال مردان و هم در جام جهانی فوتبال زنان مربی گری کرده است. 
جان هردمن به عنوان مربی کانادایی توانست تیم فوتبال کانادا را به یک تیم فوق العاده تبدیل کند و به بهترین شکل برای جام جهانی 2022 قطر آماده کرده. تیم فوتبال کانادا تیم مکزیک و آمریکا را شکست داده است و در جدول رده بندی صعود کرده است. او مدت کوتاهی پس از به عهده گرفتن هدایت تیم ملی فوتبال زنان کانادا در سال 2011، این تیم را به مدال طلای بازی های پان آمریکن 2011 در مکزیک رساند. همچنین در مسابقات انتخابی المپیک در منطقه کونکاکاف که در ونکوور برگزار می شد، هدایت کانادا را برعهده داشت.

پسری یازده ساله به نام جان هردمن در حال تماشای مسابقه فوتبال در انگلیس است و اشک از صورتش جاری می شود. جان گفت، مسابقه فوتبال دیگو مارادونا را در برابر تیم انگلیسی با پدرم تماشا می کردم و او در مصاحبه ای گفت، من عاشق فوتبال شدم  و دیدم که چگونه تیم ما از دقیقه اول در برابر تیم مکزیکی پیروز و قوی بود.
جان هردمن بعد از تلاش زیاد نتوانست یک بازیکن فوتبال حرفه ای باشد اما توانست یک مربی موفق باشد. 

او در سفری به برزیل فهمید که فوتبال یک هنر است و همین باعث شد که سفری به انگلستان داشته باشد و با آموزشهای لازم در آکادمی فوتبال تبدیل به یک مربی حرفه ای شد. 
جان هردمن –مربی تیم ملی فوتبال کانادا- با قدی 165 سانتیمتری دارای دو فرزند است و در دورهام انگلستان متولد شده. رنکینگ تیم ملی کانادا هم اکنون 75 است. تیم ملی فوتبال کانادا جام جهانی خوبی را در قطر و سالهای بعد پیش رو خواهد داشت. موسسه مهاجرتی گنجی آرزوی موفقیت برای تیم فوتبال کانادا و ایران دارد. سعی می کنیم خلاصه بازی فوتبال ایران و کانادا را همانند جام جهانی فوتبال 2014 برزیل با دیگر تیم ها در سایت و اینستاگرام گنجی قرار دهیم.

 

اولین مربی تاریخ ساز فوتبال 

هردمن به عنوان مربی تیم ملی زنان نیوزلند بود و به کانادا رفت و با تیم زنان به موفقیت های بزرگی دست پیدا کرد. او در ابتدا در فوتبال زنان مربیگری کرد و بعد وارد فوتبال مردان شد. 
هردمن اولین مربی تاریخ فوتبال جهان است که مربی تیم ملی فوتبال زنان کانادا و نیوزلند و مربی تیم ملی فوتبال مردان کانادا در جام جهانی بوده.

او با قوی کردن تیم زنان و دریافت مدال های برنز المپیک و مدال طلای بازی های آمریکا توانست در مدت چهار سال تیم فوتبال کانادا را به یک تیم فوق العاده تبدیل کرد. موفقیت هردمن در فوتبال زنان باعث شد تا مربی تیم ملی مردان کانادا را شود، تیمی که بیش از  سه دهه بود به جام جهانی نرسیده بود  اما با هدایت هردمن توانستند در جام جهانی قطر حضور پیدا کردند. بعد از آن مدارس فوتبال در کانادا رشد زیادی داشتند و نتایج زنده لیگ کانادا برای مردم کانادا اهمیت بسیاری پیدا کرد. فوتبال کانادا و آمریکا شبیه به هم است و این جام جهانی قطر و 2026 کانادا، مکزیک، آمریکا تاثیر زیادی در رشد آن خواهد داشت. همه اینها با رشد لیگ فوتبال کانادا همراه خواهد بود.
این مربی یک ترکیب تیمی مناسب را ایجاد کرده است بیشتر مربیان می خواهند در تیم فوتبال خود بدرخشند اما این مربی همیشه تیم را برای بازی های مختلف آماده می کند. 
هرمن برای هر بازی تکنیک متفاوت و خاصی دارد و نوع جدیدی از فوتبال را برای کانادا ایجاد کرده است. 

هرمن با ایجاد یک ترکیب تیمی مناسب ، تیم فوتبال کانادا را تغییر داد. او می خواهد به صورت تاکتیکی کار کند اما اگر بازیکنان به مربی خود اعتماد نداشته باشند این کار امکان پذیر نیست. 
کانادا به همراه مکزیک و آمریکا میزبان جام جهانی 2026 است و مربی انگلیسی تیم فوتبال کانادا برنامه بلندمدتی با کانادا دارد؛ چرا که این تیم در دوره بعد جام جهانی میزبان است و قطعا برنامه ریزی برای کسب نتیجه وجود دارد. شاید این تیم همراه با هردمن یکی از شگفتی‌سازان جام جهانی در دوره های آینده باشد و دیگر طلسم ۳۶ ساله برای کانادایی ها وجود نداشته باشد. 
او گفت ما برای تغییر فرهنگ کانادا باید میزبان جام جهانی فوتبال باشیم. تیم ملی فوتبال کانادا اکنون شایستگی حضور در صدرجدول و جایگاه اول در رده بندی فیفا را داریم.

 

 فوتبال کانادایی

فوتبال کانادایی بسیار شبیه به فوتبال آمریکایی است. تیم  Alouettes مونترال که  در سال 1946 تاسیس شد عضو لیگ کانادایی فوتبال است و شش جام طوسی قهرمانی کانادایی را برده است. این تیم در سال 1983 به Concordes تغییر نام داد و فعالیت هایش در سال 1987 متوقف شد، اما در سال 1996 دوباره به مونترال بازگشت. خانه آنها، استادیوم دانشگاه McGill است که همواره فضایی پر شور و هیجان دارد. 

 

چند درصد از بازیکنان تیم ملی فوتبال کانادا در جام جهانی قطر مهاجر هستند؟

بازیکنان تیم فوتبال کانادا در جام جهانی 2022 نمادی از تنوع نژادی، قومیتی و فرهنگی در این کشور هستند.
فردا دومین بازی کانادا در جام جهانی است که این اولین حضور کانادا در جام جهانی بعد از 36 سال است. 
کانادا بعد از خروج از بازی های جام جهانی در سال 1986 و بعد از شکست در هر سه بازی خود و بدون هیچ گل، در جام جهانی امسال شرایط بهتری دارد. 
همه کانادا از بریتیش کلمبیا تا نیوفاندلندولابرادور به دنبال حمایت از کشور در بزرگترین صحنه جام جهانی هستند که از 20 نوامبر آغاز می شود. 
گرت ویلر در مورد تیم ملی فوتبال کانادا گفت، تیم فوتبال کانادایی نماینده کل کشور در جام جهانی است و همه رویاهای کانادا در دست اوست. 

 

سفر تیم فوتبال کانادایی به کشور قطر 

بعد از ورود تیم ملی فوتبال کانادا به جام جهانی 2022 و پیروزی 4 بر هیچ در مقابل جامائیکا در BMO فیلد تورنتو،کانادا در بازهای جام جهانی بهترین شرایط را برای پیروزی دارد. در تیم فوتبال کانادا بهترین بازیکنان جهان مثل آلفونسو دیویس، وینگر بایرن مونیخ و جاناتان دیوید حضور دارند. 
کانادا جام جهانی امسال را از تاریخ 23 نوامبر در برابر تیم بلژیک با مربی کوین دی بروین از منچستر سیتی آغاز می کند. 

 

تاثیر مهاجرت بر تیم فوتبال کانادا

زمانی که تیم ملی فوتبال کانادا بازی های خود را شروع می کند همه کانادایی ها از هر قوم، نژاد آنها را تشویق می کنند، به این دلیل که تیم ملی فوتبال کانادا امسال نماینده بزرگی از مهاجران بین المللی ای است که به این کشور مهاجرت کرده اند.. 
همه بازیکنان کانادایی به خصوص افرادی که مهاجر هستند احساس غرور ملی دارند مثلا میلان بورجان متولد یوگسلاوی گفت، کانادا به من زندگی جدید داد و من هم سعی می کنم که همان را به کانادا برگردانم. 
به طور کلی از ۲۶ بازیکن تیم ملی کانادا ۷ بازیکن فرزندان افرادی هستند که به کانادا مهاجرت کردند و به اصطلاح نسل اول در کانادا هستند. یعنی تقریبا ۲۷ درصد از اعضای تیم را تشکیل می دهند که به خوبی نشان دهنده جمعیت ۲۳ درصدی مهاجران در کشور کاناداست. علاوه بر این ۱۲ بازیکن تیم کانادا شامل نسل دوم مهاجران به کانادا هستند یعنی پدربزرگ یا مادربزرگشان به کانادا مهاجرت کرده اند. جان هردمن سرمربی تیم ملی کانادا در جام جهانی متولد کانادا نیست. 

 

ترکیب تیم فوتبال کانادا در جام جهانی 2022 قطر

انگلستان: 3 بازیکن
سه بازیکن کانادا در جام جهانی 2022 از کشور انگلستان هستند، مهاجم آیک اوگبو از انگلیس، هافبک دیوید وترسپون از اسکاتلند و ساموئل آدکوگبه از انگلیس هستند. 
سرمربی جان هردمن از انگلستان است. 

4 بازیکن کانادایی از چهار کشور مختلف هستند
تیم ملی کانادا که برای شرکت در جام جهانی آماده می شود از چهار کشور مختلف بازیکن دارد. 
  • آمریکا: فوروارد جاناتان دیوید
  • غنا: فوروارد آلفونسو دیویس 
  • ساحل عاج: هافبک اسماعیل کونه
  • یوگسلاوی: دروازه بان میلان بورجان

12 بازیکن تیم فوتبال کانادا از مهاجران نسل دوم هستند
12 بازیکن تیم فوتبال کانادا از گروه مهاجران نسل دوم هستند که در نقاط مختلف کانادا متولد شده اند. 
والدین جونیور هویلت از جامائیکا به کانادا مهاجرت کردند. یکی از بومیان پرامپتون، هافبک و کاپیتان تیم، آتیبا هاچینسون، مسن ترین بازیکن تیم و مهاجر نسل دوم است که پدر و مادر او ترینیدادی هستند. 
هافبک دیگر تیم ملی کانادا استفن اوستاکیو از لیمینگتون، انتاریو، از گروه مهاجران پرتغالی است. مارک آنتونی کای از شهر تورنتو، انتاریو از کشور جامائیکا و جاناتان اوسوریو از تورنتو در کشور کلمبیا متولد شده است. 
در قسمت دفاع والدین پنج نفر از بازیکنان در کانادا متولد نشده اند و مهاجر هستند. 
_ درک کورنلیوس از آژاکس که پدرش اهل باربادوس و مادرش جامائیکایی است. 
_ والدین استیون ویتوریا هم اهل کشور پرتغال هستند. 
_ آلیستر جانستون از ونکوور که مادرش اهل ایرلند شمالی و پدرش کانادایی است. 
_ کمال میلر از انتاریو که مادرش کانادایی و پدرش جامائیکایی است. 

مدافع تیم ملی ریچی لاریا از تورنتو که یک مهاجر کانادایی است و در غنا متولد شده است. 
دو نفر از مهاجمان کانادایی لوکاس کاوالینی از تورنتو و سیله لارین برمپتون از گروه نسل دوم مهاجران هستند پدر کاوالین اهل آرژانتین و پدر لارین جامائیکایی است. 

 

هیجان شهروندان کانادایی برای جام جهانی 2022 قطر

آلفونسو دیویس، جاناتان دیوید و دیگر بازیکنان تیم ملی کانادا برای اولین حضور کانادا در جام جهانی 2022 بعد از حدود 40 سال بسیار خوشحال و هیجان زده هستند. با این حال خیلی مهم نیست که تیم کانادایی در جام جهانی چگونه بازی می کند اما طرفداران فوتبال کانادا و کانادایی ها می خواهند تیم فوتبال کانادا را در جام جهانی قطر ببینند. 
همه کانادایی ها برای حضور تیم ملی فوتبال کشورشان بعد از این مدت طولانی بسیار خوشحال هستند و هیجانات کانادایی ها برای جام جهانی از 9 نوامبر آغاز شد. 
صدها نفر در صف منتظر بودند تا با جایزه معروف عکس بگیرند و به علت جام جانی و سفر تیم ملی فوتبال هیاهویی در این کشور وجود دارد. 
با وجود این نوع شور و هیجان برای جام جهانی امسال، تصور کنید حدود چهار سال دیگر کانادا با مکزیک و آمریکا میزبان جام جهانی فوتبال 2026 خواهد بود چه شور و هیجانی وجود خواهد داشت. 
 
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
آلبرت فم1401/06/06
سلام
کانادا و آمریکا فوتبال در جام جهانی حصور دارند؟آیا این دو تیم شانس قهرمانی دارند؟
  • گنجی
  • 1401/06/06
 تاریخ شروع جام جهانی 2022 به شمسی و بازی های جام جهانی 2022 از 29 ابان با بازی قطر و اکودار شروع می شود.
حضور ایران و کانادا و آمریکا در تاریخ جام جهانی 2022 کمتر اتفاق افتاده و طبق جدول جام جهانی ۲۰۲۲ این تیم ها شانس خواهند داشت.
 
 

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن