شرایط، مزایا و معایب ویزای استارت آپ کانادا

بازدیدکنندگان : 2922 نفر 1401/03/23
شرایط، مزایا و معایب ویزای استارت آپ کانادا
شرایط، مزایا و معایب ویزای استارت آپ کانادا

برنامه استارت آپ ویزای کانادا برای جذب نیروی های پویا، صاحبان ایده نو و کار آفرینان از سراسر جهان توسط دولت کانادا مطرح شده است صاحبان مشاغل و شرکت های استارت آپی می توانند از طریق این ویزا اقامت دائم کانادا را بگیرند. از طریق این برنامه حداکثر 5 نفر از شرکای شرکت می توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. 

این برنامه یکی از بهترین برنامه های مهاجرتی برای کارآفرینان مهاجر است. 

شرایط مهاجرت با ویزای استارت آپ کانادا


برای اینکه یک کارآفرین واجد شرایط برنامه استارت آپ کانادا باشد باید این شرایط را داشته باشند:
•    کارآفرینان باید نامه حمایتی استارت آپ کانادا را از یکی از سازمان های تعیین شده کانادایی بگیرند. 
•    کارآفرینان باید حداقل 10 درصد حق رای در شرکت استارت آپی را داشته باشند. کارآفرینان و سازمان تعیین شده آنها (انکوباتور، انجل، ونچر) باید به صورت مشترک 50 درصد حق رای را داشته باشند. 
•    مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه در سطح CLB 5 را داشته باشند. 
•    اثبات تمکن مالی متقاضی برای مدت زمان شش ماه برای حمایت از خود و خانواده که بستگی به تعداد افراد خانواده دارد، حداقل بین 12.960 تا 34.299 دلار. 

چه کسانی می توانند برای ویزای استارت آپ کانادا اقدام کنند؟


افرادی که برای برنامه استارت آپ کانادا اقدام می کنند این شرایط را دارند:
•    داشتن سرمایه نقدی برای سرمایه گذاری بیش از 100.000 دلار
•    داشتن دانش تخصصی یا تجربه در زمینه کاری خود یا داشتن تجربه مدیریتی قوی
•    مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه برابر آیلتس 5 جنرال
•    داشتن مالکیت کسب و کار در کشور خود یا یک شرکت در یک صنعت خاص 

مزایا و معایب ویزای استارت آپ کانادا


به نظر آقای گنجی وکیل مهاجرت کانادا برنامه ویزای استارت آپ کانادا دارای مزایا و معایبی است که در ادامه جزئیات آن را بیان می کنیم:

مزایای برنامه ویزای استارت آپ کانادا عبارتند از:
•    مسیری مستقیم برای کسب اقامت دائم کانادا یا همان کارت پی آر را دارد
•    همه ملیت ها می توانند برای این برنامه اقدام کنند. 
•    بدون محدودیت در فعالیت های تجاری یعنی اگر کسب و کار شما به شیوه سنتی یا مدرن باشد شما واجد شرایط این برنامه هستید. 
•    بدون نیاز به دارا بودن دارایی خاصی
•    امکان مشارکت 5 نفر در یک استارت آپ یعنی حداقل 10 درصد برای هر کدام از شرکا
•    _ زندگی و کار در هر جای کانادا با ورک پرمیت در زمان رسیدگی به پرونده اقامت دائم کانادا

معایب برنامه ویزای استارت آپ کانادا
•    رقابت بالا برای بدست آوردن حمایت از سازمان های تعیین شده کانادا
•    زمانی که برای بررسی پرونده استارت آپ کانادا حدود 2 سال 
•    داشتن یک بیزینس پلن توسعه یافته، قابل مقایسه و رقابت 

مقایسه برنامه استارت آپ با دیگر برنامه های مهاجرتی کانادا


برنامه های مهاجرتی مختلفی در کانادا وجود دارد که برای جذب مهاجران کارآفرین طراحی شده است. برنامه استارت آپ و ویزای C11 برای صاحبان مشاغل مفید است.
کارآفرینان باید یکی از این دو برنامه را انتخاب کنند. 

ویزای استارت آپ کانادا در مقابل ویزای  C11 


برنامه استارت آپ طوری طراحی شده است که کارآفرینانی که کسب و کار مناسبی دارند بتوانند استارت آپ خود را با حمایت از صندوق سرمایه گذاری آنجل یا گروه سرمایه گذاری ونچر و یا مرکز کسب و کار انکوباتور توسعه دهند. 
مجوز کار C11 برای دو نوع کارآفرین است. گروه اول آن دسته از کارآفرینانی هستند که خواهان ورود موقت به کانادا بر اساس برنامه های کارآفرینی و شغل خود هستند. گروه دوم به دنبال مجوز کار C11 در چهارچوب برنامه اقامت دائم کارآفرینی یا خوداشتغالی هستند. چه به دنبال اقامت موقت یا اقامت دائم با مجوز کار کارآفرینی C11 خود باشید، باید به افسر مهاجرت کانادا ثابت کنید، شما خودتان صاحب یک کسب و کار هستید یا یک فرد خوداشتغال با یک طرح تجاری و منابع قابل دوام هستید و کسب و کاری که شما اجرا می کنید می تواند مزایای اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی قابل توجهی را برای شهروندان کانادایی به همراه داشته باشد. ویزای C11 معاف از ارزیابی تاثیر بازار کار است و بدون محدودیت سنی بوده و نیاز به مدرک تحصیلی ندارد و مدت زمان بررسی این ویزا سه تا پنج ماه است. 
ویزای C11 برای کارآفرینانی که ایده کسب و کار آنها هنوز قابل رقابت نیست مناسب است. یعنی شرکت شما بیزینس پلن مشخصی دارد اما هنوز به عنوان یک شرکت موفق تاسیس نشده است. برنامه C11 برای کارآفرینانی است که می خواهند به صورت موفقیت آمیز کسب و کاری در کانادا راه اندازی کنند. از طریق این برنامه شما واجد شرایط اقامت دائم کانادا هستید اما باید یک سال بعد از دریافت ورک پرمیت کاری برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. 

چگونه برای برنامه استارت آپ کانادا اقدام کنیم؟


برای اقدام از طریق برنامه استارت آپ کانادا باید این مراحل را طی کنید:
  1. بیزینس پلن خود را آماده کنید. 
  2. ارائه درخواست برای دریافت حمایت از صندوق سرمایه گذاری آنجل، موسسه سرمایه گذاری ونچر یا مراکز رشد کسب و کار انکوباتور 
  3. دریافت نامه حمایتی از سازمان های تعیین شده 
  4. درخواست خود را برای اقامت دائم کانادا و ورک پرمیت ارسال کنید. 
  5. وارد کانادا شوید و کسب و کار خود را راه اندازی و مدیریت کنید. 
  6. اقامت دائم خود را دریافت کنید. 
  7. در عرض 3 سال شهروند کانادا شوید. 


شما باید هزینه های زیادی را پرداخت کنید مثل هزینه های بررسی پرونده، هزینه دریافت اقامت دائم کانادا، هزینه های معاینات پزشکی، سوپیشنه پلیس، بیومتریک و آزمون انگلیسی. 
هزینه اقدام برای ویزای استارت آپ کانادا به این صورت است:
  •     هزینه متقاضی اصلی؛ 1.540 دلار
  •     هزینه همسر؛ 1.040 دلار
  •     هزینه کودک وابسته؛ 150 دلار

نامه حمایتی کدام سازمان در کانادا بهتر است؟


نرخ موفقیت استارتاپ های کانادا در نهایی کردن پرونده و جلب رضایت اداره مهاجرت کانادا به عوامل متعددی بستگی دارد که درصد قبولی آنها را در زیر درج کردیم:
* میزان موفقیت استارت آپ هایی که مرکز رشد و توسعه انکوباتور از آنها حمایت می کند 78 درصد است.
* میزان موفقیت استارت آپ هایی که شرکت سرمایه گذاری انجل از آنها حمایت می کند 80 درصد است. 
* میزان موفقیت استارت آپ هایی که صندوق سرمایه گذاری ونچر از آنها حمایت می کند 43 درصد است. 

در چه صورت تایید پرونده استارت آپ شما به تاخیر می افتد یا ریجکت می شود؟


اگر افسر مهاجرت در مورد واقعی بودن استارت آپ شما شک داشته باشد از انجمن بازرسی می خواهد تا به صورت دقیق تر این موضوع را بررسی کنند. انجمن به دنبال بررسی این موضوع است که کسب و کار شما  براساس استارندارهای تعیین شده است یا نه. 
اگر شرایط زیر وجود داشته باشد پرونده استارت آپ ریجکت می شود:
_ سرمایه گذار درصد مناسبی از سهام را ندارد یا نقش کمی در مدیریت بیزینس دارد. 
_ متقاضی کنترل کمی یا درصد سهام پایینی در بیزینس دارد. 
_  نحوه شکل گرفتن تیم و فرم تیم (ناسازگاری در نحوه ارتباط افراد، نقش ها، مسئولیت ها و رزومه کاری افراد) و یا اینکه افراد تجربه و تحصیلات کافی را ندارند. 
_ ناسازگاری و ناهماهنگی در استارت آپ یعنی بیزینس پلن، محصول و ارائه ضعیف مدارک و... 
_ سازمان تعیین شده هزینه های زیادی را دریافت کرده است. 
_ تیم مدیریتی تجربه کافی برای راه اندازی کسب و کار را ندارد. 
_ کافی نبودن اطلاعات در مورد نقش هر یک از شرکا در شرکت
_ عدم پیشرفت کسب و کار در زمانی که متقاضی در کانادا ورک پرمیت داشته است. 

شما باید مطمئن شوید که همه مدارک لازم برای بررسی تیم مدیریتی خود و تایید واقعی بودن و قابل اجرا بودن تعهدتان را ارائه داده اید. 

 فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

آیا با برنامه استارت آپ کانادا می توان موفق شد؟


استارت آپ یک کسب و کار نوآورانه است که می تواند به سرعت رشد کند مثلا Shopify یک شرکت کانادایی است که حدود 16 سال است که یک مهاجر آن را تاسیس کرده است و حدود 7000 کارمند دارد و از 175 کشور جهان مشتری دارد ارزش دارایی این شرکت 129 میلیارد دلار است یعنی 45 درصد بیشتر از اسکوشیابانک که سومین بانک بزرگ کانادا است و 189 سال پیش تاسیس شده است و ارزش دارایی آن 88.5 میلیارد دلار است. 
بسیاری از کشورهای جهان به دنبال جذب و حفظ استارت آپ ها هستند مثلا استرالیا، ژاپن، شیلی، دانمارک و کانادا به دنبال جذب این نوع سرمایه گذاران هستند. بعضی از کشورها مثل شیلی و فرانسه مزایایی زیادی مثل سرمایه گذاری بدون سهام، فضای اداری رایگان و مشاوره برای جذب کارآفرینان را به کشورهای خود ارائه می دهند اما کشورهایی مثل استرالیا و ایرلند مزایای زیادی ارائه نمی دهند و برای واجد شرایط بودن شما باید حداقل سرمایه را داشته باشید. همه کشورها اقامت دائم را با توجه به موفق شدن بیزینس ارائه می دهند اما کانادا تنها کشوری است که اقامت دائم را بدون هیچ گونه توجه به شرایط مربوط به بیزینس ارائه می دهد. 
استارت آپ ها می توانند بدون سابقه قبلی ایجاد شوند، از طریق یک بیزینس پلن رشد پیدا می کنند، با پول بسیار کمی توسعه می یابند و در کمترین زمان قابل رقابت و مقایسه می شوند. اما ریسک این برنامه بالا است 90 درصد استارت آپ ها شکست می خورند. برنامه های مهاجرتی مثل برنامه مهاجرت استانی به تجربه مدیریت و مالکیت کسب و کار، حداقل ارزش خالص دارایی، حداقل سرمایه گذاری و حداقل ایجاد شغل نیاز دارند. این شرایط برای کارآفرینان تازه وارد سخت است و در عوض دولت کانادا هم باید نیازهای این کارآفرینان را بر آورده کنند. 

برنامه استارت آپ کانادا به حداقل تحصیلات، حداقل ارزش خالص دارایی و تجربه کاری نیاز دارد این برنامه بدون محدودیت سنی است و فقط مقدار مشخصی پول برای اقامت، بیزینس پلن مدون و مهارت زبان انگلیسی و فرانسه نیاز دارند. سازمان های تعیین شده کانادا به ارزیابی کیفیت طرح استارت آپ متقاضی می پردازند. دریافت نامه پشتیبانی تنها شرط این برنامه برای رسیدن به اقامت دائم کانادا است. برخلاف برنامه های مهاجرتی دیگر که افسران ویزا به ارزیابی کسب و کار کارآفرینان می پردازند در برنامه استارت آپ سازمان های تعیین شده به ارزیابی کسب و کارها پرداخته و نامه پشتیبانی LOS یا لتراوساپورت را می دهند. 

آیا استارت آپ ویزا کانادا ریجکت می شود؟


اگر افسر ویزا تشخیص دهد که متقاضیان برای دریافت ویزای کاری یا اقامت دائم کانادا از طریق این برنامه اقدام کرده اند براساس بند 89 قانون حفاظت از مهاجرت پرونده های استارت آپ را ریجکت می کنند. بند 89 قانون مهاجرت راهی برای ریجکت کردن متغلبان است. 
نیازی نیست که شرکت استارت آپ موفق شود بلکه باید سهامداران این شرکت ها ثابت کنند که قصد واقعی برای راه اندازی این شرکت را دارند. 
اگر افسر ویزا در مورد ارزیابی های سازمان تعیین شده و نحوه بررسی کسب و کار شک داشته باشد براساس بخش 98.09 قانون حفاظت از مهاجرت دوباره درخواست بررسی می دهد. بررسی دوباره بیزینس یک ارزیابی مستقل است که توسط انجمن سازمان های تعیین شده که براساس استانداردهای مشخص به بررسی استارت آپ ها می پردازند، انجام می شود. از طریق این بررسی افسران ویزا می توانند رفتار مشکوک سازمان های تعیین شده را تشخیص دهند، مثل صدور نامه پشتیبانی برای مشاغل غیر اصیل و یا بی ارزش که فقط به دنبال مهاجرت به کانادا و دریافت مزایای پاسپورت کانادا هستند. 
بازرسی کلی براساس بندهای 98.11 تا 98.13 قانون حفاظت از مهاجرت انجام می شود و به افسران مهاجرت اجازه می دهد که همه کارمندان، نمایندگان، مدارک و مکانها و همه افرادی که نامه پشتیبانی را می دهند را بررسی کنند. 

برنامه استارت آپ کانادا سه سازمان تعیین شده دارد که میزان سرمایه گذاری در هر کدام از این سازمانها متفاوت است: مراکز رشد کسب و کار انکوباتور، صندوق سرمایه گذاری انجل و گروههای سرمایه گذاری ونچر. انکوباتورها در مراحل اولیه مشاغل را بررسی کرده و بدون سرمایه، بیزینس پلن را دولوپ کرده و به دنبال ایجاد محصول قابل دوام هستند. انکوباتورها بدون هیچ سرمایه گذاری از مشاغل حمایت می کنند. 
صندوق سرمایه گذاری انجل حداقل 75.000 دلار و گروههای سرمایه گذاری ونچر حداقل 200.000 دلار در طرح استارت آپ ویزا کانادا سرمایه گذاری می کنند. یعنی براساس نامه پشتیبانی که به متقاضیان می دهند، این سازمان ها باید سرمایه گذاری را انجام دهند. این سازمان های تعیین شده به دنبال بازگشت سرمایه خود هستند و کسب و کارهایی را می پذیرند که بیزینس خود را تایید کرده اند، مشتریان خوب و مناسب داشته باشند و ساختار سازمانی آنها سالم باشد. 
کانادا بودجه برای شروع کار را نمی دهد اما از همان ابتدا مسیر مهاجرتی را برای اقامت دائم کارآفرینان ارائه می دهد. کانادا یک برنامه استارت آپ مناسب و یک بازار سرمایه سالم و فعال دارد و به همین دلیل کارآفرینان تازه وارد به دنبال اقامت دائم کانادا هستند. 

چگونه از تاخیر در برنامه استارت آپ ویزا جلوگیری کنیم؟


بسیاری از کارآفرینان معروف مثل بیل گراس معتقد هستند که زمان بندی تنها دلیلی است که باعث موفقیت استارت آپ ها می شود. یک استارت آپ خارجی که نامه تعهد برای سرمایه گذاری را دریافت کرده است می خواهد سریعتر بیزینس پلن خود را وارد بازار کانادا کند، این نوع تعهدات بستگی به وضعیت مهاجرتی کارآفرینان دارد که آیا اعضا تیم استارت آپ ویزا، ویزای کار یا اقامت دائم دارند، چون هیچ سرمایه گذاری بدون اینکه از شرایط مهاجرت خود اطمینان داشته باشد تعهد مالی نمی دهد.  پس نیازی به ورک پرمیت در کار با انکوباتور ها نیست اما ونچر ها این ویزا شما را نیاز دارند.
برنامه استارت آپ برای نامه حمایتی از سازمان هایی است که کسب و کار را با نرخ موفقیت جهانی 10 درصد  مدیریت می کنند و با وجود عدم اعتماد به نوع ویزا متقاضیان شرکت کننده در طرح استارت آپ ویزا، نمی توانند به موفقیت طرح اطمینان کنند. لذا تسریع در بررسی پرونده های استارت اپ ویزا کانادا از درخواست های مکرر انکوباتور، انجل و ونچر ها است.
در ماه اکتبر 2021 مشخص شد که حدود 6.000 پرونده استارت آپ در اداره مهاجرت کانادا وجود دارد که این پرونده ها در حال بررسی می باشند.
عدم شفافیت اطلاعات در اداره مهاجرت کانادا باعث سردرگمی مهاجران می شود. ارائه خدمات موثر، آگاهانه و بررسی به موقع پرونده های مهاجرتی برای برنامه های مختلف مهاجرتی ضروری است. پرونده های مهاجرتی در زمان استاندارد بررسی نمی شوند مثلا دانشجویی که برای ورک پرمیت بعد از فارغ التحصیلی اقدام کرده یا همسری که از طریق برنامه اسپانسرشیب می خواهد در کنار عزیزان خود زندگی کند و یا کارآفرینی که مشکلات و موانع کوچک و روزانه دارد. 
به نظر آقای گنجی وکیل مهاجرت کانادا، از آنجایی که کارآفرینان تازه وارد با ریسک زیادی روبه رو می شوند و باعث رشد و پیشرفت اقتصاد کانادا می شوند باید خدماتی مناسب با نیازهای آنها ارائه داده شود. 

آینده استارت آپ ویزا کانادا


هدف برنامه استارت آپ مثل برنامه های دیگر ایجاد تعادل بین دو هدف مهم است: پذیرفتن ریسک در برابر رشد شرکت های استارت آپی.
اداره مهاجرت کانادا باید در زمان رشد کسب و کار استارت آپی با بررسی دقیق این برنامه مانع تقلب و کلاهبرداری شود وپاسخگوی نیاز های کارآفرینان باشد و کانادا را به یک کشور مناسب برای ایجاد کسب و کارهای جدید تبدیل کنند. خوشبختانه برنامه استارت آپ کانادا در راستاری این اهداف تعیین شده و به دنبال جذب کسب و کارهای نوآورانه در کانادا است. 
دولت کانادا برا برنامه های مهاجرتی خود مانند استارت آپ ویزا سرمایه گذاری زیادی کرده و بودجه 85میلیون دلاری برای تسریع در بررسی پرونده ها قرار داده. لذا آینده برنامه استارت آپ ویزا کانادا روشن و مشخص است و تیم های حرفه ای می توانند موفق شوند.
با توجه به اینکه ویزای استارتاپ کانادا نیز از پرونده‌های مهاجرتی پیچیده به شمار می‌آید، بنابراین نیاز به مشورت با وکلای حرفه‌ای خواهید داشت تا بتوانید طبق قانون و قوانین این کشور، نه تنها ویزای استارتاپ را دریافت کنید که به اقامت دائم کانادا نیز دست یابید. وکلای موسسه مهاجرتی گنجی آماده ارائه مشاوره و راهنمایی به شما عزیزان خواهند بود.

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
ای.1401/12/13
سلام جناب آقای گنجی عزیز بنده قبلا فرم ارزیابی را پر کرده ام لطفا مناسبترین روش با کمترین هزینه را با توجه به سوابق مدیریتی مالی وفروش وتولید واداری پیشنهاد بفرمایید ممنون می شوم اکنون کارگاه تولیدی دروپنجره های جدید آلومینیومی ویو پی وی سی دوجداره وسه جداره عایق ترمال بریک دارم.
  • گنجی
  • 1401/12/14
رزومه تان را واتس ما ارسال کنید
میرکاظم1401/05/12
وقت بخیر/
نمونه طرح استارتاپ کانادا آیا درسایت شما میباشد؟به نظرتون میشه باسن 44 ونمره زبان 6 و مدرک ارشد برای این برنامه اقدام کرد؟اقامت دائم دارد دیگه؟
  • گنجی
  • 1401/05/13
بله شرایط اولیه را دارید 
فقط رزومه تان را نیاز داریم تا بررسی دقیق کنیم در واتس اپ ارسال کنید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن