مهاجرت به کبک بدون نیاز به پیشنهاد شغلی

بازدیدکنندگان : 2263 نفر 1400/10/23
مهاجرت به کبک بدون نیاز به پیشنهاد شغلی
مهاجرت به کبک بدون نیاز به پیشنهاد شغلی 

شرکت های کبک می توانند حدود 20 درصد از کارمندان خود را از گروه نیروی کار خارجی انتخاب کنند. براساس اعلامیه ای دولت کبک از تاریخ 10 ژانویه 2022 کلیه کارفرمایان استان کبک کانادا می توانند تعداد زیادی از گروه نیروی کار موقت خارجی را استخدام کنند. 

شرکت های کبک می توانند تا 20 درصد از کارمندان خود را از نیروی کار موقت خارجی استخدام کنند. این اقدام برای جبران کمبود نیروی کار در کبک و نیاز فراوان کارفرماها به نیروی کار در بخش های خاصی که کبک شناسایی کرده اعمال می شود،

لیست مشاغل مورد نیاز کبک کانادا در سال 2022

بخش های خاصی که دولت کبک اعلام کرده بعد از کرونا و در سال 2022 با کمبود نیروی کار مواجه هستند به شرح زیر است:
_ بخش های خرده فروشی به جز مواد غذایی
_ خدمات اقامتی و رستوران
_ تولید مواد غذایی، آشامیدنی و تنباکو
_ مدیریت شرکت ها و سرمایه گذاری و مدیریت اجرایی و دیگر پشتیبانی ها و خدمات
_ مراقبت های بهداشتی 
_ جنگلداری، درخت بری و الوار سازی
_ تولید محصولات فلزی ساخته شده
_ تولید محصولات پلاستیکی و لاستیکی
_ تولید محصولات چوبی
  فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی 

این اقدام آخرین اقدامی است که استان کبک برای ایجاد انعطاف پذیری بیشتر برای کارفرمایان کبکی که نیروی کار موقت خارجی را استخدام می کنند انجام شده. 
در تاریخ 15/9/1400 کبک اعلام کرد بعضی از مشاغل کم مهارت و غیر ماهر در کد ناک D از الزامات مربوط به انجام آگهی شغلی و شرایط استخدام برنامه نیروی کار موقت خارجی معاف هستند. 

در تاریخ 9/6/1400 دولت کانادا اعلام کرد نیروی کار خارجی موقت که در کبک اقامت دارند و کبک آنها را به عنوان نیروی کار ماهر انتخاب کرده، می توانند برای ویزای کاری آزاد اقدام کرده و برای کارفرمای خود در حالی که پرونده اقامت دائم آنها در اداره مهاجرت کانادا بررسی می شود، کار کنند. 
 

ویزای کار IMP+ برای دارندگان CSQ کبک

برنامه جدیدی براساس برنامه ویزای کار ایجاد می شود که برنامه ویزای کار پلاس IMP+ نامیده می شود که براساس این برنامه 7000 مجوز کاری معاف از ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA برای افرادی که گواهی انتخاب کبک CSQ را دارند صادر می شود. از طریق برنامه ویزای IMP پلاس افراد خیلی سریعتر وارد کبک شده و می توانند شغلی را پیدا کرده و این باعث رفع کمبود نیروی کاری در شرکت های کبک می شود. 
این اقدامات جزء این برنامه آزمایشی است که تا تاریخ 11/10/1403 ادامه خواهد داشت و برای افزایش تعداد نیروی کاری خارجی در مشاغل مورد نیاز استان کبک است که با کمبود نیروی کاری به دلیل کرونا روبه رو هستند. 
در سال 2021 کبک کمترین نرخ بیکاری حدود 4.6 درصد را داشت. براساس آخرین اطلاعات اداره آمار کانادا، نرخ بیکاری در ماه دسامبر5.9 درصد بود که نزدیک به نرخ قبل از کرونا بود.


مهاجرت به کانادا استان کبک از طریق کار در سال 2022


نحوه استخدام نیروی کار موقت خارجی در استان کبک توسط مشاورین و وکلای مهاجرت اعلام خواهد شد و مسئولیت شروع و تکمیل مراحل مهاجرت اولیه بر عهده کارفرما است. پیشنهاد کاری اولین قدم برای استخدام در کبک است. 
به استثنای مشاغلی که از ارزیابی تاثیر بازار کار معاف هستند، بقیه متقاضیان باید ارزیابی تاثیر بازار کار و گواهی پذیرش در کبک را داشته باشند. 
متقاضیان باید به اداره مهاجرت کانادا درخواست مجوز کاری را بدهند. برای درخواست مجوز کاری متقاضیان به مدارکی مثل نامه پیشنهاد شغلی، قرارداد و یک کپی از ارزیابی تاثیر بازار کار نیاز دارند. 
ارزیابی تاثیر بازار کار سندی است که اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا آن را صادر می کند و این سند به نیروی کار خارجی اجازه می دهد تا براساس برنامه نیروی کار موقت خارجی کبک استخدام شود. ارزیابی تاثیر بازار کار مثبت نشان می دهد که هیچ کانادایی برای انجام این شغل وجود ندارد. 
بعد از ورود به کانادا نیروی کار خارجی باید برای دریافت مجوز کاری موقت به اداره خدمات مرزی کانادا مراجعه کرده و بعد از آن کار خود را آغاز کند. 

انواع ویزای کار کانادا


سالانه کارفرمایان کانادایی با نیروی کار خارجی صدها  هزار شغل را پر می کنند. در اینجا با مراحل استخدام نیروی کار خارجی برای کار در کانادا آشنا شوید. 
اگر شما می خواهید استعدادهای خارجی را استخدام کنید، اولین قدم تعیین این است که آیا به ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA نیاز دارید یا نه. ارزیابی تاثیر بازار کار مثبت به دولت فدرال کانادا نشان می دهد که هیچ کانادایی برای این کار وجود ندارد و شما به عنوان کارفرما می توانید نیروی کار خارجی را بدون تاثیر منفی بر بازار کار کانادا استخد ام کنید. بعد از دریافت ارزیابی تاثیر بازار کار آن نیروی کاری می تواند برای مجوز کاری درخواست دهد. مجوزهای کاری که به ارزیابی تاثیر بازار کار نیاز دارند در برنامه نیروی کار خارجی موقت هستند. 
گاهی اوقات این موضوع براساس شرایط اقتصادی یا فرهنگی کانادا مشخص می شود. کارفرمایانی که برای این نوع موقعیت ها نیروی کاری استخدام می کنند نیازی به ارزیابی تاثیر بازار کار ندارند. این مجوزهای کاری معاف از ارزیابی تاثیر بازار کار در برنامه ویزای کار IMP قرار می گیرند. 
بعضی اوقات نیروی کار خارجی نیازی به مجوز کاری ندارد. موقعیت هایی که نیروی کاری معاف از مجوز کاری هستند شامل فعالان تلوزیونی، توریست های تجاری، ورزشکاران و افرادی است که به صورت موقت در کانادا کار می کنند. 
یک کارفرمای کانادایی برای استخدام نیروی کار خارجی باید ارزیابی تاثیر بازار کار را دریافت کند. نیروی کاری خارجی که از ارزیابی بازار کار معاف هستند در برنامه ویزای کار ای ام پی قرار می گیرند. معاف بودن از ارزیابی تاثیر بازار کار به این معنی نیست که فرد از دریافت مجوز کاری هم معاف است. 
 

دریافت مجوز کار در کانادا LMIA؟

بیشتر کارفرمایان کانادایی قبل از استخدام نیروی کار خارجی باید ارزیابی تاثیر بازار کار را انجام دهند. اگر شما یکی از کد های معافیت از ارزیابی تاثیر بازار کار دولت کانادا یا کد معافیت از مجوز کاری را دریافت کنید نیازی به انجام ارزیابی تاثیر بازار کار ندارید. اگر هنوز مطمئن نیستید و نیروی کاری را از یک کشور معاف از ویزا که قبلا در کانادا نبوده استخدام می کنید می توانید در واتس آپ زیر سایت پیام دهید.

شرایط lmia ارزیابی تاثیر بازار کار

اداره استخدام و توسعه اجتماعی کانادا مسئول صدور ارزیابی تاثیر بازار کار است. مراحل درخواست بستگی به برنامه ای دارد که از طریق آن استخدام می کنید. این برنامه ها به چهار گروه تقسیم می شوند:
_ نیروی کار با دستمزد بالا
_ نیروی کار با دستمزد کم
_ برنامه نیروی کار فصلی کشاورزی
_ برنامه کشاورزی
بعد از دریافت ارزیابی تاثیر بازار کار، نیروی کار خارجی می تواند برای مجوز کاری به اداره مهاجرت کانادا درخواست دهد. 


مدارک درخواست ویزای کار کانادا

برای درخواست مجوز کاری کانادا ، نیروی کار خارجی چهار مدرک را باید داشته باشند:
_ قرارداد
_ یک کپی از ارزیابی تاثیر بازار کار
_ شماره ارزیابی تاثیر بازار کار
_ نامه پیشنهاد کاری جاب آفر
جزئیات نامه پیشنهاد شغلی کمتر از قرارداد است و شامل اطلاعاتی زیر است:
_ حقوق کارمند و کسر از حقوق
_ وظایف کاری
_ شرایط کار مثل ساعات کاری
در صورت تایید نیروی کار، معرفی نامه را دریافت می کنند. متقاضیان می توانند بعد از ورود به کانادا مجوز کاری خود را از یک افسر خدمات مرزی در فرودگاه دریافت کنند. اگر متقاضیان از قبل در کانادا هستند اداره مهاجرت کانادا مجوز کاری را برای آنها پست می کند. 

استخدام نیروی کاری در صورتی که نیازی به ارزیابی تاثیر بازار کار نداشته باشیم

اگر نیروی کار خارجی را از طریق برنامه تحرک بین المللی imp استخدام می کنید باید هزینه انطباق کارفرما را بپردازید و فرم پیشنهاد استخدام را از طریق پورتال کارفرما ارسال کنید. بعد از انجام این کار، کارگر شما می تواند برای مجوز کاری درخواست دهد. 
 
  

استخدام نیروی کار خارجی در کبک

اگر براساس برنامه نیروی کار موقت خارجی در کبک استخدام می کنید، نیروی کار خارجی باید برای دریافت گواهی پذیرش کبک از وزارت مهاجرت کبک درخواست دهد. 
اگر از طریق برنامه تحرک بین المللی استخدام می کنید، نیروی کار خارجی نیازی به گواهی پذیرش کبک ندارد. 


تبدیل ویزای کار به اقامت دائم کانادا

اگر می خواهید یک کار دائمی را به متقاضیان پیشنهاد دهید می توانید از برنامه های مهاجرتی استفاده کنید که در کانال تلگرام موسسه گنجی قبلا اعلام کردیم.
اگر شما کارفرما هستید یکی از راههایی که می توانید به کارمندان خود برای مهاجرت به کانادا کمک کنید، سیستم اکسپرس اینتری است. این فقط برای نیروی کار خارجی است که تجربه کاری در شغلهایی با کد ناک O، A یا B را دارند. کد ناک در سال 2022 به سیستم TEER تغییر می کند. 
کارفرمایانی که براساس کد ناک C یا D استخدام می کنند می توانند از طریق برنامه مهاجرت استانی، برنامه آتلانتیک کانادا یا یک برنامه مهاجرتی دیگر از مراحل مهاجرتی کارمندان خود حمایت کنند. 
مهاجران اکسپرس اینتری برای درخواست مهاجرت براساس سیستم امتیازی انتخاب می شوند. آنها می توانند امتیاز بیشتری از طریق داشتن پیشنهاد شغلی دریافت کنند. شرایط یک پیشنهاد شغلی معتبر براساس برنامه ای که مهاجران واجد شرایط آن هستند متفاوت است. براساس برنامه اکسپرس اینتری سه برنامه وجود دارد: کلاس تجربه کار کانادایی، برنامه نیروی کار ماهر فدرال و برنامه نیروی متخصص فنی فدرال. 
برای برنامه کلاس تجربه کار کانادایی و نیروی کار ماهر فدرال پیشنهاد شغلی باید برای کاری که حداقل یک سال صادر شده باشد. این پیشنهاد نباید فصلی باشد و باید حداقل 30 ساعت در هفته باشد. مشاغل در صورتی معتبر هستند که در سطح کد ناک O مشاغل مدیریتی، کد ناک A مشاغل حرفه ای یا کد ناک B مشاغل فنی و ماهر باشند. 
برای مهاجران برنامه نیروی متخصص فنی باید یک پیشنهاد شغلی معتبر حداقل برای یک سال کار تمام وقت باشد و مهارتی در سطح کد ناک B داشته باشند. دستمزدها و شرایط کاری باید با کانادایی هایی که در همان شغل کار می کنند برابر باشد. مهاجران برنامه نیروی متخصص فنی می توانند از دو کارفرما پیشنهاد شغلی دریافت کنند. معمولا سطح شغلی جاب آفر ها پایین است، لذا قبل از اقدام در مورد سختی های آن اطلاع حاصل کنید. شاید برای یک پزشک یا مدیر مطلوب نباشد.

قبل از آمدن به کانادا کارمندان باید چه اطلاعاتی داشته باشند؟

با توجه به وضعیت کرونا اقدامات بهداشت عمومی در مرزها تغییر می کند. وبسایت دولت کانادا اطلاعاتی را در مورد نحوه رعایت این قوانین دارد. 
با توجه به کشوری که کارمند جدید شما از آنجا آمده است شاید به ویزای توریستی یا مجوز الکترونیکی سفر نیاز داشته باشد. این مدارک با مجوز کاری صادر می شود. آنها با توجه به نوع کاری که در کانادا انجام می دهند و اینکه سال قبل در کجا زندگی کرده اند شاید نیاز به معاینه پزشکی داشته باشند.
بعضی از کشورها شرایط خاصی را برای خروج شهروندان خود دارند. کارمند شما می تواند با دولت کشور خود مشورت کرده تا بفهمد که قبل از خروج از کشورش چه کارهایی را باید انجام دهد. 




telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
عالم1401/07/25
سلام من می خواستم إی نامبر بگیرم گویا آمپولایر پورتال بسته هست آیا این واقعیت داره ، خبر دارید مشکلش چیه و کی باز میشه؟
  • گنجی
  • 1401/07/25
امکان اقدام هست و مشکل ندارد
ارشام1400/11/02
آقای دکتر گنجی یک سوال برای من پیش امده،
اگر با ویزای توریستی وارد کانادا شوم و تحصیلی اقدام کنم، می توانم اقامت بگیرم؟
سن 50 و لیسانس
  • گنجی
  • 1400/11/02
هر کاری یک سن خاصی برای اقدام دارد. در ضمن تحصیل در کانادا سخت است و زمان و تلاش بسیار زیادی نیاز دارد.
اگر با سن ما تحصیل را به اتمام برسانید امتیازی برای کسب اقامت ندارید چون سن تان بالا است.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن