نحوه مهاجرت زوج ها از طریق برنامه اکسپرس اینتری و امتیازات آنها

بازدیدکنندگان : 1725 نفر 1400/03/22
نحوه مهاجرت زوج ها از طریق برنامه اکسپرس اینتری و امتیازات آنها
نحوه مهاجرت زوج ها از طریق برنامه اکسپرس اینتری و امتیازات آنها

اطلاعاتی که زوج ها باید در مورد مهاجرت از طریق برنامه اکسپرس اینتری کانادا بدانند.

اگر از طریق سیستم اکسپرس اینتری با همسر خود اقدام به مهاجرت می کنید، امتیاز شما با افراد مجرد فرق می کند.

سه برنامه مهاجرت اقتصادی فدرال در کانادا عبازتند از:

 برنامه نیروی کار ماهر فدرال
برنامه نیروی متخصص فنی فدرال 
کلاس تجربه کار کانادایی
اداره مهاجرت کانادا از سیستم اکسپرس اینتری برای مدیریت این برنامه ها استفاده می کند.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

اکسپرس اینتری براساس سیستم جامع امتیاز بندی به مهاجران امتیاز می دهد. سیستم جامع امتیاز بندی کانادا براساس عوامل مختلفی به مهاجران امتیاز می دهد، اداره مهاجرت کانادا این عوامل انسانی را نشان دهنده توانایی افراد برای موفقیت در کانادا می داند. این عوامل شامل تحصیلات، تسلط به زبان و تجربه کاری در ایران یا کانادا و عوامل دیگر است.

آیا فرد مجرد امتیاز بیشتری از متاهل برای مهاجرت کانادا کسب می کند؟


یک مهاجر مشمول سیستم جامع امتیاز بندی است، چه متاهل باشد یا نباشد. نحوه امتیاز دهی سیستم جامع امتیاز بندی با توجه به وضعیت مهاجران تغییر می کند. یک فردی که با همسر خود اقدام می کند امتیاز کمتری نسبت یه یک فرد مجرد می گیرد، اما می تواند از همسر خود امتیاز بگیرد.
براساس سیستم جامع امتیاز بندی، یک فرد به صورت رسمی با شخص دیگری ازدواج کرده باشد و سند ازدواج داشته و در شناسنامه طرفیت اسم زوجین درج شده باشد.
در هر برنامه از سیستم اکسپرس اینتری یک متقاضی اصلی وجود دارد. زیر بنای اصلی مهاجرت به کانادا متقاضی اصلی است. سیستم جامع امتیاز بندی متقاضی اصلی را ارزیابی کرده و به او امتیاز می دهد. در هر حال شاید همسر و فرزندان همراه متقاضی اصلی باشند.

آیا هر یک از زوجین می تواند به تنهایی برای اکسپرس همزمان اقدام کند؟


در زمان اقدام فقط یکی از زوجین می توانند متقاضی اصلی باشد. زوجین می توانند انتخاب کنند که کدام یک از آنها متقاضی اصلی باشد البته به شرطی که هر دوی آنها واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری باشند. این قانون بسیار مهمی است چون خیلی بعید است که هر دو زوج امتیاز یکسانی داشته باشند. در بیشتر شرایط یکی از زوجین امتیاز بالاتری دارد و به عنوان متقاضی اصلی انتخاب می شود.
سیستم امتیاز دهی برای متقاضی اصلی و فرد همراه او متفاوت است. برای محاسبه امتیاز فرد همراه، سیستم جامع امتیاز بندی براساس عوامل مختلف امتیاز متقاضی اصلی را تا 40 امتیاز کاهش می دهد. و برای جبران آن متقاضی اصلی تا 40 امتیاز از همسر خود امتیاز دریافت می کند.
در اینجا یک مثال فرضی از یک زوج را ذکر می کنیم که اصولی که در مورد متقاضیان اعمال می شود را نشان می دهد: 
حسام و سارا ازدواج کردند. حسام 29 ساله و مدرک کارشناسی ارشد از خارج کشور دارد و CLB 8  در هر چهار مهارت و پنج سال سابقه کار دارد که یکسال آن در خارج از کشور و چهار سال آن در کانادا است. سارا 30 ساله است، مدرک لیسانس از خارج کشور و CLB 7 در هر چهار مهارت دارد. سارا هشت سال سابقه کار دارد که شش سال آن را در کسب کرده است.
حسام و سارا پروفایل کامل و مناسبی دارند، اما به علت مهارت و تسلط به زبان انگلیسی و سن کمتری که حسام نسبت به سارا دارد پس حسام شرایط بهتری دارد. این نتیجه گیری برای حسام و سارا چه به عنوان یک زوج یا به صورت یک شخص مجرد اقدام کنند، اعمال می شود.
حسام به عنوان متقاضی اصلی 494 امتیاز بدست آورد. تسلط کامل به زبان، تحصیلات خوب و تجربه کاری کانادا 29 امتیاز دارد.
حسام می توانست به صورت شخص مجرد اقدام کند و 497 امتیاز یعنی سه امتیاز دیگر را بدست آورد. اما اگر او این کار را کند افسر مهاجرت از او سوال می کند که چرا همسرش همراه او نیست. اگر دلایل حسام این باشد که امتیازات بیشتری کسب کند، این اصلا قابل قبول نیست. اگر دلایل حسام پذیرفته شود، حسام در زمانی که اسپانسر همسر خود است باید در کانادا باشد چون افراد دارای اقامت دائم نمی توانند از خارج کانادا اسپانسر همسر خود باشند.

اصول سیستم جامع امتیاز بندی کانادا یا امتیاز بندی اسکیل ورکر کانادا

امتیازات در سیستم جامع امتیاز بندی براساس چهار عامل است. فقط دو مورد اول براساس اینکه شخص مجرد باشد یا زوج فرق می کند. اگر فردی با همسر خودش اقدام کند، امتیاز کمتری نسبت به یک شخص مجرد دارد. اما آنها می توانند از طریق همسر خود امتیاز بدست آورند. فردی که به عنوان شخص مجرد اقدام می کند نمی تواند از طریق همسر یا شریک زندگی خود امتیاز دریافت کند.
1_ عوامل اصلی: مثل زبان، سن و تحصیلات. حداکثر امتیاز برای یک زوج در گروه A460 امتیاز است، اما برای یک شخص مجرد 500 امتیاز است.
2_ عوامل مربوط به همسر یا شریک زندگی: مورادی مثل زبان،تحصیلات و تجربه کاری همسر یا شریک زندگی ارزیابی می کند. این موارد فقط برای کسی که همسر دارد قابل اجرا است. حداکثر امتیاز برای این گروه 40 امتیاز است.
3_ توانایی انتقال مهارت: عواملی ترکیبی بسیار مهم هستند، مثل تجربه کاری کانادایی و تحصیلات متوسطه. حداکثر امتیاز برای این گروه 100 امتیاز است.
4_ امتیازات اضافی: عواملی که به مهاجران امتیاز اضافی می دهد، مثل داشتن دعوتنامه مهاجرت استانی یا تحصیلات متوسطه از کانادا. حداکثر امتیاز برای این گروه 600 امتیاز است.
حداکثر امتیاز برای مهاجر چه به صورت زوج یا یک فرد مجرد اقدام کند، 1200 امتیاز است. وقتی که هر یک از زوجین شرایط مورد نیاز برای یک برنامه مهاجرتی را داشته باشند، آنها می توانند تصمیم بگیرند که کدام یک از آنها باید به عنوان متقاضی اصلی باشد.

telegram_Canada_Ganji
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
سمانه ح1401/03/07
من پرونده اسکیل ورکر دارم و منتظر مدیکال هستم. اگر الان ازدواج کنم تاثیری در پرونده دارد؟
  • گنجی
  • 1401/03/19
بله
امتیاز شما ممکن است با توجه به وضعیت تاهل کم یا زیاد شود.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن