نکات لازم در مورد آزمون آیلتس

بازدیدکنندگان : 1568 نفر 1400/11/20
نکات لازم در مورد آزمون آیلتس
نکات لازم در مورد آزمون آیلتس

آیلتس آزمونی است که توانایی شما را برای برقراری ارتباط به زبان انگلیسی مورد ارزیابی قرار می دهد. شما باید با نحوه اجرای آزمون آیلتس آشنا شوید تا نمره خوبی را در این آزمون بگیرید. آزمون آیلتس شامل بخش ها و قسمت های مختلفی است که انجام سریع آنها در زمان امتحان برای شما نتیجه خوبی نخواهد داشت، در امتحان IELTS، مهارت های Writing،Reading،Listening و Speaking در 4 بخش جدا بررسی می‌شوند.  قسمت های Listening و Speaking برای متقاضیان Academic و General  کاملا شبیه هم بوده و یکسال در هر دو نوع آزمون بررسی می گیرند، اما آزمون جنرال آیلتس و آزمون آیلتس اکادمیک سوالات جداگانه‌ای در قسمتهای Reading و Writing دریافت می‌کنند. در هر بخش موضوعات مختلف را از طریق روشهای مختلف از زبان آموزان امتحان می گیرند. در نتیجه چیزهای زیادی برای یادگیری و آماده سازی شما قبل از امتحان وجود دارد. 

IELTS مخفف International English Language Testing System می باشد. 

 

مدت زمان لازم برای گرفتن مدرک آیلتس چقدر می باشد؟

عوامل زیادی وجود دارد که براساس آنها فرد می تواند به نمره آیلتس مورد نظر خود دست پیدا کند و شرایط هر فرد متفاوت است پس یک راه مشخص وجود ندارد. افرادی که انگیزه زیادی برای یادگیری زبان دارند نسبت به افرادی که این انگیزه را ندارند به احتمال زیاد نمره بالاتری بدست می آورند. در ابتدا بهتر است یکامتحان تعیین سطح ماک بدهید. طبق تجربه برای کسب نمره آیلتس 6 در هفته 15 ساعت مطالعه و 2 جلسه شرکت در کلاس خصوصی یا عمومی توصیه می شود. در اینجا شرایط مورد نیاز را برای بالا بردن نمره آیلتس ذکر می کنیم. 
آزمون ماک MOCK آیلتس به معنای تقلیدی است و به آزمونی گفته می‌شود که کاملاً شبیه آزمون اصلی باشد.
 

چگونه نمره آیلتس را تقویت کنیم

 

شما باید تکنیک های آیلتس را که ضعف دارید، یاد بگیرید


 شما باید مشخص کنید که روی چه مهارتی باید کار کنید؛ صحبت کردن، گوش دادن، نوشتن یا خواندن. اگر مهارتی که باید آن را تقویت کنید را پیدا کردید باید راههایی را برای تقویت آن مهارت در نظر یگیرید. اگر شما نمره آیلتس 6.5 رادارید باید در چند مهارت پیشرفت کنید تا نمره شما به 7 برسد. شاید نیاز باشد که املای انگلیسی خود را بهتر کنید یا دایره لغات خود را گسترش دهید. 

 

شما باید معلم آیلتس با تجربه داشته باشید


تخصص، استعداد و دانش استاد آیلتس شما تاثیر زیادی در کسب نمره بالای آیلتس دارد. یک معلم واجد شرایط و باتجربه برای آزمون آیلتس را انتخاب کنید که تمام شرایط و قواعد آزمون را درک کند. تدریس خصوصی آیلتس IELTS یا کلاس آنلاین آیلتس  هر دو کمک خواهند کرد. البته اگر سطح مبتدی هستید ابتدا در کلاس های فشرده یا Pre IELTS ثبت نام کنید.

 

دایره لغات آیلتس خود را گسترش دهید. 


یادیگری زبان انگلیسی به معنای استفاده از کلمات مناسب در جای مناسب است. در بخش اسپیکینگ و رایتینگ حدود ۳۰ درصد نمره شما بستگی به درستی و تنوع لغاتی دارد که استفاده می‌کنید.برای پیشرفت در این زمینه شما باید زیاد مطالعه کنید و دایره لغات آیلتس خود را گسترش دهید. در زمان مطالعه لغات ناآشنا را خط بکشید و سعی کنید معنی مفهومی این لغات را درک کنید. شما می توانید از دیکشنری برای درک بهتر معانی استفاده کنید، پس یک دیکشنری خوب مانند Dict Box را روی موبایل خود نصب کنید. تکنیک لایتنر در آیلتس را فرا بگیرید.
برای کسب نمره آیلتس 6 حداقل 6هزار لغت الزامی است که معمولا شما یک سوم این لغات را اگر در دبیرستان ایران زبان انگلیسی خوانده باشید بلد خواهید بود. سایت  testyourvocab.com تعداد لغات ذهن شما را بررسی می کند. سعی کنید فیلم با زیرنویس انگلیسی ببینید تا لغات جدید یادبگیرید و اصطلاحات جدید کسب کنید. تاثیر یادگیری فیلم های کارتون بیشتر از بقیه است زیرا نوع تلفظ برای کودکان ساده تر است.

 

نکات مهم لیسنینگ آیلتس را فرا بگیرید.


نمونه لیسنینگ آیلتس در اینترنت زیاد است. خواندن روزنامه ها، کتاب ها و مجلات انگلیسی و گوش دادن به اخبار انگلیسی دایره لغات شما را افزایش می دهد. بعد از یادگیری یک اصطلاح جدید باید درجمله از آن استفاده کنید. اگر دائما از اصطلاحات جدید استفاده کنید می توانید راحت تر صحبت کنید. برای اینکه اصطلاح جدید را به صورت روزمره در صحبت کردن خود استفاده کنید باید 10 یا 20 بار آن را تکرار کنید. 
پادکست برای تقویت لیسنینگ آیلتس خوب است. در آزمون آیلتس فقط یک بار لیسنینگ IELTS را می شنوید و این IELTS Recording تکرار نمی شود. قبل از پخش هر قسمت Listening آیلتس، زمان کوتاهی به متقاضیان داده می شود تا به سوالات نگاه کرده و جهت پاسخگویی آماده شوند. لهجه 70درصد مکالمات آیلتس بریتانیایی و بقیه کانادایی و امریکایی است.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

 

تمرین اسپیکینگ آیلتس مهم است

آزمون مهارت در صحبت کردن به سه بخش تقسیم می شود شامل مصاحبه سازمان یافته و بدون ساختار و یک گفتگوی کوتاه است. شما باید در مدت 5 یا 10 دقیقه در مورد دو یا سه موضوع صحبت کنید. 
موضوع برای اسپیکینگ  آیلتس زیاد حفظ کنید. در بخش گفتگوی کوتاه باید دو دقیقه صحبت کنید. شما باید در مدت یک دقیقه برای مناظره آماده شوید که این مناظره حدودا 3 یا 4 دقیقه طول می کشد.  
آزمون speaking آیلتس توسط اگزمینر ضبط می شود و در ابتدا از شما شغل و  محل زندگی و ... پرسیده می شود. سعی نکنید از محل زندگی خود بد بگویید. سپس استاد آیلتس به شما یک سوال می دهد و بعد از یک دقیقه فرصت می توانید در مورد موضوع صحبت کنید. همچنین اگزمینر از شما سوالاتی در مورد مفاهیم سوال بخش دوم می پرسد.
 

چگونه ریدینگ آیلتس را تقویت کنیم


در زمان شروع کلاس انگلیسی همیشه کلمات جدید را یادداشت کنید. روی یک کارت تعریف کلمه و جمله ای که کلمه در آن استفاده می شود را بنویسید تا دوباره آن را مطالعه کنید. تلفظ کلمه با صدای بلند آن را در حافظه شما ثبت می کند و این کلمه را به کلماتی که قبلا یاد گرفته اید متصل می کند. 
آزمون ریدینگ آیلتس 40 سوال دارد و شامل 3 متن است. تقویت گرامر و دارا بودن دایره لغات خوب می تواند شما را در این بخش کمک کند.
 

روی مهارت شنیداری خود زیاد کار کنید


شما می توانید هر روز صبح اخبار انگلیسی یا پادکست را گوش دهید و در زمان گوش دادن آن را بنویسید و دوباره آن را بررسی کنید. اگر این کار را هر روز انجام دهید مهارت شنیداری خود را افزایش می دهید. 
 

در آزمون آیلتس عملی شرکت کنید 


با شرکت در این آزمون آیلتس آنلاین یا حضوری سرعت خود را افزایش داده و نقاط ضعف خود را پیدا کنید. این کار به شما نشان می دهد که در چه زمینه ای باید تمرین کنید. شما باید همه نقاط ضعف خود را تقویت کنید و باید اعتماد به نفس خود را برای تمرکز در زمان آزمون افزایش دهید. 
قبل از ثبت نام آزمون آیلتس اگر برای شناختن نقاط ضعف خود مشکل دارید می توانید از یک معلم آیلتس کمک بگیرید. افرادی که در آزمون آیلتس نمره بالایی کسب می کنند در آزمون عملی آیلتس شرکت کرده اند. تمرکز و انگیزه شما برای آزمون بسیار مهم است. با تجزیه و تحلیل محتوای آزمون، سوالات و مفهوم هر بخش شما می توانید با آزمون آیلتس کاملا آشنا شوید. 

در ایسنتاگرام موسسه گنجی آخرین امتیازات قبولی برنامه های مهاجرت کانادا و نمره ایلتس انها درج می گردد.

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
شیما1401/03/02
اگر جای آیلتس مدرک فرانسه داشته باشیم میشه؟
به نظرتون برای رساندن ایلتس 6 به هفت چقدر باید درس خواند تا برای برنامه inside canada موفق شد
  • گنجی
  • 1401/03/05
بله فرانسه قبول است
حداقل یک دوره ارشد مجدد.
الهام1400/11/20
سلام برای مهاجرت شغلی برای پرستار آیلتس جنرال یا آکادمیک لازم هست و حداقل چه نمره ایی قابل قبول است؟؟؟؟
  • گنجی
  • 1400/11/20
ایلتس جنرال 7 به شرط سن زیر 32 یا فرانسه بی2.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن