هزینه های مهاجرت به کانادا در سال 2022 افزایش یافت

بازدیدکنندگان : 1711 نفر 1401/01/20
هزینه های مهاجرت به کانادا در سال 2022 افزایش یافت
هزینه های مهاجرت به کانادا در سال 2022

هزینه مهاجرت به کانادا نسبت به کشورهایی مثل استرالیا، نیوزلند، بریتانیا و آمریکا که سیستم مهاجرتی آنها مثل کانادا است بسیار کمتر است. هزینه مهاجرت به کانادا در سال 2022 بستگی به شرایط متقاضیان دارد یعنی شرایط، مهارت و ویژگی های فردی تاثیر زیادی در تعیین هزینه مهاجرت به کانادا دارد. پس ما نمی توانیم عدد و رقم ثابتی را برای هزینه های مهاجرت در نظر بگیریم. 

بهترین راه برای تعیین دقیق و درست هزینه برای مهاجرت به کانادا، کمک گرفتن از یک وکیل مهاجرتی است. سازمان مهاجرتی گنجی به شما در مراحل دریافت اقامت دائم کانادا و دیگر ویزای های معمول این کشور کمک می کند. 
پیرو قانون مهاجرت به کانادا در تاریخ 10/2/1401 ، هزینه های اولیه برای پرونده های اقامت دائم افزایش می یابد. 
هزینه های برنامه های مهاجرت نیروی متخصص کانادا و سرمایه گذاری کانادا و استارتاپ کانادا، افرادی که ورک پرمیت کانادا دارند، برنامه مهاجرتی اسپانسرشیپ کانادا و برنامه های بشر دوستانه افزایش پیدا می کند. 
بعد از سال 2002 برای اولین بار در سال 2020 اداره مهاجرت کانادا هزینه اقامت دائم را با توجه به نرخ تورم افزایش داد. اداره مهاجرت کانادا در سال 2020 اعلام کرد که هزینه های مهاجرت هر دو سال یکبار با توجه به نرخ تورم افزایش پیدا می کند. د زیر همه مبالغ به دلار کانادا بیان می شود. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

هزینه های مهاجرت به کانادا در سال 2022

اگر به دنبال سریع ترین راه مهاجرت به کانادا هستید هزینه های جدید که از دهم اردیبهشت 1401 اجرایی خواهد شد، را مدنظر قرار دهید، طبق جدول زیر این هزینه ها با توجه به تعداد اعضا خانواده و نوع برنامه مهاجرتی کانادا متفاوت خواهد بود. همچنین شما باید بودجه ای برای چند ماه اول در کانادا داشته باشید که در بخش بودجه اولیه کانادا توضیح دادیم . در متن زیر ابتدا هزینه فعلی وسپس هزینه جدید درج شده. اگر سوالی در مورد هزینه های مهاجرت به کانادا دارید در پایین خبر تایپ کنید:

- هزینه برنامه اقامت دائم کانادا برای متقاضیان اصلی و همسر هرنفر حدود 500 دلار و هزینه جدید 515 دلار

- هزینه برنامه فدرال اکسپرس اینتری، برنامه مهاجرت استانی و نیروی کار ماهر کبک، برنامه آتلانتیک کانادا و برنامه های آزمایشی اقتصادی مثل برنامه روستایی، کشاورزی-غذایی برای متقاضی اصلی 825 دلار و هزینه جدید آن 850 دلار. همچنین هزینه این برنامه ها برای همسر حدود 825 دلار و هزینه جدید 850 دلار و هزینه این برنامه ها برای فرزندان تحت تکفل حدود 225 دلار و هزینه جدید 230 دلار

- هزینه برنامه آزمایشی پرستاران و مراقبان که شامل مراقبین کودک و کارگران منزل است برای متقاضی اصلی حدود 550 دلار و هزینه جدید 570 دلار. همچنین هزینه این برنامه برای همسر یا شریک قانونی حدود550 دلار و هزینه جدید 570 دلار. همچنین هزینه اسپانسری فرزندان وابسته حدود 150دلار و هزینه جدید 155 دلار

- هزینه برنامه سرمایه گذاری کبک برای متقاضی اصلی حدود 1575 دلار و هزینه جدید 1625 دلار. همچنین هزینه این برنامه برای همسر حدود 825 دلار و هزینه جدید 850 دلار. همچنین، هزینه این برنامه برای فرزندان وابسته همراه حدود 225 دلار و هزینه جدید 230 دلار

- هزینه برنامه اسپانسرشیب همسر و فرزندان، والدین، پدربزرگ و مادر بزرگ و دیگر اعضای خانواده حدود 75 دلار و هزینه جدید 75 دلار. همچنین هزینه برنامه اسپانسرشیب برای متقاضی اصلی 475دلار و هزینه جدید 490دلار و هزینه این برنامه برای فرزندان وابسته 75 دلار و هزینه جدید 75 دلار و هزینه این برنامه برای همسر قانونی حدود 550دلار و هزینه جدید 570 دلار و هزینه این برنامه برای فرزندان وابسته 150 دلار و هزینه جدید 155 دلار

- هزینه برای افرادی که ورک پرمیت دارند برای متقاضیان اصلی حدود 325 دلار و هزینه جدید 335 دلار

- علاوه بر این هزینه های اقدام به مهاجرت، شما باید 500 دلار حق اقامت دائم کانادا را بپردازید. شما می توانید این هزینه را در زمان درخواست اولیه یا در زمان تایید پرونده بپردازید. افرادی که اقامت دائم تایید شده دارند باید این هزینه ها را بپردازند و اگر پرونده مهاجرتی آنها ریجکت شد این هزینه بازپرداخت می شود اما برای فعال شدن وضعیت اقامت دائم کانادا باید این هزینه پرداخت شود. 

هزینه حق اقامت دائم کانادا در این موارد نیاز به پرداخت ندارد:
  •  کودکان وابسته به یک متقاضی اصلی یا اسپانسر اصلی
  •  پرونده اسپانسرشیب برای فرزند خوانده
  •  پرونده اسپانسرشیب برای برادر، خواهر، خواهر زاده، برادرزاده یا نوه

- هزینه کارت پی آر کانادا، تراول داکیومنت و مدارک سفر به کانادا و اسنادی برای جایگزینی مدارک مهاجرت افزایش پیدا نمی کند. 

نکته:
این موارد بالا هزینه های فدرال دولت کانادا می باشد و متقاضی باید برای برنامه استانی مورد نظر خود هزینه جداگانه ای را علاوه بر موارد بالا در ابتدای ارسال پرونده پرداخت نماید.

 

ارزان ترین کشور برای مهاجرت ایرانیان


با توجه به نرخ هزینه زندگی در کانادا، اداره مهاجرت کانادا برای تامین هزینه های مالی برنامه های مهاجرتی، این هزینه ها را از افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، می گیرد و از طریق مالیات دهندگان کانادایی این هزینه ها تامین نمی شود. 

این هزینه ها نشان دهنده این است که کانادا براساس هزینه های کشورهایی که مهاجر می پذیرند عمل می کند و در عرصه رقابت با کشورهای دیگر برای پذیرش مهاجران است. هزینه های مهاجرت به کانادا نسبت به کشورهایی مثل استرالیا، نیوزلند، بریتانیا و آمریکا بسیار کمتر است. 
هزینه ها با توجه به شاخص قیمت مصرف کننده که نزدیک 5 دلار است در مدت دوسال افزایش پیدا می کند. احتمالا هزینه ها در سال 2024 افزایش پیدا می کند. 
برای اطلاع از هزینه های مهاجرت خود در اینستاگرام سازمان مهاجرتی گنجی با لینک زیرسوال خود را کامنت بگذارید.

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
برای اقامت کانادا1401/03/07
درود.من سن ام ۴۳ لیسانس معماری دارم و کارم طراحی و بازسازی ساختمان هست وچندسال هم سابقه دارم ودر حال خوندن زبان هستم میتونم اقامت کانادا رو بگیرم .باسپاس
  • گنجی
  • 1401/03/16
در روش استارتاپ ویزا با آیلتس جنرال 5 و تمکن مالی و همچنین روش ویزای کار مدیران می توان رزومه شما را بررسی کرد.
اگر توانایی زبان ضعیف دارید روش دوم شانس خوبی با توجه به سن شما ندارد. زیرا در استخر اکسپرس اینتری بعدا امتیاز کافی برای اخذ اقامت دائم را نخواهید داشت.
بهتر است رزومه خودتان را واتس اپ کنید و سن و تحصیلات و نمره زبان همسر را نیز درج کنید.
حمیدرضا ر1401/03/07
با سلام و احترام
در مورد انتقال تکنولوژی سوال داشتم.
بنده یک اختراع داشتم که به صورت pct (بین‌المللی) تأیید شده است.آیا با واگذاری حق اختراع به دولت کانادا میتوان اقامت کانادا را کسب کرد؟
  • گنجی
  • 1401/03/10
خیر. روش استارتاپ ویزا باید اقدام شود ولی هزینه ها را باید خودتان پرداخت کنید.
با دفتر تماس بگیرید راهنمایی کنیم

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن