اسپانسرشیپ کانادا

بازدیدکنندگان : 2320 نفر 1401/02/15
اسپانسرشیپ کانادا
چگونه همسر کانادایی شما می تواند اسپانسر شما برای مهاجرت به کانادا باشد

اگر متاهل هستید یا در حال ازدواج با یک فرد کانادایی هستید در اینجا مراحل برنامه اسپانسر شیب همسر به کانادا را بیان می کنیم.

برنامه اسپانسرشیب همسر برای دولت کانادا اهمیت زیادی دارد. براساس برنامه سطوح مهاجرتی 2022_2024 دولت کانادا سالانه 80.000 مهاجر را از طریق برنامه اسپانسرشیب همسر و فرزندان می پذیرد. بیشتر مهاجرانی که از طریق این برنامه وارد کانادا می شوند همسر دارنده کارت پی آر یا یک شهروند کانادا هستند. 

زمان استاندارد برای بررسی به پرونده اسپانسرشیب همسر در کانادا حدود یک سال است. بعد از تاخیر در بررسی پرونده های مهاجرتی که به علت شیوع کرونا بود وزیر مهاجرت کانادا گفت، اداره مهاجرت کانادا پرونده های اسپانسرشیب همسر را در مدت یک سال بررسی و نهایی می کند. البته همانطور که در خبرهای گذشته سازمان مهاجرتی گنجی اعلام کردیم، کانادا یک سیستم برای پیگیری نتیجه پرونده های مهاجرتی برنامه اسپانسرشیب را راه اندازی کرده است. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
 

مراحل برنامه اسپانسرشیب همسر در کانادا


شما و همسر تان باید معیارهای لازم برای این برنامه را داشته باشید. شما باید ثابت کنید که رابطه واقعی با شریک زندگی خود دارید و فقط برای کسب اقامت دائم کانادا با او ازدواج نکرده اید!
به گفته آقای گنجی، اگر همسرتان دارای کارت پی آر هست باید در کانادا باشد تا بتواند از طریق /برنامه اسپانسرشیب همسر کانادا برای شما اقدام کند. البته یک نکته اینجا وجود دارد؛ شهروندان کانادایی یعنی سیتی زن، اگر به اداره مهاجرت کانادا ثابت کنند که بعد از تایید و نهایی شدن پرونده در کانادا زندگی می کنند می توانند از خارج کانادا برای برنامه اسپانسرشیب همسر اقدام کنند. افرادی که مقیم دائم کانادا هستند از داخل کانادا باید برای این برنامه اقدام کنند حتی اگر همسر آنها در خارج از کانادا زندگی کند. 

شرایط مورد نیاز همسر کانادایی 


شهروندان کانادایی و افراد مقیم دائم اگر معیارهای زیر را داشته باشند می توانند  از طریق برنامه اسپانسرشیب اقدام کنند: 
  •  حداقل 18 ساله باشند.
  •  شهروند یا مقیم دائم کانادا باشند  
  •  باید ثابت کنند که کمک های اجتماعی دولت کانادا را دریافت نمی کنند مگر در صورت وجود معلولیت.
  •  باید توانایی رفع نیازهای مالی همسر خود را داشته باشند. 


معیارهای مورد نیاز فردی که در کانادا حمایت مالی می شود:

شما و شهروندی کانادایی یا فردی که مقیم دائم کانادا است باید به صورت قانونی در یک مراسم حضوری ازدواج کرده باشید. 
شما باید از نظر سلامتی، امنیت و سابقه کیفری مورد بررسی قرار بگیرید تا از نظر دولت کانادا قابل قبول باشید. 

چگونه از طریق برنامه اسپانسرشیب همسر کانادا اقدام کنیم؟


اگر شما و همسرتان واجد شرایط برنامه اسپانسرشیب باشید می توانید پکیج مدارک لازم برای این برنامه را از وبسایت اداره مهاجرت کانادا دریافت کنید. بعد از آن باید هزینه های لازم شامل هزینه بررسی پرونده، حق اقامت دائم و بیومتریک را بپردازید. شما باید دو پرونده اسپانسرشیب و پرونده اقامت دائم را به صورت همزمان ارسال کنید. 

تایید پرونده اسپانسرشیب در اداره مهاجرت کانادا 


بعد از دریافت اقامت دائم کانادا، همسر شما باید بعضی از شرایط اسپانسری را رعایت کند. شریک زندگی کانادایی شما بایدبه مدت سه سال شما را حمایت مالی کند. اگر شما در این سه سال از کمک های مالی دولت کانادا استفاده کنید همسر کانادایی شما باید همه هزینه ها را به دولت کانادا برگرداند. 
نکته مهم اینکه، همسر کانادایی شما نمی تواند تا پنج سال آینده اسپانسر شخص دیگری باشد. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

ویزای اسپانسرشیب کانادا برای همسر و فرزندان


شهروندان کانادایی و افراد مقیم دائم می توانند اعضای نزدیک خانواده‌ی خود را با این روش مهاجرتی و ویزای اختصاصی آن وارد کانادا کنند.  شما باید به صورت قانونی حامی مالی یا اسپانسر اعضا خانواده خود بشوید و در عمل، هزینه‌های ورود و زندگی آن‌ها را در کانادا برای مدت مشخص تامین کنید.
برای اسپانسر شدن باید شرایط خاصی داشته باشید. شرایط لازم شامل: شما باید حداقل 18 سال داشته باشید، باید تابعیت کانادا را داشته باشید، مقیم دائم باشید، نباید هیچ کمک اجتماعی از دولت دریافت کنید و توانایی مالی برای حمایت از خانواده خود را داشته باشید. 

اگر شما از خارج کانادا برای اسپانسری اقدام می کنید باید ثابت کنید که بعد از تایید پرونده اسپانسرشیب در اداره مهاجرت کانادا، می خواهید به کانادا برگردید. افراد مقیم دائم باید از داخل کانادا برای برنامه اسپانسرشیب همسر اقدام کنند. اگر شرایطی مثل ورشکستگی داشته باشید واجد شرایط اسپانسری نیستید. 
برای برنامه اسپانسرشیب کانادا شما می توانید اسپانسر همسر و فرزندان خود باشید. 
همسران باید در یک مراسم حضوری و رسمی ازدواج کنند. ازدواج های مجازی برای مهاجرت پذیرفته نمی شوند. 
همسران قانونی باید نشان دهند که حداقل 12 ماه با هم زندگی کرده اند. 

افرادی که خارج از کانادا زندگی می کنند و حداقل یک سال با هم رابطه دارند باید نشان دهند که به علت موانع اجتماعی یا قانونی نمی توانند با هم ازدواج کنند یا زندگی مشترکی داشته باشند. شما نمی توانید اسپانسر فردی که با شما زندگی مشترک در کانادا داشته است، شوید. 
همسر شما باید بالای 18 سال سن داشته باشد. اداره مهاجرت کانادا سابقه پزشکی و کیفری شما را بررسی می کند. افرادی که سابقه کیفری دارند نمی توانند وارد کانادا شوند اما در مورادی خاصی شاید بتوانند وارد کانادا شوند که باید توسط وکیل رسمی مهاجرت به کانادا بررسی شود. اگر قصد دارید از پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ خود حمایت مالی کنید، ابتدا باید فرم اعلام آمادگی حمایت مالی (Interest to Sponsor form) را تکمیل و ارسال کنید. این فرم به صورت معمول ظرف 60 روز بررسی و نتیجه آن به همراه اجازه ثبت‌نام برای شما ارسال خواهد شد.

افسر مهاجرت کانادا که پرونده شما را بررسی می کند باید بداند که شما و همسرتان یک رابطه و ازدواج واقعی دارید. افسران فقط افرادی که می خواهند در کنار خانواده خود در کانادا باشند را می پذیرند و افرادی که فقط برای مهاجرت به کانادا می آیند قبول نمی کنند. 

اسپانسرشیپ فرزند کانادا


اگر فرزندان شما زیر 22 سال باشند و ازدواج نکرده باشند شما می توانید اسپانسر آنها باشید. اگر فرزندان شما بالای 22 سال باشند و به علت شرایط بد جسمی و روحی نتوانند از خود حمایت کنند و از نظر مالی به والدین خود وابسته هستند شما باز هم می توانید از آنها حمایت کنید. 
اگر زمانی که پرونده فرزند شما در حال بررسی است 22 ساله شود و از نظر مالی به شما وابسته باشد تا زمانی که پرونده تایید شود باید همه شرایط لازم را رعایت کنید. 
شما می توانید اسپانسر همسر و فرزند خود باشید. اگر شما شهروند کانادا هستید و فرزند شما حتی اگر در کانادا هم به دنیا نیامده باشد ولی شهروند این کشور است. شما می توانید برای شهروندی فرزند خود که متولد خارج از کانادا است اقدام کنید و اگر فرزند شما شهروند کانادا باشد نیازی به دریافت ویزای کانادا ندارد. 

اگر از تنها فرزند خود و نه همسرتان حمایت مالی می‌کنید، باید مدرکی دال بر موافقت همسرتان با مهاجرت به کانادا فرزندتان ارائه دهید که معادل توافق حضانت شما از فرزندانتان است و فرزند شما متقاضی اصلی دریافت ویزا خواهد بود. شما باید ثابت کنید که همسر شما هم اجازه مهاجرت به کانادا را به فرزندتان می دهد. 

افرادی که اسپانسر همسر و فرزند خود می شوند همسرشان به عنوان متقاضی اصلی و فرزند آنها به عنوان فرد تحت تکفل است. 
اگر فرزند شما فرزندی داشته باشد، باید فرزند او را نیز به عنوان فرزند وابسته اعلام کنید.
اسپانسری فرزند خوانده و اعضای خانواده یتیم با اسپانسری فرزند و همسر فرق دارد. 

مراحل اسپانسرشیب همسر، فرزندان تحت تکفل کانادا


دو مرحله برای حمایت از همسر و فرزند شما وجود دارد؛ اقدام برای اسپانسری و اقدام برای اقامت دائم همسر و فرزندان. این دو درخواست باید همزمان ارائه شوند. اگر در کبک زندگی می کنید برنامه اسپانسرشیب متفاوت است. اسپانسرشیپ یا حمایت مالی والدین و والدین بزرگ مستلزم اعلام آمادگی متقاضی است. بدین شکل که ابتدا با پر کردن فرم های اعلام آمادگی برای اسپانسر شدن در سایت سازمان مهاجرت کانادا شریط و اطلاعات خود را وارد می‌کنید و پس از بررسی صلاحیت شما، به اعضای خانواده شما اجازه‌ی اقدام برای ثبت درخواست ویزای اسپانسرشیپ داده خواهد شد.
نکته: حمایت کنندگان احتمالی که در حال حاضر در استان کبک سکونت دارند، باید پس از این که اداره مهاجرت کانادا آن ها را به عنوان اسپانسر به تایید رساند، نیازمندی ها و شرایط اخذ ویزای اسپانسرشیپ استان کبک را نیز در اختیار داشته باشند.

اولین قدم دریافت پکیج اپلای برنامه اسپانسرشیب است. دولت پکیجی شامل اطلاعات خاص و آپدیت شده و جزئیاتی در مورد نحوه پر کردن فرم ها را به شما می دهد. مدارک مورد نیاز برای افراد خارجی بستگی به وضعیت اقامت، محل درخواست آنها و حتی سابقه سفر آنها دارد. 
اداره مهاجرت کانادا به شما یک چک لیست مدارک را می دهد که فرم ها و دستورالعمل های لازم را به شما نشان می دهد. این لیست تغییر می کند پس بهتر است قبل از ارسال پرونده همه مدارک را دوباره بررسی کنید. مدارک مورد نیاز براساس کشورهای مختلف متفاوت است. 
زمانی که اداره مهاجرت کانادا پرونده کامل شما را دریافت کرد پرونده شما مورد بررسی قرار می گیرد. اگر افسر تشخیص دهد که پرونده شما ناقص است پرونده را برمی گرداند تا آن را کامل کنید و دوباره ارسال کنید. 
اداره مهاجرت کانادا در مدت 12 ماه پرونده اسپانسرشیب همسر و فرزندان را بررسی می کند اما شاید بیشتر هم طول بکشد. بررسی پرونده های اسپانسر شیب فرزندان با توجه به هر کشور متفاوت است. 
در زمان بررسی اداره مهاجرت کانادا از متقاضی می خواهد که معاینه پزشکی و بیومتریک را انجام دهد. شما باید در مدت 30 روز آنها را ارسال کنید. شاید اداره مهاجرت کانادا از شما اطلاعات بیشتر یا حتی مصاحبه حضوری بخواهد. 

تا زمانی که اداره مهاجرت کانادا پرونده شما را تایید نکرده است می توانید پرونده خود را به صورت آنلاین بررسی و آپدیت کنید. اداره مهاجرت کانادا اطلاعات لازم را در مورد مراحلی که شما باید انجام دهید تا همسر یا فرزند شما مقیم دائم شود به صورت کامل برای شما ارسال می کند. 
مشاوران و وکلای موسسه مهاجرتی گنجی با تکیه بر دانش، آگاهی و تجربه بالای خود، به طور کاملا حرفه ای، پرونده ای بدون نقص و کامل برای شما تهیه می کنند تا ویزای اسپانسرشیپ کانادا را به دست بیاورید. برای ارتباط با وکلای موسسه مهاجرتی گنجی، کافی است که فرم ارزیابی رایگان این موسسه را تکمیل و یا یک وقت مشاوره رزرو کنید.

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 5
لیدا1401/04/12
باسلام درمورد اسپانسری والدینم اقامت دایم کانادا دارند بنده ۵۱ ساله وخانم هستم ایران متولد شدم ومتاهل وفرزند دارم ایا والدینم برای من میتوانند اقدام کنند. از نظر مالی متوسطند
  • گنجی
  • 1401/04/19
خیر تازیر 22 سال امکانپذیر بود سن شما نمی شود.
شما یک پرونده جدید مهاجرتی اقدام کنید و مقیم شوید
گیتی1401/03/07
سلام ، برای اسپانسری پدر و مادر ممکنه لطفا راهنمایی کنید برای محاسبه ی جداول درآمد کبک؟ دوتا جدول هست ولی من مطمئن نیستم برای سه نفر بزرگسال در مجموع چقدر باید درآمد داشت؟ ممنون پیشاپیش
  • گنجی
  • 1401/03/24
خود سایت کبک ، محاسبه گر انلاین داره
بستگی به تعداد نفرات خانواده فرد اسپانسرکننده و تعداد اسپانسرشونده ها داره.
از طرف دیگه باید تعهدات قبلی خودتان در کبک(مثلا تعهد اسپانسرشیپ) را هم در نظر بگیرید.
برای شما 69168دلار کانادا درآمد طبق نوتیس او اسسمنت 2021 باید باشد.
https://ganjico.com/p14259
نازنین1401/03/07
ممنون از شما که پرونده مارا صفر تا صد انجام دادین-دوماه پیش ازمایش مدیکال دادیم-
به نظرتون کی جواب ویزا میاد؟؟
باتشکر
  • گنجی
  • 1401/03/24

شاد باشین

طی 3 الی 6 ماه آینده

همیلا1401/02/15
ما خودمان پرونده اسپانسرشیپ را با جستجو در سایتها و مشاوره ها انجام دادیم یک جا هم از دوستم در کانادا که این مسیر را رفته بود کمکگرفتیم
الان ریجکتی آنکارا برای ما آمده، ومهلت برای پاسخ داریم؟ میتونیم بگیم اون دوستم به ما اشتباه کمک کرده؟
ازدواج ما واقعی بوده و چند سال از ان می گذره، افیسر به متن سند ازدواج شک کرده چون یک اشتباه در شغل ما درج شده بود که واقعا ما بی تقصیریم
  • گنجی
  • 1401/02/31
مهلت 30روزه برای پاسخ دارید
خیر نمی توانید دوست تان را مقصر بدانید!
حتما باید مدارک شما بررسی شود آفیسرها در ترکیه به ازدواج حساس اند.
Alireza1401/02/15
I married with a Persian woman who has a valid multiple visa for 5 years, from the year 2019 till now we have done all regulations my sponsorship accepted but her refused ,officer is not satisfied with our marriage that it is real and asked my wife should leave Canada in One month
من با یک خانم ایرانی ازدواج کردم که دارای ویزای مولتیپل معتبر به مدت 5 سال است، از سال 2019 تا کنون تمام مدارک را انجام دادیم که اسپانسرشیپ من را پذیرفت اما مدارک ایشان را قبول نکرد، افسر از واقعی بودن ازدواج ما قان نشد و از همسرم خواسته است یک ماه دیگر کانادا را ترک کنید
  • گنجی
  • 1401/02/24
باید مدارک شما بررسی شود تا دلیل ریجکت شدن ویزای اسپانسرشیپ همسر بررسی شود
همچنین نحوه دریافت و مدارک ویزای توریستی باید مشخص شود.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن