جزئیات افزایش امتیاز در سه برنامه اکسپرس اینتری استانی کانادا

بازدیدکنندگان : 13827 نفر 1397/09/20
جزئیات افزایش امتیاز در سه برنامه اکسپرس اینتری استانی کانادا
برنامه های استانی اکسپرس اینتری رویکرد های مختلفی را برای انتخاب متقاضیان دارند که به 3 نمونه از آنها در هفته گذشته اشاره میکنیم.
همانطور که میدانید داشتن دعوت نامه استانی با دادن 600 امتیاز ، با ارزش ترین فاکتور در امتیاز بندی های سیستم اکسپرس اینتری است.
استان های کانادا از روش های گوناگونی برای انتخاب نامزدهای اکسپرس اینتری که تقاضای دریافت اقامت دائم این کشور را دارند استفاده میکنند. انتخاب های سه استان  نووا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد و انتاریو را در هفته گذشته بررسی میکنیم.
 
کاندیداهای اکسپرس انتری که دعوت نامه استانی دریافت می کنند 600 امتیاز اضافه در سیستم امتیاز بندی به آنها اختصاص داده می شود که باعث دعوت نامه استانی با ارزش ترین فاکتور این برنامه شود و در واقع تضمینی باشد برای انجام روند گرفتن اقامت دائم کانادا.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی
رویکردهای مختلف انتخاب های استانی اکسپرس اینتری در هفته گذشته برای انتخاب نامزدها به شرح زیر است:
- (First Come) گزینش با الویت ثبت نام
- (Expression of Interest)بیان علاقه
- (Passive)منفعلانه
 
برنامه مهاجرتی استانی دولت فدرال کانادا به استان های شرکت کننده در این برنامه این امکان را می دهد که در هر سال تعدادی متقاضی مهاجر اقتصادی اقامت دائم را انتخاب کنند.  
هر استان و یا ایالت عضو برنامه های استانی حداقل دارای یک برنامه در سیستم اکسپرس اینتری فدرال برای کاندیداهاست که استخر مجازی آنها را تحت سه برنامه نیروی ماهر فدرال، کلاس تجارتی ماهر فدرال و تجربه کانادایی مدیریت می کند. 
 
در سال 2017، بیش از 17000 از 109497 نامزد اکسپرس اینتری متقاضی اقامت دائم دارای دعوت نامه استانی بودند که این عدد به نسبت سال 2016 ، 4000 افزایش داشته است.
دعوت نامه برای کسانی که در پی افزایش چشمگیر امتیازات خود هستند گزینه بسیار ارزشمندی است.
 
عملکرد سه برنامه محبوب استانی که نیازمند پیشنهاد کار و حداقل امتیاز نیستند را در هفته گذشته بررسی میکنیم:
1. نواسکوشیا – گزینش با الویت ثبت نام
روز شنبه، 17 نوامبر، نوا اسکوشیا گروه B برنامه اکسپرس اینتری خود را دوباره باز کرد که اجازه می دهد کاندیداهای واجد شرایط اکسپرس اینتری برای درخواست استانی اقدام کنند.
گروه B آخرین بخش برنامه های استانی کانادا است که همچنان طبق الویت ثبت نام های انجام شده افراد را برمیدارد در واقع برای آنها مهم نیست چه کسی امتیاز بیشتری دارد هر کسی که زودتر ثبت نام کند انتخاب میشود و به محض اینکه به حد نساب مورد نظر خود برسند برنامه بسته میشود که طبیعتا به سرعت انجام میشود. 
در تاریخ 17 نوامبر کمتر از دو ساعت سهمیه 225 نفری این استان بسته شد. 
برای واجد شرایط بودن در گروه B، متقاضیان نیاز به پیشنهاد شغل نداند اما لازم است در یکی از 11 شغل مورد نیاز استان که در خبر قبلی ارائه شد دارای سابقه کاری باشند.
 
2. جزیره پرینس ادوارد:  EOI    بیان علاقه
استان نزدیک دریا پرنس ادوارد نیز در تاریخ 15 نوامبر کاندیداهای اکسپرس اینتری را که دارای EOI هستند را دعوت کرد. EOI در واقع سیستمی است که افرادی که را پروفایل اکسپرس اینتری خود را برای استان پرنس ادوارد ثبت کرده اند، دسته بندی میکند.
 
 پروفایل های EOI وارد استخر مجازی استان میشوند و بر حسب امتیازهای تحصیلی ، سابقه کاری و تسلط زبان انگلیسی و فرانسه اولویت بندی میشوند. استان نیز به صورت ماهانه از استخرنامزدها را انتخاب می کند. از ماه فوریه که این استان سیستم EOI را برگزید تا کنون 10 مرتبه از میان کاندیدا ها گزینش انجام داده است.
به جز استان پرنس ادوارد 3 استان بریتیش کلمبیا، منیتوبا و ساسکاچوآن نیز از این سیستم استفاده میکنند.
سیستم EOI برای مدیریت کاندیداهای سیستم اکسپرس اینتری فدرال و بانک نامزدهای نیروی ماهر کبک نیز استفاده میشود.
 
3. انتاریو: منفعلانه
یکی دیگر از راه های دریافت دعوت نامه استانی برنامه استانی انتاریو است که 3 شاخه متفاوت دارد.
1. برنامه اولویت نیروی انسانی
2. نیروی ماهر فرانسوی زبان
3. نیروی ماهر تجاری
 
 این برنامه ها منفعل نامیده شده اند زیرا متقاضیان اکسپرس اینتری نمی توانند به صورت اکتیو شخصا درخواست خود را ثبت یا ارائه کنند. در عوض، این برنامه به استان انتاریو این امکان را می دهد که دراستخر اکسپرس اینتری بگردد و افرادی را که به معیارهای دخواست آنان نزدیک است انتخاب کنند و برای آنها دعوت نامه میفرستند. 
استان انتاریو به شدت از این برنامه استفاده میکند به گونه ای که 95 درصد از دعوت نامه هایی که امسال از این استان ارسال شد از این طریق بود. برنامه اولویت نیروی انسانی به تنهایی 3534 نامزد را به خود اختصاص دادند، و پس از آن برنامه نیروی ماهر فرانسوی زبان 1476 و نیروی ماهر تجاری 1445 دعوت نامه ارسال کرد.
برنامه ای که در هفته گذشته دعوت نامه صادر کرد نیروی ماهر فرانسوی زبان بود که معیار اصلی آن دانش زبان فرانسه و انگلیسی است. 
 
دانش پروفایل اکسپرس اینتری اولین گام برای انجام این برنامه است.
- در آینده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد؟
در نظر گرفته شده است که برنامه اکسپرس و برنامه های استانی کانادا از الان تا سال 2021 نقش بزرگی را در مهاجرت به کانادا بازی کنند. پیش بینی شده پذیرش های ترکیبی برنامه اکسپرس اینتری و برنامه استانی کانادا در سال 2019 142400 مهاجر بپذیرند که این عدد 43 درصد از کل پذیرش های سال بعد را تشکیل می دهد.
 
از آنجایی که پذیرش های در طی سال های گذشته همواره رو به افزایش بوده است ممکن است را ه ها و رویکرد های جدیدی نیز برای برنامه اکسپرس اینتری ایجاد شود اما داشتن آیلتس 6.5 برای برنامه های استانی با پذیرش کمتر و طبق معیارهای بالا و داشتن آیلتس 7.5 برای برنامه فدرال الزامی است. افراد دارای سن بالاتر از 35 سال نیز شانس کمتری را خواهند داشت و باید مدرک زبان عالی تر یا توانایی کارآفرینی و سرمایه گذاری داشته باشند. برای شروع کار می بایست فرم ارزیابی را در سایت گنجی تکمیل کنید یا از لینک های بالا در اینستاگرام پیام دهید.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 5
طاها 1397/10/22
پیرو سوال قبل که پرسیدم درخصوص سن بالای 35 سال و فرمودید باید مدرک تحصیلی دکتری یا فامیل در کانادا یا مدرک زبان فرانسه یا ... داشت، دقیقا افرادی با سن من و مدرک فوق لیسانس و آیلتس 7.5 در Comprehensive Ranking System (CRS) tool: skilled immigrants (Express Entry) امتیاز 442 را کسب میکنند
  • گنجی
  • 1397/10/29
طی ماه های گذشته با امتیاز 440 هم قبول داشته ایم
طاها 1397/10/16
این مطلب برای افراد بالای 35 سال به چه معناست؟
من 35 ساله هستم با مدرک فوق لیسانس، آیلتس جنرال 7.5 و با 10 سال سابقه کار
یعنی با توصیفات شما ، شانسی ندارم؟؟؟
  • گنجی
  • 1397/10/22
برای سن های دیگر هم میشود ولی باید امتیاز شما برسد
امتیاز قبولی اکسپرس اینتری (دقیق آن در اپلیکیشن گنجی در اپ استور هست) حدود 440 است که بعد از 33 سال باید مدرک تحصیلی دکتری یا فامیل در کانادا یا مدرک زبان فرانسه یا ... داشت.
Alvandijam 1397/10/07
سلام
بنده با ۴۳ سال سن و مدرک فوق لیسانس پرستاری و دکتری مدیریت و ۱۸ سال سابقه کار و مدرک زبان ۶/۵ ایلتس شانس دارم
  • گنجی
  • 1397/10/17
برای تخصصی خیر چون بیشترین امتیاز برای سن شما تا 33 سال است.
سمیرا1397/10/03
سلام همسر من یک مدرک فوق دیپلم و یک مدرک لیسانس دارند ارزیابی مدرک را از طریق چه نهادی باید انجام بدهیم که متوجه شویم از مدرک تحصیلی چه امتیازی را برای اکسپرس اینتری دریافت خواهیم کرد؟
ممنون
  • گنجی
  • 1397/10/11
wes کانادا.
مریم 1397/09/20
باسلام.من با 32 سال سن و با9 سال سابقه بیمه و مدرک دکترروانشناسی و زبان نمره 6ونیم آیا شانس اقدام از طریق اکسپرس اینتری به استان انتاریو رو دارم؟
  • گنجی
  • 1397/09/28
بله باید ثبت نام کنید امکان انتخاب در انتاریو فقط دست کارفرماها است میانگین امتیازها کمتر شده

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن