پرسش و پاسخ در مورد ویزای تحصیلی کانادا در زمان کرونا

بازدیدکنندگان : 9727 نفر 1399/03/19
پرسش و پاسخ در مورد ویزای تحصیلی کانادا در زمان کرونا

پرسش و پاسخ در مورد ویزای تحصیلی کانادا در زمان کرونا

خلاصه ای از سوال و جواب ها در مورد دانشجویان بین المللی در طول همه گیری ویروس کرونا
دولت کانادا اقدامات ویژه‌ای را در مورد مهاجرت در طول همه‌گیری‌های ویروس کرونا انجام داده است. کانادا برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، محدودیت‌های مسافرتی و تغییرات موقتی را در سیاست‌های مهاجرت معرفی کرد. با این حال، اداره مهاجرت کانادا IRCC اعلام کرد که متعهد به تأمین نیازهای دانشجویان بین المللی و سایر ساکنان موقت و دائمی است.
در زیر خلاصه‌ای از سوالات مهم مربوط به دانشجویان بین المللی و مهاجرین در طول همه گیری ویروس کرونا ارائه شده است. این خلاصه توسط دفتر آموزش بین المللی کانادا، دانشگاه‌های کانادا و کالج‌ها و موسسات کانادایی گردآوری شده است.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

1- ویزای تحصیل کانادا یا ویزای کاری دارم که طی هفته‌های آینده منقضی می شود و قادر به اخذ پاسپورت جدید یا دسترسی به اسناد مورد نیاز نیستم. آیا به من زمان بیشتری داده می شود؟

دانشجویان بین المللی در کانادا باید برای تجدید ویزای تحصیلی خود به صورت آنلاین اقدام کنند تا مجوز تحصیل خود را در کانادا حفظ کنند. این امر به آنها امکان ادامه تحصیل یا کار در کانادا را می‌دهد در حالی که درخواست آنها در حال پردازش است.
علاوه بر این، متقاضیانی که قادر به دستیابی به اسناد مورد نیاز نیستند یا نمی‌توانند بیومتریک خود را دریافت کنند، باید نامه‌ای شامل توضیح جزئیات وضعیت ضمیمه کنند.
اگر درخواست ناقص باشد، رد نشده و به متقاضی 90 روز مهلت داده می‌شود تا مدارک خود را ارسال کند.

2- آیا بررسی درخواست مجوز تحصیل من به دلیل ویروس کرونا و توقف فعالیت‌ها زمان بیشتری می‌برد؟

اداره مهاجرت کانادا IRCC هنوز برنامه‌های مجوز تحصیل را پردازش می‌کند، اما ممکن است در پردازش آنها تاخیر وجود داشته باشد.

3- پذیرش من از ماه (می به سپتامبر) موکول شده است. آیا به نامه پذیرش جدید نیاز دارم؟

اگر پذیرش خود را دیفر کرده اید، از تاریخ تعویق 150 روز فرصت دارید تحصیلات خود را شروع کنید. اگر ترم تحصیلی پیش رو در کمتر از 150 روز شروع شود باید تحصیل خود را از این ترم آغاز کنید.
اگر این روش امکان پذیر نباشد، مجبورید وضعیت خود را تغییر دهید (به عنوان مثال، تغییر به وضعیت توریستی) یا کانادا را ترک کنید.

4- من مجوز تحصیل دارم یا برای یکی از آنها تأیید شده‌ام و در تابستان یا پاییز 2020 دوره‌های آنلاین را آغاز می‌کنم. آیا این امر در آینده بر اجازه کار پس از فارغ التحصیلی PGWP من تأثیر می‌گذارد؟

ممکن است کلاس‌های خود را در خارج از کانادا شروع کرده و تا 50٪ برنامه خود را انجام داده باشید. در این صورت، شما واجد شرایط PGWP خواهید بود و تا 31 دسامبر 2020 از طول مدت PGWP آینده خود کسر نمی شود.

5- مجوز تحصیل ندارم. آیا هنوز هم می‌توانم تحصیلاتم را از خارج از کشور بطور آنلاین شروع کنم؟

بله. اگر دانشگاه تایید کند، شما می‌توانید بدون داشتن مجوز، تحصیل خود را از خارج شروع کنید. با این حال، در رابطه با صلاحیت PGWP در آینده شما به یک مجوز تحصیل یا تأییدیه مجوز تحصیل احتیاج دارید.

6-اگر دوره های خود را به صورت آنلاین شروع کنم، آیا برای حفظ صلاحیت PGWP در آینده باید یک دانشجوی تمام وقت باشم؟

بله. از شما انتظار می‌رود تمام وقت تحصیل کنید، مگر اینکه موسسه تعیین شده شما (DLI) در حال حاضر قادر به ارائه تحصیل تمام وقت نباشد.

7- من دانشجوی فارغ‌التحصیل منتظر تصمیم گیری برای درخواست PGWP هستم. نامه‌ی پیشنهاد شغلی هم دارم. آیا اجازه ورود به کانادا دارم؟

اگر مجوز تحصیل شما دیگر معتبر نباشد، برای معافیت از محدودیت‌های سفر باید یک معرفی‌نامه داشته باشید.
معرفی‌نامه، نامه‌ای است که شما پس از تاییدیه PGWP از اداره مهاجرت کانادا IRCC دریافت می‌کنید.

8- اگر دوره‌های من به صورت آنلاین برگزار شده و بیش از 50 درصد از برنامه‌ی تحصیلی کلی من را شامل شود، چه تأثیری بر صلاحیت من در PGWP خواهد داشت؟

اگر قبلاً در کانادا بوده‌اید و دوره یا برنامه شما به دلیل ویروس کرونا COVID-19 به صورت آنلاین برگزار می‌شود، ممکن است هنوز واجد شرایط PGWP باشید، حتی اگر تحصیل آنلاین شما اکنون بیش از 50٪ از کل را تشکیل دهد.

9- اگر تحصیلات خود را از خارج از کشور و بدون مجوز تحصیلی مصوب شروع کنم، آیا این صورت نیز واجد شرایط برنامه PGWP می‌شوم؟

خیر. مدت زمان تحصیل آنلاین از خارج از کشور بدون داشتن ویزای تحصیلی معتبر یا تأیید صلاحیت برای PGWP محاسبه نخواهد شد.

10- من یک دانشجوی بین المللی هستم و کمک‌های مالی دولت کانادا به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا CERB را دریافت کرده‌ام. آیا من هنوز واجد شرایط درخواست PGWP یا اقامت دائم PR هستم؟

اگر CERB دریافت کرده باشید، این امر بر صلاحیت شما برای PGWP یا روابط عمومی تأثیر نمی گذارد.

11- پسر، دختر یا فرزند زیر 18 سال من اجازه تحصیل معتبر دارد. آیا من اجازه دارم به کانادا بیایم؟

اعضای خانواده درجه یک که تابعیت کانادا یا اقامت دائم ندارند از محدودیت سفر معاف هستند و ممکن است بتوانند بعد از کسب ویزای معتبر به کانادا بیایند. با این حال، قبل از آمدن به کانادا، ابتدا باید از اداره مهاجرتی کانادا مجوز بگیرید تا بتوانید سوار هواپیما شوید.
برای انجام این کار، با ارسال ایمیل به اداره مهاجرت کانادا یک درخواست ثبت کنید. علاوه بر این، اگر در حال حاضر ویزای موقت یا eTA ندارید، ابتدا باید درخواست ویزا بدهید.

12- آیا در صورت تعلیق شدن ترم تحصیلی می‌توانم تمام وقت کار کنم؟

تعلیق شدن یک ترم به معنای تعطیلی در نظر گرفته نمی‌شود. بنابراین، شما فقط به همان مقدار که در مجوز تحصیلتان تصویب شده است، اجازه‌ی کار دارید.

شما نیز اگر سوالی در این مورد دارید در قسمت پایین بپرسید، تا پاسخ مناسب دریافت کنید.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 6
سمیه1399/10/17
سلام
وقتتون بخیر
ببخشید من مزاحمتون شدم
یک سوال داشتم اگر ویزای دانش اموزی پسرم بیاد امکان دیفر کردن هست یا نه ممنون میشم منو راهنمایی کنید
  • گنجی
  • 1399/10/21
اگر ویزا دریافت کرده اید دیگر دیفرنیازی نیست.
سامان1399/06/23
سلام، وقتتون بخیر. من می‌خواهم برای ترم ژانویه ثبت نام کنم و هنوز درخواست ویزای تحصیلی نداده‌ام. اگر در مدت تحصیل من تحصیل آنلاین لغو شود و نیاز به حضور باشد، من بدون ویزا چه کاری باید انجام دهم و هزینه شهریه دانشگاه چه می‌شود؟ با تشکر
  • گنجی
  • 1399/07/12
با ویزای دانشجویی وارد می شوید. برای وکیل تان ایمیل می آید.
شیوا1399/05/25
رشته مورد نظر من به صورت آنلاین شده و من می خواهم درخواست دیفر کنم آیا در صورت دیفر کردن این موضوع روی پرونده ویزای من تاثیر می گذارد و باعث توقف موقت یا به تعویق افتادن جواب آن می شود؟ آیا کالج ها درخواست های دیفر را به سفارت کانادا اعلام می کتتد و سفارت این موضوع را در نظر می گیرد برای زمان صدور ویزا؟
  • گنجی
  • 1399/05/30
خیر
ارمیتا 1399/03/22
من درحال حاضر در کانادا هستم و ویزای توریستی دارم چهار ماه است که برای ویزای تحصیلی اقدام کردم ولی الان از شش ماه چهار ماه است که در کانادا هستم میتونم بیشتر از شش ماه بمانم تا ویزای تحصیلی ام بیاید؟
  • گنجی
  • 1399/03/27
اگر درخواست تمدید ارائه کرده باشید.
نازنین1399/03/19
با عرض سلام و ادب. من با ویزای ویزیتوری داخل کانادا هستم به همراه دو فرزندم که در کانادا دانشجو هستند. در شرایط کرونا آیا از داخل کانادا و بدون خروج از کشور می توانم برای دانشگاه کانادا اپلای کنم و ویزای توریستی را به دانشجویی تبدیل کنم؟ چون در صورت خروج اجازه بازگشت نخواهم داشت. با تشکر
  • گنجی
  • 1399/03/27
ابتدا ویزای توریستی را تمدید و مجوز بگیرید
سپس بدانید که امکان دریافت ویزای دانشجویی قطعی نیست.
این خبر را هم بخوانید:
https://www.ganjico.com/news/13638
رسول رجبی خاموشی 1399/03/19
من ویزای تحصیلی دارم و لند اولی هستم.ویزا قبل از ۱۸ مارچ تایید شده است و دوره دکترا هستم.از استادم نامه رسمی دارم به دلیل کار تحقیقاتی باید حضوری در دانشگاه باشم و دانشگاه هم به صورت ترکیبی آنلاین و حضوری در ترم پاییز برقرار می باشد. دانشگاه هنوز تاییدیه نداده و نامه استاد رو کافی میدونه،به نظر شما من چه کار دیگه ای باید انجام بدم تا مجوز ورود بگیرم.در ضمن پلن قرنطینه کامل در خوابگاه رو به صورت رسمی دریافت کردم و همه چیز ازین نظر مهیاست؟؟
سوال دوم اینکه همسرم با من ویزا شده ولی owp,چه راه حلی هست که با هم وارد کانادا بشیم و از محدودیت owp راحت بشیم؟
  • گنجی
  • 1399/03/27
این خبر را بخوانید جزئیات بازگشایی کانادا:
https://www.ganjico.com/news/13638

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن