15 شغل مورد تقاضا در مونترال کبک

بازدیدکنندگان : 3644 نفر 1400/06/29
15 شغل مورد تقاضا در مونترال کبک
15 شغل مورد تقاضا در کبک

مطالعات دولت کانادا، مشاغلی که تحت تاثیر کرونا بودند را نشان می دهد که  طی آن به علت بیماری کرونا بعضی از مشاغل در کبک تقاضای زیادی پیدا کردند. 

بسیاری از مشاغل به علت اجرای پروتوکل های بهداشت عمومی کبک برای جلوگیری از شیوع کرونا تحت تاثیر قرار گرفتند. این مشاغل مثل: خرده فروشی ها، آشپزها و بخش خدمات اند. کارگران آسیب دیده به علت این اقدامات شغل خود را از دست دادند یا ساعات کاری آنها کم شد.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

اما مشاغل دیگر افزایش تقاضا داشتند. در اینجا 15 شغل مورد تقاضا را ذکر می کنیم که با کد ملی طبقه بندی مشاغل ناک مشخص شده اند:

1_ تحلیلگران و مشاوران سیستم های اطلاعات کامپیوتری کد ناک 2171

این شغل تحت تاثیر کرونا نبود چون کارهای مربوط به آن از راه دور یا با رعایت فاصله گذاری انجام می شود. 
کرونا باعث افزایش تقاضای این شغل شد به خصوص زمانی که مشاغل به صورت کار در خانه و به سمت دیجیتالی شدن حرکت می کنند.
تحلیلگران و مشاوران سیستم های اطلاعاتی، قواعد سیستم ها را تجزیه و تحلیل و آزمایش می کنند و برنامه ها، خط مشی ها را توسعه داده و اجرا می کنند و در مورد سیستم های اطلاعاتی مشاوره می دهند. 
میانگین اشتغال در این شغل در سالهای 2019 تا 2020 از ماههای مارس تا اکتبر حدود 30.9درصد افزایش داشته است. میانگین دستمزد این گروه 40.87 دلار در ساعت است.

2_ رانندگانی که خدمات تحویل و پیک را انجام می دهند کد ناک 7514

این رانندگان از وسایل نقلیه مختلف مثل اتومبیل، ون و کامیون های سبک را برای حمل و نقل محصولات استفاده می کنند. آنها در مشاغلی مثل پیک ها، خدمات غذایی و خرده فروشی ها کار می کنند. 
اقدامات بهداشتی و ایمنی به علت کرونا مثل بسته شدن رستورانها و فروشگاهها باعث افزایش خدمات تحویل و پیک شده است.
اصولا در حال حاضر از تجارت الکترونیکی به علت شیوع کرونا بیشتر استفاده می شود. 
میزان اشتغال در این شغل بین 6 تا 4.62درصد  از سالهای 2019 تا 2020 در ماههای مارس تا اکتبر افزایش پیدا کرده است. میانگین دستمزد این گروه 20 دلار در ساعت است.

3_ انبارگردان ها، منشی و سفارش گیرنده ها کد ناک 6622

این متخصصان خرید، قیمت گذاری، قفسه بندی و تکمیل سفارشات پستی و تلفنی را انجام می دهند. اشتغال در این شغل در فروشگاههای مواد غذایی و آشامیدنی و فروشگاههای مراقبت بهداشتی است. 
میزان اشتغال در این شغل بین سالهای 2019 تا 2020 از ماههای مارس تا اکتبر حدود 19.6 درصد افزایش داشته است. 
این امر به علت اقدامات بهداشتی برای شیوع کرونا بوده است. این اقدامات بهداشتی باعث افزایش خدمات آماده سازی سفارش و افزایش استفاده از تجارت الکترونیکی شد. میانگین دستمزد این گروه 13.5 دلار در ساعت است.

4_ سرپرستان، تامین کنندگان، برنامه ریزها و ردیابی محصولات کد ناک 1215

این متخصصان در زمینه تولید، عمده فروشی و خرده فروشی، حمل و نقل و انبارداری کار می کنند. 
تقاضا برای این تامین کنندگان به علت افزایش تقاضا برای لوازم پزشکی زیاد شده است. تعداد زیادی از تولید کنندگان مشکلاتی دارند.
این متخصصان نقش بسیار مهمی در حل این مشکلات دارند. میزان اشتغال در این شغل در بین سالهای 2019 تا 2020 حدود 48.7 درصد در ماههای مارس تا اکتبر افزایش داشته است. میانگین دستمزد این گروه 22.6 دلار در ساعت است.

5_ معلمان دبیرستان کد ناک 4031

با تعطیل شدن مدارس در بهار سال 2020 به علت کرونا، در تعداد زیادی از مدارس آموزش به صورت آنلاین شد. این موضوع باعث استخدام معلمان زیادی شد. 
میزان اشتغال برای این شغل در سالهای 2019 تا 2020 حدود 27.2 درصد در ماههای مارس تا اکتبر افزایش داشته است. میانگین دستمزد این گروه 40.21 دلار در ساعت است.

6_ برنامه نویسان کامپیوتر و توسعه دهندگان رسانه ها کد ناک 2174

این افراد می توانند از راه دور کار کنند. به علت تحولات دیجیتالی چند بخش دیگر تقاضا برای این شغل به صورت کار از راه دور افزایش داشته است. 
میزان اشتغال در این شغل بین سالهای 2019 تا 2020 در ماههای مارس تا اکتبر حدود 17.4 درصد افزایش داشته است. میانگین دستمزد این گروه 30.77 دلار در ساعت است.

7_ متخصصان منابع انسانی کد ناک 1121

از زمان شیوع کرونا این افراد در برنامه های مربوط به حفظ و تداوم بیزینس ها شرکت می کردند، وظایف خود را برای کار از راه دور سازماندهی کرده، استرس را در محل کار مدیریت کرده و مطمئن شدند که کارکنان اقدامات بهداشتی و ایمنی را رعایت می کنند. 
میزان اشتغال در این شغل در سالهای 2019 تا 2020 در ماههای مارس تا اکتبر حدود 25.5 درصد افزایش داشته است. میانگین دستمزد این گروه 31.28 دلار در ساعت است.

8_ تکنسین های پشتیبانی از کاربران کد ناک 2282

این تکنسین ها معمولا در خدمات طراحی سیستم های کامپیوتری، امور مالی، بیمه و مدیریت دولتی کار می کنند. 
آنها می توانند کار خود را از راه دور انجام دهند. تقاضا برای این افراد افزایش داشته است چون تعداد زیادی از کارها به صورت دیجیتالی انجام می شوند. 
میزان اشتغال در این شغل بین سالهای 2019 تا 2020 در ماههای مارس تا اکتبر حدود 52.9 درصد افزایش داشته است. میانگین دستمزد این گروه 26.41 دلار در ساعت است.

9_ حسابرسان مالی و حسابداران کد ناک 1111

حسابرس و حسابدار در همه کارها فعالیت می کنند. این افراد در ارزیابی تاثیر مالی کرونا مثل ارزیابی دارایی ها، تغییر ساختار بدهی و تغییر اجاره نامه ها و کمک های دولت کار می کنند. 
تقاضا برای این شغل توسط افرادی که نگران وضعیت شخصی خود در دوران شیوع کرونا بودند افزایش پیدا کرد. 
میزان اشتغال در این شغل در کبک بین سالهای 2019 تا 2020 در ماههای مارس تا اکتبر حدود 18.4 درصد افزایش داشته است. میانگین دستمزد این گروه 33.65 دلار در ساعت است.

10_ مدیران مالی کد ناک 0111

مدیران مالی در امور مالی و بیمه، تولید، حسابداری، مالیات، خدمات حقوق و دستمزد و فعالیت های خرده فروشی کار می کنند. 
 مثل حسابداران و حسابرسان، مدیران مالی به ارزیابی تاثیر کرونا برای مشاغل می پردازند. این امر باعث افزایش تقاضا برای این شغل شد.
میزان اشتغال در این شغل در سالهای 2019 تا 2020 در ماههای مارس تا اکتبر حدود 37.2 درصد افزایش داشته است. میانگین دستمزد این گروه 45.33 دلار در ساعت است.

11_ پیمانکاران و سرپرستان، مکانیک ها کد ناک 7301 

افراد در این شغل به تعمیر و نگهداری و ساخت و تولید می پردازند. تقاضا برای آنها افزایش داشته  چون آنها در نصب کولرهای گازی در بیمارستانها و مراکز پرستاری و مراقبتی فعالیت می کنند. 
میزان اشتغال در این شغل در سالهای 2019 تا 2020 بین ماههای مارس تا اکتبر حدود 47.9 درصد افزایش داشته است. میانگین دستمزد این گروه 29 دلار در ساعت است.

12_ کارکنان آموزش و پژوهش بعد از متوسطه کد ناک 4012 

 این افراد در دانشگاهها، کالج های محلی و CEGEP کبک کار می کنند.
آموزش و یادگیری از راه دور بعد از شیوع کرونا عادی شد. موسسات آموزشی برای حمایت از اساتید و دانشجویان باید نیروی کاری بیشتری را استخدام کنند. 
میزان اشتغال در این شغل در بین سالهای 2019 تا 2020 از ماههای مارس تا اکتبر حدود 37.9درصد افزایش داشته است. میانگین دستمزد این گروه 24.80 دلار در ساعت است.

13_ دستیاران اجرایی پزشکی کد ناک 1243

این دستیاران در مراکز درمانی و بیمارستانها کار می کنند. بعد از شیوع کرونا بخشهای مراقبت بهداشتی نیاز به کارکنان بیشتری داشتند و همین موضوع باعث افزایش تقاضا برای این شغل شد. 
میزان اشتغال در این شغل بین سالهای 2019 تا 2020 در ماههای مارس تا اکتبر حدود 16.7 درصد افزایش داشته است. میانگین دستمزد این گروه 21 دلار در ساعت است.

14_ حسابدران و منشی ها کد ناک 1431

کارمندان حسابداری در همه بخش ها فعالیت می کنند. این افراد به ارزیابی تاثیر مالی مشاغل در زمان شیوع کرونا مثل ارزیابی دارایی ها، تجدید ساختار بدهی، تغییر اجاره و کمک های دولتی می پردازند که باعث افزایش تقاضا برای این شغل شدند. 
میزان اشتغال در این شغل بین سالهای 2019 تا 2020 در ماههای مارس تا اکتبر حدود 18.7 درصد افزایش داشته است. میانگین دستمزد این گروه 21 دلار در ساعت است.

15_ داروسازان کد ناک 3131

داروسازان در فروشگاههای مراقبت شخصی و بیمارستانها کار می کنند. در زمان شیوع کرونا بیماران از دارو سازان برای مشاوره، نظرات پزشکی، تنظیم و تجویز داروها استفاده می کردند به ویژه زمانی که نمی توانستند به پزشک مراجعه کنند. 
میزان اشتغال در این شغل بین سالهای 2019 تا 2020 در ماههای مارس تا اکتبر حدود 59.5 درصد افزایش داشته است. میانگین دستمزد این گروه 55 دلار در ساعت است.


نحوه مهاجرت به کبک


استانها و مناطق کانادا مهاجران را برای رفع نیازهای بازار کار جذب می کنند. این کار برای حمایت از رشد اقتصادی کانادا است. کبک هم به همین صورت عمل می کند.
کبک سیستم مهاجرت خاص خود را دارد که جدا از سیستم فدرال کانادا و اکسپرس اینتری است.
نیروی کار ماهر که می خواهند در کبک اقامت کنند چند مسیر مختلف برای انتخاب دارند. مهاجران موفق گواهی انتخاب کبک یا همان سی اس کیو را دریافت می کنند که به وسیله آن برای اقامت دائم به اداره مهاجرت کانادا درخواست می دهند.

برنامه اسکیل ورکر کبک

آنها می توانند از طریق برنامه نیروی کار ماهر کبک اقدام کنند. این برنامه برای مهاجرانی است که از نظر اقتصادی در کبک مستقر و مفید هستند. طی سیستم امتیازبندی کبک به نام آریما که  شبیه اکسپرس اینتری فدرال است، متقاضی از سن و شغل و تحصیلات و مدرک زبان و جاب آفر امتیاز کسب می کند. 

برنامه تجربه کار PEQ

مسیر دیگر برنامه تجربه کبک است. این برنامه برای افرادی است که قبلا در کبک تحصیل یا به صورت موقت کار کرده اند. 
برای هر دوی این برنامه ها مهاجران باید تسلط کامل به زبان فرانسه داشته باشند. 

ویزای دانشجویی کبک

ارزانترین شهر در کانادا برای تحصیل مونترال است که رتبه دانشگاه های آن از تمام کانادا بالاتر است. رشته های پزشکی و مهندسی و هنر بخش زیادی از دانشجویان را به خود جذب کرده اند. با تحصیل در این استان و اخذ مدرک زبان فرانسه بی 2 می توانید به اقامت کانادا برسید. اخذ CAQ در این روش الزامی است.

برنامه سرمایه گذاری کبک

این برنامه که از مطمئن ترین برنامه های مهاجرتی کانادا است می تواند برای افراد بیزینس من و صاحبان مشاغل که تسلط به زبان ندارند مفید باشد، خوشبختانه طی اعلامیه دولت کبک برنامه سرمایه گذاری کبک که قبلا طولانی بود امسال طی یک سال نهایی می شود. متقاضی در این روش باید دارای تمکن مالی خوب باشد.

برای بررسی شرایط خود بهتر است رزومه تان را برای ما واتس آپ کنید یا فرم ارزیابی (منوی قرمز رنگ سمت چپ) را تکمیل کنید.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 3
داریوش1400/06/21
با سلام و احترام سوالی داشتم در خصوص نحوه وارد کردن نمره امتحان tef aq د مدرک ارسالی اتاق بازرگانی فرانسه دو نمره جهت هر مهارت درج شده کدام نمره را باید در سیستم آریما ثبت کرد .سپاس
  • گنجی
  • 1400/07/19
هر دو نمره 
سام1400/06/21
برنامه نیروی متخصص کبک با مهندسی کامپیوتر و مدرک فرانسه الان برای من از اریما دعوتنامه صادر شده، به نظرتون درسته؟ باید چه کار کنم؟
  • گنجی
  • 1400/06/21
بله درست است دولت کبک طی ماه گذشته دعوتنامه برای افرادی مثل شما صادر کرده
الان طی مهلت مندرج در برگه دعوتنامه باید مدارک تون را ارسال کنید تا سی اس کیو بگیرید.
شیما1400/06/21
برای برنامه مهاجرت کبک با سن 45 و دندانپزشک و ایلتس 5 می توان کاری کرد؟
  • گنجی
  • 1400/06/21
بهتر است برای استارت اپ و ویزای کار استان دیگر اقدام شود.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن