تحصیل تان در کانادا تمام شده ولی هنوز اقامت ندارید؟ این مطلب را بخوانید.

بازدیدکنندگان : 1481 نفر 1400/08/22
تحصیل تان در کانادا تمام شده ولی هنوز اقامت ندارید؟ این مطلب را بخوانید.

تحصیل تان در کانادا تمام شده ولی هنوز اقامت ندارید؟ این مطلب را بخوانید.

روشهایی برای ماندن در کانادا بعد از انقضای مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی در کانادا وجود دارد که هر کدام شرایط خاصی دارد با تکمیل فرم ارزیابی می توانید شرایط خود را بررسی کنید. دراینجا روشهایی برای اقامت دائم و ورک پرمیت برای ماندن در کانادا را بیان می کنیم. اگر می خواهید بعد از تمام شدن اعتبار مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی در کانادا بمانید، با توجه به اهداف و شرایط خود می توانید از طریق مسیرهای مختلف اقدام کنید. 

مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی به صورتی است که امکان تمدید برای آن وجود ندارد. معمولا این مجوز به اندازه برنامه تحصیلی شما است. اگر یک ویزای یکساله داشته باشید یک مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی یک ساله دریافت می کنید. این مجوز می تواند حداکثر تا سه سال اعتبار داشته باشد. 
با این ویزای کار شما می توانید برای هر کارفرمایی در هر جای کانادا کار کنید. اگر می خواهید برای مهاجرت کانادا اقدام کنید مشاغل ماهر برای شما مناسب هستند. 
دانشجویان بین المللی که یک دوره تحصیلی واجد شرایط در کانادا را تکمیل می کنند می توانند برای مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی اقدام کنند و با تجربه کاری که از این طریق بدست می آورید که می توانید برای اقامت دائم کانادا اقدام کنید. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی
مشاغل ماهر در کانادا مشاغلی هستند که به سطوح 0، A و B براساس طبقه بندی ملی مشاغل کانادا به نام ناک رتبه بندی می شوند. سطوح مهارت در سال 2022 با طبقه بندی مشاغل جدید تغییر می کند. شما می توانید سطوح مهارت شغل خود را در وب سایت مهاجرتی گنجی کانادا ببینید. 

گزینه های مهاجرتی برای افرادی که در مشاغل دیگر کار می کنند وجود دارد اما تجربه کاری در شغل ماهر شما را واجد شرایط بهترین برنامه مهاجرتی کانادا، اکسپرس اینتری می کند. 
ما در اینجا نمی خواهیم به شما بگوییم که کدام مسیر مهاجرتی برای شما مناسب است. هیچ برنامه مهاجرتی آسانی برای شما وجود ندارد. ما می خواهیم همه مسیر های شما برای ماندن در کانادا را بعد از منقضی شدن مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی بیان کنیم تا براساس شرایط خود تصمیم آگاهانه بگیرید: 

برای مهاجرت کانادا اقدام کنید

اقدام برای بعضی از برنامه های مهاجرتی شما را واجد شرایط ویزای کاری آزاد open work permit می کند و با این ویزای کاری شما می توانید قبل از اینکه تاییدیه اقامت دائم شما منقضی شود به کار خود در کانادا ادامه دهید. 
مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی مسیری است که به وسیله آن یک تبعه خارجی در کانادا می تواند تا زمانیکه پرونده اقامت دائم او در حال بررسی است به کار خود در کانادا ادامه دهد. مهاجرانی که در کانادا برای اقامت دائم از طریق یکی از برنامه های مهاجرت اسکیل ورکر اقدام کرده اند، اگر از قبل مجوز کاری معتبری داشته باشند و وضعیت اقامتی  و ورک پرمیت را به علت ارسال درخواست خود حفظ کرده باشند، می توانند برای ویزای کاری آزاد اقدام کنند یا واجد شرایط تمدید وضعیت اقامت موقت خود با ورک پرمیت معتبر باشند. 

اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری یک برنامه مهاجرتی نیست بلکه یک سیستم مدیریتی برای سه برنامه مهاجرتی فدرال و بعضی از برنامه های مهاجرت استانی است. سه برنامه مدیریت شده توسط اکسپرس اینتری عبارتند از:
_ برنامه نیروی کار ماهر فدرال
_ برنامه نیروی متخصص فنی فدرال
_ کلاس تجربه کار کانادایی
برای مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری باید واجد شرایط یکی از این سه برنامه باشید. زمانی که در سیستم اکسپرس اینتری وارد شدید براساس سیستم جامع امتیاز بندی به شما امتیاز می دهند. 
شما بعد از دریافت دعوتنامه قبولی از اداره مهاجرت کانادا می توانید برای مهاجرت اقدام کنید. 
برای دریافت دعوتنامه قبولی حداقل امتیاز مورد نیاز را باید در قرعه کشی اکسپرس اینتری داشته باشید. اداره مهاجرت کانادا هر دو هفته یکبار قرعه کشی را برگزار می کند و در آنجا مهاجران برتر را دعوت می کند تا برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. 

برنامه مهاجرت استانی

بیشتر استانها و مناطق کانادا به استثنای نوناووت و کبک، برنامه مهاجرت استانی را دارند. 
دو گروه از برنامه های مهاجرت استانی وجود دارد. برنامه های مهاجرت استانی پیشرفته در سیستم اکسپرس اینتری از مهاجران دعوت می کنند تا برای برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند. با دریافت دعوتنامه مهاجرت استانی مهاجران به صورت خودکار 600 امتیاز اضافی می گیرند. این امتیاز اضافی آنها را در رتبه بالایی قرار می دهد و تضمینی برای دریافت دعوتنامه قبولی در قرعه کشی بعدی اکسپرس اینتری است.
افرادی که واجد شرایط برنامه اکسپرس اینتری نیستند می توانند از طریق برنامه مهاجرت استانی اقدام کنند. این برنامه ها به شما کمک می کنند تا از طریق برنامه مهاجرت استانی مستقیما به استان درخواست دهید که دولت فدرال از این درخواست شما حمایت می کند. بعضی از برنامه های مهاجرت استانی پایه برای افرادی که تجربه کاری در مشاغل ماهر ندارند مناسب است. 
برنامه های مهاجرت استانی همیشه نیاز به تجربه کاری و پیشنهاد شغلی ندارند اما داشتن این موارد شانس قبولی شما را افزایش می دهد. یک قسمت انتخاب برنامه مهاجرت استانی براساس شرایط شما و قسمت دیگر انتخاب استانی است که شما می خواهید در آنجا اقامت کنید.

مهاجرت به کبک

کبک سیستم مهاجرتی خاص خود را دارد. برای مهاجرت به کبک شما نیاز به گواهی انتخاب کبک CSQ دارید که این گواهی از پرونده مهاجرتی شما به دولت فدرال حمایت می کند. کبک مستقل ترین استان از نظر مهاجرت است اما فقط دولت فدرال می تواند اقامت دائم را برای مهاجران صادر کند. 
اگر شما مسلط به زبان فرانسوی هستید و در کبک تحصیل کرده اید واجد شرایط برنامه تجربه کبک هستید. این یک برنامه محبوب برای افرادی است که مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی را دارند. شما می توانید به عنوان یک دانشجوی بین المللی یا نیروی کار موقت خارجی اقدام کنید. دانشجویان بین المللی باید معیارهای خاصی برای واجد شرایط بودن را داشته باشند و مهارت در زبان فرانسه را داشته باشند و نشان دهند که قصد دارند در کبک مستقر شوند. کارگران باید حداقل دو سال سابقه کار تمام وقت  در یک شغل ماهر را داشته باشند و در زمان اقدام باید استخدام شوند. آنها باید توانایی در زبان فرانسه را داشته باشند. 
اگر شما فرانسوی صحبت می کنید و تجربه کاری ماهر را دارید می توانید از طریق برنامه نیروی کار ماهر کبک اقدام کنید. 

برنامه آزمایشی آتلانتیک

برنامه مهاجرتی آتلانتیک استخدام استعدادهای خارجی را برای کارفرمایان آتلانتیک کانادا آسان می کند. اگر در استان نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نیوبرانزویک یا نواسکوشیا استخدام شده اید شما واجد شرایط هستید. این برنامه مهاجرتی برای سه گروه است: یکی برای نیروی کار ماهر، یکی برای نیروی کار ماهر متوسط که شامل مشاغل زیر سطح C  است و دیگری برای فارغ التحصیلان منطقه آتلانتیک. 

برنامه اسپانسرشیب خانواده

اگر همسر یا شریک زندگی شما شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد می تواند برای برنامه اسپانسرشیب اقدام کند. اگر به عنوان متقاضی که در کانادا است اقدام می کنید می توانید از ویزای کاری آزاد برای همسر که در حال گذراندن مراحل مهاجرت هستند استفاده کنید. 
اسپانسرشیب داخلی به کانادایی ها و ساکنان دائم این امکان را می دهد که در صورتی که زوج از قبل در کانادا با هم زندگی می کردند از همسر یا شریک قانونی خود برای اقامت دائم حمایت کنند. 

در وضعیت اقامت موقت بمانید

اگر هنوز هیچ برنامه ای برای شما مناسب نیست مسیرهایی برای تمدید اقامت شما در کانادا براساس مجوز کاری متفاوت شاید وجود داشته باشد. 
مجوزهای کاری: ارزیابی اثر بازار کار و قراردادهای تجاری
برای دریافت مجوز کاری در کانادا، کارفرمای شما باید کاری انجام دهد که ارزیابی اثر بازار کار LMIA نامیده می شود. این ارزیابی طولانی و هزینه بر است. 

مسیر های دیگر برای مجوز کاری براساس برنامه تحرک بین المللی وجود دارد که باعث آسان شدن این ارزیابی می شود. این مجوزهای کاری برای رسیدن به اهداف اقتصادی، سیاسی،  اجتماعی و فرهنگی کانادا است. این برنامه های مجوز کاری برای کارگرانی است که حضور آنها منافع اجتماعی یا فرهنگی قابل توجهی در کانادا دارد. بعضی از این افراد شامل کارگردان سینما و تلویزیون، کارآفرینان و کارگران خوداشتغال هستند. 
کانادا موافقت نامه های تجاری دارد که به شهروندان خاصی اجازه می دهد بدون ارزیابی اثر بازار کار در کانادا کار کنند. شهروندان ایالات متحده و مکزیک واجد شرایط توافق نامه آمریکا، کانادا و مکزیک هستند اگر در یکی از 60 شغل واجد شرایط استخدام شده باشند. کانادا قراردادهای تجاری CETA برای شهروندان اتحادیه اروپا و برای شهروندان بریتانیایی دارد.

توافقنامه جامع اقتصادی و تجاری (CETA) ورود به کانادا را برای بازدیدکنندگان تجاری خاص، سرمایه گذاران، ویزای کار درون شرکتی ICT، ارائه دهندگان خدمات و متخصصان مستقل آسان می کند.
توافقنامه تجاری بین کانادا و بریتانیا در 1 آوریل 2021 اجرایی شد. اتباع بریتانیایی که قبلاً تحت پوشش CETA بودند، اکنون واجد شرایط مجوز کار تحت CUKTCA هستند که مخفف توافقنامه تداوم تجارت کانادا و بریتانیا است. این برنامه های مجوز کار امکان بررسی سریع را به وجود می آورند زیرا به ارزیابی تأثیر بازار کار (LMIA) نیاز ندارند.
اگر شما از کشوری هستید که با کانادا قرارداد دوجانبه دارد می توانید از طریق برنامه تجربه بین المللی کانادا اقدام کنید. 

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
شهرام خازئی1401/05/20
وقت بخیر/
شرایط سنی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا آیا کمتراز 30 ساله یا یکم بیشترم میشه؟
من وهمسر 28 و 35 ساله هستیم و برای دکتری میخایم درخواست بدیم
هر دو هم آیلتس اکادمیک 7.5 داریم
  • گنجی
  • 1401/05/22
شرایط سنی برای تحصیل دکترا در کانادا شما مناسب است و عملا بهترین سن برای مهاجرت تحصیلی به کانادا را خواهید داشت. اگر از ما سوال کنید که آیا تحصیل در کانادا سخت است؟ بله لذا برعکس ایران که ورود به دانشگاه سخت است در کانادا ورود اسان است ولی خروج نیازمند تلاش است. تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان شانس کمی دارد.
در حال حاضر آقای گنجی در دفتر مهاجرتی گنجی در تهران حضور دارند  و می توانند شمارا برای مدت محدود راهنمایی کنند.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن