تورنتو کانادا، بهترین شهر برای خانم ها انتخاب شد

بازدیدکنندگان : 2076 نفر 1400/09/22
تورنتو کانادا، بهترین شهر برای خانم ها انتخاب شد
تورنتو کانادا، بهترین شهر برای خانم ها انتخاب شد
رتبه اول تورنتو برای زنان شاغل توسط بلومبرگ

براساس گزارشات بلومبرگ، تورنتو یک شهر معروف برای زنان شاغل است. بلومبرگ به بررسی نحوه رتبه بندی 15 شهر جهان از نظر کیفیت زندگی برای زنانی که به دنبال شغل خود هستند پرداخته است. تورنتو در رتبه بندی از نظر کیفیت زندگی برای زنانی که شاغل هستند رتبه اول را دارد.

نشریه بلومبرگ پنج زمینه را برای زنان در15 شهر ارزیابی کرد:

-    امنیت خانم ها
-    حمل و نقل 
-    زایمان
-    برابری 
-    ثروت
شهر ها براساس نقشی که در تجارت جهانی دارند و جذابیتی که برای استعدادهای جهان دارند انتخاب می شوند. بیشتر از 3.000 خانم بین 18 تا 60 سال در 15 شهر بررسی شدند و سوالاتی پرسیده شد که در مورد پنج زمینه مورد نظر بود. 
مثلا در مورد برابری پرسیده شد که آیا زنان نقش های رهبری را به خوبی ایفا می کنند؟ در مورد ثروت پرسیده شد که آیا زنان به صورت برابر در مشاغل با مردان رقابت می کنند؟
تورنتو مقام اول را داشت و بعد از آن سیدنی، سنگاپور، پاریس و لندن بودند. تورنتو از نظر برابری، ثروت و زایمان رتبه بالایی داشت. اما به علت حمل و نقل قدیمی رتبه پایینی در زمینه تحرک داشت. 
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

موضوع آینده شغلی برای زنان تازه وارد کانادا به چند دلیل اهمیت زیادی دارد


بیشتر مهاجران در سالهای اولیه کاری خود به کانادا می آیند. زنان مثل مردان علاقه مند هستند تا در مشاغل مناسب با مهارت خود کار کنند و در زمینه اقتصادی و اجتماعی پیشرفت کنند. 
بیشتر مهاجران برنامه های مهاجرت نیروی متخصص کانادا از گروه مردان هستند اما تعداد زنان هم در حال افزایش است. این افزایش هم برای زنان و هم برای سیاستمداران کانادایی بسیار مهم است. اگر زن، همسر یا شریک زندگی متقاضی اصلی مرد باشد، براساس تحقیقات دولت کانادا این زنان ویژگی های مشابه شریک زندگی خود دارند مثل سن، تحصیلات، مهارت در زبان و تجربه کاری مشابه. پس زنان و سیاستمداران انتظار دارند تا زنان تازه وارد با توجه به این ویژگی های انسانی، موقعیت مناسبی در بازار کار را داشته باشند. 

ادغام زنان از نظر اقتصادی برای تقویت حضور در اجتماع بسیار مهم است. ادغام ضعیف زنان در بازار کار کانادایی باعث می شود که مهاجران تازه وارد مکان زندگی خود را تغییر داده تا هر دو شریک زندگی بتوانند شغل بهتری را در جای دیگری پیدا کنند و مهاجرت موفقی نداشته باشند.
کانادا باید برای رفع کمبود نیروی کار خود از منابع با استعداد به سرعت و در بلند مدت استفاده کند. کانادا یک میلیون شغل خالی دارد و هنوز با کمبود نیروی کاری روبه رو است چون همه 9 میلیون نفر از جوانان این کشور در دهه آینده به سن بازنشستگی می رسند. یعنی سیاستمداران و کارفرمایان باید برای شناسایی راههای تطبیق گروههای شغلی که خیلی معرفی شده نیستند مثل زنان، زنان تازه وارد، افراد تازه وارد، افراد بومی، افرادی که معلولیت دارند، جوانان محروم ودیگر افراد با فرصت های شغلی کارهای مناسب را انجام دهند. 
مثلا پرداخت روزانه 10 دلار به مادران برای کمک هزینه نگهداری از فرزند در مهدکودک که به زودی در کانادا اجرایی می شود تا زنان بتوانند وقت بیشتری برای کار در جامعه و درآمد زایی برای خانواده خود داشته باشند.

دولت های فدرال و استانی کانادا کارهای مختلفی را برای ادغام زنان تازه وارد در بازار کار انجام می دهند. مثلا از سال 2018 اداره مهاجرت کانادا از تعدادی از برنامه های مهاجرتی آزمایشی برای حمایت از زنان تازه وارد حمایت مالی کرده است. اداره مهاجرت کانادا می گوید هدف این کار کمک به زنان تازه وارد برای پیدا کردن شغل خوب با درآمد خوب است که زمینه موفقیت آنها در این کشور فراهم می شود، که این کار را از طریق رفع موانعی مثل تبعیض جنسیتی و نژادی، پایدار نبودن شغل ها یا اشتغال با درآمد کم، مقرون به صرفه نبودن هزینه های مراقبت از کودکان و حمایت های اجتماعی ضعیف  انجام می دهند. برای اطلاع از شرایط نیروی متخصص کانادا عضو کانال تلگرام زیر شوید.

telegram_Canada_Ganji
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
آتنا1401/05/05
درود ، من دختر هستم و دانشجوی رشته ی مد هستم ، می خوام به کانادا مهاجرت کنم ، به یه شهری که هم هزینه ها پایین باشه و هم دانشکده های خوبی برای رشته ی من داشته باشه ، به زبان انگلیسی هم مسلط هستم .
شهر هایی که در نظرم هست مونترال ، تورنتو ، ونکوور و ویکتوریا هست .
شما کدوم رو پیشنهاد می کنین ؟
  • گنجی
  • 1401/05/08
شهر مونترال کانادا برای رشته هنر خوب است.
دانشگاه کونکوردیا در مونترال شرایط پذیرش خوبی دارد 
هزینه ان کمتر از 18هزار دلار سالانه است

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن