تبدیل ویزای تحصیل به اقامت دائم کانادا

بازدیدکنندگان : 1259 نفر 1400/11/18
تبدیل ویزای تحصیل به اقامت دائم کانادا
افزایش تعداد دانشجویان دارای مجوز کاری بعد از فارغ التحصیلی در کانادا

طی سالهای گذشته بیشتر نیروی کاری کانادا قبلا سابقه تحصیل در کانادا داشته اند.  همچنین تعداد دانشجویانی که در سالهای گذشته در کانادا تحصیل کرده اند، بعد از فارغ التحصیلی بیشتر از طریق برنامه مجوز کار بعد از تحصیل در کانادا اقدام کردند. ویزای تحصیلی کانادا رشد زیادی داشته و درصد قبولی ویزای تحصیلی کانادا بیشتر شده، در دهه گذشته تعداد افرادی که مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی در کانادا داشتند افزایش پیدا کرده و از 75.000 نفر در سال 2000 به 250.000 نفر در سال 2019 رسید. 

طبق مقررات ویزای تحصیلی کانادا، در 5 سال گذشته -بجز دوران کرونا- تعداد بیشتری از دانشجویان بین المللی از طریق برنامه مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی اقدام کرده اند و بعد از فارغ التحصیلی ورک پرمیت را دریافت کرده اند و با تبدیل ویزای تحصیلی به اقامت دائم و تابعیت کانادا توانسته اند پی آر کسب کنند.

ویزای کار کانادا 

برنامه مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی یک برنامه موقت است که دانشجویان کانادایی که از دانشگاه یا کاج کانادا فارغ التحصیل می شوند می توانند مجوز کار برای اقامت و کار در کانادا را دریافت کنند. برای واجد شرایط بودن این برنامه، مهاجران باید حداقل دوره تحصیلی هشت ماهه در یک موسسه واجد شرایط در کانادا را گذرانده باشند. 
مدت زمان این مجوز براساس طول برنامه تحصیلی تکمیل شده، حداکثر تا سه سال است. 

تبدیل ویزای تحصیل به اقامت دائم کانادا از جمله موارد مهم مورد سوال موکلین است. بعد از پایان تحصیل در کانادا به متقاضی ویزای کار می دهند. مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی کانادا به فارغ التحصیلان بین المللی به عنوان ویزای کاری آزاد به دانشجویان اجازه می دهد در هر جای کانادا کار کنند و در هر زمان می توانند کارفرما را تغییر دهند. 
در بین سالهای 2008 تا 2018 تعداد افرادی که مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی را داشتند شش برابر شد و از 10300 نفر به 64700 نفر رسیده بود. 
این افزایش هم برای مردان و هم برای زنان بوده است اما بیشتر، مردان مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی را دریافت کردند. 

حدود 51 درصد از مجوزهای کاری بعد از فارغ التحصیلی PGWP از سال 2008برای کشورهای چین و هند بود اما تا سال 2018 حدود66 درصد از مجوزهای کار بعد از فارغ التحصیلی برای دانشجویان از این دو کشور صادر شد. دانشجویان بین المللی از هند بیشتر از چهار برابر سهم خود این مجوز را دریافت کردند یعنی از 10 درصد در سال 2008 به 46 درصد در سال 2018 رسید. برای چین کاهش پیدا کرد و از 41 درصد به 20 درصد رسید. دانشجویان ایرانی نیز در این بخش سهم کوچکی داشتند.
در سال 2008 انتاریو 44 درصد از نیروی کاری خود را از طریق دانشجویان بین المللی تامین کرد و در سال 2018 این رقم به حدود 56 درصد رسید. تعداد افرادی که می خواستند به استانهای بریتیش کلمبیا و کبک بروند در سالهای 2008 تا 2018 کاهش پیدا کرده است.  

از نظر مشارکت در بازار کار این مطالعات نشان می دهد که در سال 2008 حدود 10300 نفر از افرادی که مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی را داشتند اظهارنامه مالیاتی T4 مثبت را ارائه داده اند. این رقم تا سال 2018 به 135.100 نفر رسید. میانگین درآمد افرادی که مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی را داشتند از 14500 دلار در سال 2008 به 26800 دلار در سال 2018 رسید که نشان دهنده ورود نیروی کاری به بازار کار کانادا است. 
بر اساس این مطالعات حدود سه چهارم افرادی که مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی را داشتند در مدت پنج سال بعد از دریافت مجوز کار بعد از تحصیل در کانادا توانستند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. افرادی که مجوز کار بعد از تحصیل را داشتند و در سطح کالج و کارشناسی ارشد در کانادا بودند بیشتر از گروههای دیگر این مجوز را دریافت کردند. 

 

مهاجرت کاری به کانادا


این مطالعات نشان دهنده اهمیت مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی برای دانشجویان بین المللی در اقتصاد کانادا است. لذا اگر نتوان با اکسپرس اینتری و نیروی متخصص به کانادا مهاجرت کرد برنامه مجوز کار بعد از تحصیل راه مناسبی برای مهاجرت کاری به کانادا  خواهد بود.
اگر طبق مشاغل مورد نیاز کانادا برای تحصیل در کانادا اقدام کنید شانس موفقیت بیشتری خواهید داشت. دانشجویان بین المللی که از یک دانشگاه معتبر کانادایی فارغ التحصیل شده اند می توانند به وسیله این مجوز تجربه کار کانادایی را بدست آورند و با این تجربه شغلی، برای برنامه های مهاجرتی کانادا اقدام کنند. 

از طریق مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی شکافی که بین تحصیلات کانادایی و تجربه کاری در کانادا وجود دارد از بین می رود و این افراد می توانند از طریق سیستم اکسپرس اینتری فدرال اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. با داشتن مدرک کانادایی و تجربه کاری، متقاضیان برنامه اکسپرس اینتری می توانند در سیستم جامع امتیاز بندی امتیاز بالایی را بدست آورند که در نتیجه شانس آنها برای اقامت دائم افزایش پیدا می کند. افرادی که مدرک و تجربه کار کانادایی را دارند می توانند از طریق برنامه مهاجرت استانی کانادا و برنامه اسکیل ورکر کبک اقدام کنند. 

مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی باعث مشارکت دانشجویان در بازار کار کانادا می شود تعداد افراد واجد شرایط برای مهاجرت به کانادا را افزایش می دهد و کشور کانادا را به یک مقصد جذاب برای تحصیل تبدیل می کند. 

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

تایید پرونده های برنامه تجربه کار کانادایی و اکسپرس اینتری کانادا

حدود 85 درصد از پرونده های اقامت دائم تایید شده اکسپرس اینتری در سال 2021 از برنامه کلاس تجربه کار کانادایی CEC است. 
CEC  مخفف Canadian Experience Class می باشد.

نحوه ثبت نام در اکسپرس اینتری

اکسپرس اینتری اصلی ترین برنامه ای است که از طریق آن کانادا مهاجران ماهر را می پذیرد. مهاجرانی که معیارهای برنامه اکسپرس اینتری را دارند می توانند مشخصات خود را در وبسایت اداره مهاجرت کانادا ارسال کنند. مهاجران براساس سن، تحصیلات، مهارت در زبان و سابقه کاری امتیاز می گیرند. تقریبا هر دو هفته یکبار اداره مهاجرت کانادا مهاجرانی که بالاترین امتیاز را دارند را دعوت می کند تا برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند. مهاجران بعد ازدریافت دعوتنامه 60 روز فرصت دارند تا پرونده خود را به اداره مهاجرت ارسال کنند. اگر اداره مهاجرت کانادا درخواست را تایید کند مهاجر اقامت دائم کانادا را دریافت کرده که می تواند به صورت رسمی در کانادا لند کند. در مرحله لندینگ دارنده تاییدیه اقامت دائم که با ویزای موقت در کانادا هست می بایست با ویزا آفیس داخل کانادا تماس گرفته و ضمن اطلاع مرال دریافت قامت دائم را تکمیل کندتا بتواند وضعیت خود را به اقامت دائم کانادا تبدیل کند. 

اکسپرس اینتری کانادا 2022

اداره مهاجرت کانادا تغییرات زیادی در سیاست های اکسپرس اینتری خود در زمان شیوع کرونا ایجاد کرده است. این اداره به دنبال این است تا امسال 401.000 مهاجر را برای اقامت دائم بپذیرد. در ابتدای امسال اداره مهاجرت کانادا تصمیم گرفت بیشتر به دارندگان ویزای موقت کانادا اقامت دائم بدهد تا به هدف خود که پذیرش 401.000 مهاجر دست پیدا کند در نتیجه بیشتر مهاجران کلاس تجربه کار کانادایی و مهاجران برنامه مهاجرت استانی که در سیستم اکسپرس اینتری پروفایل داشتن را دعوت کرد. قبل از شیوع کرونا حدود 45 درصد از مهاجران موفق برنامه اکسپری اینتری از گروه نیروی کار ماهر فدرال بودند این سیاست یک تغییر بزرگ بود. اداره مهاجرت این تغییر در سیاست را به دو دلیل انجام داد:
  •    دلیل اول اینکه حدود 90 درصد از مهاجران کلاس تجربه کار کانادایی در زمان شیوع کرونا در کانادا زندگی می کردند پس با مشکلات مربوط به کرونا که مانع تکمیل پرونده آنها شودکمتر روبه رو می شوند. 
  •    دوم اینکه مهاجران برنامه مهاجرت استانی را دعوت می کند تا نیازهای بازار کار استانها رفع شود. 

 

امتیاز اکسپرس اینتری کانادا

اداره مهاجرت کانادا مثل قبل از کرونا مهاجرانی که بالاترین امتیاز را در سیستم اکسپرس اینتری داشتند  را دعوت نکرده است بلکه مهاجران کلاس تجربه کار کانادایی و برنامه مهاجرت استانی را که بالاترین امتیاز را داشتند را دعوت کرد. این باعث شد که امتیازات کلی تعیین شده کاهش پیدا کند چون این اداره قصد داشت مهاجران کلاس تجربه کار کانادایی را برای رسیدن به هدف مهاجرتی خود دعوت کند. بزرگترین قرعه کشی در تاریخ 25/11/99 انجام شد که اداره مهاجرت کانادا 27.332 مهاجر کلاس تجربه کار کانادایی را دعوت کرد تا برای اقامت دائم اقدام کنند، این موفقیت برای اداره مهاجرت با امتیاز قطعی 75 بدست آمد. این قرعه کشی شش برابر بزرگتر قرعه کشی بزرگ قبلی اکسپرس در سال 2015 بود و امتیاز قطعی 400 امتیاز کمتر از امتیاز معمول در دوره قبل از کرونا بود. 

حدود 85 درصد از تمام برنامه های نهایی شده اکسپرس اینتری امسال از کلاس تجربه کار کانادایی بود. بین ژانویه و در ماه اکتبر اداره مهاجرت کانادا به 108.860 متقاضی کلاس تجربه کار کانادایی تاییدیه اقامت دائم کانادا داد. این اداره به 12.514 مهاجر برنامه مهاجرت استانی تاییدیه اقامت دائم داد یعنی حدود 10 درصد از تاییدیه های صادر شده برای مهاجران برنامه اکسپرس اینتری بود.
گروهی که بیشتر تاثر منفی را داشتند مهاجران برنامه نیروی کار ماهر فدرال بودند که فقط 6.795 نفر از آنها تاییدیه اقامت دائم کانادا را دریافت کردند. این فقط 5 درصد از کل تاییدیه های اقامت دائم صادر شده برای مهاجران برنامه اکسپرس اینتری در سال جاری است، تقریبا 9 برابر کمتر از آن چیزی که قبل از کرونا بود. 

اداره مهاجرت کانادا امسال کار خود را کند شروع کرد چون در حال نهایی کردن 7000 تا 10.000 پرونده اکسپرس اینتری هر ماه تا ماه تابستان بود. در ماه ژوئن این تعداد دو برابر شد و اداره مهاجرت کانادا با سرعت بالایی پرونده ها را در نیمه دوم سال بررسی کرده است. مهاجران کلاس تجربه کار کانادایی بیشترین بهره را از این افزایش ظرفیت بردند. اداره مهاجرت کانادا  تعداد پرونده های نهایی برنامه مهاجرت استانی را افزایش داده است اما هنوز به سطح پرونده های بررسی شده در ماه ژانویه نرسیده است. براساس اطلاعات، اداره مهاجرت کانادا بیشتر به دنبال بررسی پرونده های کلاس تجربه کار کانادایی برای رسیدن به هدف خود یعنی پذیرش 401.000 مهاجر جدید است. 

در مورد پرونده های نیروی کار ماهر فدرال بهبود کمی ایجاد شده است. در ماههای سپتامبر و اکتبر اداره مهاجرت کانادا کمتر از 600 پرونده نیروی کار ماهر فدرال را در آن ماهها بررسی و نهایی کرد. 
اداره مهاجرت کانادا گفت، حدود 1.8 میلیون پرونده برای اقامت دائم و موقت دارد. این تعداد شامل کمتر از 100.000 پرونده اکسپرس اینتری تا تاریخ 5/8/1400 بود. اگر اداره مهاجرت کانادا با همین سرعت پرونده ها ار بررسی کند حدود 48.000 پرونده کلاس تجربه کار کانادایی تا ماه ژانویه 2022 بررسی می شود. اداره مهاجرت کانادا گفت، تا ماه ژانویه بیشتر از نصف پرونده های اکسپرس اینتری قبل از بررسی پرونده های کلاس تجربه کار کانادایی و نیروی کار ماهر فدرال که به تازگی دعوت شدند را بررسی می کند. اگر حجم پرونده های اکسپرس اینتری نضف آن چیزی باشد که در ماه اکتبر بود اداره مهاجرت کانادا می تواند دعوتنامه های بیشتری از برنامه اکسپرس اینتری را در ابتدای سال 2022 صادر کند. 

پذیرش اکسپرس اینتری کاهش پیداکرد

امسال اداره مهاجرت کانادا 27 قرعه کشی کلاس تجربه کار کانادایی را برگزار کرد اما از تاریخ 23/6/1400 این قرعه کشی ها متوقف شد. مهاجران برنامه نیروی کار ماهر فدرال از تاریخ 3/10/1399 از سیستم اکسپرس اینتری خارج نشده اند. تا تاریخ 3/8/1400 حدود 165.000 مهاجر برنامه نیروی کار ماهر فدرال در سیستم اکسپرس اینتری بودند. یعنی 85 درصد از مهاجران برنامه اکسپرس اینتری از گروه نیروی کار ماهر فدرال هستند. 

اداره مهاجرت کانادا به دنبال رسیدن به هدف مهاجرتی خود در سال جاری است. حدود 314.000 مهاجر برای اقامت دائم تا ماه اکتبر وارد کانادا شده اند و در ماههای اخیر 45.000 مهاجر وارد کانادا شدند. این اداره در حال تعیین سطح مهاجرتی خود در سال 2022 و استراتژی اکسپرس اینتری در سال آینده است. ما تا ماههای آینده اطلاعات بیشتری بدست می آوریم. اعلامیه هایی شامل صدور نامه های دستوری برای هر وزیر فدرال، از جمله وزیر مهاجرت شان فریز. شان فریز تا تاریخ 21/11/1400 برنامه سطوح مهاجرتی 2022-2024 را اعلام می کند. قوانین و سطوح جدید مهاجرتی اطلاعاتی را در مورد اولویت های اداره مهاجرت کانادا در سال 2022 و بعد از آن به وکلا می دهد که در اینستاگرام زیر اعلام می کنیم.

canada_ganji_instagram
برچسب ها :
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 1
محمد1401/03/02
هزینه تحصیل در کاناد زیاد شده و برنامه inside canada خیلی گران تمام میشه، میگن بعد از کوید19 ، قیمت بنزین به 2.2دلار در هر لیتر رسیده و همه چیز حتی خوراکی در کانادا گران شده، حالا من برای هزینه دانشگاه باید سالانه 15تا20هزار دلار و برای زندگی 25هزار دلار بدهم که عدد بالایی خواهد بود و شوهر و بچه ام هم هزینه جدا دارند.
اگر نتونیم کار مناسب پیدا کنیم باید چه کار کنیم؟
39سال کامپیوتر ایلتس 6 همسر44مهندس عمران تمکن متوسط فامیل در کانادا خواهرم هستند
  • گنجی
  • 1401/03/05
بهتر است از ابتدا برای برنامه های پی آر کانادا مانند استارتاپ اقدام کنید

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام تغییر در برنامه استارتاپ ویزای کانادا قابل پیش بینی است؟

  • سهمیه بندی طرح ها
  • افزایش قیمت ویزا
  • سخت تر شدن برنامه
  • تسریع روند بررسی ویزا در سفارت
شرکت کنندگان : تن