چگونه هنگام تحصیل در کانادا خانواده خود را همراه خود بیاورید

بازدیدکنندگان : 1558 نفر 1401/03/07
چگونه هنگام تحصیل در کانادا خانواده خود را همراه خود بیاورید

آوردن خانواده هنگام تحصیل در کانادا


دانشجویان خارجی در کانادا مزایای زیادی دارند مثلا خانواده آنها در زمان تحصیل می توانند در کانادا در کنار آنها باشند. ویزای همراه کانادا یعنی دادن ویزای کانادا به اعضای خانواده شخصی که مجوز اقامت در کانادا را برای کار یا تحصیل گرفته است. 

آیا می دانید که، همسران و فرزندان تحت تکفل هم می توانند واجد شرایط ورک پرمیت یا ویزای تحصیلی کانادا باشند. لذا خبر خوب اینکه اگر شما می خواهید در کانادا تحصیل کنید و دوباره به کشور خود برگردید اعضای خانواده شما می توانند در مدت تحصیل در کنار شما باشند. 

در گذشته متقاضیان ویزای تحصیلی یا کاری به علت عدم تحمل دوری از خانواده از این موقعیت صرف نظر می کردند اما دولت کانادا سیاست های خود را تغییر داده و زمانی که دانشجویان خارجی برای تحصیل به کانادا می آیند اعضای خانواده آنها هم می توانند همراه آنها به کانادا بیایند. 
اگر هم در مورد هزینه های تحصیل در کانادا مشکل دارید با مطالعه این متن راه های تحصیل رایگان در کانادا را مطلع خواهید شد.
فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

آوردن همسر هنگام تحصیل در کانادا

زمانی که شما در کانادا هستید همسر شما واجد شرایط ویزای کاری آزاد کانادا است. ویزای کاری آزاد به این صورت است که در حالی که شما تحصیل می کنید همسر شما می تواند به صورت نیمه وقت یا تمام وقت برای هر کارفرمایی در کانادا بدون نیاز به ارزیابی تاثیر بازار کار LMIA، کار کند. بهتر است که همسر فرد متقاضی درخواست خود برای ویزای کاری آزاد و اقامتی را در مدت زمان تحصیل همسرش در کانادا ارائه دهد. 

اگر بعد از پایان تحصیلات به شما مجوز کار بعد از فارغ التحصیلی را بدهند همسر شما می تواند در زمان تحصیل شما واجد شرایط تمدید ویزای کاری خود باشد. برای اینکه همسر شما در این مدت واجد شرایط ویزای کار آزاد باشد شغل شما باید در زمان درخواست براساس کد ملی طبقه بندی مشاغل کانادا (NOC) در گروه‌های 0، A و B باشد. 

آوردن فرزندان هنگام تحصیل در کانادا

هر پدر و مادری که برای تحصیل در کانادا اقدام می کنند می توانند فرزندان تحت تکفل خود را به کانادا بیاورند. براساس قانون کانادا کودک تحت تکفل به کودک زیر 22 سال یا بالای 22 سال گفته می شود که قبل از 22  سالگی از نظر مالی به والدین خود وابسته است و برای آن ها تمکن مالی ارائه می دهد. اگر کودک از نظر مالی، روحی یا روانی کم توان یا ناتوان باشد در زمان تحصیل والدین برای او ویزای کانادا برای اقامت صادر می شود. 

بعد از ورود به کانادا افراد 18 سال یا کمتر می توانند در مدارس ابتدایی و متوسطه کانادا تحصیل کنند. بیشتر مدارس کانادا دولتی هستند یعنی برای تحصیل در این مدارس لازم نیست که هیچ هزینه ای پرداخت کنید. کانادا از لحاظ شاخص های آموزشی از کیفیت بالایی برخوردار است و فرزندان شما با تحصیل در بهترین کشور دنیا مطمئناً آینده ای درخشان را پیش روی خود چه در کانادا یا دیگر نقاط جهان خواهند داشت.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا موسسه گنجی

سیستم آموزشی مدارس کانادا


براساس قانون همه کودکان در کانادا باید در مدارس تحصیل کنند. یعنی فرزندان والدینی که در کانادا به صورت موقت تحصیل می کنند می توانند در مدارس کانادا تحصیل کنند. براساس سیستم آموزشی کانادا، آموزش و سطح دانش کودکان در مدارس کانادا در سطح بالایی قرار دارد. 

سیستم مدرسه برای کودکان در کانادا با دوره ابتدایی شروع می شود و تا دوره دبیرستان ادامه دارد. سیستم آموزشی کانادا دوازده پایه تحصیلی دارد دانش آموزان از کلاس اول وارد دبستان می شوند و هر پایه تحصیلی حدود یکسال است. زمانی که دانش آموزان به پایه تحصیلی دوازدهم رسیدند دیپلم می گیرند و می توانند وارد دانشگاه یا کالج شوند. 

چه چیزهایی بر روی درخواست ویزای تحصیلی تاثیر می گذارند


اقدام همزمان برای ویزای تحصیلی و همراهی فرزندان و همسر می تواند بر روی تصمیم افسر مهاجرت تاثیر بگذارد. با توجه به همراهی اعضای خانواده در ویزای تحصیلی، شاید مشخص شود که قصد فرد فقط تحصیل در کانادا نیست و این می تواند باعث ریجکت شدن ویزای تحصیلی شود. اگر متقاضی نگران ریجکت شدن ویزای تحصیلی باشد بهتر است تا قبل از اینکه ویزای خود متقاضی صادر نشده و به کانادا سفر نکرده، برای اخذ ویزای همراه اقدام نکنید.

آیا بعد از پایان تحصیلات می توانم در کانادا بمانم؟


همانطور که در پست جداگانه ای در اینستاگرام گنجی مطرح کردیم، دانشجویان خارجی در کانادا می توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند یا واجد شرایط برنامه های مهاجرتی کانادا باشند. 
تجربه تحصیلی و کاری، مهارت در زبان انگلیسی یا فرانسه می تواند به شما کمک کند. تجربه کاری و تحصیلی همسر شما و مهارت در زبان هم باعث واجد شرایط بودن شما می شود. 

اگر بعد از پایان تحصیلات بخواهید برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید شما می توانید از طریق برنامه اکسپرس اینتری اقدام کنید. سیستم اکسپرس اینتری دارای سه گروه برنامه مهاجرتی است و  از مهاجران جوان با تجربه کار و تحصیل در کانادا و دارای توانایی زبان استقبال می‌کند و به دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کانادا فرصتی عالی برای اخذ اقامت دائمی می‌دهد. هر مهاجر در این سیستم امتیاز دریافت می کند و مهاجرانی که بالاترین امتیاز را دارند دعوتنامه قبولی را دریافت می کنند. 

امتیاز شما با توجه به این که با همسر خود اقدام می کنید یا نه فرق می کند. اگر همسر شما در زمان تحصیل در کانادا زندگی و کار کرده است این موضوع باعث افزایش امتیاز شما می شود. 
اگر شما و همسرتان پروفایل مشخصات خود را همزمان به سیستم اکسپرس اینتری ارسال کنید شانس دریافت دعوتنامه قبولی را افزایش می دهید. تجربه کاری و تحصیلی همسر شما باعث می شود که همسرتان به عنوان متقاضی اصلی در نظر گرفته شود. 

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا و ویزای همراه می توانید فرم ارزیابی رایگان ما موسسه مهاجرتی گنجی را پر کنید تا مشاوران با تجربه و کارآمد موسسه مهاجرتی گنجی شرایط شما را ارزیابی کرده و بهترین گزینه را به شما پیشنهاد دهند. 

canada_ganji_instagram
سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 2
شکیبا1401/05/09
آیا با مهاجرت تحصیلی کانادا،میسود اقامت گرفت؟/چقدر زمان میبرد؟
  • گنجی
  • 1401/05/10
مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا الان خوب شده و موسسه گنجی خدمات خوبی دارد
اصولا بعد از یک دوره تحصیلی در کانادا و یکسال سابقه کار و مدرک ایلتس می توان برای برنامه های مهاجرتی کانادا مثل CEC اقدام و کارت پی آر کانادا را دریافت کرد.
مدارک ویزای تحصیلی کانادا را دقیق تکمیل و در واتس اپ به ما پیام دهید
محسن1401/03/07
برای ویزای کانادا از طریق تحصیلی من فرزند 10ساله دارم که کلاس سوم دبستان است. ایا با ثبت نام ایشان به من مادر هم ویزا می دهند؟
انجا هزینه تحصیل و زندگی را می توانم با کارکردن پرداخت کنم درضمن پدرش هم نمی آید
  • گنجی
  • 1401/03/15
برای دبستان شانس ویزا بسیار کم است
خیر. با توجه به نرخ دلار و هزینه های زیاد کانادا نمی توانید.

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن