مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2022

بازدیدکنندگان : 6062 نفر 1401/04/06
مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2022

مشاغل مورد نیاز کانادا

 

در سه ماهه اول سال 2022 کاهش کرونا و افزایش تولید باعث نیاز بیشتر به نیروی کار شده، دولت کانادا به دنبال جذب نیروی متخصص بوده و کانادا لیست مشاغل مورد نیاز را اعلام کرده. 

 

جالب است بدانید که در سه ماهه اول امسال حدود 957.500 شغل خالی در کانادا وجود داشت که براساس آمار کانادا بالاترین نرخ است. 
کمتر اتفاق می افتد که شاهد چنین وضعی باشیم اما نرخ مشاغل خالی در کانادا امسال نسبت به سه ماهه اول سال 2020 بیشتر از 72 درصد معادل 401.900 افزایش پیدا کرده. رکورد جدید از رکورد سه ماهه آخر سال 2021 حدود 3 درصد معادل 24.900 شغل خالی بیشتر بود.

مهاجرت به کانادا گنجی

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا

بازار کار رشته پزشکی در کانادا 

در بخش مراقبت های بهداشتی و مددکاری اجتماعی حدود 136.800 شغل خالی وجود داشت. در این مشاغل قبل از کرونا کمبود نیروی کار وجود داشت که بعد از کرونا این کمبود بیشتر شد. در مقایسه با سه ماهه اول سال 2020 نرخ مشاغل خالی در بخش پزشکی و درمان و مراقبت های بهداشتی و مددکاری اجتماعی 91 درصد افزایش پیدا کرده است.

بازار کار رشته عمران در کانادا

در بخش ساخت و ساز نرخ مشاغل خالی بسیار بالا است. در سه ماهه اول کارفرمایان در بخش ساخت و ساز حدود 81.500 موقعیت شغلی خالی داشتند که نسبت به سه ماه چهارم سال 2021 نرخ مشاغل خالی حدود 7 درصد معادل 5.400 افزایش داشته است. 

بازار کار مدیریت در کانادا

در بخش های مدیریتی با زیرشاخه تولیدی و خرده فروشی فرصت های شغلی زیادی وجود دارد. در بخش تولید در سه ماه اخیر حدود 87.400 شغل خالی و در بخش خرده فروشی حدود 114.400 شغل خالی وجود داشت. 

بازار کار مهندسی در کانادا

در بخش خدمات تخصصی، علمی و فنی تغییری وجود نداشت. کارفرمایان در این بخش به دنبال 68.800 نفر نیروی کاری بودند که بالاترین رکورد در سه ماهه گذشته بوده است. رشته های شیمی، صنایع، برق، مکانیک و کامپیوتر و آی تی بیشترین نیاز در کانادا احساس می شود که هنوز پر نشده اند، دولت ویزای کار موقت برای رفع مشکل کمبود نیروی کار را فراهم کرده.

بازار کار رشته توریسم در کانادا

در بخش خدمات غذایی و اقامتی در سه ماهه اول حدود 133.800 موقعیت شغلی وجود داشت. که حدود 12 درصد نسبت به سه ماهه قبل کاهش پیدا کرده بود. کرونا تاثیر زیادی روی این رشته ها دارد.

فرم ارزیابی مهاجرت کانادا گنجی

مشاغل مورد نیاز استانی کانادا

در سه ماهه اول سال 2022 نسبت نرخ بیکاری به مشاغل خالی حدود 1.3 درصد بود که از 2.2 درصد در سه ماهه سال 2020 کمتر بود. افزایش تعداد مشاغل خالی باعث کاهش تعداد کارگران بیکار شد. 
نسبت شغل خالی به نرخ بیکاری در استانهای کانادا متفاوت است. در استانهای کبک و بریتیش کلمبیا برای هر شغل کمتر از یک فرد بیکار وجود داشت اما در نیوفاندلند و لابرادور برای هر شغلی چهار نفر بیکار وجود داشت. نرخ کمتر نشان دهنده بازار کاری فشرده و کمبود نیروی کار است. 

کارفرمایان کانادایی برای استخدام مشکلات زیادی دارند. در سه ماهه اول امسال برای هر 100 موقعیت شغلی حدود 34 کارمند استخدام شدند. در مقایسه با سه ماهه اول سال 2016 که در هر 100 شغل حدود 82 کارمند برای استخدام وجود داشت در سه ماهه اول سال گذشته برای هر 100 شغل حدود 48 کارمند برای استخدام وجود داشت. 
کارفرمایان در بخش مسکن و خدمات غذایی برای هر 100 شغل حدود 23 کارمند را استخدام کردند. کارفرمایان خدمات تخصصی، علمی و فنی برای هر 100 شغل حدود 50 نفر را استخدام کردند. 
براساس نظر سنجی در مورد شرایط کسب و کار بازارهای کانادا از 4 ژانویه تا 7 فوریه، دو پنجم مشاغل کانادا با مشکل کمبود نیروی کار ماهر روبه رو هستند.  
 

 

مشاغل ضروری کانادا

مهندسین شامل کامپیوتر، شیمی، مکانیک و برق و پزشکی جزو مشاغل ضروری برای کانادا می باشند که نیاز هر استان به شغل فوری دارای ضرورت متفاوت می باشد.
 

مشاغل مورد نیاز کانادا برای زنان

دولت کانادا مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2022 را اعلام کرد که در آن مشاغل ضروری کانادا برای خانم ها بسیار زیاد بود. طبق آمار اداره کار کانادا 83% از خانم های کانادایی در سن 25 الی 54 سال طی سال قبل بازار اشتغال خوبی داشتند.
شهرهای تورنتو، ونکوور، مونترال بیشترین نرخ اشتغال را برای خانم ها داشتند.
 

مشاغل پردرآمد در کانادا

اگر به دنبال شغل و کار پردرآمد در کانادا هستید باید ابتدا ویزای اقامتی معتبر داشته باشید. اگر کارت پی آر داشته باشید می توانید مشاغل بدون تحصیل دانشگاهی مانند رانندگی را انتخاب کنید. برای افراد دارای مدارک دانشگاهی رشته های کامپیوتر، پرستاری، دندانپزشکی، پزشکی، نفت و گاز خوب است.
 

مشاغل خانگی پردرآمد در کانادا

اگر به دنبال مشاغل خانگی پردرآمد در کانادا هستید باید به این نکته توجه کنید نسبت به روحیات و علایق شخصی و توانایی و انگیزه تان باید انتخاب کنید. واصلا نیازی به ورک پرمیت نخواهید داشت. 
مهدکودک خانگی، شیرینی پزی، آموزش زبان و ... مثال های خوبی برای مشاغل خانگی پردرآمد در کانادا خواهند بود. مشاغل پردرآمد دانشجویی در کانادا بیشتر در حوزه اموزش خواهند بود.

 

کاریابی در کانادا

برای کاریابی در کانادا از ایران، ما در موسسه مهاجرتی گنجی یک موتور جستجوی هوشمند در سایت قرار دادیم که هر روز آپدیت می شود و اطلاعات موسسه های کاریابی در کانادا را اعلام می کند. اگر قصد کار در کانادا را دارید تا یکسال باقیمانده قبل از سفر به کانادا، شغل خود را در بخش کاریابی کانادا جستجو کنید تا از بین مشاغل مورد نیاز کانادا، شغل مورد نظر را بیابید و با مکاتبه با کارفرما شرایط استخدام زودتر خود را فراهم کنید.

canada_ganji_instagram

سوال خود را از وکیل کانادا اینجا مطرح کنید:
پیام شما ثبت شد و پس از تایید در سایت منتشر می شود
تعداد پرسش ها: 10
آیدا1402/08/17
سلام وقت شما بخیر برای کارشناس علوم آزمایشگاهی جهت کار در کانادا محدودیت سنی وجود داره؟ مثلا فرد 40 ساله امکان رفتن نداره؟
  • گنجی
  • 1402/08/17
برنامه های اقامت دائم کانادا طبق سن به متقاضی امتیاز قبولی می دهند که بیشترین امتیاز تا 35 سال است
رزومه بفرستید شما را بررسی کنیم.
مهدی ج1401/04/26
سلام وقتتون بخیر شغل طراحی تبلیغات و تابلوسازی در کانادا جزو مشاغل پر تقاضا هست یا خیر و اینکه سطح زبان خاصی لازم هست
  • گنجی
  • 1401/05/01
پرتقاضا نیست
 
سیروس1401/04/26
سلام من۲۱سال کارمندرسمی بانک هستم دوفرزنددختر۱۲,۱۸ساله دارم همسرم خانه دار وخواهرش مقیم کانادا(تورنتو)مربی مهدکودک هست بادعوتنامه ایشان اگه تقاضای ویزای توریستی بدیم امکان ویزاشدن داریم؟درغیراینصورت چه پیشنهادی برامون دارید؟
  • گنجی
  • 1401/04/27
بهتر است ابتدا ویزای شینگن بگیرید. تمکن مالی قوی در ایران و دعوتنامه معتبر نیز نیاز دارید. امکان ویزا به تمام اعضا خانواده به نظر آفیسر بستگی دارد.
شیرین ب1401/04/12
سلام من علوم آزمایشگاهی دانشگاه سراسری خوندم قصد کار در کانادا دارم با همین رشته میخواستم جاب آفر و یا ورک پرمیت برام بگیرید امکانش هست
  • گنجی
  • 1401/04/15
برای تحصیل علوم آزمایشگاهی در کانادا باید نمره زبان یلتس 6، توصیه نامه از استاد، ریزنمرات خوب در زیست، شیمی، ریاضی داشته باشد
برای ویزای کار علوم آزمایشگاهی کانادا حتما ایلتس جنرال 6.5 تا سن 35 سال و سه سال سابقه کار با بیمه نیاز دارید تا بتوانید مهاجرت با رشته علوم آزمایشگاهی به کانادا داشته باشید.
 
لیلا1401/04/12
برای رشته های مهندسی تا سن 35 سال چه ایلتس خوبه؟
  • گنجی
  • 1401/04/15
ایلتس جنرال 6 خوب است
علی ج1401/04/12
سلام من مدیر نت ( تعمیرات نگهداری ) تله کابین هستم میخواستم بدونم در کانادا برای این شغل آفری هست؟ و اینکه بازار کار آن به چه صورت است؟
  • گنجی
  • 1401/04/15
لطفا رزومه تان را بفرستید تا ما عنوان شغلی شما را بدانیم 
یا در لینک زیر خودتان شغل مورد نظر را در کاریابی کانادا بررسی کنید
https://ganjico.com/job-seeker
اگر اوکی بود ما بخش جاب آفر و ویزا را انجام می دهیم
حسین1401/04/11
سلام.
من می خواستم در رشته global leadership & administration و در مقطع فوق لیسانس درس بخونم. خواستم بدونم از بازارکار این رشته اطلاعاتی دارید؟
با سپاس
  • گنجی
  • 1401/04/15
بعد از تحصیل ر این رشته، کار بیشتر در زمینه مدیریت فروش، مدیریت منابع انسانی در کانادا خواهد بود
حداقل درامد برای یک فرد با 3سال سابقه کار 120هزار دلار سالانه است.
در دانشگاه برتیش کلمبیا با ایلتس 6 یا تافل ای بی تی 550 و هزینه تحصیل سالانه 30هزار دلار می توانید مستر بخوانید.
مرتضی پ.1401/04/11
سلام. من اتش نشان هستم . میخواستم بدونم میشه از طریق شغلم مهاجرت کنم و اونجا وارد شغل اتش نشانی بشم؟
  • گنجی
  • 1401/04/13
آتش نشانی در کانادا جزو مشاغل خوب است و اگر بخواهید برای شغل آتش نشانی در کانادا اقدام کنید باید در مورد وضایف آتش نشان، مهارت ها و دوره های اموزشی مورد نیاز ، حوه ورود به شغل آتش نشانی،مدارم مورد نیاز برای استخدام آتش نشان و سختی و حساسیت کار اطلاع داشته باشید.
استخدام در آتش نشانی در کانادا مخصوصا استان های کبک-انتاریو-نیوفانلند و البرتا خوب است.
سلام1401/04/07
برای کار قفل وکلید سازی تخصصی منزل و اتوموبیل در کشور کانادا نیاز ندارن
  • گنجی
  • 1401/04/12
جزو مشاغل با تقاضای زیاد نیست
ولی در بخش کاریابی سایت ما(منوی بالا سمت چپ) امکان جستجو و پیدا کردن کار بصورت رایگان فراهم شده است.
مرادی1401/04/04
برای کاریابی در کانادا یکسری موسسات خصوصی و دولتی وجود دارند آیا حق الزحمه اینها را دولت پرداخت می کند؟
برای اطلاع از لیست مشاغل باید چه کار کنم؟
  • گنجی
  • 1401/04/12
بانک های مشاغل دولتی کانادا مانندjobbank هزینه ای دریافت نمی کنند اما بعضی موسسات خصوصی کاریابی در کانادا معمولا یک ماه حقوق اول یا درصدی از چند ماه حقوق بعدی را کسب می کنند.
دولت کانادا در هر استانی خدمات رایگان کاریابی را برای مهاجران ارائه می دهد. 

نظرسنجی مهاجرت کانادا

کدام استان شانس دریافت اقامت با ورک پرمیت ناشی از توریستی ایرانیان دارد؟

  • برنامه مهاجرتی استان های آتلانتیک
  • برنامه مهاجرت ساسکاچوان
  • برنامه مهاجرت بریتیش کلمبیا
  • اخذ جاب آفر کانادا
شرکت کنندگان : تن